50km ile 70km ne kadar fark eder ?
Reklamlar
-
Reklamlar
-
Matematiksel verileri daha önce detaylı incelemistim. Bunları görseller ile pekiştirmek her zaman daha faydalıdır.
Elinize sağlık faydalı olduğu düşüncesindeyim.
Ha ne kadar rağbet görür konu bir de o var
-
Eline koluna saglik her insan su konuyu incelese kendine bir pay cikarir. Detayli ve bogmadan tadinda olmus konu
-
Şehir içi aynen aceleye, hızlı gitmeye gerek yok kısa mesafeler olduğu için 70le gitsende 120 ile gitsende birkaç dakika fark olur varacağın yere ve buna değmez. Şehirlerarası 800km gideceğimizi düşünelim(istanbul-kayseri)
100km/s ile 8 saatte varırız
80km/s ile 10 saatte varırız
Not: Dur kalklar gözardı edilmiştir
2 saat için riske değmez. Hele şehir içinde trafikte vs gazlamanın hiçbir mantıklı tarafı yok 800 km lik yolda bile 20km/s farkı 2 saat iken şehir içinde bu birkaç dakikaya tekabül ediyor.
-
subaru bayağı iyi duruyormuş...
"ONE DAY YOU WILL WALK ALONE"
-
öyle olmuyor işte dayı, onların ülkelerinde sağ şeritte hız limitinin üstünde giderken arkadan gelip korna sellektör yapan davarlar yok
-
Çok güzel ve bilgilendirici bir paylaşım olmuş. Teşekkürler.
-
-
-
sadraf adlı üyeden alıntı
Şehir içi aynen aceleye, hızlı gitmeye gerek yok kısa mesafeler olduğu için 70le gitsende 120 ile gitsende birkaç dakika fark olur varacağın yere ve buna değmez. Şehirlerarası 800km gideceğimizi düşünelim(istanbul-kayseri)
100km/s ile 8 saatte varırız
80km/s ile 10 saatte varırız
Not: Dur kalklar gözardı edilmiştir
2 saat için riske değmez. Hele şehir içinde trafikte vs gazlamanın hiçbir mantıklı tarafı yok 800 km lik yolda bile 20km/s farkı 2 saat iken şehir içinde bu birkaç dakikaya tekabül ediyor.
Sehir içinde özellikle trafik ışıklarının olduğu bir yolda acele etmenin hiç bir avantajı yok. Sadece riski ve yakıtı artırmak gibi bir dezanatajı var. Bazen iki ışık arasında gazı kökleyen sürücüler görüyorum, ben aynı ışıktan 70km ile diğerine geliyorum, adam yeşil yandığı gibi 100 km'yi geçiyor sonra diğer ışıkta buluşuyoruz. EE ne oldu? Kaçırdığın uçağa veya randevuna yetişmek için avantaj sağladın mı? Hayır... sadece aynı mesafe için benden daha fazla yakıt yaktın, daha fazla risk aldın ve cevreye daha fazla zehirli gaz saldın !
Otoban gibi ışık ile kesilmeyen yollarda da yine eğer trafik tıkalıysa, atılan makaslar ve riskli hareketler bir işe yaramaz ve zaman kazandırmaz. Sakin kullanımla giden birini geçmiş gibi görünürsün, ama biraz ileride senin şeridin tıkanır ve sakin kullanan yanında bitmiş oluverir. Bu gibi yollarda eğer çok acele varsa ve hızlı gitmek gerekiyorsa yolun ortalama hızından yüksek bir şerit bulup, ortalama üstünde bir hız korunursa avantaj elde edilir ki bu gibi yollarda bu tip bir şerit sadece emniyet şeridi oluyor. Yakarsın dörtlüleri, cezayıda göze alırsın ve gidersin Ama aşırı derecede hayati acele durumlarında tabiki
Not; bu yorumlarım 4 tekerli taşıtlarda ki tecrubelerime dayanıyor. Motosikletler için akmayan trafikte ki durum biraz daha farklı. Fazla risk almadan ve aşırı derecede hızlı olmadan duran tarfikte ben de yolumu bulup ilerlerim tabiki
-
Motor için söylüyorum. Şehir içinde hızlı gitmenizin hiçbir anlamı yok. Hayatınızı zehir olmasın, şehir içinde yavaş gidin, Şehirler arası yollarda da geri dönüşü olmayan hızlara çıkmanın bir mantığı yok. Altınızdaki makine kaç yapıyorsa yapsın bana kalırsa idael hız 80 dir. Arada bir geçilebilir bence oda doğru zamanlarda olmalı. 80 Km hız mı diyenlere bir şey demeyeceğim. Varacağın yere varamadıktan sonra 1080 ile gitsen ne olur?
Ha burası Türkiye, sağ şeritteki adama korna çalan insan dolu burada. Yine de yavaş gidin derim.
-
Katkısı olan her arkadaşıma binlerce teşekkür. Selamlarla.
-
Ülke şartlarında hız limitlerinde gitmek artık güvenlikten çok tasarruf için şart. Benim düldül 70 km/s ile sabit giderken 1.8-2.2 lt/100km arası yakıyor rüzgarın yönüne şiddetine bağlı olarak. 90 km/s 3.1-3.5 lt/100km yakıyor. İşe gidip gelirken sabit 70 km/s ile müziğimi dinlerken emniyet şeridinden fıtı fıtı gidiyorum ekonomi yapmış oluyorum. 90-110 km/s ile gitsem maximum 3 dk farkediyor 3 dk için de neden 1.5 litre fazladan yakayım ki? Beyin bedava.
İşe gidip gelme dışında gezmelerde vs. ara sıra hınzırlık (boşluk bulunca bi 3-4 saniye gaz açma) yapıyorum zaten bana o yetiyor. Böylelikle hem ekonomi yapıyorum, hem kaza riskimi minimuma çekiyorum, hem de adrenalin eşiğimi yükseltmeyerek motosikletten her daim keyif alabiliyorum, size de tavsiye ederim.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)