Kombine fren saçmalıktır (Kaza İçerir)
Reklamlar
-
Yan Yan adlı üyeden alıntı
Lastikler elbet etki edebilir lakin lastiğe ne kadar güvenirsek güvenelim sulu keskin virajda ani panik fren yaptığımızı düşünelim.
virajda ani fren yapmamaya çalışmanız sizin için sağlıklı olacaktır. Değil motosiklet dünyanın en iyi 4 teker aracıyla bile virajda panik fren yaparsanız taklaya gelme olasığı çok yüksek kombine frenden önce kendimizde iyileştirme yapmamız daha sağlıklı olacaktır.
artık dünya değişiyor nerde o eski activa spacyler kurye pakete gelirdi bizim sokağa rampanın başından başlardı arkayı kitlemeye :D kaya kaya tam kapının önünde dururdu. bu adam nasıl ölmüyor diye düşünürdüm :D adama en son xmax aldılar absli adam 3. gün sokakta direğe patladı :D
Reklamlar
-
Kombine fren, Abs ya da manuel ayrı frenleme, her sürücü kendi kullanımına göre bir değerlendirme yapacaktır. Yaşım 45, kombine freni çocukluğumda Vespa Cosa'da duymştum ama şikayet edeni hiç duymadım. İlk arabamda ABS yoktu. İkinci arabamda ABS var ve ilk devreye girdiğinde altımı kirletmeme çok az kalmıştı. Hızlı araba kullandığım için ABS'yi bilinçli olarak kullanmaya başladım. Nasıl dıyeceksiniz? Evet Lastik ve yol durumuna göre ABS devreye girmeden önce kendini belli ediyor. Yağışlı havada hızlı girdiğim bir virajda ABS çatır çatır pedalda kendisini gösterirken çok rahat viraja girip çıkabiliyorum. Arabada ABS'ye "alıştım". İlk motorum 211 kg, 600 CC, 78 beygirdi. Şimdiki 180 kg. 689 CC, 75 beygir. Sıfır satın aldığımda ABS obsiyoneldi. Tercih etmedim çünkü kullanış tarzımı biliyorum (Üzerine basa basa ifade ediyorum ki "ABS kötüdür" demiyorum, benim motosiklet sürüş tarzıma göre değil). İlk defa motosiklet kullanacak ya da acemiliğini atmış ve büyük CC'ye geçecek arkadaşlara ABS'li makine almalarını tavsiye ederim elbette. İşin özü herkesin kendi sürüş tarzına uygun teknikle donatılmış makineleri seçmesi gerekir.
-
Japon mühendisler nasıl saçma bir şey yapabiliriz ki 10 km ile giden adamı düşürürüz diye düşünmüş taşınmış uzun yıllar ar-ge vs. sonucunda kombine fren sistemini bulmuşlar.
Geçmiş olsun diyeyim.
"sulu keskin virajda ani panik fren yaptığımızı düşünelim" demişsin. Bu durumda fren sisteminden çok Allah'ın seni ne kadar sevdiği meleklerin ne kadar koruyup kolladığı daha önemli hale geliyor..
Kazasız belasız.
-
EmirŞengezer adlı üyeden alıntı
Japon mühendisler nasıl saçma bir şey yapabiliriz ki 10 km ile giden adamı düşürürüz diye düşünmüş taşınmış uzun yıllar ar-ge vs. sonucunda kombine fren sistemini bulmuşlar.
Geçmiş olsun diyeyim.
"sulu keskin virajda ani panik fren yaptığımızı düşünelim" demişsin. Bu durumda fren sisteminden çok Allah'ın seni ne kadar sevdiği meleklerin ne kadar koruyup kolladığı daha önemli hale geliyor..
Kazasız belasız.
Çok güzel be..
-
olağandışı koşullarda kombine fren yapan bir motorun kontrolü sürücüye bırakmaması sıkıntı yaratabilir. adam da bunu söylemiş zaten.
normal kuru kullanımda bu kombine fren motosikletin durma mesafelerini azaltır yani tabiki yararı olan bir sistemdir.
bu durumda bu motorda olması gereken şey kombine fren olsa bile istendiği anda devreden çıkarılma olanağı.
elektronik olsa bu yapılabilir , ancak benim bildiğim kadarıyla hidrolik sistemi mekanik olarak etkili iki frene de. bu durumda da istendiği zaman iptal edilecek bir sistem değil.
kendi adıma , istediğimde iptal edemeyeceksem eğer motorumda olmasını istemezdim.
ben kombine frenleme yapıyorum zaten. gerektiği yerde de istediğim freni kullanıyorum.
