kaptan logar, dünyalı kaçıralım dediğinde, dünyaya ilk ingilizlerin olduğu bi ülkeye gelmiş. kaçırmayı düşündüğü ingiliz obez biri çıkmış, uzay gemisinin dikdörtgen kapısından geçememiş. kapıyı genişletmeye çalışmışlar olmamış. sonra uzay gemisinin kapağını komple yuvarlak yapmışlar, adamı böylece gemiye alabilmişler ve kaçırmışlar
işte o günden bugüne "logar kapakları" yuvarlaktır. tag cloud: ingiliz, yürümek, yuvarlak, logar
*
rögar kapaklarını bilemiyorum.
yıkama paketi kazandım mı?!
Su düz zeminde direk ilerlerken yuvarlak zeminde dönerek ilerler . Yani suyun daha hızlı altyapıya aktarılmasını sağlar. Bir nevi slalom yapması olayı. İtalyayla alakası yok tamamıyla fiziktir olay hocam
Rogar kapakları ıkıye ayrılır.
Pıs su-kanalizasyon ıcın olanlar kare ve yol kenerında olur. Yuvarlak olanlar telefon hatlarında kullanılır ve yol ortasındadır. Donse bıle tekrar yerıne oturur. Hatta oturması ıcın alt alt tarafı daha ağırdır.
Tek bir cevabı yok.
Öncelikle metal malzemeden yapıldığı için ağırdır, yuvarlak şekilli olması taşınmasını kolaylaştırır.
Ayrıca yerleştirilmesi esnasında köşeleri olmaması avantajdır.
Statik olarak toprağın veya çevresindeki asfaltın genleşmesi durumunda enerjiyi çevresine eşit dağıttığından çatlaması ve kırılması daha zordur.
Oturtulduğu çerçeveye göre daha geniş olduğundan da yuvarlak bir şeklin çukurun içine düşme ihtimali sıfırdır.
Çaya, kahveye ne zaman uğrayalım kardeşim?
Analogue at birth, digital by design. The fat on my body is the designer and the brain is trying to be the coder.
Eee takosu kim kazandı peki.Benim fikrim şahaneydi ama.
Yuvarlak olduğu için taşınması kolay filan değildir, menteşe kısmı yüzünden yuvarlanamaz çünkü
Tabii şu görsellerdekiler rögar kapağı değiller.
https://www.google.com.tr/search?q=m...h=595&dpr=1.25
Biraz açıklama da şurada var, şuradan yeşillendireyim konuyu.
https://www.scienceabc.com/eyeopener...ctangular.html
Analogue at birth, digital by design. The fat on my body is the designer and the brain is trying to be the coder.
İngilizler önceleri rögar kapaklarını , ikizkenar üçüzgen yapmayı düşünmüşler. Ancak bırakın ikizkenar üçüzgen yapmayı , bunun ne olduğuna dair fikir birliğinede varamadıklarından , 2. dünya savaşında kullanırız nasılsa diye bir kenara attıkları ama savaş bitince ellerinde patlayan top kalıplarından dolayı , neden yuvarlak olmasın ki ? diyede düşünmüşler.
Hatta eş aralıklı delikler açarız , böylece lağımda biriken metan gazı çıkar. Fikir oldukça benimsenmiş . Tam imalata geçerken gereksiz bir şahsiyet , neden birde eşşek ölüsü gibi ağır yapmıyoruz ki ? demiş. Hem kolay kolay çalınmaz hemde hemde olası sel ve taşma durumlarında , alttan gelen suyun basıncıyla fırlamaz , kapak yerinde kalır.
Bu teklifi yapan elemana her ne kadar önceleri ince ince gıcık olsalarda , fikir aslında o kadarda fena değilmiş diyerek uygulamaya geçmişler.
Diğer ülkelerde olayı , ingilizlerin illaki vardır bir bildiği şeklinde yorumlayıp , çaktırmadan aynısını yapmaya başlamışlar.
Özetle: ikizkenar üçüzgen yapılamadığı için yuvarlaktır.( Kesin bilgidir. Yayalım )
bi de caddelerin orta yerlerine yapmasalar çok iyi olacak
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)