Sildim.......
Uzun ömürlü diyenler 20bin den yüksek ilanları açmıyor bile :D
Düşük sıkıştırmalı sıkıcı tasarımlı motorlar üretiyor son 10 yıldır Honda.
Teknoloji olmadığından değil daha çok satabilmek için
bkz:600f--->650f
Nc750 serisi
En son yapılan zamları örnek al en az zami yapan Honda
Honda fakirin dostu gibi birşey her ne kadar bir tık geride kalsa da
Rahatlığı ve ucuzluk konusunda en iyisi ayrıca tasarımlarını da çok beğeniyorum özellikle CBR 650f jantları bile yeter
Ben de aksine tasarımlarını daha başarılı buluyorum.
http://www.motorcyclenews.com/news/n...blade-cb1000r/
Yani 2018 cb1000r'i boyle aşırı derecede guzel tasarliyorsun,ama rakiplerinin 2-3 yillik modelleri bile yine senden daha güçlü.
Ciddi hafif olacakmış ama bunun konumuzla ilgisi yok tabi,artık benim düşüncem şu oluyor;daha düşük tüketim ve belki daha uzun motor ömrü.
Arkadaşlar,fiyat konusunda Türkiye fiyatlarina bakıp aldanmayın.F800 gs ile Africa Twin'in yurtdışı fiyatları neredeyse aynı,burada ise Borusan pis geciriyor.Araştırmadım ama ss ve naked modelleride rakiplerine göre cok avantajlı değildir bence,yani aradaki fiyat farki da daha iyi fren ,daha iyi suspansiyon,daha özellikli elektronik bileşenden kaynaklanıyor bence(s1000r ın fiyatını biliyon mu sen diye gelinir diye şimdiden söyleyim dedim) yani bu Honda için bahane olmamalı.
Yarışa girmeyecek motorlar için hiçbir önemi yok bunun. İnceleme videolarında veya forumda bakıyorum şöyle muhabbetler dönüyor: "Falanca motor için 39.4 BG demişler ama aslında 40.1 BG'miş". Vay vay vay ne kadar büyük yanlış yapmışlar. Milletin kafasında BG deyince ne canlanıyor çok merak ediyorum ?
Vizyon meselesi... Honda hemen her sınıf ürününde verimlilik, kullanım kolaylığı ve uzun ömür kıstaslarını izliyor. Bu demek değildir ki Honda en hızlı, en güçlü motosikleti yapamaz. Motor teknolojisi farklı bir şeydir, işten anlamak lazım biraz neyin neden olduğunu çözebilmek için. Yapı itibariyle stroke boyu fazla olan motorlar devirsiz fakat torklu olur, büyük oranda da az yakarlar. Torkunu alt devirlerde verir, stroke boyu kısa olan motorlara nazaran torku daha fazla olur. Çok devir çok güç, çok yakıt, çok aşınma demek. Bu aşınma konusu günümüz üretim teknolojisiyle eskiye göre azaltıldı fakat devirsiz makinelere göre yüksek devirliler çok daha çabuk yıpranacaktır.
Silindir çapı(Bore) fazla olan motorlarda silindir hacmini dengelemek için Stroke' tan kısılır, torku ve gücü yakalayabilmek yüksek devirli motor yapılır. Düşük Stroke' ta yüksek devir daha mümkün ve sorunsuz olduğu için yüksek devir-yüksek güç-çok yakıt mentalitesi izlenir. Bu farklılıkları görebilmek için ara hızlanma verilerini, 400m sürelerini ve son hızları karşılaştırabilirsin. Bazı motosikletler ara hızlanmalarda iyiyken(Bu bahsettiğim torklu motosikletler)bazıları da son hız ve 1/4mile-400m hızlanmalarında iyidir. Bu firmanın tercihidir yani kimse sınıfında en hızlı motosikleti yapmaya çalışmıyor daha doğrusu öyle bir amaçları yok. Hatta birçok firma maliyetten kısıp daha dandik malzeme kullanıyor daha az güçlü motor üretiyor veya üretim bandı buna müsait olmuyor vs. vs. bir sürü konu var bununla ilgili. Bu arada motor teknolojisi ve mekanikte Honda' ya gelene kadar söz edilmesi gereken birçok firma var. V-Tec fetişişti arkadaşlar Honda' yı ilah sayıyor el yumruğunu tatmadığı için ama durum böyle...
---------- Mesajlar birleştirildi - 10:39 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:35 ----------
Bak adamlar kısacık on numara video yapmış.
