Bariyerlere Çarpan Motosiklet Sürücüsü Can Yontarım Hayatını Kaybetti
Reklamlar
-
Yukardaki istatistiksel veriler ABD'ye ait , yıl 2015 için. Aldığım kaynak U.S. Department of Transportation's ( Fatality Analysis Reporting System.
Maalesef dil ve kaynak İngilizce, adamlar istatistikleri tutuyor ciddi şekilde.
Ne diyor peki bu tablo,rakamlar. Ilk tabloda 2015 senesinde kullandığı motor tipi ve hacmine göre ölümcül yaralanma sonucu hayatını kaybeden motorculara ait rakamlar.
İkinci tablo ve rakamlar ise motor tipi ve motor binicisinin yaşına göre ayrılmış.
Hep konuşulan şu meşhur racing motor öldürür diğerleri iyidir veya touring yok cruiser yok cross alalım gibi yorum yapılan konuya gerçek rakamlarla bakalım istedim.
Reklamlar
-
Salurbey adlı üyeden alıntı
https://i.hizliresim.com/5GQMlR.png
Yukardaki istatistiksel veriler ABD'ye ait , yıl 2015 için. Aldığım kaynak U.S. Department of Transportation's ( Fatality Analysis Reporting System.
Maalesef dil ve kaynak İngilizce, adamlar istatistikleri tutuyor ciddi şekilde.
Ne diyor peki bu tablo,rakamlar. Ilk tabloda 2015 senesinde kullandığı motor tipi ve hacmine göre ölümcül yaralanma sonucu hayatını kaybeden motorculara ait rakamlar.
İkinci tablo ve rakamlar ise motor tipi ve motor binicisinin yaşına göre ayrılmış.
Hep konuşulan şu meşhur racing motor öldürür diğerleri iyidir veya touring yok cruiser yok cross alalım gibi yorum yapılan konuya gerçek rakamlarla bakalım istedim.
iyide arkadasim biz Türkiyeyi konusuyoruz Türkiyenin trafigini,yollarini,asfaltini konusuyoruz.Sizin bu yollamis oldugunuz USA nin verileri Türkiye yi baglamaz..Türkiye sartlarinda racing makine 1. derecede øldurür..
-
R1 ve benzeri motorlara hiç özenmedim. Fakat orada motorun üzerinde ben olsaydım. Hızımı düşürüp otomobilin sollamayı bitirmesini bekler, daha sonra otomobili sollayıp devam etmeyi düşünürdüm.
- Hız sınırı işaretine uymamak.
- Sağa virajda araç sağlamak.
- Viraj içinde yatık pozisyonda gaz açmak.
Benim görebildiğim sürüş hataları. Buna lastik kusuru da eklenince trajik son gelmiş. Videoda dikkat edilirse sağ seridin orta kısımları güneşte parlıyor. Bu parlaklık, lastiklerin asfalt üzerindeki kalıntıları nedeniyle ve güzel yurdumun servis bakımlı araçlarının damlattığı sıvılar nedeniyle olduğunu tahmin ediyorum. Bu şartlarda yüksek güçteki motosikletleri kullanmak kumar, bahise konan da insan hayatı oluyor.
-
Salurbey adlı üyeden alıntı
Hep konuşulan şu meşhur racing motor öldürür diğerleri iyidir veya touring yok cruiser yok cross alalım gibi yorum yapılan konuya gerçek rakamlarla bakalım istedim.
Kaynak Amerikadan olunca bence pek uymadı. Onlar gibi her yerde pistler, düzgün eğitimler vs yok.
-
Doğru, biz Türkiye'yi konuşuyoruz. Ama örnek aldığımız, taklit ettiğimiz, tükettiğimiz, kültürünü transfer ettiğimiz, vloggerlari,bloggerlari ile herseyini alıp uygulamaya çalıştığımız ulkelerdeki durumu bilmek ve haberdar olmak iyidir.
Yeri gelince hep alıntı yapılır " ya Abd'de böyle mi oluyor işler, Avrupa'da şöyle oluyor vs vs". Orda durum bu.
Şahsen racing öldürür yok naked süründürür touring güldürür gibi ülkemizde temeli olmayan sadece tv de haberlerde görülerek yapılan yorumlarada kesinlikle katılmıyorum.
-
Salurbey adlı üyeden alıntı
https://i.hizliresim.com/5GQMlR.png
Yukardaki istatistiksel veriler ABD'ye ait , yıl 2015 için. Aldığım kaynak U.S. Department of Transportation's ( Fatality Analysis Reporting System.
Maalesef dil ve kaynak İngilizce, adamlar istatistikleri tutuyor ciddi şekilde.
Ne diyor peki bu tablo,rakamlar. Ilk tabloda 2015 senesinde kullandığı motor tipi ve hacmine göre ölümcül yaralanma sonucu hayatını kaybeden motorculara ait rakamlar.
İkinci tablo ve rakamlar ise motor tipi ve motor binicisinin yaşına göre ayrılmış.
