Bariyerlere Çarpan Motosiklet Sürücüsü Can Yontarım Hayatını Kaybetti
Reklamlar
-
Salurbey adlı üyeden alıntı
İzledim kaza videosunu :( kaynak facebook motoperest sayfasında, Can'ın başsağlıği mesajları arasında yorumlar kısmında, tüm detayı, oluş anı gosteriyor.
Maalesef çok talihsiz bir kaza. Bence hızı normal, virajı iyi fakat viraj ortasında teker asfaltın bozuk kısmina den geliyor sanki veya baska bir yol kaynakli sorun gibi.Belki bozukluk yerine mazot dökülmüş olsada aynı kaza olacaktı.
Önteker tutuşu kaybetmiş... Hepimizin başına gelebilecek bir kaza gibi yorumladım. Okan Hocam, siz de izlemiştiniz, sizin yorumunuz nedir ?
Çok üzüldüm tekrar izleyince...
Sevgili dostlar,
O viraj çok sevdiğim ve yüzlerce kere keyifle döndüğüm bir virajdır. Oldukça uzun ve tatlısert yarıçaplıdır. Videodaki hız yüksek gibi görünse de o viraj o hızda hatta daha hızlı sorusuzca dönmek için yeterli tutuşa sahiptir. Yol üzerindeki çatlaklar veya olduğu iddia edilen çökmeler ( son geçtiğimde göçme yoktu) o motoru bu derece ani kopmasına neden olamaz. Kayma her iki tekerde de aniden aynı anda başlamış. Kayma başlangıcında gidonda en ufak kımıldama yok halbuki arkadan bıraktığında ön teker yer ile olan çizgisini korumak için gidonu dönmeye zorlar. Gidon kımıldamadığına göre ön tarafta kayıyordu.
Bendeki tüm veriler kullanılmış olarak alınan ve bir gün önce motora takılan pist lastiklerinde problem olduğunu söylüyor.
Ne söylesek boş olan oldu . Bir can daha gitti gencecik yaşta.
DAHA GİDİLECEK ÇOK YOL ,ÖĞRENECEK ÇOK ŞEY VAR
Reklamlar
-
Bu arada yazmayı unutmuşum Barkın Bayoğlu'yu çok severdim bildiğim şeylerin büyük bir çoğunu ondan öğrendim bir çok yeni başlayan gibi, ama Suzuki'li videosunda da eleştiren insanlar arasındaydım yorumumu da altına bırakmıştım. Biri demiş Barkın Bayoğlu'lun o videosunda neredeydiniz diye, yine oradaydım. Bu ölen kişi yine tanınmıyor AEA'nın o videoyu yayınlaması bu insanın yayınlamasından çok daha talihsiz bir olay sonuçta arkasında bir sürü takipçisi vardı. Toprağı bol olsun.
-
Kaza videosunu izlerken içim bir tuhaf oldu :( Gerçekten de şöyle bir kaza pistte olsa insanın burnu bile kanamaz. Bariyer değil giyotin mübarek. Asfaltta da sıkıntı varmış gibi göründü bana videoda.
Rahmetli Barkın abinin, “Bu yolları yapanlar tehlikeli” sözü geliyor hep aklıma.
-
Okan Sinan Ocan adlı üyeden alıntı
Sevgili dostlar,
O viraj çok sevdiğim ve yüzlerce kere keyifle döndüğüm bir virajdır. Oldukça uzun ve tatlısert yarıçaplıdır. Videodaki hız yüksek gibi görünse de o viraj o hızda hatta daha hızlı sorusuzca dönmek için yeterli tutuşa sahiptir. Yol üzerindeki çatlaklar veya olduğu iddia edilen çökmeler ( son geçtiğimde göçme yoktu) o motoru bu derece ani kopmasına neden olamaz. Kayma her iki tekerde de aniden aynı anda başlamış. Kayma başlangıcında gidonda en ufak kımıldama yok halbuki arkadan bıraktığında ön teker yer ile olan çizgisini korumak için gidonu dönmeye zorlar. Gidon kımıldamadığına göre ön tarafta kayıyordu.
