Buyuk bir kaza aninda bir seyler yapip ta kendini kurtarabilecegini dusunmek kendini kandirmaktir.
Arabada hava yastiginin sisip indigini bile gormuyorsunuz.
Buyuk bir kaza aninda bir seyler yapip ta kendini kurtarabilecegini dusunmek kendini kandirmaktir.
Arabada hava yastiginin sisip indigini bile gormuyorsunuz.
Allah rahmet eylesin çok üzücü bir kaza,
Arkadaş ekipmanlı ve bariyer faktörü olmasa şimdi aramızda olacaktı.
Youtuber izlemem o yüzden daha önce görmemiştim belli ki gazcı bir arkadaştı rahmetli.
Ama kaza videosundan gördüğümüz kadarıyla aşırı bir agresiflik yok.
Sürat elbette var ama o virajdan çıkmayacak kadar değil.
Zaten çizgi kaybetmiyor birden lastik bırakıyor.
Denildiği gibi pist lastiği takılıysa motorda başka sebep aramaya gerek yok.
Asfaltın engebesi bu şekilde lastiğin tutunma kaybı yaşamasına sebep olsa yollarda düşmeyen bir tane motorcu kalmaz.
Yıllar önce forum üyesi rahmetli AYE nickli bir arkadaş vardı hatırlayanlar olacaktır mutlaka. Pist lastiğiyle yonca içinde ıslak zeminde düşüp bariyerle temasında kolunu kaybetmiş bir kaç tedaviden sonra da maalesef kurtarılamamıştı.
Bu kaza onu hatırlattı bana, Allah ona da rahmet eylesin Can'a da.
defalarca izledim düştüğü kısmı ama hiç bi şey anlamadım nasıl düştüğünden.
Yok başkan, gazı kapatsa kompresyon yapıp teker bırakıyor diyebilirz de, gazı açıyor, gazı açmaya da devam ediyor. Kompresyon olduğunu sanmıyorum ortada.
Oocan ın dediği bayağı mantıklı gibi, arke teker kaysa gidon kontra verirdi diye. Galiba ön teker direkt bırakıyor.
Allah rahmet eylesin. Allah bizlere kaza bela vermesin. Ailelerine ve camiaya sabırlar versin.
Üzücü be. Seleksiyon falan demek hiç hoş olmuyor. Herkes illa ki o bariyerli yollarda sınırlara yaklaşmaya çalıştığı olmuştur. Ki bu olay da sınırlarda bile değil.
Video çok can sıkıcı. Örnekler bu işin illa sınırları sonuna kadar zorlamadan, insan olan herkesin gözden kaçırabileceği hatta videodan ne olduğunu da kolay kolay anlayamayacağı gibi durumlar etrafında çoğalıyor. Her kontak açışımda zar atıyormuş hissine kapılıyorum gittikçe.
Yakınlarının can güvenliği ile ilgili endişe taşıyanlar ise fazla kasılmış sosyal sorumluluk soslu duyarlarını, aynı hatayı tekrarlayamayacak dolayısıyla yakınlarına zarar verme ihtimali olmayan biri yerine hayatta kalan sürücülerin yanı sıra lise bahçesinde kurşunlanan kızlara, 150 kişinin öldüğü her bayram tatiline, teröre ve günde ikişer ikişer ölen işçilere kanalize ederlerse çok daha faydalı ve ikna edici olurlar.
Youtube'da yapılan yorumlarla gaza gelip hayatını tehlikeye atan adamı eleştirmek, dikkat çekeceğim marjinal olacağım diye yorum yapmak için insanlığını kenarı bırakan bu tiplere düşmemeli.
Ölen annelerin ve çocukların %50'si litrelik motorlar tarafından biçiliyormuş gibi ruh hastalığına varan bir algoritma. O doğal seleksiyon sizi de deniyor olmasın. Dikkat edin.
Zira şu çocuk öldü diye dünyayı daha güvenli bir yer oldu sanıyorsanız, bu güne kadar yaşadığınıza şükür edin.
