Honda motosikletlerin rakiplerine göre daha güçsüz olması
-
Turgetson adlı üyeden alıntı
Veya suziki gsxs 1000F 140 hp iken honda cb 1000r 125 hp,yani baya bi fark var.
Turgetson adlı üyeden alıntı
CB1000R'dan ornek verdiniz. 3 sene once 1000cc naked bakarken muadilleri ile karsilastirip sifir CB1000R alan bir olarak cevap vereyim. Mesela Z1000, hem daha ucuzdu, hem de daha gucluydu.. Peki niye gidip CB1000R aldim?
1. Daha hafif. Motosiklette gucten cok daha onemli olan hafifliktir. 100 beygir 150 kilo makina, 120 beygir 200 kilo makinadan cok daha hizlidir, kivraktir, surusu daha zevklidir. Z1000 daha guclu ama daha agir.
2. Hidrolik debriyaj. Yumusacik, ayar gerektirmiyor, zamanla sertlesmiyor, gidonun solundan cikan cirkin bir kablo yok. Muadili Japonlarda yok. Ama cok daha pahali Ducati ve KTM'de olan bir ozellik.
3. Tek masa arka salincak. Muadili Japonlarda yok. Ama cok daha pahali Ducati ve KTM'de olan bir ozellik.
4. CB1000R bariz daha kaliteli dizayn edilmis ve uretilmis bir motosiklet. Digerlerinde gordugunuz ufak tefek kotu ayrintilar CB1000R'da yok. Hatta su an kullandigim Superduke bile CB1000R'dan daha ozenli uretilmis bir motosiklet degil bence.
Kisaca bir motosiklet, kagittaki ozellik listesinden ibaret degildir. Gidip uzerine oturusunuz, kullanirsiniz, oyle karar verirsiniz.
Hele hele bir naked motosiklet icin 100 beygirin otesinde guc sadece fantazi. Simdi kullandigim 180 beygir Superduke ile 11 sene once kullandigim CB900F Hornet arasindaki guc farki cok da onemli degil gunluk kullanimda. Ama arada muazzam suspansiyon ve sasi farki var...
Reklamlar
-
hasmet adlı üyeden alıntı
CB1000R'dan ornek verdiniz. 3 sene once 1000cc naked bakarken muadilleri ile karsilastirip sifir CB1000R alan bir olarak cevap vereyim. Mesela Z1000, hem daha ucuzdu, hem de daha gucluydu.. Peki niye gidip CB1000R aldim?
1. Daha hafif. Motosiklette gucten cok daha onemli olan hafifliktir. 100 beygir 150 kilo makina, 120 beygir 200 kilo makinadan cok daha hizlidir, kivraktir, surusu daha zevklidir. Z1000 daha guclu ama daha agir.
2. Hidrolik debriyaj. Yumusacik, ayar gerektirmiyor, zamanla sertlesmiyor, gidonun solundan cikan cirkin bir kablo yok. Muadili Japonlarda yok. Ama cok daha pahali Ducati ve KTM'de olan bir ozellik.
3. Tek masa arka salincak. Muadili Japonlarda yok. Ama cok daha pahali Ducati ve KTM'de olan bir ozellik.
4. CB1000R bariz daha kaliteli dizayn edilmis ve uretilmis bir motosiklet. Digerlerinde gordugunuz ufak tefek kotu ayrintilar CB1000R'da yok. Hatta su an kullandigim Superduke bile CB1000R'dan daha ozenli uretilmis bir motosiklet degil bence.
Kisaca bir motosiklet, kagittaki ozellik listesinden ibaret degildir. Gidip uzerine oturusunuz, kullanirsiniz, oyle karar verirsiniz.
Hele hele bir naked motosiklet icin 100 beygirin otesinde guc sadece fantazi. Simdi kullandigim 180 beygir Superduke ile 11 sene once kullandigim CB900F Hornet arasindaki guc farki cok da onemli degil gunluk kullanimda. Ama arada muazzam suspansiyon ve sasi farki var...
Hasmet dediklerine katılyorum,en yuksek hp en iyidir gibi birseyi kimse iddia etmez sanırım.
Ama yani Honda'da artık bu kadar gariban takılmasın ya,hayır istesen hayvan gibi makine yaparsın biliyorum,neden tercih etmiyor onu soruguluyordum aslında.
-
Turgetson adlı üyeden alıntı
Hasmet dediklerine katılyorum,en yuksek hp en iyidir gibi birseyi kimse iddia etmez sanırım.
Ama yani Honda'da artık bu kadar gariban takılmasın ya,hayır istesen hayvan gibi makine yaparsın biliyorum,neden tercih etmiyor onu soruguluyordum aslında.
Sanki anlamak istemiyormussunuz gibi bir hal icindesiniz.
Uretim butcesini, cok da lazim olmayan guce harcayacagina, daha iyi bir motosiklet uretmeye harciyor, bu kadar basit.
Bircok insan da bunu gorup tercih ediyor... Bu tercihleri Honda'yi "gariban" yapmiyor, dunyanin en cok motosiklet satan ureticisi yapiyor...
-
başlarda birine güç derken hız demek istemedim gibi birşey yazmıştınız.. top speedden bahsetmiyorsanız tam olarak nedir öğrenmek istediğinz.. yazılara bakıyorum genelde hp lere göre sınıflandırıyosunuz.. honda nın gariban takılması ne demek anlamadım.. en az sorun çıkaran ve yedek parçasının ucuz olmasının garibanlıkla ne alakası var anlayamadım.. adamlar bunu tercih ediyor işte ötesi yok yani sorgulamaya gerek yok.. yani hem ucuz, yedek parçasıda çok ucuz, motoru uzun ömürlü olacak ama hp en yüksek yani top speedde hepsini geçecek bir üretimi neden yapmıyor mu diyosunuz?olur ama ucuza olmaz. ucuz olsada uzun ömürlü olmaz. bütün yazılarda bunlardan bahsedilmiş zaten ben hepsini topladım topyekün yazıyorum yeniden aradığınız cvp buysa öğrendiniz sanırım tercih onların hocam herkes keyfine göre motor alıyor.. yani bugatti neden 70 hp araç üretmiyor diye düşmüyoruz açıkcası...
-
Bir ilave daha yapayım, bahsettiğimiz iki motor arasındaki güç farkı teorik olarak çok kaba hesapla güçlü olanın diğerinden %2 daha hızlı gidebilmesini sağlar. Yani biri 300 yaparsa diğeri 306 yapar. Bunu da aerodimiklik katsayısındaki ufacık bir değişim karşılamaya yeter. Yabancılar güçten başka şeylere de önem verdiklerinden bu motorlar çatır çatır satıyorlar. Bizse 0.5 BG'nin hesabını yapıyoruz yeri geldiğinde. En büyük çözünürlüklü kameranın en iyi fotoğrafı çekeceğini veya en büyük bellekli ekran kartının en yüksek performansı göstereceğini sanmaya benzer bu.
-
yav arkadaslar gercekten ilginçsiniz,
ne yanii güçü az olması kötü mü demek diyen mi,naked 1000cc ile ss 1000cc yi karıştıran mı,honda ucuz ,kawsasaki şu suzuiki bu diyen mi,mekanik anlaltmaya çalışan mı çeşit çeşit ya,
Arkadaslar,"ne kadar ekmek o kadar kofte" bu yanlış bence,dandik ülkemizi boşverin yurtdışı fiyatrları benim için önemli olan,üşenmeyen araştırsın baksın,Honda ucuz değil,Honda ucuz kalıyorsa bilin ki rakipleri üst düzey komponentler kullanmıştır motorlarında.
ben size nc 750cc 55hp , bak mt7 70 kusur hp falan diye saçma sapan seyler soylemiyorum,
1000 cc lik naked /enduro/ss makinaları yine aynı katagorideki makinalarla kıyasladığımda şunu görüyorum,Honda'nın modellerinin gücü bariz düşük,
Bunun sıkıştırma oranıyla alakası var mı tartışılır,
Ayrica 1000 lik ss model zaten 190 hp lere vurmuş 205hp olunca kullanıcı dostluğundan düşmanlığa mı evriliyor,
Acaba diyorum yüksek hp yerine alt devirlerinde yüksek tork mu sunuyor,hayır o da değil
Neyse çok da mühim bir konu değil,boşverin gitsin
-
Honda hem pahalı, hem de güçsüz, nasıl ayakta kalıyor acep? Kafamda deli sorular
-
istesen en güçlüsünü yaparsın ama yapmıyorsun dimi honda...
