Motosiklette Genişlik Ne Kadar Önemli ?
Reklamlar
-
Herkese iyi forumlar beyler.Gün içinde arkadaşlarımla böyle motosikletler hakkında konuşurken Ducati Scrambler'a bakıyorduk ben çok seviyorum açıkcası işte bu motor neye hizmet ediyor ne için falan diye özelliklerine bakarken bir arkadaşım genişliği 860mm imiş bu şehir içide aralara girmez tarzı bir cümle kurdu sonra birazcık diğer modellere baktım genellikle supersportlar 720-740 , nakedlar 740-760mm , scooterların küçükleri 670 büyükleri 750-760 civarında oluyor şimdi bunun gerçekten önemli olduğunu öğrenmem için her tip sürücüyü bulup sormam lazım bunun içinde en mantıklı yer forum tabikide o yüzden konuyu dağıtmadan motosikletin ölçüleri özellikle genişliği sürüşte etkili mi ? Benim kendi çabamla anladığım genişlik arttıkça ayna görüşün güzelleşiyor , gidonu geniş tutduğun için bir rahatlık geliyor ama aralara girme konusunda zorlaşıyor haliyle.
Reklamlar
-
Aralara girmeyin. Sonra "uf" oluyor.
-
Motorun genişliğinden çok, gidonun uzunluğu ve aynaların konumu daha etkili bence.
Benim tecrübelerim bu yönde, ha birde aynalar katlanabiliyosa çok çok iyi, aralarda işe yarıyor.
-
Zaten motorun genişliği dediğim aslında motorun en geniş olan yeri neresi ise orası genelde bu aynaların en dışı oluyor bazı motorlarda gidonun genişliğine tekabül ediyor
-
bende maxi scooter var genişliğini tam bilmiyorum ama diğer motorlardan geniş ve iri sym gts 250. Başka bir scooter ile her araya girebiliyorum hemen hemen gözüme kestirdiğim ama kendi motorumda sıkışık trafikte beklemek zorunda kalıyorum. Sağından geçtiğim bir aracın önünden soluna giremiyorum motorun uzunluğuda fazla ama uzun yolda çok rahat diyebilirim
-
yani bir goldwing bmw gt1600 k1300 harley davidson falan almıyorsan neredeyse çoğu motor aralardan geçer.aynalar ve gidondan hesaplanır bu olay genelde.bu motor aradan geçmez ben bunu almiyim diye bir şey duymadım valla.öne yatma açına göre gidon genişliği oluyor genelde ne kadar çok yatarsan o kadar darlaşıyor diyebiliriz.neredeyse gibi gibi
-
Ben de hemen hemen oyle dusunuyorum gaddarnahra.Rks 78 cm gidon, aynaları değiştirmiştim oldu 80 cm. Aralara gayet güzel giriyor, fakat z250 ise 70 cm burdan rahat geçer diyorum ve tereddüt etmiyorum aralarda..Fakat arkayı aynı şekilde güzel göstermiyor alıştım yine de ayna dezavantajini kafaya takmıyorum. .Nispeten ağır akan trafikte ise bi şekilde boşluk bulunabiliyor çok farketmiyor, ilk dediğim daha çok duran, çok ağır giden trafik için gibi..Yalnız şu var iki aracın aynaları tam karşılıklı değilse, trafik 20-25 le akıyorsa araçlarin aynalarına göre de motosiklete yön verilip 85cm gidonla da çok rahat gidilir.
Şehiriçi kullanan biri için yine de önemli bence gidonun darlığı, buradan geçmez demez insan psikolojik olarak, alırken onu da degerlendirmistim önceliğim olmasa da.
Bu konuda kucuk scooter iyidir sanirim ama scooter çok kullanmadim.
-
Genişlikten ziyade, gidon açısı önemli.
Sıkışık trafikte 15 derece anca dönen gidon büyük sıkıntı.
Motosikletin türüne de bağlı olan bir şey değil. Mesela Benelli Tnt25 çok az dönüyordu, Duke 200 ise 45 derece gibi.
Biri aralardan hemen geçerken, diğeri ileri geri ileri geri uğraşır.
-
Geniş gidon ile yine aralardan geçebiliyorsun fakat aynalara çarpmamak için sürekli durup devam etmek gerekiyor.
Motorum, gv 250 gidon genişliği de 875 mm elcik korumalarla birlikte 890 mm oluyor yaklaşık. Yukarıdaki yorumu kendi motoruma göre yaptım sen kafanda hesap et artık
-
scramblerim olsun da iş aralara girmeye kalsın. Takla attırır gene geçiririm :D
-
matrax33 adlı üyeden alıntı
scramblerim olsun da iş aralara girmeye kalsın. Takla attırır gene geçiririm :D
Demek ki herkes benim gibi dusunuyormus anladigim kadariyla genislik farkediyor ama dunyalari degistirmiyor. Matrax evet 400cc ye gecmeyi planliyorim ve 390 duke 27 bin tl olmusken sifiri 2016 2700km de scrambler sixty2 buldum cok daha mantikli geldi gerek brembo kaliper gerek amortisoru gerek rahatligi ama sehirici kullanacagim icin 860mm olan gelisligini kafama takmistim yada 400cc yi atlayip direk sv650a(760mm) tracer700 (805mm)nc750x(830mm,begenmesemde) bakacagim genislikleri hatirladigim kadariyla yazdim tam emin degilim
-
nc750x(830mm,begenmesemde)
NC750X ile sürekli şehir içinde sayılırım.
