Gidonum dans ediyor çözümü var mı?
Reklamlar
-
Arkadaşlar 100 ü geçince böyle gidon sağ sol sağ sol ama nası sallanıyo, sıkılabilecek her yerini sıktım onunla alakası yok gidon bildiğin dans ediyor bunu nasıl çözerim. Sanırım ön hafif kaldığı için yapıyor bu janta takılan minik ağırlıklar varmış iş görür mü? ismi nedir onların nerden alabilirim?
Reklamlar
-
-
hasangazili adlı üyeden alıntı
Motorunuz ne ?
Mondial mc roadcer 125
Ama motorun önü cidden çok hafif bana mı öyle geliyor yoksa bilmiyorumda önde bi hafiflik var zaten motor diğer modellere göre daha kolay tekere geliyor muhtemelen ön hafif tam bilmiyorum tabi ustası değilimde :D
Önü ağırlaştırmanın hatta direksiyonu ağırlaştırmanın bi yöntemi var mıdır.
-
thedarkfire adlı üyeden alıntı
Mondial mc roadcer 125
Ama motorun önü cidden çok hafif bana mı öyle geliyor yoksa bilmiyorumda önde bi hafiflik var zaten motor diğer modellere göre daha kolay tekere geliyor muhtemelen ön hafif tam bilmiyorum tabi ustası değilimde :D
Önü ağırlaştırmanın hatta direksiyonu ağırlaştırmanın bi yöntemi var mıdır.
hocam topcase varmı motorda ondan yapıyor bazen bşrde gidon bilyesi teker bilyesi yada tekerdeki balans bunlar hep etkili
-
BKZ: MOTOSİKLETİ BASMAK
Evet o motorun ön tekeri boşta gibidir Motosikletin önünü 2-3 cm indirip tekrar denenebilir. Tutmazsa sırasıyla jant, rulmanlar ve şase kontrol edilmeli.
Gidona yük vermeden, hafifçe tuttuğunuzu varsayıyorum.
-
oncelikle on lastikte jant (lastik) de balans var mi ona bakmak lazim, arkadasin dedigi gibi rulmanlari vb kontrol etmek lazim eger sorunlu bir parca yoksa arka amortisorlerin preload larini arttirmak lazim , mesele one agirlik eklemek degil onden arkaya agirlik transferini azaltmak. sadece preload lar yeterli olmazsa arka amortisor yagini sertlestirmek ise yarar. (on ve arka amortisorlerinizin saglam oldugunu varsayiyorum)
-
khaledome adlı üyeden alıntı
oncelikle on lastikte jant (lastik) de balans var mi ona bakmak lazim, arkadasin dedigi gibi rulmanlari vb kontrol etmek lazim eger sorunlu bir parca yoksa arka amortisorlerin preload larini arttirmak lazim , mesele one agirlik eklemek degil onden arkaya agirlik transferini azaltmak. sadece preload lar yeterli olmazsa arka amortisor yagini sertlestirmek ise yarar. (on ve arka amortisorlerinizin saglam oldugunu varsayiyorum)
Amortisörde sıkıntı yok saat gibi çalışıyor.
Ama ön tekerde sıkıntı olabilir cik cik ediyor. Ama km sayacının o telinden mi geliyor yoksa jant göbeğinden mi geliyor bilmiyorum. Genelde km telinin o bağlı olduğu yerden geliyor diyorlar ama.
---------- Mesajlar birleştirildi - 17:09 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:07 ----------
BatuhanK adlı üyeden alıntı
BKZ: MOTOSİKLETİ BASMAK
Evet o motorun ön tekeri boşta gibidir
Motosikletin önünü 2-3 cm indirip tekrar denenebilir. Tutmazsa sırasıyla jant, rulmanlar ve şase kontrol edilmeli.
Gidona yük vermeden, hafifçe tuttuğunuzu varsayıyorum.
Ya bastırmaktansa böyle sürerim daha iyi ben sevmem öyle şeyi. Şasede ve jantta sıkıntı yok ama jantın göbeğinde sıkıntı olabilir bu bilylar v.s çünkü cik cik ediyor. Ama diğer arkadaşa da dediğim gibi km telinden de geliyor olabilir o cik cik.
---------- Mesajlar birleştirildi - 17:10 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:09 ----------
yulis adlı üyeden alıntı
hocam topcase varmı motorda ondan yapıyor bazen bşrde gidon bilyesi teker bilyesi yada tekerdeki balans bunlar hep etkili
yok hocam topcase
-
roadcer mondialin bir tasarim harikasidir. Bu kadar uzun amontisor gidon araligi, teker gobegi motor blok hizasi, tum bunlara ragmen arka amontisor kapanma mesafesi sacma sapan ve bilinen tum iradelere meydan okuyan denge limitleri ile tam bir efsanedir. Siz bu alet ile 100 km/s ustune cikabiliyorsaniz gidonun sallantisini bosveriniz. Motorun yere tutynduguna sukrediniz.
Agirlik bu dizaynda ve duzende tamamen arkaya dayaniyor, on tekere tutunamiyor. Yapacak birsey yok. Ya o amontisorler degisecek, kisa tip takilacak ya da o motor ile 60 km/s ustune cikilmiycak. Gobege agirlik koymakla falan o is olmaz dostum. Makinanin tabiati ortada. Yavas git, bakimini eksik etme, elin surekli ustunde olsun, limitlerini zorlamak bir yana o limitlere yaklasma yeter... gerisi kara duzendir...vur kamciyi gider o hayvan.....
-
lastik balans ayarına baktırın %90 oradan yapar
-
ahme bey, bu denli bir salinim balans bozuklugundan olmaz. 100 km/s ciddi bir hizdir. Bu hizda titresim ve dogrusal cizgide sapma olur ama oyle salincak gibi kayma olmaz. Jant yamuk olsa bile olmaz. Şu olur, denge agirligi arkaya kayar, ön tekerin yere tutunmasi azalir, ruzgar bu durumu surucuye olan direnci ile daha vahim hale getirir, on teker tutunmasi iyice azalir. Ani ivme dususu olmadikca denge problemi ve manevra zaafiyeti olusur. Bahsedilen motorun bu karakteristik bir durumudur. Amintisor degismeden cozumu imkansiz diyebilim
-
o motorla 100ü geçme tehlikeli.
-
artemis99 adlı üyeden alıntı
o motorla 100ü geçme tehlikeli.
Bilmeden yorum yapmayalım.
---------- Mesajlar birleştirildi - 18:44 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:43 ----------
BLUERAY adlı üyeden alıntı
ahme bey, bu denli bir salinim balans bozuklugundan olmaz. 100 km/s ciddi bir hizdir. Bu hizda titresim ve dogrusal cizgide sapma olur ama oyle salincak gibi kayma olmaz. Jant yamuk olsa bile olmaz. Şu olur, denge agirligi arkaya kayar, ön tekerin yere tutunmasi azalir, ruzgar bu durumu surucuye olan direnci ile daha vahim hale getirir, on teker tutunmasi iyice azalir. Ani ivme dususu olmadikca denge problemi ve manevra zaafiyeti olusur. Bahsedilen motorun bu karakteristik bir durumudur. Amintisor degismeden cozumu imkansiz diyebilim
Zaten benim bahsettiğim nokta o, motorun önü hafif baya. Ağırlık arkada. Zaten ön baya kalkık bu yüzdenmidir bilmiyorum aşırı hafif geliyor ön.
---------- Mesajlar birleştirildi - 18:47 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:44 ----------
BLUERAY adlı üyeden alıntı
roadcer mondialin bir tasarim harikasidir. Bu kadar uzun amontisor gidon araligi, teker gobegi motor blok hizasi, tum bunlara ragmen arka amontisor kapanma mesafesi sacma sapan ve bilinen tum iradelere meydan okuyan denge limitleri ile tam bir efsanedir. Siz bu alet ile 100 km/s ustune cikabiliyorsaniz gidonun sallantisini bosveriniz. Motorun yere tutynduguna sukrediniz.
Agirlik bu dizaynda ve duzende tamamen arkaya dayaniyor, on tekere tutunamiyor. Yapacak birsey yok. Ya o amontisorler degisecek, kisa tip takilacak ya da o motor ile 60 km/s ustune cikilmiycak. Gobege agirlik koymakla falan o is olmaz dostum. Makinanin tabiati ortada. Yavas git, bakimini eksik etme, elin surekli ustunde olsun, limitlerini zorlamak bir yana o limitlere yaklasma yeter... gerisi kara duzendir...vur kamciyi gider o hayvan.....
oo sen ne diyon genel olarak 120-130 aralığında 300 km yol yaptım bununla.
-
Bas hocam bas yere sıfır yapmayacaksın zaten. 2 cm falan yap, bi dene. Ben inanıyorum ki büyük ölçüde azalacak
---------- Mesajlar birleştirildi - 19:07 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:05 ----------
Ön biraz aşağıya inince, ön tekerdeki yük artacak.
-
BatuhanK adlı üyeden alıntı
Bas hocam bas yere sıfır yapmayacaksın zaten. 2 cm falan yap, bi dene. Ben inanıyorum ki büyük ölçüde azalacak
---------- Mesajlar birleştirildi - 19:07 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:05 ----------
Ön biraz aşağıya inince, ön tekerdeki yük artacak.
Basınca geri düzeltebiliyoruz demi sonra öyle kalmasın.
-
Yuksek hizda müziği kapat
Şaka bir yana,arka salincak zincir hatve ayari eşit olmasi lazim,diger durumlar;
-Gidon rulmani
-Debriyaj teli,fren rekor hortumlari vs.kasinti yapiyor olabilir ihtimaldir.
-
levend84 adlı üyeden alıntı
Yuksek hizda müziği kapat
Şaka bir yana,arka salincak zincir hatve ayari eşit olmasi lazim,diger durumlar;
-Gidon rulmani
-Debriyaj teli,fren rekor hortumlari vs.kasinti yapiyor olabilir ihtimaldir.
Debriyaj telim biraz sıkıntılı baktırıcaktım baktıramadım acaba ondan mı? Ben alaka kuramadım o yüzden yazmadım onu.
-
thedarkfire adlı üyeden alıntı
Debriyaj telim biraz sıkıntılı baktırıcaktım baktıramadım acaba ondan mı? Ben alaka kuramadım o yüzden yazmadım onu.
Kasinti,gerginlik yapabilir,gidon,gergin oldugu yone çekme yapar,hiz arttikca yol kuvveti zit yonde gidona etki uygulayabilir,dedigim gibi ihtimaldir.
Orta sehpada arkaya baski uygula ve gidonu,saga sola hareket ettir rahat donmesi lazim.
-
thedarkfire adlı üyeden alıntı
Basınca geri düzeltebiliyoruz demi sonra öyle kalmasın.
elbette, hiç bir problem olmaz
Az silindir, çok iş
-
"100 ü geçince "
motor Mondial mc roadcer 125, bence 100ü geçme zaten o motorla. Yeter o süratler ona. Ayrodinamik bir sorun olabilir.
Benim motorda 130 dan sonra kafa sallamaya başlıyor. Ben basmıyorum. Bassam gidecek kerata. Ama o amaçla çıkarmamışlar makinayı o yüzden kafa sallıyor.
Senin ki de ondandır.
-
matrax33 adlı üyeden alıntı
"100 ü geçince "
motor Mondial mc roadcer 125, bence 100ü geçme zaten o motorla. Yeter o süratler ona. Ayrodinamik bir sorun olabilir.
Benim motorda 130 dan sonra kafa sallamaya başlıyor. Ben basmıyorum. Bassam gidecek kerata. Ama o amaçla çıkarmamışlar makinayı o yüzden kafa sallıyor.
Senin ki de ondandır.
Sallaması öyle kaza yaptıracak denge bozacak kadar çok aşırı değil, aslında önceden de varmış ben dikkat etmemişim cbr 500 r da hiç böyle yapmadı geri buna binince farkettim.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)