Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
2. sayfa BirinciBirinci 123 SonuncuSonuncu

Honda motosikletlerin rakiplerine göre daha güçsüz olması

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #21
    emremm - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ekim 2007
    Şehir
    İST.
    Motosikleti
    YBR125ESD(11)
    Sildim.......


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    zekeriyaimam - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Mayıs 2016
    Şehir
    Gebze
    Motosikleti
    simson
    Uzun ömürlü diyenler 20bin den yüksek ilanları açmıyor bile :D
    Düşük sıkıştırmalı sıkıcı tasarımlı motorlar üretiyor son 10 yıldır Honda.
    Teknoloji olmadığından değil daha çok satabilmek için
    bkz:600f--->650f
    Nc750 serisi

  3. #23

    Üyelik
    14 Şubat 2017
    En son yapılan zamları örnek al en az zami yapan Honda

    Honda fakirin dostu gibi birşey her ne kadar bir tık geride kalsa da

    Rahatlığı ve ucuzluk konusunda en iyisi ayrıca tasarımlarını da çok beğeniyorum özellikle CBR 650f jantları bile yeter

  4. #24
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    07 Ekim 2017
    Alıntı zekeriyaimam adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Uzun ömürlü diyenler 20bin den yüksek ilanları açmıyor bile :D
    Düşük sıkıştırmalı sıkıcı tasarımlı motorlar üretiyor son 10 yıldır Honda.
    Teknoloji olmadığından değil daha çok satabilmek için
    bkz:600f--->650f
    Nc750 serisi
    Ben de aksine tasarımlarını daha başarılı buluyorum.

    http://www.motorcyclenews.com/news/n...blade-cb1000r/

    Yani 2018 cb1000r'i boyle aşırı derecede guzel tasarliyorsun,ama rakiplerinin 2-3 yillik modelleri bile yine senden daha güçlü.

    Ciddi hafif olacakmış ama bunun konumuzla ilgisi yok tabi,artık benim düşüncem şu oluyor;daha düşük tüketim ve belki daha uzun motor ömrü.

    Arkadaşlar,fiyat konusunda Türkiye fiyatlarina bakıp aldanmayın.F800 gs ile Africa Twin'in yurtdışı fiyatları neredeyse aynı,burada ise Borusan pis geciriyor.Araştırmadım ama ss ve naked modelleride rakiplerine göre cok avantajlı değildir bence,yani aradaki fiyat farki da daha iyi fren ,daha iyi suspansiyon,daha özellikli elektronik bileşenden kaynaklanıyor bence(s1000r ın fiyatını biliyon mu sen diye gelinir diye şimdiden söyleyim dedim) yani bu Honda için bahane olmamalı.

  5. #25

    Üyelik
    20 Ağustos 2005
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    BMW F 750 GS
    Yarışa girmeyecek motorlar için hiçbir önemi yok bunun. İnceleme videolarında veya forumda bakıyorum şöyle muhabbetler dönüyor: "Falanca motor için 39.4 BG demişler ama aslında 40.1 BG'miş". Vay vay vay ne kadar büyük yanlış yapmışlar. Milletin kafasında BG deyince ne canlanıyor çok merak ediyorum ?

  6. #26
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    07 Ekim 2017
    Alıntı Seko adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yarışa girmeyecek motorlar için hiçbir önemi yok bunun. İnceleme videolarında veya forumda bakıyorum şöyle muhabbetler dönüyor: "Falanca motor için 39.4 BG demişler ama aslında 40.1 BG'miş". Vay vay vay ne kadar büyük yanlış yapmışlar. Milletin kafasında BG deyince ne canlanıyor çok merak ediyorum ?
    Senin için veya benim için önemli olmayabilir,ama Multi 165 yerine 130 bg olsa veya 1290 adventure'i 130 hp de bıraksalardı bu kadar ilgi çeker miydi sence bu modeller ?

    Ben söyleyim,çekmezdi.

  7. #27
    kadango - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Nisan 2009
    Şehir
    Karşıyaka
    Motosikleti
    Fazer 8 - MT-07
    Vizyon meselesi... Honda hemen her sınıf ürününde verimlilik, kullanım kolaylığı ve uzun ömür kıstaslarını izliyor. Bu demek değildir ki Honda en hızlı, en güçlü motosikleti yapamaz. Motor teknolojisi farklı bir şeydir, işten anlamak lazım biraz neyin neden olduğunu çözebilmek için. Yapı itibariyle stroke boyu fazla olan motorlar devirsiz fakat torklu olur, büyük oranda da az yakarlar. Torkunu alt devirlerde verir, stroke boyu kısa olan motorlara nazaran torku daha fazla olur. Çok devir çok güç, çok yakıt, çok aşınma demek. Bu aşınma konusu günümüz üretim teknolojisiyle eskiye göre azaltıldı fakat devirsiz makinelere göre yüksek devirliler çok daha çabuk yıpranacaktır.

