Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Beyaz Şerit Çizgileri

    REKLAM ALANI
  1. #1
    fhakank - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Eylül 2017
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bajaj Pulsar 200 NS-Yamaha YZF R-25
    Öncelikle hepinize mutlu ve güvenli sürüşler diliyorum.
    Okula gidip gelmek vasıtasıyla yeni bir motor aldım(2 senelik aile uğraşının sonunda), 2 gün oldu yaklaşık 200 km kadar yol kat ettim. Ancak iş çıkışında, trafiğin bol olduğu yerlerde(özellikle e-5) yolun sağından ve aralardan gidiyoruz çoğu kez. Bugün farkettim, e-5 de yolun sağ şeridinin biraz daha sağını kullanırken, bariyere yakın olan şeridin üzerinden giderken motor acayip kıvırıyor. acemi olduğum için zaten arkadan gelen her motora yol vermeye çalışıyorum ancak onlar rahat rahat gidiyor ben peşlerine takılıyorum motor bir sağa bir sola atıyor kendini çizgi yüzünden.şeridin sağını kullanınca bariyere yakın gidiyorum tedirgin oluyorum, solunu kullanınca araçlara yakın oluyor yine tedirgin oluyorum. bu lanet çizgi yüzünden kollarımı kasmaktan helak oldum. Şerit değişirken de aynı sorunla karşılaşıyorum.

    Bu konu hakkında siz tecrübeli sürücülerin tüyolarına ihtiyacım var. Haftanın 4 günü Beylikdüzü-Marmara Üniversitesi Göztepe Kampüsü arasında gidip geleceğim. Agresif kullanmamaya çalışıyorum elimden geldiğince ancak araba gibi iki araba arasında kalmak hem terletiyor hem de sinir bozucu oluyor. Bu çizgilere nasıl davranmalıyız? üstünde giderken nasıl fren yapmalıyız? denge kontrolünü nasıl sağlarız? lastik basıncı önemli midir? sizleri yormadan cevaplarınızı alabilirsem çok mutlu olurum. Bunun yağmuru var çamuru var illaki alışacağız ancak en az zararla veya zarar görmeden alışabilir isek çok daha hoş olur.

    Motor : Pulsar 200NS
    Lastikler : Fabrika çıkışı
    Km : 4670

    Konuyu doğru yere mi açtım bilmiyorum henüz yeniyim aranızda daha 2 gün oluyor motor sahibi olalı heyecan hala var .


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    fkambay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Aralık 2015
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    cb125e-mt 03 -cbr 250-ybr125-pcx125
    Rahmetli Aea tabiriyle "bizdeki o yol çizgileri laminat parke gibidir"

    Dikkat edilmesi gereken noktalardan oldukça kolay kayabilir o bölümden biraz yavaş gecmelisin en önemlisi beyaz çizgi üzerinden gitmemeye çalışmalısın. Sen ileriye bak sağındaki bariyere solundaki arabalara odaklanma. Son olarak gidonu çok sıkma bırak aksın gitsin.

  3. #3

    Üyelik
    25 Kasım 2005
    Şehir
    İSTANBUL
    Motosikleti
    SUZUKİ BURGMAN UH 200
    Lastik basınçlarını öğren doğru basıncı kullan gidonu bir kızın bileklerini tutuyor gibi tutacaksın fazla sıkma yani birde don alt duck bütün köşe yazılarını oku forumda mevcut

  4. #4

    Üyelik
    08 Kasım 2016
    Şehir
    Trabzon-Norveç
    Sana sorunun cevabını vereyim cbrımla o çizgilerden kaymadan gidiyordum anlasın yeni model lastiklerinden birini taktırmıştım cbrıma ve suanda bende pulsar rs200 var ve fabrika çıkışlı lastiklerle o çizgilerde dans ediyorum lastikleri değişmeliyiz

  5. #5

    Üyelik
    10 Nisan 2017
    Motosikleti
    Mondial Mc Roadracer 125 ve R6
    Lastik basıncı tabikide önemlidir yol tutuşucu ciddi ölçüde değiştirir. Çok şişirirsen yol tutuşu bozulur basınçları yetersiz ise yine bozulur. Kitapçıkta önerilen basınçta olsun.

    Fabrika çıkışlı lastikleri çıkartıyosun ve yerine güzel lastik alıyosun.
    Michelin pilot street alabilirsin lastik olarak güzel lastiktir.
    Yada paran varsa pirelli bakabilirsin.

    Bu arada trafikte öyle şeyler yapma. Hız limitine uyarak sür. Örnek 50 ise 40-50 arası sür gidipte 20 ile sürersen arkadan çarparlar.
    Şeridi kullan ve yol vermek için güvenlik şeridine kayma. Yolu isteyen sola geçer sollar sonra geri sağa kayar. Senin de trafikte bi yerin var.
    Korkak olma, kimse göz göre göre gelipte çarpmaz sana. Dengesiz kullanma ok gibi git kalem gibi çiz yolu.

    Tabi en önce lastikleri değiştirelim lütfen
    Fabrika çıkış lastikler beni hep düşürmüştür

    Bariyerlere çok yakın sürme çok tehlikeli.

  6. #6
    hasangazili - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Mayıs 2011
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    650 mt
    Lastikleri tabiki değiştirin butçeniz varsa ama şunuda unutmayın ne olursa olsun lastik bir madde şerit çizgisi otobusun onunden yaya çıkarsa nasıl firen yapacaksın o lastik zeminde? Bende bezen çizgiden gidiyorum ama motor hissizleştiğinde başka yere geçiyorum yada durabileceğim hizda gidiyorum ama o hızda da yol bitmez

  7. #7

    Üyelik
    30 Haziran 2017
    160-170'lere ulaştığımda bile en ufak tedirginliğim OLMUYOR ARTIK Zamanla alışıyorsun güzel TÜRKİYEME

  8. #8
    okanist - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Nisan 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    SYM Wolf 250
    Merhaba, öncelikle herkesin söylediği gibi, şerit çizgisinin üstünde "kıvırmasının" en önemli sebebi lastikler. Çizgi üstünde gitmemek içinse, o yol verdiğiniz arkadaşlardan, çok hızlı gitmeyen birini gözünüze kestirin, yeterli takip mesafesi bırakarak onun arkasından gidin, onun tecrübelerinden faydalanın, o geçebiliyorsa siz de geçebilirsiniz (takip edeceğiniz kişinin "fıtı fıtı" sakince giden biri olmasına özellikle dikkat edin ama) Acemilikte bariyerlere çok yaklaşıyormuşsunuz gibi gelmesi normal, zamanla alışırsınız.

  9. #9

    Üyelik
    12 Eylül 2017
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kuba strike
    Aynı durumdan bende şikayetçiyim, arkadaşların dediği gibi, ilk işin lastik almak güzel bi lastik ve doğru basınçla gidonuda çok sert tutmadan akışına bırakırsan sorun çözülecek gibi, tecrübeli arkadaşlara sorduğumda aldığım cevap bu

  10. #10
    ..YaNKee.. - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Şubat 2017
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    CBR 650F
    direksiyonu çok sıkı tutma rahat bırak sadece hakimiyet sende olsun daha rahat geçersin çizgilerden kasılmazsın..


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler