2. veya 3. vitesle kalkış
Reklamlar
-
2. veya 3. vitesle kalkış yaparken özellikle 2 kişiysek motor kalkarken silkelenip tak tak tak diye ses geliyor bunun sebebi nedir?
2 kişiyken 3. vitesle kaldırmıyorum ama trafiğin dur kalk yaptığı yerlerde 2 ye alıpyırum o şekil dur kalk devam ediyorum. Tek kişiyken bazen unutup 3 ile kalktığım oluyor motor silkelenip tak tak tak ediyor sonra düzeliyor.
Reklamlar
-
2. Vitesteyken kalkis yapmamani oneririm normaldir bence silkeleme benim ybr 1. Viteste tek kisiyken yapiyor bu sıkinti bendede var sinir bozucu bisey
-
-
Otobüs , kamyon anlarım da neden motosikletle 2. Yada 3. Vitesle kalkıyorsun ki ?
1. Vites yok mu ? Hiç mi yok ?
-
uzun mesafe koşucuları ilk olarak ufak ufak hareket ederler, vücut dengelerini sağlamak ve kaslara şok etkisi yaratmamak için sonra yavaş yava adımlarını fazla açarak hızlanırlar. Öyle düşün. Birle kalk yani. 600cc ve üzeriyse alet trafikte dur kalk debriyajla yapabilirsin geçen vloggerin teki 1000cc ss ile debriyajla gidiyordu nerdeyse.
-
gogozh adlı üyeden alıntı
Otobüs , kamyon anlarım da neden motosikletle 2. Yada 3. Vitesle kalkıyorsun ki ?
1. Vites yok mu ? Hiç mi yok ?
:D Baba otobüs şoförü olunca alışkanlık desene :D
1. vites çok kısa yol tek şerit aslnda 2 ama sağolsunlar yolun kenarına park edince millet teke düşüyor dur kalk dur kalk 200 metre yolu 30 dakkada gidiyoruz.
---------- Mesajlar birleştirildi - 01:10 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:09 ----------
stupid adlı üyeden alıntı
uzun mesafe koşucuları ilk olarak ufak ufak hareket ederler, vücut dengelerini sağlamak ve kaslara şok etkisi yaratmamak için sonra yavaş yava adımlarını fazla açarak hızlanırlar. Öyle düşün. Birle kalk yani. 600cc ve üzeriyse alet trafikte dur kalk debriyajla yapabilirsin geçen vloggerin teki 1000cc ss ile debriyajla gidiyordu nerdeyse.
:D 600 de debriyajla gider rölantiyi al 4 bine sal debriyajı git. Tabi 4 binin de zararı olur mu bilemem.
-
Kalkış vitesi 2 ya da 3 değildir de ondan.
-
Allahtan tak tuk ediyor. Bisiklet ile bile yüksek viteste kalkış yapılmaz. Dişlilere uyguladığın güç tamamiyle boşa gidiyor ve bu da eğilmelere, bükülmelere sebebiyet verecektir. Acil durumlar dışında motor artçılı artçısız yüklü yüksüz 1 de kaldırılır.
Hayatımda bir kere buna mecbur kalıp cbr125'i 6. viteste kaldırmışlığım var. İsmini vermiyim ama yetkili bi honda servisinde eğik olması sebebiyle vites pedalını değiştirdim. Kilidini sağlam takmamışlar yada hiç takmamışlar. Yolda bir anda vites düşmemeye başladı durdum baktım filan. Eve gidene kadar 6. viteste gitmiştim, tabi kalkışlar da 6'da oldu .
-
Motorun silkelenmemesi için 5'le kalk, sonra hemen geri vitese tak.
-
Bu motosiklet üreticileri çok mal yahu, niye 1. vites diye bişey koydular ki oraya?
-
kaygan zeminde 2. vitesle kalkış yapılır yahu adama neden yükleniyorsunuz böylece patinajı tekerlek değil debriyaj balatası çeker , tekerlek patinaja düşmediği için tutuş kaybı yaşamaz araç ağır ağır olsada ilerler...ayrıca her ne kadar gereksiz olsada devri yüksek tutarsanız diğer viteslerde de araçlar hareket eder.. tak tak diye çıkan ses devri çok düşürdüğün için motor stopa kaçıp tekrar çalışmaya başlamasından kaynaklanır..
-
Motorla tekerlek arasındaki aktarma sistemlerini yersin. Zincir ve kavramalar başta olmak üzere vites kutusu da zarar görür.
-
thedarkfire adlı üyeden alıntı
2. veya 3. vitesle kalkış yaparken özellikle 2 kişiysek motor kalkarken silkelenip tak tak tak diye ses geliyor bunun sebebi nedir?
2 kişiyken 3. vitesle kaldırmıyorum ama trafiğin dur kalk yaptığı yerlerde 2 ye alıpyırum o şekil dur kalk devam ediyorum. Tek kişiyken bazen unutup 3 ile kalktığım oluyor motor silkelenip tak tak tak ediyor sonra düzeliyor.
Demek istediğini ben anladım aynı sıkıntıyı 1. Vites yarı. Debriyajla giderken motor kendini birden öne atıyorsa debriyaj balatan bitmiştir
-
Vites devir ilişkisi yüzünden tak tuk ses geliyordur. Debriyajı erken bırakma, belli bir hıza çıkana kadar(Motorun tak tuk ses yapmadığı x viteste ki hızı) yarım debriyaj git sonra yavaşça bırak. Kendi motorumda 1. Vites 40-50 km hıza kadar debriyajı bırakmıyorum, debriyaj biraz erken biter ama motorda daha önemli değil.
-
Hadi yokusasagi veya ıslak zeminde 2.vitesi anlarım da, 3.viteste kalkış yapmanın sebebi ne, iki kisiyle 3te kaldirmaya devam edeceksin demek ki olsa ! Etki tepki işte, masraf yaparken , yada yolda kalirsan çok üzülmemen lazım. Zararın neresinden dönersen kardır sonrası için..
Makinenin sınırlarını zorlama olayını yanlıs anlamışsın bence
-
aferin çok iyi düşünmüşsün.
-
yapmaaan etmeeen, debriyaj balatasının kokuları ta buraya geldi.
evet yüksek viteste kalkış yapmak ve motorun max tork değerinin baya altında 3. vites ve yukarısı çok zararlıdır gerek şanzıman olsun gerek piston kolu, silindir çizilmesi v.s.
bir motosiklet ömrü en fazla ne kadar uzun olabilir? cevap şöyle olabilir, bakımları zamanında yapılır ve kullanım şekli ise son viteste ve max tork değerinde sürülerek maksimum motor ömrünce kullanılır. (son vites dememin amacı ulaşımdır, sonuçta motosiklet ulaşım aracı ve 2. viteste bir yere varamazsınız son vites yada bir önceki viteste olur.)
max tork değeri silindir ve pistonun en az baskı aldığı değerdir salladığım kadarıyla. sallıyorum ama doğrudur, yanlışsa bilen biri düzeltsin.
-
aslında 3 te kalkmakta uzun iş, direk 4 le kalk hiç yükseltme şehir içinde 4 işini görür. debriyaj veya vitesle de uğraşmamış olursun rahat edersin..
-
Motoruma.com
gogozh adlı üyeden alıntı
Otobüs , kamyon anlarım da neden motosikletle 2. Yada 3. Vitesle kalkıyorsun ki ?
1. Vites yok mu ? Hiç mi yok ?
1. Vites yoksa 2. vites 1. vitestir. Yani arkadaş aslında 1. vitesle kalkıyor sanırım :O
-
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)