Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
4. sayfa BirinciBirinci ... 23456 ... SonuncuSonuncu

Motosikletlerde ayaklık neden soldadır?

    REKLAM ALANI
  1. #61

    Üyelik
    16 Eylül 2017
    Insanlar gebelde

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 10:17 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:14 ----------

    Insanlar genelde sag elını kullandıgı ıcın eskıden kılıcları kolay cekebılsınler dıye kınıları solda tasırlardı atlara bınerkende kın engel olcagından sol tarafından bınılmekle un saldı gıttı bu ün motorda devam etti ınsanlar soldan bınmeye basladı bu sebepten ayaklıkta sol tarafa koyulup rahat bınımı saglaması ıcın yapılmış olabılır ....


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #62
    ayzek - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Mart 2015
    Şehir
    İstanbul ( Avrupa ) Motosikleti: MONDİAL MG 150 SÜPERBOY X - HERO HUNK
    Motosikleti
    YUKİ FORZA 170 - MONDİAL 100 SÜPERBOY + 100 HYENA
    Alıntı GkRR adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Verdiğiniz cevaplar için çok ama çok teşekkür ederim net cevaba yaklaşanlar oldu ancak 3 te 1 i ni söyleyip gectiler musadeniz olursa cevabı vermek ve en çok yaklasana yıkama paketini hediye etmek isteriz ?
    valla motor les gibi yikamaya daha dogrusu detay temizlige vakit bulamiyorum usengeclikte var bu aralar gelmeyi dusunuyoruz bir kac motor hediyede olursa tadindan yenmezdi gerci ama nasip kismet
    Yolların Kralı Değil ! Kuralı Vardır..

  3. #63

    Üyelik
    23 Şubat 2015
    Motosikleti
    1970 Triumph Tr6
    Eğer sağda olsaydı,dik yada hafif eğimde park ederken hep ön freni tutmak zorunda kalacaktık,buda kaydırma riski doğurur.

    Sağ ayak arka frende olmalı,

    Tabi bu işte scooterlar alışkanlıklar arasında araya kaynamıştır bence...

  4. #64
    ayzek - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Mart 2015
    Şehir
    İstanbul ( Avrupa ) Motosikleti: MONDİAL MG 150 SÜPERBOY X - HERO HUNK
    Motosikleti
    YUKİ FORZA 170 - MONDİAL 100 SÜPERBOY + 100 HYENA
    ya ben bu ingilizlere taktık pek bi bilgi bulamasamda ayaklık ile ilgili eski ingiliz motorlarında vites ve arka fren yerleşimi ters 2 dünya savaşı zamanında bu tarz motosikleri vardı ve bu tarz motosikletler savaş stratejisi olabilirmiydi o zamanlar yani düşmanın eline geçse alışık olmadığından dolayı kullanamaz yada kullanım zorluğu çekebilirmiydi bundan dolayımı bu şekilte tasarlanmıştı kafamda deli sorular ve 2 dünya savaşından sonra motosiklet üretiminde edindiğim farklı bir bilgi
    ''Bu gunku standardin onculugunu BMW, Italyan ve ABD H-D motosikletleri yapmistir. 2.Dunya savasindan sonra BMW ile calisan Japon muhendisleride bu standarti benimseyip tarihe gecen Japon Uretim Mucizesi ni gerceklestirdikten sonra arik geri donus imkani kalmadi. Japon standardi dunya standardi oldu''
    acaba böyle bir durumdan dolayı hani bugunku patent mevzularından dolayımı solda kaldı yan ayaklık hala bilemedim

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 11:41 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:22 ----------

    saçmalayacığım ama sanırım buldum gibi sanki yan sepeli motorlar olabilirmi bunun sebebi çünkü yan sepet sağda solda olsa görüş açısından dolayı sorun olabilirdi sollamalarda falan bundan dolayı yan sepetler sağa takılmış olabilir ve bu yoldan yürürsek sepet takılan motorlarda yan ayaklığın sağda olması birşey ifade etmez sepetli veya sepetsiz kullanım için sola alınmış olabilir

  5. #65

    Üyelik
    13 Eylül 2016
    yıkamaya değil muhabbete gidilecek mekan

  6. #66
    GkRR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Ağustos 2016
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Rr
    Küçük bir bilgi geçeyim ilk modern motosikleti ingilizler üretmiştir 1800 lü yıllarda (bakınız ilk motosiklet demiyorum

  7. #67
    hokahey - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Kasım 2016
    Şehir
    papua yeni gine
    amma heyecan yaptın ha. açıkla artık.

  8. #68
    -Black- - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2005
    Şehir
    Çanakkale
    Motosikleti
    Suzuki DL650 2014
    Alıntı levend84 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Mutlaka,geçmişten gunumuze gelen durumlar var,lakin regulasyon kriterlerinde baz alinan tasarim,geometri,uyumluluk,vb.konuyu aciklanir olmasi acisindan otomobillere baglayacagim şoyleki;

    Soldan direksiyonlu manuel bir aracin debriyaj,fren,gaz siralamasi,sagdan direksiyonlu bir araç ile aynidir,hakeza sinyal,silecek vs.kollari,degisiklik,vites konsol kismi farkli,urun tasarimi yapilirken kural sol komple mantigiyla tasarim yapilir,ve urun sag-sol degil ise simetrisi alinip tasarim tamamlanir.
    Projelerimde Ürun agaci siralamam herdaim Sol komple,sol ana braket,Sol govde vs.dikkat edilirse bazi japon,kore grubu araçlarin dashboard tasarimi simetriktir,yani sag airbag ve torpido kismi sagdan direksiyon montajina uyumludur(kalip ve urun maliyeti dusurme calismasi)
    Not:Bir otomobil tasarimi yapilirken,her zaman soldan başlanir.(Sagdan direksiyon farkli)

    Kisaca,Sistemlerin,urunlerin,projelerin entegrasyonunda,regulasyon olmazsa olmazdir.
    Söylediğiniz, kontrol ve yönlendirme ile ilgili. Bu elbette tasarım temelli olacaktır. Ayaklık ise daha ziyade, motoru ağacın sağına mı soluna mı bırakayım gibi, daha alışkanlık temelli bir şey diye düşünüyorum. Elbette yanlış düşünüyor olabilirim. Konuyu açan cevabı yazdığında birlikte göreceğiz.
    levend84 bunu beğendi.

