şu kilic, kın, suvari meselesini de googleden bakip bakip yazmayin fenalik geldi ruhumuza, özgün olun azcik, sacmalayin ama özgün olun kimse sizi burda ayiplamaz
mesela inch meselesi kralin bas parmagi iken arşin dan, kariştan metrik sisteme geçisin sebebi Mustafa Kemal ATATURK un avrupa devletlerine gosterdigi orta parmagidir. 🤣
Helal helal,bir bardak su iç..
Tabiki önemli olan siralama mevcut,acil durumda ön fren sikmak??gaz kolu guvenlik olarak 2,planda olabilir.
Sonuçta sag ayagin altinda´da fren denen bir pedal var,scooterde soldada arka fren mevcut.
Korna,sinyal,selektor,trafikte oncelik..
zaten sag ayak frene basma egiliminde oldugu an sag elde on frene gider
Konuyla alakası yokta bi fazer almayı dusunuyorum 80-85 bın km cokmudur ?
Ayaklığı durduğunda açacağına göre yokuş bi yerde dursan sağ ayağın frende olacağı için solda olması daha mantıklı
Bu İngiliz hikayesi şehir efsanesi.Gerçekte ise bir kaç sebebi var.
-Trafik soldan aktığı için motosikleti yolun sağ tarafına park ettiğiniz için ayaklık kaldırım benzeri yükseltilere denk gelmemesi için solda.
-Ergonomik olarak sağ elini kullananlara yani beyninin sol tarafını kullananlar (bunlar sayı olarak solaklara çok daha fazla) motosiklete sol taraftan binip sol ayakları ile ayaklığı kaldırmak daha rahat geliyor.Motosikletin debriyaj frenler ve gaz konumu göz önünde bulundurulduğunda bunların kullanımı ayaklığı solda olması ergonomik açıdan daha mantıklı.Beyninizin sol vücdunuzun sağ tarafını kullanan ortalama bir insansanız Motosiklet durduğunuz ilk olarak istemsiz şekilde sağ ayağınızı yere koyarsınız,sol ayağınız boşta kalır bu yüzden hem vites hem de ayaklık soldadır.
Binerken dengeni kaybedersen sağ ayağında sağlayabilirsin fakat sol ayağınla sağlayamazsın. Lavaboya ve banyoya girerken de aynı kural geçerli esas denge ayağın kaybedersen düşersin ve bir yerini sakatlanma ihtimalin yüksek. Alafranga tuvalete kafanı çarpman gibi mesela motora binerken de denge ni kaybedersen gidon gibi bir yere kafanı çarpmanı kimse istemez. 9.sınıf sağlık dersinden yola çıkarak yorumladım kusur olduysa affola
Motosiklet,devrildigi zaman,akan trafik yonune(soldan akan trafik mevzusu)devrilerek tehlike oluşturmasin gibi bir yönetmelik olabilir,regulasyonda.
Ergonominin yaninda sanki trafik guvenligi duşunulmuş olabilir.
Japonyada,bir donem,tren ve araç trafik kurallari ingiltereden alinmiş,ve japonya ingiliz somurgesinde kalmamasina ragmen trafik soldan akiyor.
Dünya genelinde tasarımlar solak olmayanlara uygun olarak geliştirilir.
Bu kural standart motosiklet tasarımları için de geçerlidir.
Solak olmayan insanlarda sağ bacak daha esnek olur.
Sağ bacağın daha esnek olması demek, motorun bir tarafından diğer tarafına sağ bacağın daha rahat atılacağı anlamına gelir.
Bu nedenle motorun yan sehpası solda değil de sağda olsaydı motor sağa yatacağı için, solak olmayanlar ya sağ bacağını zorlayacaktı yada sol bacağını.
Yani o bacaklardan biri zorlanmak zorunda kalacaktı.
Ancak motor sola yattığında, sağ bacağın sola göre daha esnek olmasından da faydalanarak çok daha rahat bir şekilde bineriz motosiklete.
eyyorlamam bu kadar.
Sandığınızın aksine; yeni regülasyon, teknik konular vs. den ziyade, bu tür konuların altında geçmişten gelen alışkanlıklar yer alır.
(Bu alışkanlıkları destekleyen veya gerekçe oluşturan, dönemindeki insanların dikkat etmediği/bilmediği, bugün bilebildiğimiz fizyolojik durumlar da olabilir.)
Hadi bir de teknik gerekçe ekleyeyim. Genel sağlak oluşumuz ve kickstart.
ağırlık dağılımıyla alakali diye düşünüyorum. bloğun sağ tarafı, sol tarafından daha agirdi diye okumuştum bir yerde. hurafe de olabilir.
zamanında ingilizin teki ilk çizimi öyle yapmış öyle üretmiş, bir nanesi yok yani :D
Şimdi taktım bu konuya.
Araştırmalarıma göre 1. Dünya savaşında kullanılan motorlarda ayaklık yok. Varsa da sağ ya da solda yok.
Ne oldu da sanayileşme ve seri üretim başladı bu zıkkım sola geçti.
Mühendisler solcumuydu.
Alonedark93: Fransızca zemin ne demektir?
Yüce google: Sol demektir kardeşim.??
Mutlaka,geçmişten gunumuze gelen durumlar var,lakin regulasyon kriterlerinde baz alinan tasarim,geometri,uyumluluk,vb.konuyu aciklanir olmasi acisindan otomobillere baglayacagim şoyleki;
Soldan direksiyonlu manuel bir aracin debriyaj,fren,gaz siralamasi,sagdan direksiyonlu bir araç ile aynidir,hakeza sinyal,silecek vs.kollari,degisiklik,vites konsol kismi farkli,urun tasarimi yapilirken kural sol komple mantigiyla tasarim yapilir,ve urun sag-sol degil ise simetrisi alinip tasarim tamamlanir.
Projelerimde Ürun agaci siralamam herdaim Sol komple,sol ana braket,Sol govde vs.dikkat edilirse bazi japon,kore grubu araçlarin dashboard tasarimi simetriktir,yani sag airbag ve torpido kismi sagdan direksiyon montajina uyumludur(kalip ve urun maliyeti dusurme calismasi)
Not:Bir otomobil tasarimi yapilirken,her zaman soldan başlanir.(Sagdan direksiyon farkli)
Kisaca,Sistemlerin,urunlerin,projelerin entegrasyonunda,regulasyon olmazsa olmazdir.
Aaaa harbiden bu basit soruyu kimse mi bilmiyor?????
Saka di mi?
Bu tür konuların bazı geleneksel bağları vardır ama onlar da muhtemelen ergonomi ile ilgilidir.
Ve tasarımlar da genele göre yapılır.
Örneğin bir solak iseniz makası kullanmak çok zordur.
Bilgisayar fareleri çoğu zaman sağ ele göre üretilir.
Dizüstü bilgisayalarlarda touchpad genelde sağ ele uygun üretilir.
Pet şişelerin kapaklarını, kavanoz kapaklarını sağ elini kullananlar daha kolay açar vb.
Sağ elini kullananların genelde sağ bacağı daha güçlü ve daha esnektir.
Sebep bu olsa gerek.
Hamdım, piştim, hala hamım.
Verdiğiniz cevaplar için çok ama çok teşekkür ederim net cevaba yaklaşanlar oldu ancak 3 te 1 i ni söyleyip gectiler musadeniz olursa cevabı vermek ve en çok yaklasana yıkama paketini hediye etmek isteriz ?
yıkama paketinde motorcunun kendisini de yıkıyor musunuz?
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)