Neden km. si 10.000 -20.000 olduğunda satışa çıkıyor
Reklamlar
-
Merhaba,
Henüz bir motosikletim yok ancak kısa süre içerisinde almak için piyasa araştırmasındayım. İkinci el piyasasına baktığımda genellikle modeli ne olursa olsun motosikletlerin 20.000 km ye kadar satışa çıktığını görüyorum yada bana öyle denk geliyor. Yani km yapmış motor satışı çok az (km yapmış derken 40.000 ve üzeri) , halbuki bakımı ve temizliği düzenli yapıldıktan sonra en az 100.000 km hatta fazla bile ömrü olanları duyuyoruz. Avrupada özellikle 150.000 km yapmış motosikletler olduğunu biliyoruz.
Neyse merak ettiğim deneyimli olmanız nedeniyle neden bir kişi sıfır motosiklet alıp 7.000 - 10.000 - 15.000 km binip çok az kullanılmış diye satışa çıkartır?
Reklamlar
-
Aynı soruyu bende çok merak ediyorum.
38bin km de cbf 150 ilan koydum yaklaşan yok, halbuki çoğu motosiklet'ten temizdi (sattım).
Bizim ülkemizde güven sorunu var bence.
Demişler ya bu devirde babana bile güvenme. Kim dediyse artık.
-
Alınan her mal, iş görmeyene kadar kullanılmalı mı?
-
İnsanımız melesef, ne yazık kifakir. Bu cepte. Her dediğimin başına bunu koy.
Küçük motor alıyor, şehiriçinde biniyor. Kışın binecek ekipman alamadığı için yılda ortalama 6 ay şehiriçinde biniyor. Yani yılda 6 bin falan. 5 sene binip motor eskimeye başlasa 30 binde motor eskimiş oluyor.
-
Öz_Musti adlı üyeden alıntı
İnsanımız melesef, ne yazık kifakir. Bu cepte. Her dediğimin başına bunu koy.
Küçük motor alıyor, şehiriçinde biniyor. Kışın binecek ekipman alamadığı için yılda ortalama 6 ay şehiriçinde biniyor. Yani yılda 6 bin falan. 5 sene binip motor eskimeye başlasa 30 binde motor eskimiş oluyor.
ok dediğin mantıklı ancak 2017 yılındayız ve 2015 model 5000 km de yada 2016 model 2000-3000 km olanları nasıl açıklayabiliriz...
-
Gecen sene tum birikimimle honda nc750x aldim. Motorumu seviyorum şu an 16 bin km oldu simdi mecbur satmayi düşünüyorum. Çünkü ileride nasip olursa evlenecegim.Degerini kaybetmeden satmak zorundayım
-
Genelde sikintidan oluyor bu durum yani bende oyle oluyor. İlk motorum ybrdi 15 bindim sattim 25 bin km de. Suan pulsar var 7 binde aldim 16 bin oldu bu kisi bitirdmi 20,l bin olucak muhtemelen saticam dominar falan alirim veya cbr 500 dusunuyom
-
Biz bazı şeyleri çok seviyoruz millet olarak, don değiştirir gibi yaşıyoruz çoğu şeyi.
Sevgililerimiz, heveslerimiz, telefonlarımız, imkanı olanlar sahip olduklarını sürekli bir değiştirme eğiliminde.
İmkanı olandan sabır beklemek zor, istisnalar elbette vardır ama bi motoru satarken özellikle,
üzülmeyen özlemeyen adama motorcu dememi beklemeyin.
Öylesinedir herşey, gerçeği bulana kadar, ki bu epey uzun sürebilir hayatındaki çoğu şey değişime mahkumdur.
Motosiklet bunlardan birisi sadece.
Motosikletimin üstü açık..
https://www.youtube.com/channel/UCp4K0dvqaCd6YAr_beEsudA/featured?view_as=subscriber
-
Hepimiz " Fakiriz " . Bütün mevzu bu. Mal eskiyip ölmeden elden cikartip kücük dokunuşlar ile daha iyisini alıp değerini koruması kafasındayız. Başka bir açıklaması yok.
Bir çok ülkeye gittim, insanlar 80-90 model motorlarla geziyorlar. Alım gücü doğrultusunda, aldığı malın canını cıkartıp, sonra yenisini alıyor.
