Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
2. sayfa BirinciBirinci 123 SonuncuSonuncu

Kask konusunda kafa karışıklığı sharp testi ne kadar güvenli.

    REKLAM ALANI
  1. #21
    giritli - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Nisan 2014
    Şehir
    bursa
    Motosikleti
    kuba strike 150,honda cbf 150
    Bu konuyla ilgili kimse bişey bilmiyor anlaşılan. Herkes uzun uzun paragraflar yazıp biirşeyler bildiğini isspat etmeye calısmıs ama
    gerçekten kimse bilmiyor.
    zekeriyaimam bunu beğendi.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    -Black- - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2005
    Şehir
    Çanakkale
    Motosikleti
    Suzuki DL650 2014
    Alıntı giritli adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bir kaç haftadır kafama takılan bi soru var bu sharp testinde bilindik kaliteli markaların düşük yıldız alıp 250 tl ye satılan ls2,grex veya lazer marka kaskların 4 yıldız alması ne kadar dogru.


    Gelelim asıl konuya ben gidip ls2 nin ff352 kaskını alsam schubert in 3 yıldız almıs 2.000 liraya satılan kaskından daha güvenlimidir?
    İnanıp, inanmamak sana kalmış. Dot ve ece içeriğini bilmiyorum. Sharp kendi sayfasında testlerin içeriğine dair bilgi veriyor.
    Test içeriklerini kıyaslamak lazım. (Hiçbir kaskın, her koşulda %100 koruma sağlayamayacağını unutmadan)(çarpma yönü, şiddeti değişkenlik gösterebilir, aynı zamanda test ve gerçek hayat koşulları da farklıdır.)
    Herhangi bir kuruluşun, Eu,Amerikan, İngiliz güvenilirliğinden şüphe etmem (olsaydı,Türkiye'de olan hariç)

  3. #23
    Grumpy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Aralık 2016
    Şehir
    İstanbul
    Alıntı hasmet adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Pinlock değil ama kask içi güneş vizörü alın kısmını zayıflatıyor mesela.
    Karıstırdım pardon

  4. #24
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Kaskın fiyatının aldığı skora etkisi yok, hiç bir testte yok.

    Snell Amerika testi değildir aslında. Kar amacı gütmeyen, tamamen bağımsız bir kuruluşa ait bir test. Diğer testler devlet kurumları tarafından yürütülüyor.

    Arai'nin bazı modellerinin Sharp testinden kötü skor alması bence sorun. Eminim zaman içinde düzeltirler. Bu arada ben de Arai kullanıyorum.

    DOT her kaskı test etmiyor. Standardı belirleyip bazen kontrol ediyor. Snell için ise üreticiler başvurup test için kask gönderiyor. Sharp ise kendi parasıyla piyasadan alıp testini ediyor. Bu açıdan da Sharp diğerlerine karşı avantajlı. Ama test zorluğu olarak Snell birinci sırada.

    DOT ve ECE minimum standartlar. Bunlardan en az birine sahip olmayan kaska güvenilmez.

  5. #25
    Shrieker - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Mart 2006
    Motosikleti
    var bi şeyler
    http://www.motosiklet.net/forum/moto...ml#post2041254

    http://www.motosiklet.net/forum/gunc...ml#post1348490

    http://www.motosiklet.net/forum/gunc...ml#post1430849

    http://www.motosiklet.net/forum/moto...ml#post3351496

    http://www.motosiklet.net/forum/moto...ml#post3264230

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 23:35 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:27 ----------

    Alıntı hasmet adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Snell için ise üreticiler başvurup test için kask gönderiyor.
    Ben buna çoook uzun seneler önce bakmıştım, tam hatırlamayabilirim. Hatırladığım kadarıyla Snell vakfı piyasadan kendisi ediniyordu test edeceği kaskı.

  6. #26
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Alıntı Shrieker adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ben buna çoook uzun seneler önce bakmıştım, tam hatırlamayabilirim. Hatırladığım kadarıyla Snell vakfı piyasadan kendisi ediniyordu test edeceği kaskı.
    Snell'in test olayi taa prototip asamasindan basliyormus. Ama en sonda piyasadan rastgele kask alip test icin kullaniyorlarmis. Hatta bunu belli araliklarla surekli yapip kalitenin devam edip etmedigini de kontrol ediyorlarmis. Gel gelelim bunun tum masrafini kask ureticisi veriyor. Hatta sattiklari Snell sertifikali her kask icin Snell'e odemede bulunuyorlar.