    Silindir çapı(Bore) fazla olan motorlarda silindir hacmini dengelemek için Stroke' tan kısılır, torku ve gücü yakalayabilmek yüksek devirli motor yapılır. Düşük Stroke' ta yüksek devir daha mümkün ve sorunsuz olduğu için yüksek devir-yüksek güç-çok yakıt mentalitesi izlenir. Bu farklılıkları görebilmek için ara hızlanma verilerini, 400m sürelerini ve son hızları karşılaştırabilirsin. Bazı motosikletler ara hızlanmalarda iyiyken(Bu bahsettiğim torklu motosikletler)bazıları da son hız ve 1/4mile-400m hızlanmalarında iyidir. Bu firmanın tercihidir yani kimse sınıfında en hızlı motosikleti yapmaya çalışmıyor daha doğrusu öyle bir amaçları yok. Hatta birçok firma maliyetten kısıp daha dandik malzeme kullanıyor daha az güçlü motor üretiyor veya üretim bandı buna müsait olmuyor vs. vs. bir sürü konu var bununla ilgili. Bu arada motor teknolojisi ve mekanikte Honda' ya gelene kadar söz edilmesi gereken birçok firma var. V-Tec fetişişti arkadaşlar Honda' yı ilah sayıyor el yumruğunu tatmadığı için ama durum böyle...

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 10:39 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:35 ----------



    Bak adamlar kısacık on numara video yapmış.

  8. #28
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    07 Ekim 2017
    Alıntı kadango adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Vizyon meselesi... Honda hemen her sınıf ürününde verimlilik, kullanım kolaylığı ve uzun ömür kıstaslarını izliyor. Bu demek değildir ki Honda en hızlı, en güçlü motosikleti yapamaz. Motor teknolojisi farklı bir şeydir, işten anlamak lazım biraz neyin neden olduğunu çözebilmek için. Yapı itibariyle stroke boyu fazla olan motorlar devirsiz fakat torklu olur, büyük oranda da az yakarlar. Torkunu alt devirlerde verir, stroke boyu kısa olan motorlara nazaran torku daha fazla olur. Çok devir çok güç, çok yakıt, çok aşınma demek. Bu aşınma konusu günümüz üretim teknolojisiyle eskiye göre azaltıldı fakat devirsiz makinelere göre yüksek devirliler çok daha çabuk yıpranacaktır.

    Silindir çapı(Bore) fazla olan motorlarda silindir hacmini dengelemek için Stroke' tan kısılır, torku ve gücü yakalayabilmek yüksek devirli motor yapılır. Düşük Stroke' ta yüksek devir daha mümkün ve sorunsuz olduğu için yüksek devir-yüksek güç-çok yakıt mentalitesi izlenir. Bu farklılıkları görebilmek için ara hızlanma verilerini, 400m sürelerini ve son hızları karşılaştırabilirsin. Bazı motosikletler ara hızlanmalarda iyiyken(Bu bahsettiğim torklu motosikletler)bazıları da son hız ve 1/4mile-400m hızlanmalarında iyidir. Bu firmanın tercihidir yani kimse sınıfında en hızlı motosikleti yapmaya çalışmıyor daha doğrusu öyle bir amaçları yok. Hatta birçok firma maliyetten kısıp daha dandik malzeme kullanıyor daha az güçlü motor üretiyor veya üretim bandı buna müsait olmuyor vs. vs. bir sürü konu var bununla ilgili. Bu arada motor teknolojisi ve mekanikte Honda' ya gelene kadar söz edilmesi gereken birçok firma var. V-Tec fetişişti arkadaşlar Honda' yı ilah sayıyor el yumruğunu tatmadığı için ama durum böyle...

