Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 123 SonuncuSonuncu

Honda motosikletlerin rakiplerine göre daha güçsüz olması

    REKLAM ALANI
  1. #1
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    07 Ekim 2017
    Merhaba arkadaslar,foruma yeni üye oldum ve merak ettiğim bir soruyu sizinle paylaşmak istiyorum.

    Bir Honda motosiklet kullanıcısı olarak dikkatimi çekiyor;Honda'nın piyasa sürdüğü motosikletler güç olarak bir çok rakibinin gerisinde kalıyor ve bu durum bana gerçekten ilginç geliyor.

    Motor konusunda bu kadar uzmanlaşmış ve motor sporları denildiğinde akla gelen ilk firma olmasına rağmen rakiplerinin hep bir tık gerisinde?

    Akla gelen her türlü motoru yapıyorsun,Moto GP gibi en üst düzey motosiklet yarışlarında bir numarasın,Formula 1 tecruben ve şampiyonlukların var,ee neden boyle yapıyorsun Honda ?

    Sizin fikirleriniz nedir merak ediyorum,ama lütfen Honda Japonya'nın Tofaş'ıdır eheh tarzında cevaplar olmasın


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    MD.Murat - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Temmuz 2013
    Şehir
    İzmir / Sakarya
    Motosikleti
    yok
    Honda müşterilerini yarisa sokmayı düşünse belki daha hizli motorlar uretirdi?
    jimi_hendrix bunu beğendi.

  3. #3
    Mustafa_Uz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Mart 2015
    Şehir
    Bursa - Çanakkale
    Motosikleti
    Ducati Multistrada 1200
    Daha güçlü daha iyi mi demektir. Anlayamadım. Yoksa daha dayanıklı ve uzun ömürlü motor yapmak için mi uğraşıyor Honda. 100 cc bir activanın 80 bin km silindir kapağının açılmadığını bilirim.

  4. #4
    mfBulut - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Mayıs 2016
    Şehir
    Adana
    200 le gidip, yüksek devir çevirip 100 bin km ortalama ömürlü motosiklet yapmaktansa; 170 ile gidip biraz daha az devir çevirerek 200 bin km ortalama ömürlü motosiklet yapmak için.

    Sayılar uydurma olda da, tamamen performansa önem verilmiş makineler (sadece motosiklet değil, bütün makineler) ortalama performanslı olanlara göre aynı standartlarda daha kısa ömürlüdür.

    Ha diyeceksin ki “Bizim ülkemizde bakım yapan yok zaten o km leri neredeyse kimse görmüyor. O yüzden buraya ne yollasalar farketmez” diye, “Valla haklısın” derim.
    kdiner bunu beğendi.

  5. #5
    acemi60 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Ekim 2007
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha X-City 250
    Benim gözlemlerime göre sebep şu; Honda alt segment motosikletin tasarımını yaparken daha çok ekonomik ve rahat olmasını hedefliyor. Aslında mantıksız değil.

  6. #6
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    07 Ekim 2017
    güç denilence neden aklınıza hemen hız veya yarış geldi ? Kötü bir cevap oldu kusura bakmayın

  7. #7
    viper17 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Kasım 2011
    Şehir
    İzmir
    Aynı silindir hacminde düşük sıkıştırma oranı ve düşük güç;
    Daha kötü kalitede benzini tolere ederek çalışma ve yüksek motor ömrü.

  8. #8
    shruikan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Nisan 2015
    Motosikleti
    turuncu
    Alıntı Turgetson adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    güç denilence neden aklınıza hemen hız veya yarış geldi ? Kötü bir cevap oldu kusura bakmayın
    ya ne gelcekti?