    Sharp testinde ise testi yapanla uretici arasinda hic bir iliski yok. Bu da iyi bir sey. Tabii ki bu demek degil ki Snell vakfi ureticilerden para alip kotu kask uretiyor. Ama tamamen bagimsizlik iyi bisey...

  7. #27

    Üyelik
    20 Ağustos 2005
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    BMW F 750 GS
    Burada beş kat fazla paraya kask alan arkadaşları haklı çıkarmak için Sharp testini karalamaya çalışmayalım. Evet net bir şekilde o testten daha yüksek puan alan kask daha güvenlidir. Yok köpükmüş, yok dış kabukmuş bunları geçiniz, sonuç ortada. Bu kasklar arasındaki en önemli fark malzeme kalitesi ve konfor oluyor. Pahalı kasklar hem daha rahatlar, hem de çok daha az ses alıyorlar. Sürerken daha az yoruluyordunuz. Bir de uzun yıllar dış etkenlere dayanabiliyorlar. Zaten dayansınlar bir zahmet. Bir kaska 2500 TL verip iki sene sonra boyasının solduğunu görmek istemem. Ama aynı kaskı da on yıl kullanmak istemem, o sebepten de hiçbir zaman pahalı kask almıyorum. 500 TL civarında buğu yapmayan bir kask yeterlidir. Şunu da diyeyim, sizi bir kazada 500 TL'lik kask koruyamazsa, çok büyük ihtimalle 2500 TL'lik kask da koruyamayacaktır. Şimdi gidip bana motorun yanında verilen kasklardan falan örnek vermeyin, onları kastetmiyorum.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 08:51 ---------- bir önceki mesaj zamanı 08:47 ----------

    Alıntı EldekiDebryj adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sharp testlerine hic itibar etmedim şimdiye kadar. Arai düşük alıyor sharptan mesela umurumda mı yooo. Arai kullanıyorum ve bir sonraki kaskimda arai olacak.

    Dünyada cevaplaması en zor soruyu sorayım: Neden ?
    zekeriyaimam, YasinC ve ryangt bunu beğendiler.

  8. #28
    polo34 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Mayıs 2006
    Şehir
    istanbul-beşiktaş
    Motosikleti
    RKS Cruiser 250
    Bende de grex var, üzerinde nolan yazıyor, zamanında araştırarak almıştım, memnunum

  9. #29
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Iyi kasklarin bir yonu de icinin tamamen cikip yikanabilmesi, temizlenebilmesi... uzun sure keyifle kullanilabilmesi.
    Bir de farkli kalinliklarda yanak ve kafa astarlariyla her kafaya uyum saglayabilmeleri.
    Bir de her boy icin ayri kabuk uretmeleri. Ucuz kasklarin cogu sadece 2 boyutta kabuk uretip icine farkliu kalinliklarda kopuk ve astar koyuyor, surumden kazaniyor...

    Velhasil ucuz kask ve pahali kask arasinda bir suru fark var. Insanin butcesi el verdigi muddetce hakli olarak daha pahali kaski tercih edecektir.

  10. #30
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    21 Ağustos 2016
    Sharp sadece güvenliği ön plana alarak testlerini yapıyor. Yani kaskın kafanızı ne kadar koruyacağını tahmin eden bir kuruluş. Ls2 4 yıldız alıp , shoei nin 3 yıldız alan kaskı da var , birde şu yönden düşünmek lazım ; ls2 mi daha konforlu yoksa shoei mi ?

  11. #31
    YasinC - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Ekim 2016
    Şehir
    Ankara
    Kazandığımızı geri vergi olarak verdiğimiz devletimize toplu mesaj atalım bir test merkezi kursunlar sonuçları da sharp gibi bizimle paylaşsınlar. O zaman güven problemi olmaz herhalde

  12. #32
    kadango - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Nisan 2009
    Şehir
    Karşıyaka
    Motosikleti
    Fazer 8 - MT-07
    Mesajim otlansin.

  13. #33
    ryangt - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Kasım 2006
    Sharp testini tartışma konusu haline getirip yaygara koparanlar sadece araiye çok para verip alanlar. Sadece Türkiyede değil yurtdışı forumlarda da baya bi ağlamışlar. Hatta arai sharpa prestij kaybindan dolayi dava açıp davayi kaybedip sharpin prestijini sarstigi icin para odemisligi bile var.

