Yamaha R1 piyasası neden ölü?
Reklamlar
-
600cc zapt etmek 1000cc den daha kolay, kullanım zevki olarak ben 600cc den daha çok zevk alıyorum çünkü gazı çevirip dilediğim gibi zapt edebiliyorum. 1000cc de ben doya doya gazı çeviremiyorum =) Gerçi sorsan herkes zx14 te bile dip gaz gidiyor ama =) Yollar malum fayans gibi, zaten hep trafik nereye gazlıyosun? piste girsen 600 ün virajı 1000cc den iyi? ee 1000cc de arka lastik daha çabuk bitiyor, daha çok yakıyor.. Ses faktörü de etken. Piyasa böyle işte.. 2.0 L olduğu için canım corona lar carina lar şahin doğandan daha ucuza satılıyor mesala =)
Reklamlar
-
Serk21 adlı üyeden alıntı
600cc zapt etmek 1000cc den daha kolay, kullanım zevki olarak ben 600cc den daha çok zevk alıyorum çünkü gazı çevirip dilediğim gibi zapt edebiliyorum. 1000cc de ben doya doya gazı çeviremiyorum =) Gerçi sorsan herkes zx14 te bile dip gaz gidiyor ama =) Yollar malum fayans gibi, zaten hep trafik nereye gazlıyosun? piste girsen 600 ün virajı 1000cc den iyi? ee 1000cc de arka lastik daha çabuk bitiyor, daha çok yakıyor.. Ses faktörü de etken. Piyasa böyle işte.. 2.0 L olduğu için canım corona lar carina lar şahin doğandan daha ucuza satılıyor mesala =)
Onemli noktalar, her zaman buyuk motor iyi motor olmayabiliyor.
Gazi istedigin zaman acma noktasinda yeni 1000cc+ motosikletler cok iyi ama. Cunku TC yere aktaramayacagi gucu gondermiyor arka tekere. Hatta eskisi gibi teker kaymasina yakin gucu aniden keserek te yapmiyor. Daha o gerceklesmeden once oyle olabilecegini anlayip yumusak bir sekilde ayarliyor. Mesela SD1290 1300cc ve 180 beygir. Viraj ortasinda gazi kokleyince high-side olmaniz kacinilmaz. Ama olmuyorsunuz. ECU "bu mayyak naptigini bilmiyor" deyip mumkun oldugu oranda hizlandiriyor, ama viraj cikisi motor diklesince, eger asfalt ta iyiyse, basiyor gucu. Aniden olmuyor, motor diklestikce gucun arttigini hissediyorsunuz. Elektronik desteksiz tum 600cc SS'lerden cok daha rahat ve guvenli hissediyorum sahsen.
Yagmur vs. gibi durumlarda direk motor gucunu de azaltabiliyorsunuz.
-
hasmet adlı üyeden alıntı
Onemli noktalar, her zaman buyuk motor iyi motor olmayabiliyor.
Gazi istedigin zaman acma noktasinda yeni 1000cc+ motosikletler cok iyi ama. Cunku TC yere aktaramayacagi gucu gondermiyor arka tekere. Hatta eskisi gibi teker kaymasina yakin gucu aniden keserek te yapmiyor. Daha o gerceklesmeden once oyle olabilecegini anlayip yumusak bir sekilde ayarliyor. Mesela SD1290 1300cc ve 180 beygir. Viraj ortasinda gazi kokleyince high-side olmaniz kacinilmaz. Ama olmuyorsunuz. ECU "bu mayyak naptigini bilmiyor" deyip mumkun oldugu oranda hizlandiriyor, ama viraj cikisi motor diklesince, eger asfalt ta iyiyse, basiyor gucu. Aniden olmuyor, motor diklestikce gucun arttigini hissediyorsunuz. Elektronik desteksiz tum 600cc SS'lerden cok daha rahat ve guvenli hissediyorum sahsen.
Yagmur vs. gibi durumlarda direk motor gucunu de azaltabiliyorsunuz.