  9. #9
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    07 Ekim 2017
    tamam senin aklına yarış gelsin.Yukarıdaki arkadasların dediklerine göre sıkıştırma oranı burada en önemli husus.
    Kendi motorum neden diğer diğer rakiplerine göre güç konusunda geride kalmış anlaşılıyor,diğer rakiplerinde 12.0 gibi bir sıkıştırma oranı varken Honda da bu 10.0 da kalmış,bunu da motorun uzun omurlu olması için yapmışlardır diye umuyorum artık ve umarım oyle olur

  10. #10
    ..YaNKee.. - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Şubat 2017
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    CBR 650F
    Alıntı Turgetson adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    güç denilence neden aklınıza hemen hız veya yarış geldi ? Kötü bir cevap oldu kusura bakmayın
    güç diyince torkmu demek istediniz? yada kıyasladığını motorları yazın ona göre düşünelim genelde güç diyince top speedi düşünüyor herkes.. sizde yarışlardan bahsetmişsiniz ordan çağrışım yapıyodur yada.. tam olarak nedir güç dediğiniz?

  11. #11

    Üyelik
    10 Nisan 2017
    Motosikleti
    Mondial Mc Roadracer 125 ve R6
    Belki hız konusunda bi tık aşağıda olabilir ama yakıtı da çok iyidir. 250 cc sınıfta rakipleri 3 4 litre yakarken çok daha az yakıyor o.
    kdiner bunu beğendi.

  12. #12
    ..YaNKee.. - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Şubat 2017
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    CBR 650F
    Alıntı Turgetson adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    tamam senin aklına yarış gelsin.Yukarıdaki arkadasların dediklerine göre sıkıştırma oranı burada en önemli husus.
    Kendi motorum neden diğer diğer rakiplerine göre güç konusunda geride kalmış anlaşılıyor,diğer rakiplerinde 12.0 gibi bir sıkıştırma oranı varken Honda da bu 10.0 da kalmış,bunu da motorun uzun omurlu olması için yapmışlardır diye umuyorum artık ve umarım oyle olur
    aynı anda yazöışız sanrım.. evet honda diğer markalara göre daha uzun ömürlüdür.. genel kanı budur yani kime sorsan..

  13. #13
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    07 Ekim 2017
    Alıntı ..YaNKee.. adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    aynı anda yazöışız sanrım.. evet honda diğer markalara göre daha uzun ömürlüdür.. genel kanı budur yani kime sorsan..
    Mesela Africa Twin 1000 cc 94 hp,bakıyorum Tiger 800 93 hp, evet torku daha yüksek kuşkususuz,
    Veya suziki gsxs 1000F 140 hp iken honda cb 1000r 125 hp,yani baya bi fark var.Moto GP ve F1 örneklerini şunun için verdim,nedense Honda hakkında insanlar biraz.., nasıl desem,diğer Japonlar kadar havalı bulunmuyor , motor kalitesi ve teknolojisi diğer Japonlar kadar değer verilmiyor gibi geldi bana, bilemiyorum belki ben yanlış izlenim edindim.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 00:53 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:46 ----------

    KTM 1290,160 hp idi yanılmıyorsam,Ducati Multi keza 160 hp,
    Honda crosstourer a bakıyorum huzun çöküyor (crosstourer sahibi değilim),nedense Honda'yı seviyorum,ama işte artık uzun ömürlü motor yapmak için böyle diyelim

  14. #14
    viper17 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Kasım 2011
    Şehir
    İzmir
    Alıntı Turgetson adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Mesela Africa Twin 1000 cc 94 hp,bakıyorum Tiger 800 93 hp, evet torku daha yüksek kuşkususuz,
    Veya suziki gsxs 1000F 140 hp iken honda cb 1000r 125 hp,yani baya bi fark var.Moto GP ve F1 örneklerini şunun için verdim,nedense Honda hakkında insanlar biraz.., nasıl desem,diğer Japonlar kadar havalı bulunmuyor , motor kalitesi ve teknolojisi diğer Japonlar kadar değer verilmiyor gibi geldi bana, bilemiyorum belki ben yanlış izlenim edindim.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 00:53 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:46 ----------

    KTM 1290,160 hp idi yanılmıyorsam,Ducati Multi keza 160 hp,
    Honda crosstourer a bakıyorum huzun çöküyor (crosstourer sahibi değilim),nedense Honda'yı seviyorum,ama işte artık uzun ömürlü motor yapmak için böyle diyelim
    eskide kalmışsın biraz
    https://www.honda.com.tr/cbr-1000rr-...nik-ozellikler
    191 PS.
    Seri üretimde riske daha az giriyor. 3 silindirli triumph lar, yüksek güç ürettikleri için yağ yakıyor.(araştırabilirsiniz, 2008 1000rr lar gibi)