Bendeki tüm veriler kullanılmış olarak alınan ve bir gün önce motora takılan pist lastiklerinde problem olduğunu söylüyor.
Ne söylesek boş olan oldu . Bir can daha gitti gencecik yaşta.
Evet haklısınız.Bende daha önce 2 lastiğin ( ben yeni lastik zannediyordum) birden aniden kopmasını anlam verememiştim.Fakat söylediğiniz gibi pist çıkması lastik takmış rahmetli.
kazadan günler önce rahmetli ile olan sohbetimizde 2 takim satılık PİRELLİ SC1 olduğunu,bunlardan 1 takımın yalnızca pistte 2 tur attığını ve
durumun %95 ve cok iyi olduğunu söyledi.diğer takımın ise yüzde 70 lerde olduğunu söylemişti.
iyi durumda olan nerdeyse sıfır olan takımı ben satın aldım.diğerini ise rahmetli almayacağını yeni alacağını belirtti.ben yeni aldığını zannediyordum.lakin şimdi öğrendiğim kadarı ile eski takımı takmış.
5 sayfa onlarca yorum arasında en mantıklı olan yorum sizinkisi.teşekkür ederim.
-
Doğru diyorsun sevdiklerime zarar verme potansiyeli olan bir insanın ölmesine üzülmediğim için çok mantıksızım. Tüm suç lastiğin, tabii sen de haklısın.
-
Ailesi ve yakınlarına sabırlar dilerim.
-
İnsan düşmekten değil de bariyerden dolayı ölmesine üzülüyor. Bu nedir ya? Kaç kişi, kaç can. Ulan yapıcağın bariyer olan yola bi plaka. Çak çak gitsin. Bırak koy da bari her direğe tutturma. 5-6 direkte bir vidala. En azından bunu yap. Ne olmalı? Motorcular isyan mı çıkarmalı?
-
Allah rahmet eylesin. Yazık olmuş gencecik yaşında. Daha önce hiç duymamıştım, girip Youtube kanalına baktım. Gördüğüm şu oldu:
Ne diyeyim. Sevenlerine sabır diliyorum.
-
İyi lastikle olmazdı o halde. Çok yazık. Can agresif sürüyordu videolarda izledim fakat bu kazada,yazdığım gibi,esktra bir agresiflik görmedim. En azından benim de başıma, kendi sürüşümü düşünerek söylüyorum, gelebilecek bir kaza.
Lastik mevzusunu ayrıca bir konu altında veya burda konuşalım. Çıkma lastik,pist lastiği,bunlarla yol yapmak ne derece doğru. Belki forumda vardır bu konu. Okan Hocam,eğer yoksa konu bir ara bilgilendirirseniz sevinirim , konuya gerçekten hakim,işi bilen arkadaşlarda bilgi verirlerse makbule geçer.
-
Pist gibi kontrollu bi ortamda değilseniz, ve sürekli güçlü bir makine ile iki teker üzerindeyseniz, eninde sonunda böyle bir olay olma ihtimali çok yüksek... AEA neyi yanlış yaptı?
Aldığımız riski küçümsememek lazım. Hayatımızla oynuyoruz.
-
Bıraksak bırakamıyoruz binsek sıkıntı hay....
-
Salurbey adlı üyeden alıntı
Bıraksak bırakamıyoruz binsek sıkıntı hay....
Sorma abi, düşündükçe psikolojim bozuluyor her gün yaşadıklarımı ve bu okuduğumuz şeyleri düşündükçe.
-
40 kere izledim hala anlam veremedim, veremiyorum.
