Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

sis lambası ve akü

    REKLAM ALANI
  1. #1
    uçanmotor - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Ekim 2014
    Motosikleti
    aynı anda iki motor kullanıyorum
    2 tane kaliteli sis lambası taktırsam aküye zararı olur mu ve gece gündüz farlar açık olsa aküyü bitirir mi ve benzinden yakar mı


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    yusufkalaz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Nisan 2017
    Şehir
    İstanbul/Kağıthane
    Motosikleti
    YAMAHA MT 07
    Sizin motosikletiniz var mıydı ?

  3. #3
    uçanmotor - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Ekim 2014
    Motosikleti
    aynı anda iki motor kullanıyorum
    kaporayı verdim

  4. #4
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    15 Haziran 2014
    Şehir
    59
    Motosikleti
    Mobylette Bionik 52
    2 tane sis lambası bağladım,benzin yetiştiremez oldum ya

  5. #5
    yusufkalaz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Nisan 2017
    Şehir
    İstanbul/Kağıthane
    Motosikleti
    YAMAHA MT 07
    Hayırlı olsun.
    Aküye bağla araya sigorta ve aç/kapa tuş koy.Sorun olmaz.

  6. #6
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW , Piaggio , Sym
    haftada bir motoru kapamadan önce yani eve yarım saat kala sisleri kapat akü toparlasın , senede birde tampon şarz yapabilen bir cihaza bir gün boyunca bağlarsan sorunsuz kullanırsın , tabi sis bağlantılarının uygun yapıldığını varsayıyorum..

  7. #7
    uçanmotor - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Ekim 2014
    Motosikleti
    aynı anda iki motor kullanıyorum
    Alıntı snappy x adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    2 tane sis lambası bağladım,benzin yetiştiremez oldum ya
    klima açınca benzini çok yiyo ya anladın anladın sen

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 16:43 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:42 ----------

    Alıntı yusufkalaz adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sizin motosikletiniz var mıydı ?
    farzet alamadım/almadım bir malı alırken bilgi topluyorum hani sonra dumura uğramamak için

  8. #8
    Lengeli Fötr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Ocak 2017
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Honda CBF 150 - Suzuki V-Strom DL-650
    Sis farı LED ise sorun olmaz ama halojen ise ufak cc motorlarda sıkıntı olabilir.

  9. #9
    forzaBJK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Ağustos 2012
    Şehir
    Şebinkarahisar
    Motosikleti
    KTM 690 Enduro/SMC R
    iki hella FF50 taktim ben, biri uzun, digeri sis fari.
    alternatör verilerine bak kac watt veriyor, motorun standart harcamasini hesapla, geriye ne kaliyorsa onunda yarisini kullan farlarina.

    benim alternatör 225 watt üretiyor bu arada, FF50'ler 55'er watt yakiyor, farlari ayni anda kullanmiyorum.


  10. #10

    Üyelik
    10 Nisan 2017
    Motosikleti
    Mondial Mc Roadracer 125 ve R6
    Şakamısın sen ya?
    Elektrik aksamıyla benzinin ne alakası var klimamı bu.
    Benzini etkilemez. Zaten motor kapalıyken açmazsan lambaları hareket halindeyken kullanırsan aküye zararı olmaz zaten şarj oluyor hareket halinde.
    Motor olduğu yerde duruyokende açmanın bi zararı olmaz ama saatler boyu öyle durursa bitirir aküyü. Akün kaliteli değilse dakikalara düşebilir bu durum.

  11. #11
    emremm - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ekim 2007
    Şehir
    İST.
    Motosikleti
    YBR125ESD(11)
    Alıntı thedarkfire adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Şakamısın sen ya?
    Elektrik aksamıyla benzinin ne alakası var klimamı bu.
    Benzini etkilemez. Zaten motor kapalıyken açmazsan lambaları hareket halindeyken kullanırsan aküye zararı olmaz zaten şarj oluyor hareket halinde.
    Motor olduğu yerde duruyokende açmanın bi zararı olmaz ama saatler boyu öyle durursa bitirir aküyü. Akün kaliteli değilse dakikalara düşebilir bu durum.
    Şaka değil. Gerçektir.

    50W. lık ampulleri bulunan iki adet sis lambası taktınız. 100W yapar.
    100Watt da 0.134 Hp.(beygir) dir.
    Yani motorun alternatörü bu ampulleri yakabilmek için 0.134 beygiri alternatörde harcayacaktır.
    Olcay Avşar bunu beğendi.

  12. #12

    Üyelik
    10 Nisan 2017
    Motosikleti
    Mondial Mc Roadracer 125 ve R6
    Alıntı emremm adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Şaka değil. Gerçektir.

    50W. lık ampulleri bulunan iki adet sis lambası taktınız. 100W yapar.
    100Watt da 0.134 Hp.(beygir) dir.
    Yani motorun alternatörü bu ampulleri yakabilmek için 0.134 beygiri alternatörde harcayacaktır.
    Led taktırıp daha az enerji sarfiyatı sağlanabilir :D

  13. #13
    Lengeli Fötr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Ocak 2017
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Honda CBF 150 - Suzuki V-Strom DL-650
    Alıntı emremm adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Şaka değil. Gerçektir.

