Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

50km ile 70km ne kadar fark eder ?

    REKLAM ALANI
  1. #1
    tyrung - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Haziran 2014
    Motosikleti
    Monster 696, Vespa Primavera
    Trafikte insanların kendisine çok güvenmesi ve sık sık trafikte gördüğüm bir kaç olaydan dolayı biraz bilgi vermek istedim.
    Buradaki bilgiler bana ait değildir, çeşitli kurumlarda öğretilen basit matematiksel verilerdir. Çok uzatmadan kısaca yazacağım.

    Öncelikle genel olarak güvenlik için hızın yarısı kadar fren mesafesi bırakılması gerektiğini kısaca aklımıza sokmalıyız.
    (Bu durum 120km den sonra pek bi işe yaramaz çünkü algılarımızın ötesinde bir mesafeyi görmemiz gerekir.)

    Alttaki grafikte trafik içinde sağlıklı olarak durabileceğiniz mesafeler belirtilmiştir. Tabi ki modern araçlarda bu mesafeler bir miktar daha aşağı düştü fakat birçok kazada gördüğünüz gibi siz dursanız bile arkadaki duramayabilir. Ayrıca ülkemizin malum şartlarında bu mesafeler doğru çıkmaktadır.



    Altta gittiğiniz hıza göre kaç metre yol aldığınızı görebilirsiniz.



    Aşağıda bir kaç test videosu görebilirsiniz. UNUTMAYIN BU VİDEOLARDA TEPKİ SÜRESİ YOKTUR.


    PORSCHE
    48-0 km 9mt
    113-0 km 39.5mt




    SUBARU WRX
    100-0km 36.5mt




    Tecrübeli ve tecrübesiz sürücülerin acil fren karşılaştırması




    Bir motosiklet 1G kuvveti ile durabilmektedir. Yeni başlayanlar anca 0.5G ile durabilirken tecrübeliler 0.7- 0.8G kadar çıkabiliyor. 1G motosikletler için sınırdır.

    Bunun yanında otomobillerde pedala gözünüz kapalı bile bastığınızda rahatça 1G ile durdurabilirsiniz.

    "3mt..5mt... çok problem değil zaten o mesafelere geldiğimde çok yavaşlamış oluyorum.." diyorsanız yine yanılırsınız. Frenleme artan dozajda olur.

    50km hızla giderken belirli noktada frene basın 21mt sonra yaya geçidine 50cm kala durduğunuzu düşünelim... Çok güzel..
    Aynı yolda 70km hızla gidip frene yine basın, 21mt sonra yani yaya geçidinde hızınız ortalama 50km olacaktır.

    Örnek video >





    Sonuç olarak abidik gubidik videolar veya tepkiler vermeden önce doğru hızda olduğunuza emin olun. 50km hızla gitmeniz gereken yerde 70km hızla gidip "bana yol vermedi / önüme çıktı / ayı sürücü" vs söylememek lazım.
    50km ile 70km gitmenin arasında saniyede 6 metre fark vardır.
    Kazaların çoğu iki kişinin hata yapması sonucu oluşur.








    Bonus olarak, BENİM MERCEDESİM VAR,HER TÜRLÜ DÖNERİM, MAKASLARIM vs diyenlere gelsin. 75km ile 77km arasındaki fark.

    sailor33, emremm, RoofRoof ve 3 diğerleri bunu beğendiler..


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    sailor33 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Mart 2013
    Şehir
    ADANA
    Motosikleti
    VFR 800 (INTERCEPTOR)
    Matematiksel verileri daha önce detaylı incelemistim. Bunları görseller ile pekiştirmek her zaman daha faydalıdır.
    Elinize sağlık faydalı olduğu düşüncesindeyim.

    Ha ne kadar rağbet görür konu bir de o var

  3. #3

    Üyelik
    31 Ağustos 2017
    Şehir
    İstanbul
    Eline koluna saglik her insan su konuyu incelese kendine bir pay cikarir. Detayli ve bogmadan tadinda olmus konu

  4. #4
    sadraf - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mayıs 2016
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Superlight200
    Şehir içi aynen aceleye, hızlı gitmeye gerek yok kısa mesafeler olduğu için 70le gitsende 120 ile gitsende birkaç dakika fark olur varacağın yere ve buna değmez. Şehirlerarası 800km gideceğimizi düşünelim(istanbul-kayseri)

    100km/s ile 8 saatte varırız
    80km/s ile 10 saatte varırız

    Not: Dur kalklar gözardı edilmiştir

    2 saat için riske değmez. Hele şehir içinde trafikte vs gazlamanın hiçbir mantıklı tarafı yok 800 km lik yolda bile 20km/s farkı 2 saat iken şehir içinde bu birkaç dakikaya tekabül ediyor.

  5. #5
    jimi_hendrix - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Temmuz 2015
    Motosikleti
    Yohhh
    subaru bayağı iyi duruyormuş...
    "ONE DAY YOU WILL WALK ALONE"

  6. #6

    Üyelik
    17 Nisan 2012
    öyle olmuyor işte dayı, onların ülkelerinde sağ şeritte hız limitinin üstünde giderken arkadan gelip korna sellektör yapan davarlar yok

  7. #7
    haluk23 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Eylül 2007
    Şehir
    Türkiye
    Motosikleti
    CRF250 Rally-Wave 110i-Crypton S-CB125F-Monkey
    Çok güzel ve bilgilendirici bir paylaşım olmuş. Teşekkürler.