Kazayı izledim, pisi pisine derler ya hani... Çıkma pist lastiği falan almayın motorunuza, bu yanlış bir şey... Çıkma pist lastiğiyle yolda hayatını kaybeden ilk gördüğüm motosiklet sürücüsü değil bu. Artı, yolda bir şey olup olmadığı belli değil. Yağ ıvır zıvır da rol oynamış olabilir çıkma pist lastiğiyle birlikte.
Ve son olarak önü açık bariyer ayakları. Bununla ilgili seneleeeeer önce İstanbul Büyük Şehir Belediyesine forum üyesi bir arkadaşımız e-posta atmıştı. Verdikleri cevap bariyerlerin "Avrupa Standartlarında" olduğu yönündeydi. Dalga geçer gibi resmen. Lan geri zekalılar, biz de o bariyerlerin elbette belli bir standarda uygun olarak yapıldığını biliyoruz. Ama bu bariyerler motosiklet sürücüleri düşünülerek tasarlanmıyor ki. Bunların altının kapatılması lazım. Bu tür bir kaza yola dökülen bir maddeden dolayı hemen hemen bütün motosiklet sürücülerinin başına gelebilir.
allah rahmet eylesin çok üzücü geride kalanlara bir kaç söylemek istiyorum ,herşeyi düzgün yapsak , ekipman ve en iyi lastik vs miz olsa bile , o bariyer tulumla beraber o bacağımızı koparacak ,en iyi lastiğiniz olsa bile o asfalt mermer olduktan sonra tutmayacak 100 bg lik kaç tonluk araba bile asfaltı tutmuyorsa 200 bg 200 kilo motorun yolu tutmasını beklemek !!!! , o kapı açılacak , kask taksanız bile bariyer kafanızı koparacak kaskın içinde ,yırttım bir şey olmadı derken arkadan gelen araba ezecek , tam virajın içinde motoru yatırmışsın lastiğin o mazgalın üstünden geçecek , yolda tam gazı açmışken suntanın üzerinden geçeceksin , hiç ummadığın yerde 40 senelik arabadan damlayan yağın üzerinden geçeceksin , dikiz aynalarında hiç bir zaman seni görmeyecekler, telefonda balon patlatan adamla aynı trafikte gideceksin , yolu sulayan dallamanın umurunda olmayacaksın hiç bir zaman , motor üstünde maalesef çok savunmasısız vs liste uzar gider herkese kazasız belasız
www.youtube.com/c/biyeybaraküs "Motora binmeye karar verecek kadar cesur ve aptal, üzerinde ölmeyecek kadar korkak ve akıllı olacaksın" alıntıdır AttilaXtreme den
İlk başta yağmurlu havada kaygan zemin işareti var. Yağmurlu havada düzgün asfalt da kayabilir elbet, ama özellikle satıh üzerine böyle bir uyarı konması bana asfaltın kötü olduğu izlenimini verdi.
Videoda kare/saniye oranı 30. Viraj içinde bir şerit çizgisinin başından diğerinin başına kadar kaç karede gittiğine baktım. Benim kestirimim 7.5 ila 9 kare gibi oldu. Şerit başından diğer şerit başına mesafe 12 metre gibi düşünürsek kayma başladığı an civarında hızı min 144 km/s max 173km/s gibi bir şey. Videoyu izlerken o kadar hızlı gelmedi bana ama.
Sevgili arkaşlar, hepiniz doğal olarak türlü varyasyonlar vs düşünüp bu kaza nasıl olur deyip kendi başınıza gelmemesi için sebep arıyorsunuz.
Bu konuya sürücüyü tanıyarak başlamak lazım. Bu haber sonrasında bende sizler gibi video yu seyrettim. Aslında sebep belli oldu ancak emin olmak lazımdı.
Rahmetli arkadaşımız bundan bir kaç ay öncesi sinop a gider ve bu motoru orada bir ekip ile kullanır. Orada görülüyor ki, sürüş dinamiği çok zayıf, teknik bilgi ve buna bağlı bir antremanı olmayan üstüne üstlük 200 hp bir motosikletin üzerine oturmuş olduğu görülüyor.
Daha sonra bir video da kendi tabiri ile ön lastiğinde tutuş kaybediyor ve bunun makarasını yapıyor.