Tc ile ilk tanışmam 2013 636 ile oldu, binip gazladığımda sanki öksürüyordu ve enjektörlerde pislik olduğunu düşündüm. Daha sonra motosiklette arıza olmadığını ve tc nin devreye girdiğini öğrendim(ertesi gün)
Kocaelide sahil yolunda ışıarda durduğunuzda ayağınızı asfalta koyunca ayak bile kayıyor. O denli kötü asfalt kalitesi. Duke 390 m5 lastiklerle 4. Viteste bile sarıyor. Bu yüzden 600 cc nin bile tam anlamıyla hakkını veremediğimi düşünüyorum. Aklımda şu sıra Z800 var mesela. Hayatımda hiç 1000cc hayali dahi kurmadım. Arkadaşlarımın 1000rr, zx10r ını kullandım ama yinede sahip olmak istemedim, dehşet içinde "bu ne ..." dedim
-
Serk21 adlı üyeden alıntı
600cc zapt etmek 1000cc den daha kolay, kullanım zevki olarak ben 600cc den daha çok zevk alıyorum çünkü gazı çevirip dilediğim gibi zapt edebiliyorum. 1000cc de ben doya doya gazı çeviremiyorum =) Gerçi sorsan herkes zx14 te bile dip gaz gidiyor ama =) Yollar malum fayans gibi, zaten hep trafik nereye gazlıyosun? piste girsen 600 ün virajı 1000cc den iyi? ee 1000cc de arka lastik daha çabuk bitiyor, daha çok yakıyor.. Ses faktörü de etken. Piyasa böyle işte.. 2.0 L olduğu için canım corona lar carina lar şahin doğandan daha ucuza satılıyor mesala =)
B mod = 600cc
-
Sesinden ziyade sorunlu bir motor olduğu için 2.el piyasası yok . Eskiden beri en sorunlu 1000cclerden biri olur kendisi. Keza s1000rrda elektronik bakımından sıkıntısı bilinir, o yüzden onunda 2.eli ağırdır. Yamahanin mekanik sıkıntısı çözülür çözülmesine de s1000rrdan hala anlayan birini bulmak zor. Kara düzen ustaları genelde bmwnin elektronik arızaları karışısında uzay makinesine vakar gibi bakıyorlar (çeken bilir)
-
ryangt adlı üyeden alıntı
Sesinden ziyade sorunlu bir motor olduğu için 2.el piyasası yok . Eskiden beri en sorunlu 1000cclerden biri olur kendisi. Keza s1000rrda elektronik bakımından sıkıntısı bilinir, o yüzden onunda 2.eli ağırdır. Yamahanin mekanik sıkıntısı çözülür çözülmesine de s1000rrdan hala anlayan birini bulmak zor. Kara düzen ustaları genelde bmwnin elektronik arızaları karışısında uzay makinesine vakar gibi bakıyorlar (çeken bilir)
Benim bildiğim tek sorun debriyaj tas sesi, başka ne sorunu var acaba kendilerinin
-
sesine ben baktım hoşuma gitti ben daha çok 2 silindirli motor seven biriyim ama bana güzel geldi yeterli tecrübeye eriştiğimde almayı düşünebileceğim bir motor.
-
YBRMANİA adlı üyeden alıntı
crossplane sesinden ötürü çoğu arkadaşın ben sesi için şunu,bunu aldım demesinden ötürü kısmen.ses için motor alınmaz.Gerçek bir sürücü isen sese bakmazsın.En yakın örneği;yakın bi arkadaşım 600rr kullanıyordu 1000 cc ye geçeceğim dedi.ve tabi ki Honda'ya bakınmaya başladı.Bende r1 in özelliklerini anlattım.ssesinden ötürü ilk başlarda o da soğuktu,aynı paralara daha çok özelliği bulunan bir motor alabilirsin dedim.sonuç olarak r1 aldı.demek istediğim r1 2009-2014 kasa için diyorum.kıymeti bilinmedi ve biraz da marka fanatikliği tabi.
'ses için motor alınmaz' sizin fikriniz sanırım, ama bunu genel bir kanı gibi söylemişsiniz.. 'gerçek sürücüler sese bakmıyor' ise bu etraftaki sıralı 4 silindir alanlar hatta birde egzoz takanların hepsi naylon motorcu bunların hepsi sırf sıralı 4 sesi duymak için yapılan harcamalar.. aynı işi görebilecek 2-3 silindir motorlar varken, 4 silindirin tercih sebebi en başta sesidir diye düşünüyorum.. büyük bir kısmının alma sebebi bence bu.. yada bu grup gerçek motorcu değil dediğiniz gibi naylon fikirleri beyan ederken sanki herkes böyle düşünüyormuş gibi söylemek biraz yanlış olmuş.. maksat sizin motorunuzu kötülemek değil yanlış anlaşılmasın.. benim için sıralı 4 silindir sesi önemli.. senin için değildir orası seni bağlar tabi ki.. ama şimdi bende çıkıp 'r1 binenler motor sesinden anlamaz' desem genel olarak herkese laf çakmış olurum değil mi? yıllarca kırmızı beyaz kasasını takip ettim, temizini bulmaya çalıştım. son noktada geri caymamda ki sebep egzoz sesi oldu...
-
ilk motorum 600cc V2 cruiser'di, eksozu oynanmisti. Acaip guzel sesi vardi, ama cok gurultuluydu. Sonra iki tane 4 silindir makinem oldu. Ses bayikti ama guclu ve zevkliydi motorlar. Simdi V2 var tekrar, ve sesi bariz coook daha guzel. Sadece hizlanirken ve yuksek devirde degil, rolantide ve motor freni yaparken bile cok guzel... Hatta orta devirde birden gazi kesince backfire yapiyo, super. Bi de agresif hizlanma degil de, tatli tatli yedirince gazi ayni eski Amerikan V8'leri gibi otuyo...
Sirf sesi icin motosiklet alir miyim? Tabii ki hayir... Guvenilir ve rahat olmasi cok daha onemli benim icin. Ama guzel ses olursa da reddetmem, keyfini cikaririm
-
Cok ilginc bir vaka :D
Avrupa'da özellikle Almanya'da bunu aksine r1'lerin fiyati diger japonlara göre bir tik üstte.