-
Kombine fren sistemlerini ben de sevmiyorum, ama hiç bir kombine fren sistemi de arka frenin pompalanması ile ön frene yüksek kuvvet uygulamıyor. Bana fren tekniğindeki bir konu ıslak zeminle buluşup alaşağı etmiş gibi geliyor.
Kaldı ki bu şekilde bir düşme olduuysa ABS buna engel olmazdı zaten =)
-
Ya kullandığınız motorların kombine fren sistemi çok dandik yada siz motor kullanmayı bilmiyorsunuz.
CBF 1000'de var aynı sistem. Arkayı sıktığın zaman, yavaşlatacak ama fren etkisini hissetirmeyecek oranda sıkıyor ön freni. Bu da virajda veya ıslak zeminde dezavantajdan ziyade muhteşem bir güvenlik sunuyor. Önü sıktığın zaman ise arka frene elleşmiyor.
Bir ihtimal daha, kombine fren ayarlarınızda sıkıntı olabilir. Servise gösterin derim
-
Zaten kazaların çoğunda ya motor suçludur ya da yol, kullananda kusur olmaz. CBS, ABS gereksiz detaylar bunlar. !
-
Kombine nin e olmamis halini severim ben..
Hic frensel bir konuya deginmek istemedim hih
Abs kafidir hayatimda
-
Hiç kombine frenli motor kullanmadım ama çokça araştırdım. Viraj içi fren yaparken dezavantaj diyen kullanıcılar olduğu gibi sisteme alışan ve viraja gereğinden hızlı girdiğinde hafif arka frenle sorunsuz toparladığını yazanlar da mevcut. Fazla ileri kullanıcılar gereksiz bulsa da piste sorunsuz kullanan hatta avantajlı bulanlar var.
Zaten hondanın bu sistemi hangi yıllardan itibaren hangi efsaneleşmiş modellerinde kullandığına bakarsanız üstüne de bu sistemi devamlı geliştirdiğini göz önünde bulundurursanız saçmalık olmadığını görürsünüz.
Keşke diyorum bu sistemin bir on off tuşu olsaydı. Yine de çeşitli setler ve biraz karmaşık teknik müdahalelerle bağlantısız hale getirilebiliyor.
-
Şöyle konuya benzemiş, abs gereksiz gibi birşey olmuş.
Neyse, ufak makinalarda nasıldır bilmiyorum da; Crossrunner'da mükemmel alışıyordu sistem.
Tek fren ile ikisini de aynı güçte, sıkmaz sıkamaz. Oranlayarak veriyor basıncı.
-
Lastiğin kötü olmasından kaynaklanan problemler diye düşünüyorum.
Ya da iyi olmayan fren balataları olabilir.
Yoksa adamlar, bunu yaparken ne testler yapmışlardır.
YBR'ye yeni ön, arka fren balatası değiştirdim. Eskisine nazaran daha az frenliyor.
Rodajdır, çiziklere oturur diye kullanıyorum. Daha da devam ederse, değiştireceğim.
-
Kardeş sen motora binme, foruma da konu açma...
-
"Bunu kim çıkardı ? Lütfen hangi mühendis ?
Söylesin çıksın ortaya derhal.
Böyle saçma bi düşünce olur mu bir fren sıkılırken aynı anda diğer frenin sıkılması nedir ? Araba mı bu ?
Motosikletler için ABS,süper bir teknoloji 10 numara 5 yıldız lakin kombine fren için aynı şeyi söyleyemeyeceğim. "
Diyor bir de😲
Arkadaş kendisi mühendismiş gibi bi de binlerce mühendisi eleştiriyor 😂 Fren yapmayı bilmediği için suçlu arıyor zannımca😀
-
Boş kafadan atıp tutmuş bir dünya insan. Ben bir şey yazdım okuyan oldu mu acaba?
ön frene basmamam gereken bir yerden bahsettim azı çoğu yok bunun! Zaten arka frenimde kaydı diyorum. Ön teker kaysa kesin düşeceğim bir noktada kombine fren gelecek ve kendi kafasına gore benim ön freni sıkacak! Bence millete cahil diyenler girsin biraz internette mühendislik hatalarını araştırsın.
Bu arada konumuz abs değil, abs den bahsedip durmayın.