  15. #15
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    07 Ekim 2017
    Alıntı viper17 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    eskide kalmışsın biraz
    https://www.honda.com.tr/cbr-1000rr-...nik-ozellikler
    191 PS.
    Seri üretimde riske daha az giriyor. 3 silindirli triumph lar, yüksek güç ürettikleri için yağ yakıyor.(araştırabilirsiniz, 2008 1000rr lar gibi)
    https://www.youtube.com/watch?v=5AwQTw7qPnM
    https://www.youtube.com/watch?v=vXBYTUZAB3k
    lanet olsun ki,suziki gsx 1000 rr ve R1 yine benim Honda dan yüksek hp ye sahip

  16. #16
    LynXMaSTeR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Ağustos 2014
    Şehir
    Balıkesir
    Motosikleti
    Honda CBR 650F | Honda CB750 Hornet
    ne kadar ekmek, o kadar köfte

  17. #17
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    03 Ekim 2015
    Şehir
    antalya
    Motosikleti
    R25
    türkiye pazarına değil tüm dünya pazarına göre yorumlamak lazım.1 kere hondanın stratejisi farklı kawasakinin farklı ducatinin farklı.benim gördüğüm bildiğim okuduğum kadarıyla 4 japon arasındaki en uygun fiyatlısı,4 japon arasındaki en kolay kontrol edilebilir sürücü dostu motor olması,sanki diğer 3 japona göre daha ekonomik olması,diğer 3 japona göre parça fiyatı daha ucuz diyebiliriz sanırım.örneğin yamaha en uçuk tasarım en güçlü en hızlı en teknolojik motor yapma kafasında kawasaki de en egzotik motoru en kaliteli motoru yapma çabasında.bu bahsettiklerim bu tarih ile alakalı.3 4 sene sonra ne olur kimse bilemez piyasa nereye götürürse tüm firmalar o yöne doğru mecbur yol alıcak.tabi burda erken kalkan yol alır diyebiliriz.yamaha ve kawasaki bence 20 tane şık koysan daha ilerideler diyebiliriz.cbr250 rr ve yeni cbr1000rr a bakarsan zaten hondanın da kendi kulvarının dışına çıktığını görebilirsin.2 motorda çok teknolojik hızlı kaliteli.yeni çıkan modellerde de bence bu şekilde sürünün gittiği yoldan gidicek.bu senenin motor fuarını çok merak ediyorum bakalım neler çıkıcak cb900 diye bir şey duydum mt09 ve z900 e de ordan saldırıcak

  18. #18
    54RR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Şubat 2013
    Şehir
    Sapanca
    Motosikleti
    --12 R1 Crossplane
    Hondanın yakıtı az Ne kaa benzin o kaa güç AEA bir 1000rr videosunda (2012 model olması lazım) ne yaparsan yap 9 litreyi geçmiyor dediğini hatırlıyorum. Bendeki r1, zorlarsan 14-15 lt/100km görüyor...

  19. #19
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    13 Kasım 2015
    honda : ucuz
    Kawasaki : şekil
    Suzuki:Uzun ömür, konfor
    yamaha : Performans
    fz6_fazer bunu beğendi.

  20. #20
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    07 Ekim 2017
    Alıntı 54RR adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hondanın yakıtı az Ne kaa benzin o kaa güç AEA bir 1000rr videosunda (2012 model olması lazım) ne yaparsan yap 9 litreyi geçmiyor dediğini hatırlıyorum. Bendeki r1, zorlarsan 14-15 lt/100km görüyor...
    Evet bu da önemli bir konu tabi,Africa ile Tiger 800 arasında 100 km de 0.7 - 0.8 lt fark var.(90 - 110 km/h ile)
    Diğer modellerde de durum böyle demek..


1. sayfa 123 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)