1- istedikleri herhangi bir yere motosikletlerini park etmek
5- trafik ışıklarına uymamak
6- yan aynaları kullanmamak hatta o kadar gereksiz bulmak
7- trafiğin akış yönünün tersine yol almak
8- dünya üzerindeki herkes ve her araç kendisine yol vermek zorundaymışçasına korna çalmak
9- sigara içerek motosiklet kullanmak(araba)
10- bir elde telefonla konuşarak motosiklet kullanmak(araba)
11- bir elde telefonla uğraşarak/yazarak/ekranına bakarak motosiklet kullanmak(araba)
12- araçları aşırı yakından takip etmek
Ne tesadüf listenin yarısını araba sürücüleri de yapmakta
NOT: MotoRsiklet değil motosiklet.
Yazar, kaldırımda motosiklet sürenlere insanları rahatsız etmeleri sebebiyle demediğini bırakmamış. Ülkemizde yayalar genelde araç yolunu kullanır. Kaldırımlar büyük oranda, grup halinde dikilip vitrin seyredenler ve kafelerin, kebapçıların masa sandalyeleri tarafından kullanılmaktadır
Görüldüğü gibi sorun sadece motosikletlilerde değil, otomobillisinden tutun yayasına, esnafından tutun belediyesine polisine kadar neredeyse herkesi kapsıyor.
Fakat sadece ülkemizde değil her toplumda, karşılaşılan tüm sorunları azınlıkların sırtına yükleme eğilimi vardır. Trafikte bulunanların büyük bir çoğunluğu yaya ve otomobil sürücüleri. Azınlıklar da motosiklet ve ağır vasıta sürücüleri. Peki trafikteki en büyük problemler hangi araçlardan kaynaklanıyor? Cevap belli
Ülkede sorumluluğunu bilen kesim yok. Motosikletler, arabalar, yayalar vs. vs. uzar gider...
Genelleme yapmaya çok müsait bir kafa yapımız var. Çeşit çeşit genelleme duydum. Kadınlar/Erkekler bunun en saçması gibi geldi hep ama motorcular genellemesi bambaşka.
Motorculuk öyle bir şey değil yav. Kafa sapık ise ha motora binmiş ha arabaya.
Ama göz motoru görüyor, beyin hemen etiketliyor.
"Ay bütün erkekler aynı şekerim." Lan genellemesini yaptığın güruh insan ırkının yarısı. Nasıl oranladın ölçtün de bu kanıya vardın.
İşin aslı insan zihni anlayamadığı her tür bilgiyi baside indirgemeye çalışır. Hadisenin içinde farklılık oluşturan bir unsur bulur ve olumsuzluğu bununla ilişkilendirir. "Bu otomobilliler hep böyle kardeşim." Olmadı, neden? Çünkü trafiği zaten otomobilliler işgal etmiş durumda. Birbirini çağrıştıracak akılda kalıcı 2. unsur yok.
Ama "bu motorcular hep böyle yav." dersen oldu! Oldu çünkü karşınızdaki şahıs da ömründe en az 2 tane apaçi motorcu görmüştür. Bunu duyunca hemen hafızasındaki motosiklet ve apaçi fotoğrafı eşleşecek. "Evet abi haklısın." diyecek.
Halbuki her gün telefonuyla meşgul olduğu için beni sıkıştıran 20 otomobil sürücüsüyle uğraşıyorken motosikletinin üstünde tek elle telefonunu tutanı haftada 1-2 kez görüyor olmamın bir önemi yok.
Tek taraflı düşünmemek lazım. Her iki tarafın da benzer hataları var..
“Hayatta yapılacak o kadar çok hata var ki, aynı hatayı yapmakta ısrar etmenin anlamı yok.”
Nasıl yarısı? Tamamını arabacılar da yapmakta...
yav olayı şöyle arabacı motorcu diye ayırmıyorlarmı çok komiğime gidiyor.
ülke: türkiye
halk: aynı
durum: cahil
araçlar: yaya, araba, motor, bisiklet, helikopter, jet fark etmez
sonuç: KURALLARA UYMAZ, ANCA BAŞKASINA SUÇ ATAR, HERKESTEN NEFRET EDER!
O zaman şunu söyleyebilir miyiz kısaca: Herkes hatalı
---------- Mesajlar birleştirildi - 12:18 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:13 ----------
İster katılın ister katılmayın, kendi şeritlerinde giden iki aracın arasından (trafik isterse durmuş olsun isterse hareket ediyor olsun) geçen motosikletlileri suçlu buluyorum. Otomobil gibi saygı görmek istiyorsan (sırf enim dar geçebilirim diye) iki aracın arasından geçmeyeceksin. Milleti tedirgin etmeyeceksin. Kendi şeridinde gideceksin.