SSci adam sirf sesi güzel degil diye, ki bana göre muhtesem, bu motoru göz ardi edemez.
-
Dün dikkatimi çekti ducati 848 gibi bir canavarın ikinci eli 600rr ile kafa kafaya...
"ONE DAY YOU WILL WALK ALONE"
-
jimi_hendrix adlı üyeden alıntı
Dün dikkatimi çekti ducati 848 gibi bir canavarın ikinci eli 600rr ile kafa kafaya...
848'i kullanan bilir 600lük caponlar hikayedir yanında
R1 280den sonra yağ lambası yakıyor birde 200kilo racing'mi olur;)
"Tecrube, limitlerini bilmektir"
-
Karalı adlı üyeden alıntı
848'i kullanan bilir 600lük caponlar hikayedir yanında
R1 280den sonra yağ lambası yakıyor birde 200kilo racing'mi olur;)
değerini bilmiyorlar hocam...
"ONE DAY YOU WILL WALK ALONE"
-
..YaNKee.. adlı üyeden alıntı
'ses için motor alınmaz' sizin fikriniz sanırım, ama bunu genel bir kanı gibi söylemişsiniz.. 'gerçek sürücüler sese bakmıyor' ise bu etraftaki sıralı 4 silindir alanlar hatta birde egzoz takanların hepsi naylon motorcu
bunların hepsi sırf sıralı 4 sesi duymak için yapılan harcamalar.. aynı işi görebilecek 2-3 silindir motorlar varken, 4 silindirin tercih sebebi en başta sesidir diye düşünüyorum.. büyük bir kısmının alma sebebi bence bu.. yada bu grup gerçek motorcu değil dediğiniz gibi naylon
fikirleri beyan ederken sanki herkes böyle düşünüyormuş gibi söylemek biraz yanlış olmuş.. maksat sizin motorunuzu kötülemek değil yanlış anlaşılmasın.. benim için sıralı 4 silindir sesi önemli.. senin için değildir orası seni bağlar tabi ki.. ama şimdi bende çıkıp 'r1 binenler motor sesinden anlamaz' desem genel olarak herkese laf çakmış olurum değil mi? yıllarca kırmızı beyaz kasasını takip ettim, temizini bulmaya çalıştım. son noktada geri caymamda ki sebep egzoz sesi oldu...
aynen anlatımımda hatalar var kabul ediyorum.ama anlatmak istediğim şey sesi bu motorun piyasasını düşüren faktör değil bence.
Mantıklı düşünüecek olursak,Aynı paralara aynı model motorlar var aralarında farklar da var tabi.TCS VE MODE seçenekleri.Yamaha babamın oğlu değil ama mantıklı olan O tabi bu durumda.
Yamaha YBR-125 2008/Honda DYLAN 2008/Honda CBF-150 2011/Kawasaki ER-5 2005/Yamaha fazer8 2011/YAMAHA YZF R1 2010/YAMAHA YZF R1 2014/HONDA CBR 1000RR 2014+YAMAHA YBR-125 2012
-
Karalı adlı üyeden alıntı
848'i kullanan bilir 600lük caponlar hikayedir yanında
R1 280den sonra yağ lambası yakıyor birde 200kilo racing'mi olur;)
2012 r1 206 kg 2012 1000rr 217 kg diğer 1000likler de aşağı yukarı bu ağırlıkta, yağ lamba uyarısı kullanma kılavuzunda yazıyor hızlanma yada yokuşlarda lamba yanabilir
-
jimi_hendrix adlı üyeden alıntı
Dün dikkatimi çekti ducati 848 gibi bir canavarın ikinci eli 600rr ile kafa kafaya...
Burada da öyle. Aldıktan sonra çıkacak masrafları katınca 848 fazlasıyla önde çıkıyor çünkü.
-
R1 in sesini beğenmeyenlere VFR 800 Dinletmek lazım V4 V-tec :D hele 6.800 devirden sonra.. Bilemiyorum altan.
-
hasmet adlı üyeden alıntı
Burada da öyle. Aldıktan sonra çıkacak masrafları katınca 848 fazlasıyla önde çıkıyor çünkü.
848 fiyatındaki japon motorların halini görmenizi tavsiye ederim ilandan değil ama canlı
"Tecrube, limitlerini bilmektir"
-
Karalı adlı üyeden alıntı
848 fiyatındaki japon motorların halini görmenizi tavsiye ederim ilandan değil ama canlı
Mutlaka istisnalar vardir, ama genel olarak Japonlar, Avrupalılardan, özellikle de İtalyanlardan daha dayanıklı ve sorunsuz oluyorlar.
CBR600RR'in uluslararası forumuna girip kronik arızalara göz gezdirin. Sonra da aynısını 848 için yapın, ve karşılaştırın. Bakım fiyatlarını karşılaştırın.
-
@haşmet japonların daha dayanıklı olduğu konusunda haklısın ama o fiyat aralığında japon motorların büyük bir bölümü leş oluyor en azından ben bulamadım bugün eli ayağı düzgün bir japon sbk almaya kalktığında en az 40 kağıt gözden çıkarmak şart
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)