Güzel olabileceğini düşündüğüm bir soru az önce kafemizde (TuBrothers) ta dönen bir muhabbetti.
Motosiklet yan ayaklığı neden sol taraftadır?
Bilen arkadaşa yıkama hediye edilecektir.
Güzel olabileceğini düşündüğüm bir soru az önce kafemizde (TuBrothers) ta dönen bir muhabbetti.
Motosiklet yan ayaklığı neden sol taraftadır?
Bilen arkadaşa yıkama hediye edilecektir.
Ata da hep soldan biniyorlar belki ondandır
benim merak ettiğimde kıbrısta japonyada solda mı sağda mı bizde direksiyon solda onlarda sağda ya o yüzden
Sağlak egemen bir topluluk olduğu için :D
Hassas kontroller sağda, vites solda.
Sağ ayaktan destek alınır, sol ayakla ayaklık açılıp, motor 1. vitese alınır.
Hepimiz iflah olmaz bir solağız.
Atalarımız ata soldan binerlermiş. Kılıçla alakalıymış.
Mühendislerde demir at hesabı soldan in soldan bin soldan ayaklık.
Genelde sağ ayak kullanıldığı için sağ ayağı üzerinden aşırıp binmek daha kolay olduğu için.mi
fren neden sagda ise ayaklik ta o yuzden soldadir
Genelde orta sehpayi kullaniyorum.
Ergonomi amaçli olabilir,Araç uretim regulasyon ve guvenlik direktifleri zorunlu kilabilir..park etme,binme yönü,düşük ihtimalde olsa egzoz tertibati,istisnalar vardir mutlaka(mesela inazuma çift egzoz).
Beynin denge mekanizması kontrol eden sağ lob vücudun sol tarafını kontrol ettiği için.Sol atak üzerinde daha kolay dengede durabiliriz.Sol ayak yerde binebilmek için ayaklık solda olmalı .mı
Malesef suana kadar bir arkadaş yaklaştı diyebilirim
Sağ ayakla arka freni sıkmak zorunda olduğun durumlar göz önünde bulundurulursa solda olması mantıklıdır.
Devrildigi zaman sola devrilmesi isteniyor olabilir.
Egimli bir yerde park edecegin zaman,arka frene basarak,ayni zamanda yan ayakligi açmak için,motoru stabil tutmak için
yan ayak solda motorada soldan binilir zaten bu meret şeytan icadı değilmiydi :D
Konuya pek vakif olmasamda birkac birsey yazayim bende
Eski ingiliz motorlarinda yan ayaklik ve vites sagda iken fren soldaydi farkkilik oksun diye yapilmis olsa gerek.
Fakat tersde olsa hic bir sekilde frenin oldugu konumda ayaklik yoktu bu nedenle sunu dusunebiliriz frene ihtiyacimiz oldugu yerler olabilir ve ayni anda ikisini birden kullanamayabiliriz bundan dolayiolabilir.Birde motorabindik sirasi ile
1 sag ayak yerde
2 sol ayaklik kapandi
3 vitese takildi
4 sol ayak yerde
5 sag ayak frende
Ayaklik sagda olsa
1 sol ayak yerde
2 sag ayaklik kapandi
3 sag ayak yerde
4 vitese takildi
5 sol ayak yerde
6 sag ayak frende
Bu durumde 1 tane fazladan hamle yapilmis oluyor ama 1 hamleden dolayi boyle olacagini sanmiyorum bence neden frenin oldugu yerde yan ayaklik yok sorusunu bulursak cozumude bulacagiz heralde
cevap: motordan sol ayağımızla indigimiz için, ayaklık soldadir. ayağı sola alır, sol ayağınla inersin..
inerken once sol ayağını koyar, sonra sağ ayağını kaldırır inersin. tam tersi durum aşırı derece zordur.
Hayır bunun doğru cevabını bir kişi vermiş.
Eski çağlarda insalar sağ kolunu daha çok kullanırdi.Kılıçlar sol tarafta olursa sağ eliyle çekmek daha kolay olduğu içindir. Ata bu yuzden soldan binerlerdi..Ve bu bir Roma geleneğidir.
ne demişler? araba sürerken frene sol ayak ile basmayın aşırı sert olur! denemesi bedava ama emniyet kemeri takmayı unutmayın çünkü ileri fırlayacaksınız.
Tasarim ve denge durumuda olabilir,fren levyesi sagda,ayaklik solda,agirlik,denge,geometri.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)