1- motosikletler trafikte aralardan giderek trafiği rahatlatır. 3 km olan kuyruk eğer motorları da arabaların arasına koyarsan 4km olur.
2- 1. maddeden dolayı araba sürücüleri önünde bekleyen motorlara kin besler ve taciz eder. yolun dışına atmaya çalışır. sağına soluna girip tehlikeye sebep olur.
3- gelişmiş ülkelerde insanların çoğunda beyin olduğu için arabalarıyla düz bir sıra halinde durmayı becerirler ve motosikletler de aradan geçer. bu olaya filtering denir.
4- şimdi sen aydınlandığına göre , gidip diğer "bilgi sahibi olmadan fikir sahibi olan" arkadaşlarına da bunları anlatıp onların da aydınlanmasını sağlayabilirsin.
Tutturmuş bi kaldırımda giden motoRsiklet sürücüleri. Onu yapanlar ya kurye yada apaçi. Bu yazar motoRsiklet sürücüsü falan değil baya arabacı. Arabacılar bu kadar genelleme yapar çünkü.
Hayatım boyunca bir tane bira dahi olsa bir kez bile olsun alkollü araç kullanmadım, kırmızı ışıkta gecenin bir yarısı in cin top oynarken EDS olsun olmasın gözetmeksizin bir kez dahi geçmedim (arkadan ambulansın geldiği 1-2 durum dışında), sıkışık trafikte arabayla emniyet şeridini hiçbir zaman kullanmadım ve 3-5 defa da kullananları engellemek adına aracımın bir kısmını emniyet şeridinde tutmuştum (doğrudur-yanlıştır tartışılır lakin ben sosyal sorumluluk adına insanların biraz utanması adına yaptım bunu) Audi A4'ü olan bir şahıs "köpeğimi kaybettim onu arıyorum" demişti ben de "emniyet şeridinde mi arıyorsun?" dediğimde silah çekmişti, "haydi vur" dediğimde de geri koyup polis kimliği gibi bir şey göstermişti yine de yol vermedim trafik açılınca da bastı gitti. Ben bunları yaparken Türk insanının bir arpa boyu yol katedemediğini hatta tersine daha da sorumsuzca davrandığını farkeder oldum. Bu yazılıp çizilenlerin büyük bir kısmı her biri en az 1 ton ağırlığında ortalama 10 m2 alan kaplayan her biri yüksek oranda yalnız bir insan taşıyan arabalar tarafından da gayet yapılan ihlaller. Zaten trafikte ölümle cebelleşen benim, belediyenin fışkiye(!) terörü ile cebelleşen benim, hava koşullarıyla cebelleşen benim, hırsızlarla cebelleşen benim, cam gibi asfalt ile cebelleşen benim,... Ben bunlar ile cebelleşirken sağ duyulu araba şoförlerini tenzih ederek söylüyorum kimsenin (araba şoförleri ve devlet) umrunda olmayan da benim. Yasalarda beni koruyacak şekilde bile değil. En basitinden yolunuzda giderken önünüze bir araba veya bir insan fırladığında -ki bu Türkiye'de her gün 10'larca kez yaşadığımız bir olay- fren veya ani manevra ile yere yapıştığımızda eğer motosiklet yola fırlayana temas etmediyse sigorta 1 kuruş bile karşılamıyor ve sizi hiçbir şey korumuyor olan zarar size oluyor yola fırlayan da yalandan "Bir şeyin var mı?" diyerek duyarlılık gösteriyor o da BELKİ. Biz bunlar ile uğraşırken masajlı ve ısıtmalı sürücü koltuğunda sağ ayağının ucuyla kontrol ettiği klimalı aracında son ses müzik dinlerken bir elinde telefonu Instagram'da geziniyorken aynalarına bile bakmaya tenezzül etmeden sinyal kolu bir tarafına kaçmışcasına yerini bulamayan araba şoförü "Çoh tehlikeli kullanıyorlar bu motorları yauv" diyor.
Madem orman kuralları geçiyor, kaldırıma da parkedeceğim, aralardan da geçeceğim, emniyet şeridini de kullanacağım,...
Zabuzarette keyifle okudum
Motosikletin avantajlarini yazmaya calismis ama cok eksik var. Bir de su telefon olayini pek mantikli bulmadim.
Yazının sonu çok haklı ama doğruya doğru.
Zırvalamış.
---------- Mesajlar birleştirildi - 18:46 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:42 ----------
Ayrıca itiraf ediyorum, sırf kaldırıma daha rahat çıkmak için Enduro kullanıyorum, şimdi onlar düşünsün.
Sanki kaldırımlara arabalar park etmiyor.Kaldırıma araba koyunca yaya yoldan yürümek zorunda kalıyor.Motor kaldırımda dursa ne zararı olacak.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)