    50W. lık ampulleri bulunan iki adet sis lambası taktınız. 100W yapar.
    100Watt da 0.134 Hp.(beygir) dir.
    Yani motorun alternatörü bu ampulleri yakabilmek için 0.134 beygiri alternatörde harcayacaktır.
    Ya ben anlamadım, kafam karıştı 🤔motosikletten bahsediyoruz dimi. Alternatör motora bağlı, yani motorun devri yükseldikçe alternatör daha fazla elektrik üretir; böyle biliyorum yanlış mıyım? Şimdi senin söylediğine göre (yanlış demiyorum mantığını anlayamadığım için soruyorum) sis farını (veya elcik ısıtma ya da her neyse) açtığımızda alternatör gerekli daha fazla elektriği üretmek için daha hızlı dönmesi için motorun devrini mi yükseltiyor. İş makinası ya da üzerinde pnömatik hidrolik olan bir araçtan bahsetmiyoruz. Sistem kullanıldığında motorun devri yükselir ki gerekli olan elektrik sağlanabilmesi için. Ama motorsiklette böyle bir şey görmedim duymadım. Motosiklette elektrikle çalışan bir aleti açtığımızda motor devri yükselmiyorsa o zaman senin söylediğine göre motorun ürettiği HP nin bir kısmı alternatöre gittiği için çekişten düşmesi gerekmez mi?

    Dediğim gibi ben bunu anlamadım. İki türlüsünü de aklım mantığım almadı. Beni bu konu hakkında aydınlatmanı rica ediyorum

  14. #14
    Süper Moderatör Olcay Avşar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Mayıs 2005
    Şehir
    İstanbul / Çekmeköy
    Motosikleti
    Honda NC 750X
    Hesap çok basit, motorunun (alternatörün) ürettiği güç ile orjinal ekipmanların harcadığı gücü öğren. Kalan fazla üretimi, sınırına kadar olmadıkca takacağın ekstra aksesuarlar için kullanabilirsin.

    Ve evet, araç üzerinde takılı olan her elektrikli aksesuar yakıt harcamasını arttırır. Lambalar, ısıtma sistemleri vs gibi cihazların harcadığı enerji nereden geliyor? Yoktan var olan enerji mi buldunuz dalga geçen arkadaşlar?
    Kızıl pars ve espresso bunu beğendiler.

  15. #15
    uçanmotor - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Ekim 2014
    Motosikleti
    aynı anda iki motor kullanıyorum
    ironi yapmıştım anlamak zorunda değilsin

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 20:24 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:22 ----------

    olcay bey bırak onlarda böyle mutlu oluyorlar herhal onların bildiği doğrudur geri kalan insanlar yanlış biliyor he he de geç elini boşa yorma

  16. #16
    hardy1234 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Mayıs 2017
    Arkadaşlar siz dalga mı geçiyorsunuz zaten motor döndüğü anda alternatör enerji üretiyor kullanmazsanız boşa gidiyor motordan beygir çalma gibi bir durum yok enerji tabiki yoktan var olmaz ancak dediğim gibi siz o enerjiyi kullanmazsanız zaten boşa gidiyor

  17. #17
    emremm - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ekim 2007
    Şehir
    İST.
    Motosikleti
    YBR125ESD(11)
    Alıntı Lengeli Fötr adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ya ben anlamadım, kafam karıştı ��motosikletten bahsediyoruz dimi. Alternatör motora bağlı, yani motorun devri yükseldikçe alternatör daha fazla elektrik üretir; böyle biliyorum yanlış mıyım? Şimdi senin söylediğine göre (yanlış demiyorum mantığını anlayamadığım için soruyorum) sis farını (veya elcik ısıtma ya da her neyse) açtığımızda alternatör gerekli daha fazla elektriği üretmek için daha hızlı dönmesi için motorun devrini mi yükseltiyor. İş makinası ya da üzerinde pnömatik hidrolik olan bir araçtan bahsetmiyoruz. Sistem kullanıldığında motorun devri yükselir ki gerekli olan elektrik sağlanabilmesi için. Ama motorsiklette böyle bir şey görmedim duymadım. Motosiklette elektrikle çalışan bir aleti açtığımızda motor devri yükselmiyorsa o zaman senin söylediğine göre motorun ürettiği HP nin bir kısmı alternatöre gittiği için çekişten düşmesi gerekmez mi?

    Dediğim gibi ben bunu anlamadım. İki türlüsünü de aklım mantığım almadı. Beni bu konu hakkında aydınlatmanı rica ediyorum
    Evet motosiklet çekişten düşer. Motorunuzun gücüne bağlı olarak.
    Düşük hacimli motorda, lambaların açılması ile devirde azda olsa düşme olur. Fakat ilk anda olmayabilir, çünkü akü devrede ve aküde gerilim düştükçe regülator, uygun gerilime kadar şarj etmeye başlayacak ve alternatöre de yük binecektir. Bu yük, tüketicilerin büyüklüğüne göre az veya çok olabilir.
    Alternatörün, motorun gücünü aşarsanız motor stop bile eder. Hatta alternatör yanabilir de.

    -------------

    Konudan ayrı;
    Hiç bir enerji bedava değil. Güneşde. Su da. Bu enerjileri kullanmaya kalktığınızda ekipman kullanacaksınız. Bunlarda sonsuz ömürlü değil.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 21:08 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:03 ----------

    Alıntı hardy1234 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar siz dalga mı geçiyorsunuz zaten motor döndüğü anda alternatör enerji üretiyor kullanmazsanız boşa gidiyor motordan beygir çalma gibi bir durum yok enerji tabiki yoktan var olmaz ancak dediğim gibi siz o enerjiyi kullanmazsanız zaten boşa gidiyor
    Dalga geçmiyoruz. Gülücük falan görüyor musun?
    "enerji tabiki yoktan var olmaz" demişsin. Doğru. Vardan da yok olmaz.


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)