İş yerimden dolayı her gün Levent - Maslak'tan geçiyorum.
Genişlik çok sorun olmuyor diyebilirim ama ağırlık bazen sorun olabiliyor.
Bu işler için en ideal motorlar ince ve hafif olanlar denebilir.
CRFler, belki tenere (kullanmadım ama öyle görünüyor) ya da benzeri ince ve hafif motorlar daha kıvrak.
Boyun yeterince uzun değilse,
yani iki ayağını net bir şekilde yere basamıyorsan bazı durumlarda zorlanabiliyorsun.
Benim Boyum 175 civarı, sol diz biraz sakat,
Sol ayağımdan güç almam gereken durum olursa zor oluyor.
Hamdım, piştim, hala hamım.
-
nc750x i begenmememin nedeni izledigim butun incelemelerde 750lik motor gibi degil diyorlar ama bu umrumda degil diger elestirdikleri kisim ise sele ve suspansiyon ve evet o onemli onun disinda boyum 178 kilom 74 ve bi sakatligim yok idare edilir gibi duruyor yoksa en cok istedigim motor nc idi bagajindan dolayi
-
bu doğru olabilir, ama sadece negatif değil, birkaç açıdan.
750 lik gibi gitmiyor diyebilirsin, mesela bir 600 RR değil, hız için üretilmemiş.
750 lik gibi durmuyor diyebilirsin, mesela önde tek disk var, seni olduğun yere çivilemez.
ama 750 lik gibi de yakmıyor.
bakımı parçası ıvırı zıvırı pahalı değil.
3.5 lt /100 km ne demektir?
ilave çanta takmadan alt üst yağmurluk seti, ilk yardım çantası, disk kilidi, yedek eldiven, usb şarjı, vs vs taşıyabiliyorum.
Özetle ne aradığın önemli, NC boşuna çok satmıyor.
Hamdım, piştim, hala hamım.
-
benim aradigim aslinda sizin anlattiklariniz o yuzdeb istiyorum nc750x scrambler ile fiyatida ayni gibi ama madem kullanicisiniz internette arastirdigima gore 2016 ya kadar olan modellerde suspansiyon ve sele sikintiymis sizin bu konuda yorumunuz nedir ? ikincisi freni 750 lik gibi degil dediniz bunu ilk kez duydum yetersiz mi size gore ?
-
Sadece genişlik değil, tip, ağırlık, iki teker arası açıklık, teker dönüş açısı vs bir sürü önemli nokta var. Sadece aynayı kapat araya gir kadar basit değil.
-
Motorumun genişliği aynalar hariç (!) 92 cm. Aynalar da katlanmıyor. Ama sorun yok. Ben aralardan rahat geçiyorum genelde. Tabi yüksek olduğu için gidon dahi arabaların aynalarından bayağı yukarda kalıyor.
-
-
Motorum rx3i evo . Kaç cm diye ölçmedim .Ancak sidecaselerle birlikte 90 cm üzeri olduğunu düşünüyorum. 40 yldan bu yana ağır vasıta şöförlüğü
yaptığım için hiç bir problem yaşamadım. Oto sürücüleri bile sıkıntı çekmezler kanaatindeyim. Motosiklet dışında başka bir araç kullanmayanlar
bile bir kaç defa sürttürdükten sonra alışacaklardır. Selamlarla.
-
gaddarnahra adlı üyeden alıntı
Demek ki herkes benim gibi dusunuyormus anladigim kadariyla genislik farkediyor ama dunyalari degistirmiyor. Matrax evet 400cc ye gecmeyi planliyorim ve 390 duke 27 bin tl olmusken sifiri 2016 2700km de scrambler sixty2 buldum cok daha mantikli geldi gerek brembo kaliper gerek amortisoru gerek rahatligi ama sehirici kullanacagim icin 860mm olan gelisligini kafama takmistim yada 400cc yi atlayip direk sv650a(760mm) tracer700 (805mm)nc750x(830mm,begenmesemde) bakacagim genislikleri hatirladigim kadariyla yazdim tam emin degilim
saydığın motorlardan şehir içi en rahat kullanım, sv650a arkasından scrambeler gelir kanatindeyim. Diğer touring modeller biraz ağır gelebilir. Sık sık aralarda manevra yapacağını düşünürsek her slalomda biraz daha yorar. tracerle kilosu aynı ama daha ince. Sırf şehir içi kullanıcam diyosan ben scrambleri tercih ederdim bu listeden. Ama uzun yol giderimde dersen honda daha iyidir. Uzun ömürlü motor. Şehirde çok yorar ama. Scrambler al boş ver :D 800 lüğünü al hatta.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)