-
Zabitatak adlı üyeden alıntı
"Bunu kim çıkardı ? Lütfen hangi mühendis ?
Söylesin çıksın ortaya derhal.
Böyle saçma bi düşünce olur mu bir fren sıkılırken aynı anda diğer frenin sıkılması nedir ? Araba mı bu ?
Motosikletler için ABS,süper bir teknoloji 10 numara 5 yıldız lakin kombine fren için aynı şeyi söyleyemeyeceğim. "
Diyor bir de
Arkadaş kendisi mühendismiş gibi bi de binlerce mühendisi eleştiriyor Fren yapmayı bilmediği için suçlu arıyor zannımca
Eleştirmek için mühendis mi olmak gerekiyormuş?!
-
Aynı şey benim başıma da gelmişti ;)
-
Valla 30bin km’dir “kombine” frenli pcx’imi İstanbul’un ve Samsun’un her türlü yolunda, karda-kışta, yağmurda. Çamurda, tozda, kumda, güneşte, bulutta kullanıyorum daha bir kere kötülüğünü görmedim; faydasını gördüm..
Hangi durumda, nasıl gittiğini, freni nasıl yaptığını bilmiyorum ama; bana göre büyük mimettir..
-
Açılın ben mühendisim.(sonunda bir yerde kullandım şu cümleyi)
Kombine fren arka frendeki gücü aynen öne iletmez. Arkaya verilen kuvvetin yaklaşık yarısı kadarını öne uygular. Zaten fren yapınca ağırlık öne yığılacağı için ön lastikdeki tutuş arkadakinden çok daha fazladır. Dolayısıyla arka frene basıca ön tekerin kayması mümkün değil. Ancak arka fren pedalına hayvan gibi abanılırsa iki teker birden kayar.
Mesela arka lastiğin tutunma gücü 2 birim ön lastiğin tutunma gücü 5 birim. Biz arka frene kaydıracak kadar bastığımızda arkaya 2 birim öne ise 1 birim fren gücü gidiyor ve sadece arka kayıyor. Ama tutupta 2 birimlik kuvvette kayacak frene 10 birimlik kuvvet verirsek ön de kayar haliyle.
Bu durumdan şikayet etmenin bir manası yok. Kombine fren sistemli motosiklet kullanıyorsanız mecburen fren yaparken buna dikkat edeceksiniz.
-
sdirer adlı üyeden alıntı
Valla 30bin km’dir “kombine” frenli pcx’imi İstanbul’un ve Samsun’un her türlü yolunda, karda-kışta, yağmurda. Çamurda, tozda, kumda, güneşte, bulutta kullanıyorum daha bir kere kötülüğünü görmedim; faydasını gördüm..
Hangi durumda, nasıl gittiğini, freni nasıl yaptığını bilmiyorum ama; bana göre büyük mimettir..
peki yerlerin buz olduğunu farketmediğini var say ve kışın sabahın 7 sinde işe giderken yokuş aşağı hangi freni kullanırsın o soğukta? ben arka frene bastım ama frende sorun var falan dedim kendi kendime meğersem yol komple buz pisti olmuş farkında değilim ben! ön frene zaten dokunmadım ve motoru dik tuttuğum için arkayı baya bir kaydıra kaydıra indim sonra zaten frene basmaktan vazgeçtim.
sen yazı kışı uyduruyorsun gibi geldi biraz bana. hiç unutmam bu geçtiğimiz kış saat 16:10 gibi kar bir anda bastırdı ve yağmaya başladığı anda her yer kar oldu ve bende yolda yakalandım o yağışa ve beylikdüzünden büyükçekmeceye vardığımda e-5 kar içindeydi ve kaza atlattım. büyükçekmeceden güzelceye varmadan hava filtresi dondu ve motor stop edip duruyordu ve rolantiyi 5 bin devire almak zorunda kaldım hiç unutmuyorum.
arabalar zaten duran araba saplanıp kalıyordu.
rüzgarda vardı kaydıra kaydıra geldik hiç unutmam o günü. parmaklarım sırayla buz tutup ateş gibi oluyordu soğuktan.
yani kızakla almam gereken yolu motosiklet ile aldım yani ön fren zaten kullanmıyorum gibi bir şey kışın. lastikler irc ve kışın taş kesiliyorlar.
yani ne diyeyim? varsa abs koyun yoksa kombineyi ben manuel hallediyorum.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)