-
Devamlı cc ve model yükseltme eğiliminde olan biri 5bin 10bin km kullanıp motorunu satar. Sonra daha iyisini daha büyüğünü alır sonra onu da satar. Düşük cc başlayıp adım adım yükselten sürücülerde genellikle böyle. 40bin km de bir motosiklet 3.-4. sahibinden olabilir.
Pİyasada çok güzel motorlar var ve herkesin 2 motor finanse edecek gücü yok. Al kullan sat diğerini al. Malum çoğumuz yeni motor alınca bir sonraki motorumuz ne olacak onun araştırmasını yapıyoruz
Ama işin esası ülkemizde 50bin km üzeri motorlara maalesef ölü gözüyle bakılıyor ve insanlar elindeki motoru satamamaktan ya da zararına satmaktan çekiniyor.
-
Benim ilk motorum yani şuan kullandığım motor on bine yaklaştı. 100cc bir scooter. Dediğiniz gibi bende değiştirme yoluna girdim. Daha on bine gelmeden. Bence buradaki amaç, sizin başlangıç motoru bakıyor olmanız. Başlangıç motoru bir süre sonra değişeceği için insanlar genelde bu kmlere kadar sürüyor diye tahmin ediyorum.
Ben geçen kasım da aldım, millet gerçekten az biniyormuş onu anladım. On bin sayılır şuan km. Ve dediğim gibi satıp, vitesli bir motora geçmek istiyorum. Aynı şekilde ilk vitesli motorum olacağı için onu da bu kmlere kadar kullanıp büyük ihtimalle yükseltirim gibi geliyor.
-
Bence şöyle böyle demeye gerek yok 20 bin de cbf alacağına gider mondial sıfır bayiden çıkar kafan rahat olsun hocam
-
Bizim ülkede herkes düşük cc alıp redline'da kullandığı için, yüksek km'lere güvenemiyor.
Benim motoru alırken arkadaşa 14000km olduğunu söyledim, daha yeni o, motor yeni açılıyordur, benim bmw gs 80.000km'de demişti. 14.000 km adamlara göre daha rodaj gibi bir şey yani. Adamlar bakıyorlar. Kaç kişi aramızda oturup klavuzu okudu ki? Bakımdan bakıma anca. Bizim patron arada raftan çıkartıp sırf can sıkıntısına arabasının kullanma klavuzunu okuyor belki atladığım bir şey vardır diye.
Malına bakmayan insan herkesi kendisi gibi düşünüyor, ben aldım sıfır, 10.000km'ye kadar hor kullandıum nasıl olsa satacağım diye, anasını belledim diye düşünüyor bilinçaltından her ne kadar farkında olmasa da, hal böyle olunca 10.000km üstü motor almaktan çekiniyor.
-
Bi kısmınıza hak veriyorum. İkinci elde edilecek zarar tamamen km ile alakalı. İkinci el alırken motorun temizliğine dikkat eden bir millet değiliz, gözümüzün ilk iliştiği yer km. Durum böyle oluncada motosiklette 20.000 km oldukca fazla geliyor.
Birde şöyle düşünelim, başlanagıç motorları özellikle. Acemiler genelde uzun yola çıkmaz, şehir icine kamikaze gibi bir aşşağı bir yukarı caddelerde fink atarlar. Arkalarında muhtemelen artcılarıda olur.
Şehir dışı görmemiş motorun km daha düşük olacaktır, ama motor bu kullanım ile daha fazla hırpalanmısda olacaktır.
Km yüksek olup , tamamen şehir dışı uzun yolda kullanılan motorlara göz atalım birde. Sizce hangisi daha temizdir ?
İşte avrupa kültürü ile aramızdaki far burda kendini gösteriyor. İnsanlar motorları ihtiyacları doğrultusunda alıyor, seçiyor eliyor ve kullanıyor.
Aldığınıda uzun süre kullanıyor. Bizse aldığımız hafta pişmanlık duymaya başlıyoruz..