  9. #69
    vdeger - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Ağustos 2014
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Intruder C800
    Ayaklığı sağa koysan yolcu için sepet takamazsın. O yüzden soldadır sanırım.

  10. #70
    Yolcu0 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Ağustos 2015
    Şehir
    Izmir - Denizli
    Motosikleti
    ybr 125 esd
    Sağda olsa yokuşta frenle kalkamayız denge sağlanmaz. Hem sehpayı kaldır hemde fren bas çok zor olur diye tahmin ediyorum

  11. #71
    Ahmet Orhan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Temmuz 2009
    Şehir
    Kartal-İSTANBUL
    Motosikleti
    HONDA PCX
    Gaz kolu sağda olduğu için, sol taraftan motoru tutarız.

  12. #72
    Tİme_shİft42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Kasım 2012
    Motosikleti
    Var
    Solda olduğu için soldadır
    Kızıl pars bunu beğendi.

  13. #73

    Üyelik
    21 Aralık 2016
    Sağ ayak daha kuvvetli o yüzden motorun sol tarafına binicinin sag tarafına bırakmıslar. Ayrıca haraket dişlisinin olduğu yerde olması sorun çıkarır dişli dönmeye başladığında ayaklıkta dönmeye başlayacaktır. Biz sadece motoru çalıştırmak için kullanıyoruz

  14. #74
    biyeybaraküs - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Nisan 2014
    Şehir
    İZMİR
    Motosikleti
    2017 HONDA CBR 1000 RR SP
    Alıntı GkRR adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Küçük bir bilgi geçeyim ilk modern motosikleti ingilizler üretmiştir 1800 lü yıllarda (bakınız ilk motosiklet demiyorum
    trafik soldan aktığı için motorun sağından inip yolun ortasına tekrar dalmayalım diye sola konulmuştur
    dasmehdix bunu beğendi.
    www.youtube.com/c/biyeybaraküs "Motora binmeye karar verecek kadar cesur ve aptal, üzerinde ölmeyecek kadar korkak ve akıllı olacaksın" alıntıdır AttilaXtreme den

  15. #75

    Üyelik
    16 Eylül 2014
    Motosikleti
    F850 Gs
    Alıntı biyeybaraküs adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    trafik soldan aktığı için motorun sağından inip yolun ortasına tekrar dalmayalım diye sola konulmuştur
    Ama her ülkede soldan akmaz ?

  16. #76
    sailor33 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Mart 2013
    Şehir
    ADANA
    Motosikleti
    VFR 800 (INTERCEPTOR)
    Sorun ettiğiniz şeye bakın. Beğenmeyen gitsin sağa taktırsın.

  17. #77

    Üyelik
    21 Aralık 2016
    Ben soruyu yanlış anlamışım ☺

  18. #78
    Motosiklet Eğitmeni COQ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ocak 2008
    Şehir
    France
    Motosikleti
    Honda
    Alıntı GkRR adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Küçük bir bilgi geçeyim ilk modern motosikleti ingilizler üretmiştir 1800 lü yıllarda (bakınız ilk motosiklet demiyorum
    Bu bizim bildiğimiz tarihçeyle pek uyuşmuyor.
    İngilizlerin motosikletin icadıyla bir alakaları olduğunu şimdiye kadar hiç duymadım.

    Bir amerikalının,2fransız kardeşin hatta bisiklete dayandırılarak bir başka fransızın bile ismi geçiyor ama herhangi bir ingiliz ismine rastlamadım.
    Hangi ingilizin ne şekilde dahli olduğunu yazarsanız bilgilenmiş oluruz.

    Çünkü nereye bakarsak bakalım hepsi tarihçe olarak Daimleri işaret ediyor.
    Modern anlamda motosikleti ilk o yapmış.
    Daha önce gayet ilkel denemeler var ama onlardan biri amerikalı,bir diğeri fransız.

    Ayaklık konusuna gelince,
    bir ek yapmak isterim.
    Bu yan ayaklık mevzusu motosiklette bir hayli yeni bir mevzu.
    İlk motosikletleri hareket ettirebilmek için biniciler ayaklarını kullanıyorlardı.
    Yani yan ayaklığın motosikletin icadıyla bir ilgisi olamaz.
    Aslında neredeyse herkes doğru cevabı bilmiş.
    Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
    Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)

  19. #79
    Keoma - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Aralık 2014
    Motosikleti
    Mt-125, R25 Ve Tekrar R25,Dominar 400,Mt-125 Abs
    Açılın söylüyorum:

    Ayaklık soldadır çünkü motor sola düşmesin diye.

  20. #80

    Üyelik
    20 Aralık 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Gsx-R 1000(gixxer k9)
    Ek olarak 1800 yıllarda fransızların motorları diyorsunuz ya onlar buharlı kazanlı motorlar ayaklığa da gerek yok gibi gözüküyor resimlere bakılırsa..


4. sayfa BirinciBirinci ... 23456 ... SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)