Kadanngo, az çok bilirim bu mevzuları elma ile armutu karşılaştırmıyorum,aynı cc naked bir makine ile ss arasında neden fark var diye sormadım dikkat ettiysen,
Suziki gsx s 1000 vs cb 1000r veya suziki dl 1000 vs Africa Twin dyno verilerine bakarsan farkı görüyorsun,
Merak ettim gerçekten hangi firmalar bu,Kawasaki falan demeyin lütfen,adamlar moto gp bizi aşıyor demeye getirdi,Suziki desen yıllardır başarıya hasret,Honda'ın eline kimsenin kolay kolay su dokemeyeciğini bildiğim için zaten bu başlığı açtım.
Suzuki GSX-R 1000 202 BG 89950 TL
Honda CBR1000RR 191 BG 74300 TL
Aradaki 15 BG'nin farkını pistte kronometre tutmadığın sürece veya çok çok tecrübeli değilsen anlayamazsın. Suzuki o gücü alabilmek için motora fazladan yatırım yapmış. Yapınca maliyeti de yükseltince bu sefer suyundan da koy deyip başka yerlerini de muhtemelen daha iyi yapmıştır ki müşteri "15 BG için mi 15000 TL vereceğiz ?" demesin. Çünkü 15 BG'lik fark bu kadar güçlü motorda 15 bin TL etmez. Ayrıca Honda hesabını yapmıştır, bu paraya satarsa Suzuki'nin iki katı satacaktır falan.
Tamamen stratejik yani. Diğer yandan 250 cc'de en güçsüz ama bana göre en iyi ve en pahalı motor da Inazuma.
https://www.cycleworld.com/2017-supe...review#page-32
Durum göründüğü gibi değil,Türkiye fiyatlarını baz almayın lutfen,sayfa da "Price" diye aratma yaparsan şunu görüyorsun;
Suziki 15000 dolar, cbr 1000rr 16800 dolar,evet durum bu.
Fiyat olarak arkadaş veriyi doğru aktaramamış ancak yine belirtmekte fayda var herşey hp değil. Arka tekere gelen gücü ve bunun asfalta nasıl yansıtıldığını değerlendirmek lazım. Hatırladığım kadarıyla bu yıl yapılan racing karşılaştırmalarının hiçbirinde Suzuki, Hondadan iyi seçilmedi. Hatta Honda avrupalı rakiplerinden de bir bütün olarak daha iyi bir motor seçildi.
Çok ilginç gercekten,verdiğim linkteki karşılaştırmalara bakarsak,burada kim Honda'yı tercih eder merak ediyorum,bir tek yakıt ekonomisi daha iyi.
Gerçi internetten bulduğumuz bu kaynaklara ne kadar güvenebiliriz bilmiyorum,ama gerçek su ki Honda'nın bir fiyat avantaji yok.
SWIFT
Maksimum Tork (Nm/dev.dak) 118/4.800
Maksimum Güç (Hp/dev.dak) 94/6.000
BALENO
Maksimum Tork (Nm/dev.dak) 120/4,400
Maksimum Güç (Hp/dev.dak) 90/6,000
suzuki swift de kullandığı motoru 4 hp güçsüzleştirip daha pahalıya satmaya başladı
Başlik sahibi arkadaşın konularini görünce yine bir admin sakinleşen ortami şenlendirmeye gelmiş diye düşündüm. Doğrudur değildir bilemem
Kendini ispatlama gibi bir derdi olmayıp, kullanıcı dostu motorlar üretiyor olmasın.
Bence güzel yapıyor.
Bence sürücüler gereksiz yere uçmasınlar diye bilerek böyle tasarlanmışlar.
Yeni CB650 serisinde çekiş kontrol falan yok ama gaz tepkisi o kadar yumuşak ve anlaşılabilir ki, adeta çekiş kontrol varmış gibi gelen bir güç var (yavaş yavaş ve sürücü kontrolüllü).
Yeni Fireblade en güçlü binlik değil, ona da "total control" adı altında ne varsa koymuşlar, gerçekten de motorun sürüşü sürücüyü hiç tehlikeye atmayacak biçimde ayarlanmış.
Keza NC serileri az yakan ve sürücü dostu motorlar.
Honda'nın genel prensibi son on yıldır böyle. Kimse uçmasın, güvenli tarafta kalsın.
ucuz oldugundan kaliteyi biraz daha düşükten kullandıkları için sorun yaşamaması için motor dayanıcak şekilde güç ürettiriyor falandır
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)