    Sharp testi hemen hemen 10 yıldır var ve 10 sene önceki forum yorumlarını bugünkü yorumlarla kıyasladığımızda millet olarak kask bilgimizin baya artmış olduğunu görüyorum. Gerçi araiciler hep aynı yerde , 10-15 yıldır aynı kaski üreten arai markasi gibi ((:

    Normal kullanici : materyalin önemi, darbe testi şu şekillerde yapılıyor, koruma unsurunu zayıflatan faktörler.

    Arai kullancisi: çok para verdim aldım en iyisi bu

    Sonuc: koruma faktörünü sadece marka bilinirliği ve fiyata bağlayanların olduğu yerde sharp testi cozumsuz olarak sonsuz tartışmaya girer.
    Erdost ve zekeriyaimam bunu beğendiler.

  14. #34
    shruikan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Nisan 2015
    Motosikleti
    turuncu
    Alıntı YasinC adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kazandığımızı geri vergi olarak verdiğimiz devletimize toplu mesaj atalım bir test merkezi kursunlar sonuçları da sharp gibi bizimle paylaşsınlar. O zaman güven problemi olmaz herhalde
    bilal bu sefer de kask işine girer, ortalık şaibeli kasklardan geçilmez. artık kafası içine göçen mi dersin, gözü çıkan mı dersin, kafasında kaskla tecavüze uğrayan mı dersin...

  15. #35
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Alıntı ryangt adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hatta arai sharpa prestij kaybindan dolayi dava açıp davayi kaybedip sharpin prestijini sarstigi icin para odemisligi bile var.
    Bir Arai kullanıcısı olarak Sharp testini önemsiyor, ve daha önce yazdığım gibi bağımsızlık noktasında diğer testlerden önde olduğunu düşünüyorum.

    Yalnız bu yazdığınızla ilgili internette hiçbir bir güvenilir bilgi bulamadım. Siz de rastgele birinden mi duyup inandınız, yoksa bu davadan ve sonucundan bahseden güvenilir bir kaynak var mı?

  16. #36
    EldekiDebryj - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Aralık 2014
    Şehir
    -
    Motosikleti
    DUKE 200
    Alıntı ryangt adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sharp testini tartışma konusu haline getirip yaygara koparanlar sadece araiye çok para verip alanlar. Sadece Türkiyede değil yurtdışı forumlarda da baya bi ağlamışlar. Hatta arai sharpa prestij kaybindan dolayi dava açıp davayi kaybedip sharpin prestijini sarstigi icin para odemisligi bile var.

    Sharp testi hemen hemen 10 yıldır var ve 10 sene önceki forum yorumlarını bugünkü yorumlarla kıyasladığımızda millet olarak kask bilgimizin baya artmış olduğunu görüyorum. Gerçi araiciler hep aynı yerde , 10-15 yıldır aynı kaski üreten arai markasi gibi ((:

    Normal kullanici : materyalin önemi, darbe testi şu şekillerde yapılıyor, koruma unsurunu zayıflatan faktörler.

    Arai kullancisi: çok para verdim aldım en iyisi bu

    Sonuc: koruma faktörünü sadece marka bilinirliği ve fiyata bağlayanların olduğu yerde sharp testi cozumsuz olarak sonsuz tartışmaya girer.
    Neyini tartisayim sizinle? Kullandiniz mi bu markanin urunlerini? Ne gibi guvenlik zafiyeti yasadiniz? Neyi dandikti mesela? Kusuru neydi?

    "Çok para verdim aldim en iyisi bu" Piyasada pahali kask üreten tek marka arai mi? Araiye ödedigimi başka bir markayada ödeyebilirdim yine çok para vermiş olurdum tek derdim " cok para vereyim" olsaydi.

    Para verdim diye kaski ömür boyu kullanacak degilim. Memnun oldugum seyler olmasa ve guven vermese seneye başka bir markaya yönelirdim. Arai ile sözleşmem yok.

  17. #37
    Motosiklet Eğitmeni COQ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ocak 2008
    Şehir
    France
    Motosikleti
    Honda
    Sharp bir standart değil.
    Sizin kask alırken aramanız gereken şey standartlardır.
    Türkiye bir çok avrupa ülkesi gibi ECE standardını kabul ediyor. İlerde kendi standartlarımızı koyarsak o zaman onu ararsınız.
    ECE kabul sınırları bir hayli yüksek.
    Bu nedenle ECE standardına sahip bir kaskınız varsa endişe etmenize gerek yok.

