Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

2 zamanlı enduro hakimiyeti sorunsalı

    REKLAM ALANI
  1. #1
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    13 Kasım 2015
    Bugün civardan birisinin 2017 model ktm 250exc'i ödünç aldım 20 dakikalığına. üzerinde pirelli scorpion mx32 lastikler vardı.

    Kullanamadım bir türlü. Çok güvensiz geldi. Debriyajı hafif bıraktığımda ya arka teker spin atıyor ya da ön teker kalkıyor. Ayağa kalkıp ağırlığı gidona verince tamam, eyvallah müthiş oluyor ön teker kalkmadığı için, fakat yorulduğum zaman ya da yanlayıp döneceksem oturuyorum sanki sadece arka tekerle gidiyormuşum da, ön tekeri sırf düşmeyeyim diye arada gazı kesip yere değdirip tekrar havaya kaldırmam gerekiyormuş gibi hissediyorum. Ön teker kalkmıyor tabi de, yere arka teker kadar baskı uygulamadığını hissedebiliyorum giderken. Zaten momentumu yakalamadan gazı yarıya kadar açınca ön direk olarak kalkacakmış gibi oluyor, bu kısmı anladım. iki zamanlıda debriyajı müthiş dikkatli kullanmak gerekiyormuş, onu 5dk da kavradım. Fakat güç dengesi tuhaf geldi bana. Farklı olacağıı biliyordum zaten ama, enduroya başlagıç olarak 250cc 2 zamanlı alma isteğim kaçtı. 200 lük ya da 150 lik falan bakacağım sanırım.

    2 zamanlı enduro kullanmak hep böyle mi? Yoksa 250cc olduğu için mi bana böyle geldi, yoksa hiçbir şey bilmediğimden dolayı mı tuhaf karşıladım bu durumu? Aydınlatın lütfen.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    emremm - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ekim 2007
    Şehir
    İST.
    Motosikleti
    YBR125ESD(11)
    İki zamanlı öyledir. Hafif, güçlü.

    MrMud gelir aydınlatır.

  3. #3

    Üyelik
    17 Mayıs 2011
    2 zamanlı olduğunda 2 kere düşünmek gerek , (aynen öyle) 4 zamanlılar gibi değiller güç deli kuvveti gibi ani gelebilir belli bi devirden sonra sesine aldanıp bu gitmiyor hissi yaşanan yerde, geride toz duvarı oluşturmuş oluyor.

    2t cross/endurolarda cc düşürmek "bir nebze" hakimiyete katkısağlayabilir , buna rağmen ağırlık güç oranları ve arka dişli tencere gibi ise sonuç benzerdir , yz125 gibi.

    Yaşınız kaç bilmem ancak , inandığım şey şudur 30+ olunca dadında bırakılmalı cross/enduro aşkı , yerini daha naif oturaklı 4 zamanlılar eyidir hojdur , aksi hallerde 30+ kırıklar 6 ay'dan başlar.

    Hasılı kelam , çiçek gibi Drz'n var macera arama derim.
    emremm bunu beğendi.

  4. #4
    emremm - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ekim 2007
    Şehir
    İST.
    Motosikleti
    YBR125ESD(11)
    Carbondioxid, siz ne kullanıyorsunuz?

  5. #5

    Üyelik
    17 Mayıs 2011
    Alıntı emremm adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Carbondioxid, siz ne kullanıyorsunuz?
    Uzun Lark.
    serif abi bunu beğendi.

  6. #6
    emremm - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ekim 2007
    Şehir
    İST.
    Motosikleti
    YBR125ESD(11)
    Ben de, kısa Camel.
    21 inc janttan bahsetmişinde. Merak ettim.
    Carbondioxid bunu beğendi.

  7. #7

    Üyelik
    17 Mayıs 2011
    Alıntı emremm adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    21 inc janttan bahsetmişinde. Merak ettim.
    Matursuzum , tabanvayım , fakirim , gözlerim doldu ağlayacağım

  8. #8
    emremm - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ekim 2007
    Şehir
    İST.
    Motosikleti
    YBR125ESD(11)
    Üzülme. Hepimize zaman zaman olan şeyler.
    ---
    Stupid, kızmıyosun di mi?