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 10:39 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:35 ----------

    https://www.youtube.com/watch?v=jI-Zy_7Q6dg

    Bak adamlar kısacık on numara video yapmış.
    Kadanngo, az çok bilirim bu mevzuları elma ile armutu karşılaştırmıyorum,aynı cc naked bir makine ile ss arasında neden fark var diye sormadım dikkat ettiysen,

    Suziki gsx s 1000 vs cb 1000r veya suziki dl 1000 vs Africa Twin dyno verilerine bakarsan farkı görüyorsun,

    Merak ettim gerçekten hangi firmalar bu,Kawasaki falan demeyin lütfen,adamlar moto gp bizi aşıyor demeye getirdi,Suziki desen yıllardır başarıya hasret,Honda'ın eline kimsenin kolay kolay su dokemeyeciğini bildiğim için zaten bu başlığı açtım.

  9. #29

    Üyelik
    20 Ağustos 2005
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    BMW F 750 GS
    Suzuki GSX-R 1000 202 BG 89950 TL
    Honda CBR1000RR 191 BG 74300 TL

    Aradaki 15 BG'nin farkını pistte kronometre tutmadığın sürece veya çok çok tecrübeli değilsen anlayamazsın. Suzuki o gücü alabilmek için motora fazladan yatırım yapmış. Yapınca maliyeti de yükseltince bu sefer suyundan da koy deyip başka yerlerini de muhtemelen daha iyi yapmıştır ki müşteri "15 BG için mi 15000 TL vereceğiz ?" demesin. Çünkü 15 BG'lik fark bu kadar güçlü motorda 15 bin TL etmez. Ayrıca Honda hesabını yapmıştır, bu paraya satarsa Suzuki'nin iki katı satacaktır falan.

    Tamamen stratejik yani. Diğer yandan 250 cc'de en güçsüz ama bana göre en iyi ve en pahalı motor da Inazuma.

  10. #30
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    07 Ekim 2017
    Alıntı Seko adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Suzuki GSX-R 1000 202 BG 89950 TL
    Honda CBR1000RR 191 BG 74300 TL

    Aradaki 15 BG'nin farkını pistte kronometre tutmadığın sürece veya çok çok tecrübeli değilsen anlayamazsın. Suzuki o gücü alabilmek için motora fazladan yatırım yapmış. Yapınca maliyeti de yükseltince bu sefer suyundan da koy deyip başka yerlerini de muhtemelen daha iyi yapmıştır ki müşteri "15 BG için mi 15000 TL vereceğiz ?" demesin. Çünkü 15 BG'lik fark bu kadar güçlü motorda 15 bin TL etmez. Ayrıca Honda hesabını yapmıştır, bu paraya satarsa Suzuki'nin iki katı satacaktır falan.

    Tamamen stratejik yani. Diğer yandan 250 cc'de en güçsüz ama bana göre en iyi ve en pahalı motor da Inazuma.
    https://www.cycleworld.com/2017-supe...review#page-32

    Durum göründüğü gibi değil,Türkiye fiyatlarını baz almayın lutfen,sayfa da "Price" diye aratma yaparsan şunu görüyorsun;
    Suziki 15000 dolar, cbr 1000rr 16800 dolar,evet durum bu.

  11. #31
    Green Arrow - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Nisan 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Moto Guzzi v7 850 Special + Kymco People S 200
    Alıntı Turgetson adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    https://www.cycleworld.com/2017-supe...review#page-32

    Durum göründüğü gibi değil,Türkiye fiyatlarını baz almayın lutfen,sayfa da "Price" diye aratma yaparsan şunu görüyorsun;
    Suziki 15000 dolar, cbr 1000rr 16800 dolar,evet durum bu.
    Fiyat olarak arkadaş veriyi doğru aktaramamış ancak yine belirtmekte fayda var herşey hp değil. Arka tekere gelen gücü ve bunun asfalta nasıl yansıtıldığını değerlendirmek lazım. Hatırladığım kadarıyla bu yıl yapılan racing karşılaştırmalarının hiçbirinde Suzuki, Hondadan iyi seçilmedi. Hatta Honda avrupalı rakiplerinden de bir bütün olarak daha iyi bir motor seçildi.

  12. #32
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    07 Ekim 2017
    Alıntı Green Arrow adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Fiyat olarak arkadaş veriyi doğru aktaramamış ancak yine belirtmekte fayda var herşey hp değil. Arka tekere gelen gücü ve bunun asfalta nasıl yansıtıldığını değerlendirmek lazım. Hatırladığım kadarıyla bu yıl yapılan racing karşılaştırmalarının hiçbirinde Suzuki, Hondadan iyi seçilmedi. Hatta Honda avrupalı rakiplerinden de bir bütün olarak daha iyi bir motor seçildi.
    Çok ilginç gercekten,verdiğim linkteki karşılaştırmalara bakarsak,burada kim Honda'yı tercih eder merak ediyorum,bir tek yakıt ekonomisi daha iyi.
    Gerçi internetten bulduğumuz bu kaynaklara ne kadar güvenebiliriz bilmiyorum,ama gerçek su ki Honda'nın bir fiyat avantaji yok.

