Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Soğuk havalarda yol tutuşu ve motor gücü

    REKLAM ALANI
  1. #1
    uzay gemisi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ocak 2017
    Şehir
    İstanblue
    Motosikleti
    09
    Son zamanlarda havaların soğumasıyla beraber farkettiğim birkaç değişim var.

    Birincisi, lastiklerin daha iyi tutması.
    Garip bir şekilde lastikler yaz mevsimine göre daha iyi tutuyor. Yazın tereddütle girdiğim, arkada milim kaymalar hissettiğim virajlarda son günlerde tereddütsüz bir özgüvenle girebiliyorum. Lastiklerim metzeler m7 rr olmasına rağmen yazın gerçekten tedirgin ediyordu. Tedirginlikten viraj içinde elcikleri sıkıyordum.

    İkincisi ise özellikle akşam vakti motorun canlanması ve devirlenme isteği.
    Dün dönüş güzergâhında akşama kaldım.
    Hafif yağmurda vardı deri kıyafetlerle üşüdüm baya soğuktu yani. motoru tanımakta zorlandım. Aşırı istekli devirleniyordu. Biraz gözümü korkutmadı değil. hissettiklerim tamamen psikolojik mi bilmiyorum ama bir gariplik sezdiğim kesin. Her motorcu gibi motorumu çok iyi tanırım.

    Bu konuda sizler ne düşünüyorsunuz merak ediyorum.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    sadraf - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mayıs 2016
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Superlight200
    Arabalarda da durum boyle. Yazin hava sicak oldugu icin motor tam performanstla calismiyor ancak kisin daha cok hava ve serinlik tam motorlara gore. Ne kadar cok hava o kadar performans

  3. #3

    Üyelik
    01 Nisan 2006
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Yamaha XJ6 N
    Soğuk havada birim hacimdeki oksijen oranı artar dolayısıyla daha iyi yanma sağlar. Ek olarak termodinamik verimi de artar motorun. Bu nedenlerle performans artışı hissetmeniz doğal.
    enderbilgi ve emremm bunu beğendiler.

  4. #4

    Üyelik
    06 Nisan 2009
    Motosiklet 15 derece civarı hava sıcaklığını sever.

  5. #5
    Jemand - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Eylül 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    MT-10 SP
    Alıntı uzay gemisi adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Son zamanlarda havaların soğumasıyla beraber farkettiğim birkaç değişim var.

    Birincisi, lastiklerin daha iyi tutması.
    Garip bir şekilde lastikler yaz mevsimine göre daha iyi tutuyor. Yazın tereddütle girdiğim, arkada milim kaymalar hissettiğim virajlarda son günlerde tereddütsüz bir özgüvenle girebiliyorum. Lastiklerim metzeler m7 rr olmasına rağmen yazın gerçekten tedirgin ediyordu. Tedirginlikten viraj içinde elcikleri sıkıyordum.

    İkincisi ise özellikle akşam vakti motorun canlanması ve devirlenme isteği.
    Dün dönüş güzergâhında akşama kaldım.
    Hafif yağmurda vardı deri kıyafetlerle üşüdüm baya soğuktu yani. motoru tanımakta zorlandım. Aşırı istekli devirleniyordu. Biraz gözümü korkutmadı değil. hissettiklerim tamamen psikolojik mi bilmiyorum ama bir gariplik sezdiğim kesin. Her motorcu gibi motorumu çok iyi tanırım.

    Bu konuda sizler ne düşünüyorsunuz merak ediyorum.
    lastiklerinin daha iyi tutmasının sebebi, hamur sıcaklığının o anlarda en iyi tutuş ısısında olmasından kaynaklı. her lastik hamurunun en iyi performans verdiği bir ısı aralığı vardır. çok sıcak demek, daha iyi tutuş demek değildir.

  6. #6

    Üyelik
    13 Eylül 2016
    bahsettiğin yerde
    asfalt, nem hayli değişken

  7. #7
    BatuhanK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Ekim 2009
    Şehir
    İzmir
    Antalya'da sıcak havalarda asfalt sıcaklığını hayal edemiyorum, lastik o tozlu ve sıcak yüzeyde zor tutunuyordur muhtemelen.
    İlk yağmurlardan SONRA asfalt temizlenir, daha iyi tutmaya başlar.

  8. #8
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    13 Kasım 2015
    Ben motor soğuyor diye biliyordum. Dolayısıyla performans artıyor. Kisin 5dk kapatmaya gelmiyor hemen soğuyor sonra ver cikleyi ver gazı...

  9. #9

    Üyelik
    18 Eylül 2016
    Soğuk havada motor performansı artar o yüzden turbolu araçlarda intercooler falan koyarlar motora giren havanın sıcaklığını düşürmek için. Hatta performans için arabalarda havafiltresinin yeri değiştirilir soğuk hava alması için, methanol kitleri taktırılır ısıyı düşürmek için vs. Rekor denemeleri hep gece veya sabah erken saatlerde yapılır. Kuzey ülkelerinde düşük hacimli aşırı beslemeli(turbo, supercharger) araçlar yaygınken arabistan gibi aşırı sıcak iklimlerde yüksek hacimli atmosferik araçlat yaygındır. Böyle uzar gider bu liste

    sebebide havanın yoğunluğudur. Soğukta havanın yoğunluğu artar yani birim hacime daha fazla miktarda hava girer. Daha fazla hava demek daha fazla oksijen demek daha fazla yakıt basıp daha fazla enerji üretebilmek demek. Aynı farkı rakımlada görürsünüz. Aynı sıcaklıkta aynı aracı deniz seviyesindeki bir ilde deneyin sonra çok yüksek bir ilde deneyin performansı düşecektir.

    Lastik için durum farklı ama lastik hamurunun belli bi sıcaklık değeri vardır maks performans verdiği çok sıcakta ve soğukta tutuş kaybı olur. O yüzden kışlık lastik ve yazlık lastik diye farklı lastikler vardır. Yazın kış lastiği kayar kışında yaz lastiği.


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)