  9. #9
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    13 Kasım 2015
    Alıntı Carbondioxid adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    2 zamanlı olduğunda 2 kere düşünmek gerek , (aynen öyle) 4 zamanlılar gibi değiller güç deli kuvveti gibi ani gelebilir belli bi devirden sonra sesine aldanıp bu gitmiyor hissi yaşanan yerde, geride toz duvarı oluşturmuş oluyor.

    2t cross/endurolarda cc düşürmek "bir nebze" hakimiyete katkısağlayabilir , buna rağmen ağırlık güç oranları ve arka dişli tencere gibi ise sonuç benzerdir , yz125 gibi.

    Yaşınız kaç bilmem ancak , inandığım şey şudur 30+ olunca dadında bırakılmalı cross/enduro aşkı , yerini daha naif oturaklı 4 zamanlılar eyidir hojdur , aksi hallerde 30+ kırıklar 6 ay'dan başlar.

    Hasılı kelam , çiçek gibi Drz'n var macera arama derim.
    Yaşım 23 kanım kaynıyor kemiklerimi kırmak istiyorum. Hocam drz iyi de yetmiyor. Drz i yol motoru olarak kullanıyorum dağ bayır için. Enduro sporu için yetersiz. :(

  10. #10
    xealous - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Kasım 2016
    Şehir
    Ankara / Eryaman
    Motosikleti
    Honda msx 125
    Alıntı emremm adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    İki zamanlı öyledir. Hafif, güçlü.

    MrMud gelir aydınlatır.
    Hala gelmemiş, bir şey mi oldu acaba

  11. #11
    Ekarademir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Şehir
    Aksaray
    Motosikleti
    KTM 640 Adventure
    Benim yapmaya çalıştığımdan memnun olmayanda varmış :D

  12. #12

    Üyelik
    17 Mayıs 2011
    Alıntı stupid adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yaşım 23 kanım kaynıyor kemiklerimi kırmak istiyorum. Hocam drz iyi de yetmiyor. Drz i yol motoru olarak kullanıyorum dağ bayır için. Enduro sporu için yetersiz. :(
    Drz yeter artar bile , başka motora ihtiyacın yok!.

    Formülü veriyorum genc kardeşim ;

    1.Hidrolik yada motoru havaya kaldıracak bi sehpa.

    2.Ön dişliyi mümkün mertebe küçültüp arkayı mümkün olduğu kadar büyültülecek (daha evvelde başka konuna yazdığımı sanıyorum)

    3.Şasesinin kabul edebileceği ölçeklerde dişli seti tamam ise , birde sadece cross/enduro için kullanacağın bakla sayısı bu duruma uygun zincir.

    Motorum var iken (apachi xz250rm cross/supermoto çift takım) , did ert2 oringsiz almış idim , tavsiye ederim , çamur toz temizliği gezme coşma sonrası yarım litre benzin ile banyo edip kurutup yağlayıp bi sonraki gezme için kutusunda saklıyordum , hem cross 21/18 teker set 13 51 dişliler , asfalt için 17/17 supermoto set 14 40 dişlilerim var idi.

    Hasılı kelam , tek motor ile başka motosiklet masrafının 10'da biri ederine 2 karekterli motorun olabilir ve çok keyiflidir , supermoto takım almana gerekte yok 21/18 takımlada yarım saatte değişimleri yapıp halet-i ruhiyye'ne uygun motorunu hazırlarsın , tabii bu yazdıklarım tavsiyedir , nihai karar ve takdir senindir.

  13. #13
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    13 Kasım 2015
    Alıntı Carbondioxid adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Drz yeter artar bile , başka motora ihtiyacın yok!.

    Formülü veriyorum genc kardeşim ;

    1.Hidrolik yada motoru havaya kaldıracak bi sehpa.

    2.Ön dişliyi mümkün mertebe küçültüp arkayı mümkün olduğu kadar büyültülecek (daha evvelde başka konuna yazdığımı sanıyorum)

    3.Şasesinin kabul edebileceği ölçeklerde dişli seti tamam ise , birde sadece cross/enduro için kullanacağın bakla sayısı bu duruma uygun zincir.