  13. #33

    Üyelik
    13 Eylül 2016
    SWIFT
    Maksimum Tork (Nm/dev.dak) 118/4.800
    Maksimum Güç (Hp/dev.dak) 94/6.000

    BALENO
    Maksimum Tork (Nm/dev.dak) 120/4,400
    Maksimum Güç (Hp/dev.dak) 90/6,000

    suzuki swift de kullandığı motoru 4 hp güçsüzleştirip daha pahalıya satmaya başladı

  14. #34

    Üyelik
    18 Ağustos 2014
    Başlik sahibi arkadaşın konularini görünce yine bir admin sakinleşen ortami şenlendirmeye gelmiş diye düşündüm. Doğrudur değildir bilemem

  15. #35
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    07 Ekim 2017
    Alıntı mchi adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Başlik sahibi arkadaşın konularini görünce yine bir admin sakinleşen ortami şenlendirmeye gelmiş diye düşündüm. Doğrudur değildir bilemem
    yok yav,ortada trolluk bir durum yok,pazar gunu hastayım ve canım sıkılıyor,aklima takilan,içimde kalan seyleri yazayım dedim
    mototas'in bana yaptığı hıyarlığı da anlatmak istiyordum şimdi boyle dedin ,sonra artık

  16. #36

    Üyelik
    18 Ağustos 2014
    Alıntı Turgetson adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    yok yav,ortada trolluk bir durum yok,pazar gunu hastayım ve canım sıkılıyor,aklima takilan,içimde kalan seyleri yazayım dedim
    mototas'in bana yaptığı hıyarlığı da anlatmak istiyordum şimdi boyle dedin ,sonra artık
    Paylaş üstad trolluk yok zaten ortada bi akım gibi ilgi çekecek konular gelince aklıma düştü bakma sen bana

  17. #37
    kadango - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Nisan 2009
    Şehir
    Karşıyaka
    Motosikleti
    Fazer 8 - MT-07
    Alıntı Turgetson adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kadanngo, az çok bilirim bu mevzuları elma ile armutu karşılaştırmıyorum,aynı cc naked bir makine ile ss arasında neden fark var diye sormadım dikkat ettiysen,

    Suziki gsx s 1000 vs cb 1000r veya suziki dl 1000 vs Africa Twin dyno verilerine bakarsan farkı görüyorsun,

    Merak ettim gerçekten hangi firmalar bu,Kawasaki falan demeyin lütfen,adamlar moto gp bizi aşıyor demeye getirdi,Suziki desen yıllardır başarıya hasret,Honda'ın eline kimsenin kolay kolay su dokemeyeciğini bildiğim için zaten bu başlığı açtım.
    Yine boş bulunup cevap yazmışım böyle bir konuya, hata ettim kabul ediyorum.

  18. #38
    emremm - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ekim 2007
    Şehir
    İST.
    Motosikleti
    YBR125ESD(11)
    Kendini ispatlama gibi bir derdi olmayıp, kullanıcı dostu motorlar üretiyor olmasın.

    Bence güzel yapıyor.

  19. #39

    Üyelik
    18 Aralık 2012
    Bence sürücüler gereksiz yere uçmasınlar diye bilerek böyle tasarlanmışlar.

    Yeni CB650 serisinde çekiş kontrol falan yok ama gaz tepkisi o kadar yumuşak ve anlaşılabilir ki, adeta çekiş kontrol varmış gibi gelen bir güç var (yavaş yavaş ve sürücü kontrolüllü).

    Yeni Fireblade en güçlü binlik değil, ona da "total control" adı altında ne varsa koymuşlar, gerçekten de motorun sürüşü sürücüyü hiç tehlikeye atmayacak biçimde ayarlanmış.

    Keza NC serileri az yakan ve sürücü dostu motorlar.

    Honda'nın genel prensibi son on yıldır böyle. Kimse uçmasın, güvenli tarafta kalsın.

  20. #40

    Üyelik
    17 Nisan 2012
    ucuz oldugundan kaliteyi biraz daha düşükten kullandıkları için sorun yaşamaması için motor dayanıcak şekilde güç ürettiriyor falandır


    REKLAM ALANI
2. sayfa BirinciBirinci 123 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)