Hep konuşulan şu meşhur racing motor öldürür diğerleri iyidir veya touring yok cruiser yok cross alalım gibi yorum yapılan konuya gerçek rakamlarla bakalım istedim.
iyi de burda toplam kaç cruiser sürücüsü var kaç ss sürücüsü var belli değil. cruiser sürücüsü belki 1 milyon, ss sürücüsü 100 bin. bu bilgi olmadan sadece kazaya karışanların sayısının bir anlamı kalmıyor.
Aşırı hız ve dikkatsizlik motorcunun en büyük düşmanıdır.
-
Tüm 1 yılda gerçekleşen kaza sayısı belli, (among fatally injured m drivers in 2015) demis adamlar zaten ,2065 tane , bu rakamın kırılımlari, hangi tip motor,hangi cc de ve toplam kaza içinde % de dağılımlarıni net şekilde vermis istatistiksel olarak.
Bana toplam kac kullanıcı var o gerekli değil.
-
Salurbey adlı üyeden alıntı
https://i.hizliresim.com/5GQMlR.png
Yukardaki istatistiksel veriler ABD'ye ait , yıl 2015 için. Aldığım kaynak U.S. Department of Transportation's ( Fatality Analysis Reporting System.
Maalesef dil ve kaynak İngilizce, adamlar istatistikleri tutuyor ciddi şekilde.
Ne diyor peki bu tablo,rakamlar. Ilk tabloda 2015 senesinde kullandığı motor tipi ve hacmine göre ölümcül yaralanma sonucu hayatını kaybeden motorculara ait rakamlar.
İkinci tablo ve rakamlar ise motor tipi ve motor binicisinin yaşına göre ayrılmış.
Hep konuşulan şu meşhur racing motor öldürür diğerleri iyidir veya touring yok cruiser yok cross alalım gibi yorum yapılan konuya gerçek rakamlarla bakalım istedim.
Bu istatistik bize pek bir bilgi vermiyor çünkü ortada bir oran yok sadece sayı var. Yani toplamda kaç touring kaç supersport motosiklet olduğunu ve bunların hangi yollarda, ne sıklıkla, hangi tarzda kullanıldıklarını bilmiyoruz. Tek bildiğimiz kaç kişinin öldüğü. Mesela tabloya bakına 1000 cc üstünde of-road motosiklet kullanırken ölen kimse yokmuş çünkü cross motosikletlerin çoğu 250 cc.
-
Tablo orda beyler, acikladigim gibi. Tekrar tekrar yazmicam.
-
Salurbey adlı üyeden alıntı
https://i.hizliresim.com/5GQMlR.png
Yukardaki istatistiksel veriler ABD'ye ait , yıl 2015 için. Aldığım kaynak U.S. Department of Transportation's ( Fatality Analysis Reporting System.
Maalesef dil ve kaynak İngilizce, adamlar istatistikleri tutuyor ciddi şekilde.
Ne diyor peki bu tablo,rakamlar. Ilk tabloda 2015 senesinde kullandığı motor tipi ve hacmine göre ölümcül yaralanma sonucu hayatını kaybeden motorculara ait rakamlar.
İkinci tablo ve rakamlar ise motor tipi ve motor binicisinin yaşına göre ayrılmış.
Hep konuşulan şu meşhur racing motor öldürür diğerleri iyidir veya touring yok cruiser yok cross alalım gibi yorum yapılan konuya gerçek rakamlarla bakalım istedim.
Amerika ve Türkiye'yi özellikle "Motosiklet" konusunda karşılaştırma düşüncesi de ilginçmiş.
-
Salurbey adlı üyeden alıntı
Tablo orda beyler, acikladigim gibi. Tekrar tekrar yazmicam.
anlamıyorsun ne demek istediğimizi bir de tekrar tekrar yazmıcam demişsin. ben bu istatistikleri daha önce görmüştüm ve cruiser kullanıcılarının sayısı ss in 2-3 katı falandı.
Aşırı hız ve dikkatsizlik motorcunun en büyük düşmanıdır.
-
Türkiye şartlarında racing öldürmez. Alıp deli gibi guclu olan hangi motoru kullanırsan kullan o motor öldürür.
Su racing öldürür naked süründürür gibi bir yaklaşımi kabul etmiyorum.
-
Bu işin cc olayı vs yok. 125cc ile öldürür. Kazaya sebep veren hataların konuşulması neyse de, yok trafikte hız yapmış, yok bilmem ne kullanıyor. Bırakın arkadaş bu işleri.
Gereğinden fazla hızlı sürmek ölümcüldür. Ancak bu ülkede trafik kurallarının hatta trafiğin akış hızında motor ile gitmek tehlikelidir. %10 kadar hızlı gitmek gerekiyor.
Otobanda ise Ankara TAI gişelerinden geçince 130-140'ın altında giden bulmak çok zor. Arabalarda güçlendi otobanda seyir hızı 150 normal oldu. İş sebebi ile Ankara-İstanbul-Gebze mekik dokudum uzun süre. İnsanlar basıyor artık. Daha geçen Abant dönüşü otobanda çekicinin biri 120'nin üstü hızla gidiyordu.
Hız vs diyecek kişi 200-250cc üstü makine almasın bir zahmet. 250cc makineden bile çoğumuz 150 üstü hızları yapabilmesini bekliyoruz forumda açılan konular ortada.