    Eğer bu işin ibini dibini kurcalamaya kalkarsanız işin içinden çıkamazsınız.
    Çünkü sharp da dahil bu testleri tam anlamıyla yapan bir kuruluş yok.

    Tam anlamıyla sözünü açayım biraz.
    Test yapan kurumlara şu soruları sorarsak alacağımız cevap ne olur mesela?
    Bir kaskı test ederken her boyunu test ediyormusunuz ve sonucları yayınlıyormusunuz?
    Diyelim ki her boyunu test ediyorsunuz. Peki içindeki kafa modeliniz ne kadar gerçekçi?
    Öyle ya kafası 3 kg olan da var 5 kg olan da.
    Her kafanın darbe dayanımı farklı üstelik.
    Şöyle bir örnek vereyim.
    Aynı kask boyunu kullanan iki kişiye odunla aynı şiddette bir darbe vurduğunuzda ikisi de aynı mı etkilenir?
    Kendim futbol maçlarında tribünlerde karşı takım taraftarlarıyla aramızda çıkan entellektüel düzeyi yüksek tartışmalarda bunu bizzat çok defa denemişimdir.
    Kimi odunu yiyince iki seksen uzanırken kimi sadece birazcık sarsılıyor.
    Yani her kafanın ve bedenin yapısı farklı.

    Kurumlar en zayıf halkaya göre test yaptıklarını söyleyeceklerdir. Peki bu kullanıcıya gereksiz fazla ağırlık olarak dönüyor olmasın?

    Standart testleri nasıl yapılıyor?
    Örneğin okuduğum bir makaleden aklımda kaldığı kadarıyla amerika test işini üreticiye bırakmış.
    Kendi testini kendin yapacaksın ve standartları karşılıyorsa satacaksın diyor.
    Firmalar bu testleri nasıl yapıyorlar?

    Burda şu aklınıza gelmesin. Amerika serbest bırakmış ama ara sıra denetliyor.
    Yakalarsa muck muck olacağından firmaların dalavere çevireceğini pek sanmıyorum. Zaten gerekte yok çünkü orada kask satan firmaların neredeyse tamamı ECE standartlarını karşılıyor ve ECE azami şartları gayet tatmin edici.

    Yanlış aklımda kalmadıysa ECE kafaya yansıyan en fazla şiddeti 200 g olarak kabul ediyor.
    Güzel haber piyasadaki bütün kasklar dış kabuk neyden yapılmış olursa olsun bu standardı karşılıyorlar.

    Peki bunca tartışma neden çıkıyor?
    Yukarıda da bahsettiğim gibi kullanılan model sayısı ve tipi bize tatmin edici bir sonuç vermiyor. Ha! Kafanız testlerde kullanılan modelle birebir aynıysa sizin için sorun yok bu kısmı geçebilirsiniz.

    Diğer konu testlerin yapılış şekli.
    Sharp ve yanlış hatırlamıyorsam Dot aynı noktaya aynı şiddette iki darbe uyguluyor.
    Kask üreticileri doğal olarak itiraz ediyorlar.
    Çünkü kaza anında kafanızı aynı noktaya aynı şiddette iki defa vurmanız fizik kurallarına aykırı.
    Genellikle motosikletten düşersiniz. Hızla kafanızı yere vurursunuz ve ilerler başka bir yere bir daha vurursunuz.
    Üstelik hızınız azalacağı için ikinci darbenin şiddeti daha az olacaktır.
    Şimdi ne zararı var diyeceksiniz.
    Firmalar o test noktalarını güçlendirmek için daha fazla malzeme kullandıklarını bununda kaskın ağırlığını arttırdığını söylüyorlar.
    Ya da kaskı hafifletmek için daha pahalı malzemeler kullanıyorlar.

    Bu durumda biz son kullanıcılar ya ağır kasklar kullanmak zorunda kalıyoruz ya da konfor için daha fazla paralar ödüyoruz.
    Basitçe anlatmak gerekirse 1100gr ağırlığında plastik bir kask kafamıza gelen darbeyi 200 g şiddetine indiriyor. Yani yeterli.
    Fakat x testi burası ikinci darbeyi de karşılamalı diye bir standart koyunca firma aslında 1100 gr yaptığı kaska ilave yapıyor ve kask oluyor 1500 gr.
    Ya da plastik yerine karbon kullanıyor ama bu sefer 500 liralık kask oluyor 1500 lira.