"ONE DAY YOU WILL WALK ALONE"
-
Seko adlı üyeden alıntı
Bir ilave daha yapayım, bahsettiğimiz iki motor arasındaki güç farkı teorik olarak çok kaba hesapla güçlü olanın diğerinden %2 daha hızlı gidebilmesini sağlar. Yani biri 300 yaparsa diğeri 306 yapar. Bunu da aerodimiklik katsayısındaki ufacık bir değişim karşılamaya yeter. Yabancılar güçten başka şeylere de önem verdiklerinden bu motorlar çatır çatır satıyorlar. Bizse 0.5 BG'nin hesabını yapıyoruz yeri geldiğinde. En büyük çözünürlüklü kameranın en iyi fotoğrafı çekeceğini veya en büyük bellekli ekran kartının en yüksek performansı göstereceğini sanmaya benzer bu.
Daha iyi bir ornek verilemezdi dostum tebrik ediyorum seni 😁
-
Turgetson adlı üyeden alıntı
yav arkadaslar gercekten ilginçsiniz,
ne yanii güçü az olması kötü mü demek diyen mi,naked 1000cc ile ss 1000cc yi karıştıran mı,honda ucuz ,kawsasaki şu suzuiki bu diyen mi,mekanik anlaltmaya çalışan mı çeşit çeşit ya,
Arkadaslar,"ne kadar ekmek o kadar kofte" bu yanlış bence,dandik ülkemizi boşverin yurtdışı fiyatrları benim için önemli olan,üşenmeyen araştırsın baksın,Honda ucuz değil,Honda ucuz kalıyorsa bilin ki rakipleri üst düzey komponentler kullanmıştır motorlarında.
ben size nc 750cc 55hp , bak mt7 70 kusur hp falan diye saçma sapan seyler soylemiyorum,
1000 cc lik naked /enduro/ss makinaları yine aynı katagorideki makinalarla kıyasladığımda şunu görüyorum,Honda'nın modellerinin gücü bariz düşük,
Bunun sıkıştırma oranıyla alakası var mı tartışılır,
Ayrica 1000 lik ss model zaten 190 hp lere vurmuş 205hp olunca kullanıcı dostluğundan düşmanlığa mı evriliyor,
Acaba diyorum yüksek hp yerine alt devirlerinde yüksek tork mu sunuyor,hayır o da değil
Neyse çok da mühim bir konu değil,boşverin gitsin
Hondanın yaptığı egzoz köpürmesi... ANLAYAMAZSINIZ
-
Seko adlı üyeden alıntı
Bir ilave daha yapayım, bahsettiğimiz iki motor arasındaki güç farkı teorik olarak çok kaba hesapla güçlü olanın diğerinden %2 daha hızlı gidebilmesini sağlar. Yani biri 300 yaparsa diğeri 306 yapar. Bunu da aerodimiklik katsayısındaki ufacık bir değişim karşılamaya yeter. Yabancılar güçten başka şeylere de önem verdiklerinden bu motorlar çatır çatır satıyorlar. Bizse 0.5 BG'nin hesabını yapıyoruz yeri geldiğinde. En büyük çözünürlüklü kameranın en iyi fotoğrafı çekeceğini veya en büyük bellekli ekran kartının en yüksek performansı göstereceğini sanmaya benzer bu.
yahu yemişim beygirini, nc 700 u mu satarken ağlayacaktım nerdeyse,bu motor neden diğerleri gibi uçup kaçmıyor demedim,motorun amacı belliydi çünkü
ama sen 600/1000 cc lik naked/ss çıkarıyosan burada 6 rakibin varsa güç/tork olarak hep 5. veya 6. olma,yani biraz da kendini göster şöyle
-
adam dun yeni uye olmus,actigi konulara bak.
bi korlasa,bi hondaya,bi mototas mıdır nedir ona laf edip duruyor.
bu tipler bi-iki ay sonra ya banlanir,ya da bi daha girmez.
-
Turgetson adlı üyeden alıntı
yahu yemişim beygirini, nc 700 u mu satarken ağlayacaktım nerdeyse,bu motor neden diğerleri gibi uçup kaçmıyor demedim,motorun amacı belliydi çünkü
ama sen 600/1000 cc lik naked/ss çıkarıyosan burada 6 rakibin varsa güç/tork olarak hep 5. veya 6. olma,yani biraz da kendini göster şöyle
Daha fazla örselemeyin. Eminim Honda mesajı almıştır, "gerçekten de biz niye böyleyiz" diye özeleştiriye başlamışlardır bile...
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)