Yamaha R1 piyasası neden ölü?
Reklamlar
-
Bu soruyu Sormamın sebebi neden motorlar satılmıyor falan değil.Her malın erken yada geç satıcısı çıkar.Yeterki ilanda mantıklı birşey bulsun insanlar.Benim merak ettiğim konu 600 cc ss motorların bile 40 bin Tl civarı satıldığı şu dönemde bu motorun 2009 üstü (son kasadan 1 önceki kasa)Fiyatların bu kadar düşük olmasının sebebi nedir?Ben anlam veremedim çünkü 2007 model bilmem kaç bindeki 600 rr'a 29 bin fiyat çekiyorlar hadi o abartmış diyelim 2013 model Yamaha R6 20 bin km'de falan 42 bin civarı fiyat çekiliyor.Gel gelelim 2012 R1 36-38 civarından başlıyor.Benimde hayli sevdiğim bir kasadır 2009 üstü 2015e kadar üretilen kasa.2015 üstü kasada içinde barındırdığı özelliklerle gönlümü çalmıştır.Ama merak etti yani Cbr 1000 rr bile 2012si 40 bin Tl üstü fiyatlar iken R1'in Cbr'dan geri kana birşeyi yok.
Reklamlar
-
Crossplane dolayısıyla olabilir.
-
rahmetli barkın bu modeli tanıttığında. çok yaktığından bahsediyordu. bu motora alacaksınız yanında birde benzin istasyonu almanız gerekiyor diyordu.
-
tyrung adlı üyeden alıntı
Crossplane dolayısıyla olabilir.
2015 oncesi modellerde var mi ki o?
-
engin_deniz adlı üyeden alıntı
rahmetli barkın bu modeli tanıttığında. çok yaktığından bahsediyordu. bu motora alacaksınız yanında birde benzin istasyonu almanız gerekiyor diyordu.
Hocam aynı şeyi zx10r içinde söylemişti,Cbr 1000 rr içinde.Yani 1000cc motorların birçoğu fazla yakıyor zaten.Hatta crossplane sistemiyle yakıtta farkın yaratıldığını biliyoruz.
---------- Mesajlar birleştirildi - 16:15 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:14 ----------
hasmet adlı üyeden alıntı
2015 oncesi modellerde var mi ki o?
2009'dan beri var.
Yarışı kazanmak istiyorsan, yarışın içinde olmalısın.
-
Sesinden dolayı almıyor millet. Sohbet esnalarında motor dediğin 4 silindir olacak ve sesi olmayan motora binilmezmiş. En azından Ankara böyle.
-
Crossplane ateşleme sebebiyle V motor gibi traktör sesi çıkarttığı için bu motor bizde hiç tutulmadı. Vuu vuu yapmıyor diye beğenmiyorlarmış.
-
2009 sonrası bütün R1 ler crossplane krank kullanıyor. 2015 de motor yapısı iyileştirildi. Dış kasa komple değişti elektronikler değişti Günümüz R1'i ortaya çıktı.
2009 önce R1 lerde ise temiz bulmak zor. Çevremde ne kadar 2007-2008 R1 var ise hepsi sahibine patladı.
-
Crossplane sevmeyen panigale de sevmiyormuş
-
Panigele sevmeyen R1 seviyor ama
-
Crossplane yüzünden, bizim insanımız ses meraklısı olduğu için 2009 üstü r1 i pek sevmedi. Halbuki mermi gibi motor 2012 ve üstü r1 hem çekiş kontrol hem mod var. Diğerlerine göre fiyat özellik bakımından önde bir motor ama işte sesi yüzünden dışlanıyor.
-
Birisinin yanından 200le geçince diğer 1000cc yarış motorları gibi ciuvvv diye ses çıkmıyor o yüzdendir
-
Başkalarını bilmem ama şöyle 7bin devirden sonraki sesi çok güzel.
-
Ne denli doğru bilinmez fakat bir arkadaşımdan selenin çok ısındığı ve artık yakma noktasına geldiğini söylemişti. Egzozlar sele altında olduğundan böyle bir sıkıntı varmış. Bu arada 2012 modeldi motor. Belki yalan ama böyle bir dedikodu da var.
-
YasinC adlı üyeden alıntı
Sesinden dolayı almıyor millet. Sohbet esnalarında motor dediğin 4 silindir olacak ve sesi olmayan motora binilmezmiş. En azından Ankara böyle.
Amerika'da da ortak görüş düz 4 silindirin dikiş makinası gibi ses çıkardığıdır. Sevilmez.
Seksi ses genelde V motor özelliğidir. Single crank pin V2 ve V4 motorlar rolantide bile güzel ses çıkarır. Yüksek hacimli kötü sesli cruiser duydunuz mu hiç?
Türkiye'deki 4 silindir fetişinin, alım gücünün azlığına ve fiyatların yüksek olmasına bağlıyorum şahsen. 4 silindir sanki son noktaymış gibi görülüyor.
Mesela başka bir başlıkta Z800 almış bi arkadaş, hayırlı olsun tabii ki, ama MT9'a tercih sebeplerinden biri olarak silindir sayısını göstermiş... Halbuki Mt9'un sesi kötü değil, gücü daha fazla, en önemlisi de çoook daha hafif. Z800 kesinlikle o kadar kıvrak ve zevkli değil.
Sonuçta tercih meselesi tabii ki ama silindir sayısı fetişi bence bir gerçek.
-
Şahsen ss motosiklet almaya karar versem olabildiğince yeni model almaya çalışırım. 5 yaşından büyük ve servis bakımlı olmayan ss motosikleti almam
-
Sesi feza vapuru gibi çıkmıyor ondandır
-
SS motor bakanların çoğunluğunun motorun sesinden başka bir şeyinden anlamamalarından olmasın sakın ?
-
Bende şu ses fantazisini bir türlü anlayamıyorum sanırım sukuneti sevmemden kaynaklı
-
K121L adlı üyeden alıntı
Şahsen ss motosiklet almaya karar versem olabildiğince yeni model almaya çalışırım. 5 yaşından büyük ve servis bakımlı olmayan ss motosikleti almam
Yorumunun konuyla alakası var mı!
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)