Aşırı hız ve aksiyon da yok, vakti gelmiş resmen. :(
-
Okan Sinan Ocan adlı üyeden alıntı
Sevgili dostlar,
O viraj çok sevdiğim ve yüzlerce kere keyifle döndüğüm bir virajdır. Oldukça uzun ve tatlısert yarıçaplıdır. Videodaki hız yüksek gibi görünse de o viraj o hızda hatta daha hızlı sorusuzca dönmek için yeterli tutuşa sahiptir. Yol üzerindeki çatlaklar veya olduğu iddia edilen çökmeler ( son geçtiğimde göçme yoktu) o motoru bu derece ani kopmasına neden olamaz. Kayma her iki tekerde de aniden aynı anda başlamış. Kayma başlangıcında gidonda en ufak kımıldama yok halbuki arkadan bıraktığında ön teker yer ile olan çizgisini korumak için gidonu dönmeye zorlar. Gidon kımıldamadığına göre ön tarafta kayıyordu.
Bendeki tüm veriler kullanılmış olarak alınan ve bir gün önce motora takılan pist lastiklerinde problem olduğunu söylüyor.
Ne söylesek boş olan oldu . Bir can daha gitti gencecik yaşta.
kompresyon(motor sesi!) arka tekeri mi yoldan koparıyo acaba
-
çıkma lastik aklım almıyor.. arabada bile çıkma lastik alınmaz kaldıki motorda çıkma lastik birde doğal bir şeymiş gibi yazıyorsunuz çok ilginç..
zaten motorun her şeyi seni yolda götüren hayata tutunduran şey hepi topu 2 kaukçuk parçası lastik onuda ikinci el almak mantığıma yatmıyor..
sıfır lastik alamıyorsanda en azından alana kadar risk limitlerinde gezmiyceksin güçlü motorlarla buda zor iş... bu ferrari alıp tüp taktırmaya benziyor..
-
Bilemiyorum Bulut gerçekten bilemiyorum...
-
Çok pisi pisine ölüm. Allah rahmet eylesin. Video net değil, yerde yağ-mazot dökülmemişse sorun çıkma pist lastiğinde. Pist lastikleri geç ısınır, ısınmadan tutuşu kötüdür.
Ayrıca belli sayıda ısınma soğuma sonucu tutuşunu büyük oranda kaybeder. Hele ki pistte zorlamışsanız yüksek sıcaklıklara çıkmış olacağı için tekrar kullanılması sakıncalıdır. Slika özelliğini kaybetmiş oluyor.
Pist lastiğini 2000km den fazla kullanmadım, her binişte ortalam 150km yaptığım düşünülürse 13 döngüde lastiklerin tutunması iyice vasata düşüyordu. Dişleri aşınmamış olan lastiği başkalarının canına kastetmemek için elimden geldiğince imha edip çöpe atıyordum.
Çıkma pist lastiği sakın ola kullanmayın.
-
Yerde sürüklenirken dizler karına çekilip cenin pozisyonunda olduğu gibi kapanmamış. Kollar ve bacaklar uzanmış bir şekilde kayıyor. Kapansaydı hayatta kalma şansı daha fazla olurdu.
-
Acemi, dostum,öyle bir anda,göz açıp kapama kadar. Nasıl cenin haline gelicek,diyelim ki geldi,çarpmadan dolayı belki uzuv kopması olmayacak ama iç kanama,travmaya bağlı ölüm olacak.
Belirli hızlarin üzerindeyken, duran bir cisme çarptığımızda iç kanama ve travmadan dolayı yaşamımızı yitirebiliyoruz.
-
matrax33 adlı üyeden alıntı
Lastiklerde sorun olabileceğini düşündürdü bana video. Viraj ortasında gazı açışı biraz agresif görünüyor ama genede tutunması gerekirdi. Asvaltın da kalitesizliğini eklemek lazım.
https://www.facebook.com/ipsiz.reco....2880208386257/
viraja girmeden de asvaltın üzerinde 50 diye uyarı var.
Ondan sonrada uyarı şeritleri var 3 kere sanırım.
İşaretleri dikkate almak gerek.
videoyu izleyince insan daha bir kötü oluyor.Yavas yavas ilerleyince hersey belli oluyor :(.Allah rahmet eylesin.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)