    Olsun güvenliğimizden önemli mi?
    Değil tabi ama şöyle de bir şey var.
    Tüm bu testler motosikletin üzerinden yere düşmeniz varsayılarak yapılıyor.
    Yani saatte ortalama 50-70km/h gibi bir hızda olası çarpma şiddetinde.
    90 km/h ile bir yere kafayı vurursanız 5 yıldızlısının bile sizi koruma garantisi yok.

    Yine bu testlerde kullanılan çarpma malzemeleri nedir?
    Kafanızı nereye vuracağınızı biliyorsanız bunlar sizin için önemli değil ama genellikle bilmiyoruz.
    Sivri bir şeye mi carpacagız oval mi?
    Asfalta mı kaldırım kenarına mı?
    Bu testlerde kaska çarpan maddeler ne kadar gerçekçi?
    Bunlar da tartışmanın diğer tarafı.

    Daha çok yazarım ama sıkmayalım.

    Bunca yazıdan sonra benden bir sonuca varmamı bekliyor olabilirsiniz.
    Maalesef sizi hayal kırıklığına uğratacağım.

    Ben sadece kendi bakış açımı anlatayım.
    Motosiklet kaskı olarak satılan tüm kaskları endişelenmeden kullanırım.
    Neredeyse 40 senedir motor üstündeyim ama bunun ancak son 20-25 senesi bilinçli bir kullanıcı olarak geçti.
    1500-1600 gr ağırlığında kasklar taktık.
    Günümüzde 950 gr 1100 gr ağırlığında kasklar satılıyor. İnsan bunca zaman sonra biraz konfor arıyor. İmkanım vardı alabildim ama olmasaydı ağır kaskları takmaya hiç gocunmadan devam ederdim.
    Velhasıl diyeceğim şu ki çok tanınmış X firmasının 1500gr kaskını alacağıma pek tanınmamış A firmasının 1100 gr kaskını tercih ederim. Yeter ki ECE standartlarına uygun olsun benim için yeterli.
    Bu yazdıklarım cadde kullanımlarında kurallara uygun sürüş yapan sürücüler için geçerlidir.
    Biraz azıtayım dediginiz alanlarda kafanızı koruyacak bir kask henüz icat edilmedi. Ama her zaman söylediğim gibi motosiklet sürücüsü ekipmanına güvenmeli.
    Kafanızda acabalarla güvenli sürüş yapamazsınız. Bu nedenle hangi kask içinizin rahat etmesini sağlıyorsa onu alın.
    Kask tercihinizi nasıl yapmanız gerektiğini ve kaskın işlevini önceki yıllarda uzun uzun anlatmıştım.
    O konuları da bulun okuyun.
    zekeriyaimam ve tommygun bunu beğendiler.
    Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
    Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)

  18. #38

    Üyelik
    20 Aralık 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Gsx-R 1000(gixxer k9)
    Alıntı COQ adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sharp bir standart değil.
    Sizin kask alırken aramanız gereken şey standartlardır.
    Türkiye bir çok avrupa ülkesi gibi ECE standardını kabul ediyor. İlerde kendi standartlarımızı koyarsak o zaman onu ararsınız.
    ECE kabul sınırları bir hayli yüksek.
    Bu nedenle ECE standardına sahip bir kaskınız varsa endişe etmenize gerek yok.

    Eğer bu işin ibini dibini kurcalamaya kalkarsanız işin içinden çıkamazsınız.
    Çünkü sharp da dahil bu testleri tam anlamıyla yapan bir kuruluş yok.

    Tam anlamıyla sözünü açayım biraz.
    Test yapan kurumlara şu soruları sorarsak alacağımız cevap ne olur mesela?
    Bir kaskı test ederken her boyunu test ediyormusunuz ve sonucları yayınlıyormusunuz?
    Diyelim ki her boyunu test ediyorsunuz. Peki içindeki kafa modeliniz ne kadar gerçekçi?
    Öyle ya kafası 3 kg olan da var 5 kg olan da.
    Her kafanın darbe dayanımı farklı üstelik.
    Şöyle bir örnek vereyim.
    Aynı kask boyunu kullanan iki kişiye odunla aynı şiddette bir darbe vurduğunuzda ikisi de aynı mı etkilenir?
    Kendim futbol maçlarında tribünlerde karşı takım taraftarlarıyla aramızda çıkan entellektüel düzeyi yüksek tartışmalarda bunu bizzat çok defa denemişimdir.
    Kimi odunu yiyince iki seksen uzanırken kimi sadece birazcık sarsılıyor.
    Yani her kafanın ve bedenin yapısı farklı.