    Motorum var iken (apachi xz250rm cross/supermoto çift takım) , did ert2 oringsiz almış idim , tavsiye ederim , çamur toz temizliği gezme coşma sonrası yarım litre benzin ile banyo edip kurutup yağlayıp bi sonraki gezme için kutusunda saklıyordum , hem cross 21/18 teker set 13 51 dişliler , asfalt için 17/17 supermoto set 14 40 dişlilerim var idi.

    Hasılı kelam , tek motor ile başka motosiklet masrafının 10'da biri ederine 2 karekterli motorun olabilir ve çok keyiflidir , supermoto takım almana gerekte yok 21/18 takımlada yarım saatte değişimleri yapıp halet-i ruhiyye'ne uygun motorunu hazırlarsın , tabii bu yazdıklarım tavsiyedir , nihai karar ve takdir senindir.

    Hocam drz i hayvan gibi modifiye ettim zaten. 14-48 kullaniyorum dislileri daha fazla yukseltirsem top speed 90 dan sonra motor patlayacak gibi oluyor, zaman zaman 40-50-100km yolculuk yaptigim icin bu ayar ideal. 3x3 mod yaptim, karburatoru jetledim, cam leri degistirdim, seleyi barlari vs arazi icin dizdim, zinciri degistirdim, hava filtresini k&n aldim temizlik ve bakim setiyle, alet suan arazide cok guclu fakat yine de bir enduro degil.

    Zaten drz i satmayacagim. almanyadan karavan alacagim bu hafta, arkasina da 2 zamanli bir enduro atmak istiyorum. yilda 2-3 ay avrupaya kafa dinlemeye gittigimde karavanla takilip hosuma giden yollarda araziye vurmak istiyorum. karavanin arkasina atacagim icin plakali dual sport alma geregi duymadim. drz izlanda da kalacak. o yuzden arastiriyorum.

    burdaki elemanlarin motorlar su sekilde´

    husky 125cc 2t
    honda crf450 4t
    ktm exc 4t 450
    ktm exc 2t 250
    yamaha yzf 250 2t
    drz400e
    drz400s (ben)
    yamaha wr450f


    bu kadro ile en yavas giden benim. asagi yukari hepimizin yetenek seviyeleri ayni. onlarin motorlari alinca farki hissedebiliyorum hepsi benim aletten 30kg hafif sonucta.

  14. #14

    Üyelik
    17 Mayıs 2011
    Alıntı stupid adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hocam drz i hayvan gibi modifiye ettim zaten
    bu kadro ile en yavas giden benim.

  15. #15
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    13 Kasım 2015
    Alıntı Carbondioxid adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ama vakit ayırdığın ve yardımcı olmaya çalıştığın için çok teşekkür ederim.
    arazide motosiklet sürmek çok hoşuma gidiyor, giderim de yok para biriktirebiliyorum, hal böyle olunca da açıkçası masraftan kaçınmıyorum. O yüzden iki zamanlıya sardım. Fakat dediğim gibi ürküttü beni. 2 zamanlı 200cc 95kg 1.90 adama nasıl gider onu da bilmiyorum, e az 250 ile başla dediler bana çünkü.

  16. #16

    Üyelik
    17 Mayıs 2011
    Alıntı stupid adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ama vakit ayırdığın ve yardımcı olmaya çalıştığın için çok teşekkür ederim.
    arazide motosiklet sürmek çok hoşuma gidiyor, giderim de yok para biriktirebiliyorum, hal böyle olunca da açıkçası masraftan kaçınmıyorum. O yüzden iki zamanlıya sardım. Fakat dediğim gibi ürküttü beni. 2 zamanlı 200cc 95kg 1.90 adama nasıl gider onu da bilmiyorum, e az 250 ile başla dediler bana çünkü.
    Rica eder , kolaylıklar dilerim

  17. #17
    KTM250 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Kasım 2015
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    KTM 300 EXC 2017
    bahsettiğiniz tepkileri exup yayını değiştirerek çözebilirsiniz yada karb memesini değiştirebilirsiniz. 125 veya 200 cc ile bu sorunları daha cok yasarsınız dusuk cc 2t ıle heryere exup ile cıkmak zorundasınız.bence bu işi biraz araştırın.300 cc bir 2t öneririm. 30 dan sonra 4t motor hamballıktır


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)