-
Salurbey adlı üyeden alıntı
Türkiye şartlarında racing öldürmez. Alıp deli gibi guclu olan hangi motoru kullanırsan kullan o motor öldürür.
Su racing öldürür naked süründürür gibi bir yaklaşımi kabul etmiyorum.
racing pist için dir(düşüncem). olayda lastik kanıt
tablodaki veriler yorumun için yetersiz
-
2015 yılının istatistiklerini bulamadım ama 2005 yılının verileri var. ss sayısı 501 bin cruiser sayısı 2 milyon 778 bin. 5.5 katı.
racing öldürmez diyen arkadaş görsün bakalım cruiserdaki oran 10 binde 5.7 iken ss te 10 binde 22.5. (4 katı) en yakın olan ise 10 binde 10.7. tablo ortada bi daha anlatmıcam diyor birde.
tablo apaçık ortada bi daha yazmıcam. racing hata affetmez. kontrol edemediğiniz güç başa beladır.
Aşırı hız ve dikkatsizlik motorcunun en büyük düşmanıdır.
-
Sanırım hep eksik olan bir duygu; empati yapmıyoruz. Allah rahmet eylesin.
-
Kanalında bir abonesi yaklaşık bir ay önce şöyle bir yorum yapmıştı " Ölmüş ama farkında olmayan bir sürücü arkadaş daha " günlerdir bu söz kafamda. Nispeten profosyenel olmayan insanlar bile kullanış tarzından işin sonunu görmüş. Gerçekten çok üzücü Allah rahmet eylesin, iyi bir insan iyi bir eş. Ama yukarıda bir yerlerde deniyor ya bu zıkkımı bıraksan olmuyor bırakmasan olmuyor.. Motosiklet formunda bariyer denen o katillere bukadar az değinilmesi de beni çok şaşırttı.Ölmüş adama giydirmek ( ki kazada kusurlu bencede ) daha cazip geldi sanırım. Bu youtuber denen insanar içinde bende yavaş yavaş ölen ama farkında olmayan insanlar görüyorum ama inşallah sonları benzemez.
-
öncelikle Allah rahmet eylesin.
başka bir konuya dikkat çekmek istiyorum. daha önce de bir konuda yazmıştım ama şimdi tam olarak hangi konuydu hatırlamıyorum. hatta "zaferce" de epey bişeyler yazmıştı cevap olarak. neyse konuya gelecek olursak ;
virajları her ne kadar yatarak dönmek bize daha fazla hız kazandırsa da ben şahsi olarak viraj dönerken motoru ne kadar "dik" tutabilirsem o kadar dik tutmaya çalışıyorum. tabi ki burdan dimdik döndüğüm anlaşılmasın ama sonuçta bu meretin bir yatma limiti var ve ben bu limitin en azını kullanmaya çalışıyorum. motoru ne kadar yatırırsam potansiyel olarak o kadar tehlikede olduğumu düşünüyorum ve hissediyorum. sonuçta pistte değiliz, yarışta değiliz, "yatarak" para kazanmıyoruz.
biraz örnek ile açıklarsak; bir viraj düşünelim ve bu virajı 100km/h ve 120km/h hızla dönme şansımız olsun. 100 km hız ile dönerken yatırdığımız açı ile 120 km hız ile dönerken yatırdığımız açı arasında epey fark olacaktır. 20 km için alınan potansiyel tehlikeye değer mi kararı siz verin. ben şahsen 100 km hız ile dönmeyi tercih ediyorum.
motoru daha çok yatırdığımızda ne kazanıyoruz ? motoru daha çok yatırdığımızda kazandığımız "şey"ler (her ne ise, ben hızdan başka bişey kazandığımızı düşünmüyorum) ile aldığımız potansiyel tehlike arasında dağlar kadar fark var. alınan bu riske değer mi, ne kadar değer tartışılır. anlatmak istediğimi daha iyi bir şekilde, teori de katarak anlatan arkadaşlar vardır, bir iki kelam ederlerse memnun olurum.
ayrıca bu kaza videosunu keşke izlemeseydim diyorum. her ne kadar bana çok şey katsa da, 2 gündür virajlarda hep gözümün önüne geliyor. izlemekle iyi mi yaptım kötü yaptım bilemiyorum.
-
Allah rahmet eylesin, sevenlerinin başı sağolsun.
gözümün önünde devamlı, göz göre göre bariyerlere gidiyor düştükten sonra ölümün yaklaştığını görüyor..
Bu kazalar sonrası bazı önlemler almak gerekiyor.
Yollardaki bariyerlerin altı kapatılsa
ve daha da önemlisi, tüm a tipi ehliyetler için güvenli sürüş eğitimi zorunluluğu getirilse..
ne kadar önlem alınsa da insanin kendisi birinci derecede sorumludur. bütün bunlar yapılsa belki başka bir şekilde kendine zarar verir insan.
Sadece r1 değil işte, Barkın 250 cc motorda vefat etti, giderek motordan soğuyorum..
-
şöyle iki fotograf var. Facebooktan alıntıladım umarım gözüküyordur.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)