    Kurumlar en zayıf halkaya göre test yaptıklarını söyleyeceklerdir. Peki bu kullanıcıya gereksiz fazla ağırlık olarak dönüyor olmasın?

    Standart testleri nasıl yapılıyor?
    Örneğin okuduğum bir makaleden aklımda kaldığı kadarıyla amerika test işini üreticiye bırakmış.
    Kendi testini kendin yapacaksın ve standartları karşılıyorsa satacaksın diyor.
    Firmalar bu testleri nasıl yapıyorlar?

    Burda şu aklınıza gelmesin. Amerika serbest bırakmış ama ara sıra denetliyor.
    Yakalarsa muck muck olacağından firmaların dalavere çevireceğini pek sanmıyorum. Zaten gerekte yok çünkü orada kask satan firmaların neredeyse tamamı ECE standartlarını karşılıyor ve ECE azami şartları gayet tatmin edici.

    Yanlış aklımda kalmadıysa ECE kafaya yansıyan en fazla şiddeti 200 g olarak kabul ediyor.
    Güzel haber piyasadaki bütün kasklar dış kabuk neyden yapılmış olursa olsun bu standardı karşılıyorlar.

    Peki bunca tartışma neden çıkıyor?
    Yukarıda da bahsettiğim gibi kullanılan model sayısı ve tipi bize tatmin edici bir sonuç vermiyor. Ha! Kafanız testlerde kullanılan modelle birebir aynıysa sizin için sorun yok bu kısmı geçebilirsiniz.

    Diğer konu testlerin yapılış şekli.
    Sharp ve yanlış hatırlamıyorsam Dot aynı noktaya aynı şiddette iki darbe uyguluyor.
    Kask üreticileri doğal olarak itiraz ediyorlar.
    Çünkü kaza anında kafanızı aynı noktaya aynı şiddette iki defa vurmanız fizik kurallarına aykırı.
    Genellikle motosikletten düşersiniz. Hızla kafanızı yere vurursunuz ve ilerler başka bir yere bir daha vurursunuz.
    Üstelik hızınız azalacağı için ikinci darbenin şiddeti daha az olacaktır.
    Şimdi ne zararı var diyeceksiniz.
    Firmalar o test noktalarını güçlendirmek için daha fazla malzeme kullandıklarını bununda kaskın ağırlığını arttırdığını söylüyorlar.
    Ya da kaskı hafifletmek için daha pahalı malzemeler kullanıyorlar.

    Bu durumda biz son kullanıcılar ya ağır kasklar kullanmak zorunda kalıyoruz ya da konfor için daha fazla paralar ödüyoruz.
    Basitçe anlatmak gerekirse 1100gr ağırlığında plastik bir kask kafamıza gelen darbeyi 200 g şiddetine indiriyor. Yani yeterli.
    Fakat x testi burası ikinci darbeyi de karşılamalı diye bir standart koyunca firma aslında 1100 gr yaptığı kaska ilave yapıyor ve kask oluyor 1500 gr.
    Ya da plastik yerine karbon kullanıyor ama bu sefer 500 liralık kask oluyor 1500 lira.

    Olsun güvenliğimizden önemli mi?
    Değil tabi ama şöyle de bir şey var.
    Tüm bu testler motosikletin üzerinden yere düşmeniz varsayılarak yapılıyor.
    Yani saatte ortalama 50-70km/h gibi bir hızda olası çarpma şiddetinde.
    90 km/h ile bir yere kafayı vurursanız 5 yıldızlısının bile sizi koruma garantisi yok.

    Yine bu testlerde kullanılan çarpma malzemeleri nedir?
    Kafanızı nereye vuracağınızı biliyorsanız bunlar sizin için önemli değil ama genellikle bilmiyoruz.
    Sivri bir şeye mi carpacagız oval mi?
    Asfalta mı kaldırım kenarına mı?
    Bu testlerde kaska çarpan maddeler ne kadar gerçekçi?
    Bunlar da tartışmanın diğer tarafı.