-
Arsızlık, yalancılık, toplumsal baskı sebebi ile. Camiada bir görüş oluşmuş 20k geçmiş sonra motor alınmaz diye. Bu sebeple insanlar 20k olmadan satmaya çalışıyor ve aynı şekilde 20k üstü almamaya çalışıyor. Yalancılık ise şöyle ki 20k da satılan birçok motor aslında 40k üstü. Kilometreyi geri çektirenler çok. Bir diğeri de arsızlık. Yani cep telefonu hesabı durmadan değiştiren. 6 ay kullanıp satıyor. Zaten kışın binmiyor, binemiyor, 3k 5k yapıp satıyor.
Diyorlar ki 20000 kmyi geçen motor alma ya da geçtiyse motoru değer kaybetmeden sat. O motoru işi bitmiştir vesaire. Sana sorum şu. Ben Tenereyi 2015 Kasım ayında 0 aldım ve 2016 Aralık ayında 20k bakımına soktum. Şimdi 13 ay dolmadan benim motorun işi bitti mi? 10k kilometrede bir periyodik bakımı olan motoru daha 2nci kez servise sokmadan satmam mı gerekiyor? Ya da tersinden bakarsak 20k oldu diye 1 yaşında motor hurda mı? Bu yaz iş sebebi ile biraz geride kaldım. Bu Kasım ya da Aralık ayında 35000 civarında olacak motor.
Diğer bir sorun ise piyasada bol giden motorların genelde çerezlik motor olması. CBR 250R mesela. Herkes bir kere alıyor 3k 5k kullanıp satıyor. Bu sebeple km artmıyor.
Kimseyi yargılamıyorum yanlış anlaşılmasın ama geçenlerde bir arkadaş bir modele kullanıcı görüşü yazarken şöyle demişti "Motorum 7000 km de, hep uzun yolda kullandım ve beni yolda bırakmadı".
Ben 2 kere uzun yol yaptım biti 5250 km diğeri 3000 km sürdü. Bakış açısı, kullanımlar ve tarzlar arasındaki farkı anlatmak istedim. Aptal Yamaha YBR gibi eşek (dayanıklı) bir motoru 10000 TL yapmasa idi ikinci (küçük) motor olarak alacaktım ve sanırım 500k km kullanırdım.
CRF 250L 11000 Km, GW 250 12000 Km, XT 660Z 39000 Km, VFR 800X 6000 km
-
Ben bu algıyı avantaja çevirip ileride 30.000 km civarı sağlamlığı ile bilinir bir motor alıp ömürlük kullanmayı düşünüyorum. Tabi şu anki motorumu satma sebebim de asla kilometresi olmayacak buna kararlıyım.
-
Kısa bir süre sonra benim motorun km fotoğrafını atacağım, 66.666 ya çok az kaldı. Bir ara ilana koyup, 2 gün sonra vazgeçtim. Gelip görenler hayran kaldı bu km de bu performansa.
Şunu hep söylerim, işi için motosiklet alanlar hariç, motosikleti bir yatırım aracı görürseniz üzülürsünüz, keyfini çıkarmaya bakın. İmkanınız varsa bir kere alın, iyisinden alın, iyi bakın km yi kafaya takmayın.
-
TanImsIz adlı üyeden alıntı
İşte avrupa kültürü ile aramızdaki far burda kendini gösteriyor. İnsanlar motorları ihtiyacları doğrultusunda alıyor, seçiyor eliyor ve kullanıyor.
Aldığınıda uzun süre kullanıyor. Bizse aldığımız hafta pişmanlık duymaya başlıyoruz..
İlave olarak, ekonomimizden ve tecrübeye bağlı olarak değişen durumlar var.
1-Küçük cc'ler genelde geçiş motoru olarak kullanıldığı için, düşük kilometrede satışa çıkıyor.
2-Para durumuna bağlı olarak, kafada olan pahalı motor alınana kadar, motorsuz kalmamak adına parası toplanana kadar daha düşük tutarlı veya cc'li motor alınıp, arada motorsuz kalmama düşüncesi var.
Sentis ad medullis!
Dengeliyorum.com
youtube.com/we2strom
-
Ülkemizin jeopolitik ve coğrafi konumu gereği 30bin den sonra motorlar otomatik sıfırlanıyor.
2005 model de 2015 modelde aynı km lerde. Yılda 2bin anca yapmış abimiz. Her binen 500km yapıp satmış
-
Insan psikolojisi
Toplum psikolojisi
Cehalet
Yalan dolan
Empati eksikliği
...
başka???
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)