  8. #8
    ZümeR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Ağustos 2015
    Şehir
    Dünya
    Motosikleti
    Me Te Doquz
    Kuralcılar :D

  9. #9
    shruikan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Nisan 2015
    Motosikleti
    turuncu
    20km fark eder

  10. #10

    Üyelik
    01 Ağustos 2016
    Şehir
    Istanbul Ataşehir-Levent
    Motosikleti
    Honda PCX150 >>> PULSAR NS200
    Alıntı sadraf adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Şehir içi aynen aceleye, hızlı gitmeye gerek yok kısa mesafeler olduğu için 70le gitsende 120 ile gitsende birkaç dakika fark olur varacağın yere ve buna değmez. Şehirlerarası 800km gideceğimizi düşünelim(istanbul-kayseri)

    100km/s ile 8 saatte varırız
    80km/s ile 10 saatte varırız

    Not: Dur kalklar gözardı edilmiştir

    2 saat için riske değmez. Hele şehir içinde trafikte vs gazlamanın hiçbir mantıklı tarafı yok 800 km lik yolda bile 20km/s farkı 2 saat iken şehir içinde bu birkaç dakikaya tekabül ediyor.
    Sehir içinde özellikle trafik ışıklarının olduğu bir yolda acele etmenin hiç bir avantajı yok. Sadece riski ve yakıtı artırmak gibi bir dezanatajı var. Bazen iki ışık arasında gazı kökleyen sürücüler görüyorum, ben aynı ışıktan 70km ile diğerine geliyorum, adam yeşil yandığı gibi 100 km'yi geçiyor sonra diğer ışıkta buluşuyoruz. EE ne oldu? Kaçırdığın uçağa veya randevuna yetişmek için avantaj sağladın mı? Hayır... sadece aynı mesafe için benden daha fazla yakıt yaktın, daha fazla risk aldın ve cevreye daha fazla zehirli gaz saldın !

    Otoban gibi ışık ile kesilmeyen yollarda da yine eğer trafik tıkalıysa, atılan makaslar ve riskli hareketler bir işe yaramaz ve zaman kazandırmaz. Sakin kullanımla giden birini geçmiş gibi görünürsün, ama biraz ileride senin şeridin tıkanır ve sakin kullanan yanında bitmiş oluverir. Bu gibi yollarda eğer çok acele varsa ve hızlı gitmek gerekiyorsa yolun ortalama hızından yüksek bir şerit bulup, ortalama üstünde bir hız korunursa avantaj elde edilir ki bu gibi yollarda bu tip bir şerit sadece emniyet şeridi oluyor. Yakarsın dörtlüleri, cezayıda göze alırsın ve gidersin Ama aşırı derecede hayati acele durumlarında tabiki

    Not; bu yorumlarım 4 tekerli taşıtlarda ki tecrubelerime dayanıyor. Motosikletler için akmayan trafikte ki durum biraz daha farklı. Fazla risk almadan ve aşırı derecede hızlı olmadan duran tarfikte ben de yolumu bulup ilerlerim tabiki

  11. #11

    Üyelik
    01 Mart 2016
    Motosikleti
    Yamaha Cygnus L
    Motor için söylüyorum. Şehir içinde hızlı gitmenizin hiçbir anlamı yok. Hayatınızı zehir olmasın, şehir içinde yavaş gidin, Şehirler arası yollarda da geri dönüşü olmayan hızlara çıkmanın bir mantığı yok. Altınızdaki makine kaç yapıyorsa yapsın bana kalırsa idael hız 80 dir. Arada bir geçilebilir bence oda doğru zamanlarda olmalı. 80 Km hız mı diyenlere bir şey demeyeceğim. Varacağın yere varamadıktan sonra 1080 ile gitsen ne olur?

    Ha burası Türkiye, sağ şeritteki adama korna çalan insan dolu burada. Yine de yavaş gidin derim.
    bursalıali bunu beğendi.

  12. #12
    bursalıali - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Aralık 2015
    Şehir
    Bursa Osmangazi
    Motosikleti
    mondial RX3İ EVO-Honda Falcon NX4- FYM 250
    Katkısı olan her arkadaşıma binlerce teşekkür. Selamlarla.

  13. #13
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    08 Eylül 2016
    Motosikleti
    Duke 250 17
    Ülke şartlarında hız limitlerinde gitmek artık güvenlikten çok tasarruf için şart. Benim düldül 70 km/s ile sabit giderken 1.8-2.2 lt/100km arası yakıyor rüzgarın yönüne şiddetine bağlı olarak. 90 km/s 3.1-3.5 lt/100km yakıyor. İşe gidip gelirken sabit 70 km/s ile müziğimi dinlerken emniyet şeridinden fıtı fıtı gidiyorum ekonomi yapmış oluyorum. 90-110 km/s ile gitsem maximum 3 dk farkediyor 3 dk için de neden 1.5 litre fazladan yakayım ki? Beyin bedava.

    İşe gidip gelme dışında gezmelerde vs. ara sıra hınzırlık (boşluk bulunca bi 3-4 saniye gaz açma) yapıyorum zaten bana o yetiyor. Böylelikle hem ekonomi yapıyorum, hem kaza riskimi minimuma çekiyorum, hem de adrenalin eşiğimi yükseltmeyerek motosikletten her daim keyif alabiliyorum, size de tavsiye ederim.


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)