    Daha çok yazarım ama sıkmayalım.

    Bunca yazıdan sonra benden bir sonuca varmamı bekliyor olabilirsiniz.
    Maalesef sizi hayal kırıklığına uğratacağım.

    Ben sadece kendi bakış açımı anlatayım.
    Motosiklet kaskı olarak satılan tüm kaskları endişelenmeden kullanırım.
    Neredeyse 40 senedir motor üstündeyim ama bunun ancak son 20-25 senesi bilinçli bir kullanıcı olarak geçti.
    1500-1600 gr ağırlığında kasklar taktık.
    Günümüzde 950 gr 1100 gr ağırlığında kasklar satılıyor. İnsan bunca zaman sonra biraz konfor arıyor. İmkanım vardı alabildim ama olmasaydı ağır kaskları takmaya hiç gocunmadan devam ederdim.
    Velhasıl diyeceğim şu ki çok tanınmış X firmasının 1500gr kaskını alacağıma pek tanınmamış A firmasının 1100 gr kaskını tercih ederim. Yeter ki ECE standartlarına uygun olsun benim için yeterli.
    Bu yazdıklarım cadde kullanımlarında kurallara uygun sürüş yapan sürücüler için geçerlidir.
    Biraz azıtayım dediginiz alanlarda kafanızı koruyacak bir kask henüz icat edilmedi. Ama her zaman söylediğim gibi motosiklet sürücüsü ekipmanına güvenmeli.
    Kafanızda acabalarla güvenli sürüş yapamazsınız. Bu nedenle hangi kask içinizin rahat etmesini sağlıyorsa onu alın.
    Kask tercihinizi nasıl yapmanız gerektiğini ve kaskın işlevini önceki yıllarda uzun uzun anlatmıştım.
    O konuları da bulun okuyun.
    Bizim amca çocukları kurşuna kafa atıyor tık yok.

  19. #39
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    @COQ, aynı yere iki darbe olarak bahsettiğin mesele DOT da değil, SHARP ta. SNELL olacak. Başka noktalarda da çok eleştiri aldığı için m2010 standardına geçti SNELL, tam 7 sene önce.

    Tabii ki standartlar önemli. Ama testler boşuna yapılmıyor. Önemli, ve birbirinden farklılar. ECE ve DOT baz standartlardır, ürün kask olarak iş görür demektir. Onlar yoksa zaten o kaska güven olmaz. Ama şahsen alacağım kaskta Snell etiketi ararım, Sharp testlerini de kontrol ederim. Bunları iplememek düpedüz vurdumduymazlıktır, geri kafalılıktır.

    "E herkesin kafası farklı, test benim kafamda çalışmazsa" gibi bir mantık olabilir mi? Kaza istatistiklerini araştırıp darbe raporlarını inceleyen, bunlara göre test standartlarını geliştiren mühendisler bunu düşünemedi ama COQ buldu Stres yapma COQ, kafan küp şeklinde ve 20 kilo değilse az çok fikir verir test sonuçları.

    Sen sen ol yine de rastgele kask alma. Allah korusun, bir yandan çay yudumlayıp, diğer yandan pazar eki misali yarı ciddi yarı yanlış kimin yazılarını uzun uzun okuyup güleceğiz sonra? Kal sağlıcakla.

  20. #40

    Üyelik
    24 Kasım 2016
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    CBR 500R-CB650F
    Olayın bir mekanik birde konfor yönü var. Örneğin 5 yıldız alan, konforlu olan, rüzgar sesi almayan intercom yuvası olan carbon fiber olup hafif olan bir ürün alırsan 4 binlik olursun. Ama ne kadar konforun feragat edersen o kadar ucuza gidersin. Ayrıca diğer bir husus bu thermoplastik malzeme güneş ışığında ne kadar gevriyor. Bunu test eden var mı? Veya compozit malzeme lifleri ne zaman ayrılmaya başlıyor? Kullanılan yapıştırıcı neme ve güneşe ne kadar dayanıklı? Sorular uzar da uzar. Olay sadece sharp değil ki. Ha bu durumda sana git 4 bin lira ver shoi al diyemem. Sen bütçene göre karar vereceksin. Ama ne olursa olsun alacağın kaskı gör ve dene.


2. sayfa BirinciBirinci 123 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)