Şimdi burada kazaya sebep olan 3 faktör var. Burada okuduğum sc1 lastikler hatalı, motordan aşırı sarkma ve hızlı gaz açışı. Bunların toplamı maalesef hayatına maal oldu. Zaten sesli dinlerseniz videoyu, stabil gaz açış yok, kamera bakışı da çok dışarıda. O lastikler de 60 derece üzerinde ısı olmadan da tutuş sağlayamadığı için, ön bırakırken arkada da gaz kesilince eşit şekilde altından gidiyor. Siz siz olun, herzaman yol kondisyonunu kötü kabul edip, çabuk ısınan lastikleri seçin.
Ayrıca ülke yol kalite şartları göz önünde bulundurulduğunda 1000cc 200 hp lik güçlerin kullanılması pist dışında tamamen hatadır. Tekrar geride kalanlara allahtan sabır diliyorum
Allah rahmet eylesin. Geride kalanlara sabır versin.
Olmuş ile ölmüş'e çare yok der eskiler. Lütfen dikkâtli olalım.
Bir 4 silindirlilere, Birde 2 zamanlılara hastayım.
videosunu izlemiştim kaza anında kendisi cekmış bir arkadaş paylaşmıstı facede bir aracın sagından gecip hatalı olarak yol alırken saglama sonucu motoru toparlayamamıs ve motoru yatırmıs kendısıde barıyere carpmıştı allahım rahmet eylesin mekanı cennet olsun.ama lütfen biraz daha dıkaktlı olalım.herseyde birileri birşeyleri suclamayalım kazanın oldugu yolda hız lımıtının 50 düşmesi gerektiği belirtilen kısımda yüksek süratten dolayı toparlayamamıs sanırım.allahım yakınblarına sabırlar versın mekanı cennet olsun.
Felaket bir kaza yahu baktıkça kanım donuyor.
Bir soru sorucam, bu tür bariyerli kazalarda motordan ayrılmamak mantıklı görünüyor diye düşündüm.
En azından bir şans da olsa o hızar gibi duran demir parçaya tek parça girmemiş olabiliriz.
Motosikletimin üstü açık..
https://www.youtube.com/channel/UCp4K0dvqaCd6YAr_beEsudA/featured?view_as=subscriber
Acelecei davranmış görünüyor öndeki arabadan dolayı Beklese düzde uzayıp gidecek zaten sağdan o şekilde viraj almasıda şansızlık anlık olaylar bunlar dikkatli olalım
Allah rahmet eylesin.yakınlarına sabır versin.
SS böyle illet bişey işte.bir virajı 100 le dönerken diğer dönüşünde 120 sonrakinde ise daha fazla hızlı girmek istersin.ne.oka yarıyorsa.sürekli daha fazlasını isteyen ve tatminkar olmayan sürücüler için uygun değil.Bende bir SS çiyim ama çok fazla risk almamaya çalışıyorum.
Çok korkunç bir şey ya. Anlık bir olay. Hatası da yok. Allah rahmet eylesin.
Aklıma rahmetli Barkın'ın "düşmeyi bilmek palavradır" diye anlattığı videosu geldi. Al işte ne yapabilirsin ki? kazayı yapan rahmetli motorcu son şaşkınlıkla ettiği kelimeyi tamamlayamıyor...
Aşırı hız= Ölüm. Nokta. Allah rahmet eylesin. Yakınlarına sabır dilerim.
yazık. ne gerek var bu kadar hıza. bile bile ölüme lades demek değil de nedir bu? kendi canını bile düşünmüyor. al işte artık yok. bir defa geldiğin dünyadan hız uğruna yok olmak... bırakın bu motor üzerinde ölürsem mutlu ölürüm ayaklarını. millet ölmeyi bayılmak sanıyor herhalde. yok oluyosun yav. gözlerini kapatıyorsun ve yoksun artık. sadece karanlık. senin bilincin gittiğinde vücudun çürüme işlemini başlatıyor artık. gaz kolunu çevirirken bi insan bunu nasıl gözardı ediyor aklım almıyor.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)