Motosikletlerde ayaklık neden soldadır?
Reklamlar
-
18 Eylül 2017, 10:27
#101
Sn .GkRR,
Bu egitmen taifesi çogunluk ile ingiliz bilmem ne var ordan eğitim alıyorlar,
Egitmenlerin kaynakları eğitim aldıkları ingiliz kaynagı onlarda kendilerini övmüş.
Gelelim konuya ,dedikleri dogru DAHİ OLSA , öyle kaynak mı ,dedem dediydi ,ebemden duygum ,dayım yerlerken görmüş , teyzemin kızı söyledi gibi ; varsa ""kaynaklı kitap, resim belge patent korsun"" resmi bir kaynak belgen yoksa tüm cevapları dogru kabul edip son yazdıgın yazıya kadar cevap yazan herkese bedava yıkama sözünü tutarsın,yoksada belly dancing yapmış olurusun (on karakter yazmış dahi olsa ) onu bile dogru kabul etmen lazım....Yoksa yaptıgın aklımdan sayı tutum bilen herkese bedava yıkma demekle eşdeger olur...
Not1: ben cevap yazmadım,
Not2: yıkama kazanan Bugün, 08:13 kadar ceap yazan herkes.
Reklamlar
-
18 Eylül 2017, 11:08
#102
GkRR adlı üyeden alıntı
Merhaba arkadaşlar Bir çok arkadaşımız bir çok cevap vermiş hatta bazı arkadaşlarımız reklam yaptığımızı bile iddia etmiş sürüş etkinligimiz olduğundan girme fırsatım olamadı hepinizi beklettiğim için çok özür dilerim.
Cevap ise motosiklete ayaklık fikri ingilizlere ait olup trafik sol tarafta ve çamura inmek istememelerinden atlara binilmek için yapılan sehpalar solda olduğundan ayaklık sol tarafa yapılmıştır.
Dip not : Resmi olarak malesef hiçbir tarih kitabında ve sitesinde yer almamaktadır. (Ulaşabildiğimiz) aksini iddia edecek arkadaşlara 3 ayrı sürüş eğitmenine soruyu sorup aynı cevaba ulaştığımızı belirtmek isterim. Saygılarımla Tekeriniz düz bassın.
Resmi kaynak gösteremediğiniz bir cevabın da sorusu olmaz bence. yani ayaklık neden soldadır cevabı olmayan bir soru ise böyle bir soru olmamalı. Peki gaz kolu neden sağda? debriyaj neden solda? benzin deposu neden ortada? bu böyle uzar gider.
Ayrca at binmek için sabit sehpalar vardı da neden hiçbir yerde filmlerde vs görmedik? At binmekten çıkmış olamaz ata hem sağından hem solundan binmek mümkündür. Metrobüs mü bu istasyonda duracak da sehpadan binilecek. Bana hiç mantıklı gelmedi.
-
18 Eylül 2017, 12:51
#103
Ingilizlerin atlara soldan inip binmesi isin ilk kismi. Eski zamanlarda camurlu yerlerde soldan sürüş yapan (at) ingilizler çamurlu yola degil kaldirima ( ahsap veya muadili) inerlerdi.
Motosikletleri.ilk yapan Gottlieb Daimler ( sanirim 1885) ve baş muhendisi Wilhelm Maybach kisa sure sonra motor üretmeyi bitaktilar. ( ilk motor bone chrasher) 2006 da Motorbike dergisinde bu konu ile ilgili yazımı yayimlamistim(Burak Yavuzçelik). Sanirim www.rahmibarutcu.com da bulabilirsiniz
Sonra ingilizler yillar sonra modern motoru yaptılar ve dogal olarak motoru sol kaldirima park edip paşa paşa kaldirima indiler
Sol ayak yan ayak bu yuzden solda. ( bildigim kadari ile)
Kazanan arkadaşlarımız
-Tomas
-Alonedark93
-Kaldera
-Splender
-Kafkas
-Blueray
-Oguncelik
-Black
Arkadaşlarımız bizden yıkama paketi kazanmış olup tebrik ediyorum.
Edep sınırlarını zorlayan arkadaşlar (Belly Zaten) Kaale dahi almıyoruz. Saygılarımla
-
18 Eylül 2017, 13:11
#104
-
18 Eylül 2017, 13:16
#105
Motosiklet Eğitmeni
Eğlenceli bir içerik oldu.
Arkadaşımız reklamını burda yapmayacak da nerede yapacak?
Nerde kaldı kardeşlik?
Yanlışı düzeltmek boynumuzun borcu ama kırıp dökmeden arkadaşlar.
Siz gideceksiniz kardeşimiz para kazanacak.
Bazen param yok abi kız arkadaşımı başka yere götüremedim diyeceksiniz,
canın sağolsun deyip gönderecek.
Kardeşlik bunu gerektirir.
Yaşasın halkların motosiklet kardeşliği.
Kahrolsun bağsı şeyhler.
Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)
-
18 Eylül 2017, 14:27
#106
GkRR adlı üyeden alıntı
Ingilizlerin atlara soldan inip binmesi isin ilk kismi. Eski zamanlarda camurlu yerlerde soldan sürüş yapan (at) ingilizler çamurlu yola degil kaldirima ( ahsap veya muadili) inerlerdi.
Motosikletleri.ilk yapan Gottlieb Daimler ( sanirim 1885) ve baş muhendisi Wilhelm Maybach kisa sure sonra motor üretmeyi bitaktilar. ( ilk motor bone chrasher) 2006 da Motorbike dergisinde bu konu ile ilgili yazımı yayimlamistim(Burak Yavuzçelik). Sanirim
www.rahmibarutcu.com da bulabilirsiniz
Sonra ingilizler yillar sonra modern motoru yaptılar ve dogal olarak motoru sol kaldirima park edip paşa paşa kaldirima indiler
Sol ayak yan ayak bu yuzden solda. ( bildigim kadari ile)
Kazanan arkadaşlarımız
-Tomas
-Alonedark93
-Kaldera
-Splender
-Kafkas
-Blueray
-Oguncelik
-Black
Arkadaşlarımız bizden yıkama paketi kazanmış olup tebrik ediyorum.
Edep sınırlarını zorlayan arkadaşlar (Belly Zaten) Kaale dahi almıyoruz. Saygılarımla
alonedark93 yıkama pakedini bana devretti, lütfen onun adını silip benimkini yazar mısınız?
-
18 Eylül 2017, 14:46
#107
İlk motosikleti yapanlar trafiğin akış yönüne göre sola koymuş olabilirler.Trafiğin sağdan aktığı yerlerde bunu gelenek olarakmı sola koymaya devam ettikleri,yoksa başka sebepler yüzündenmi sola koymaya devam ettiklerini açıklamaz.
İngilizler zaten eğri adamlar.Yani yine eğri yapmış ta doğruyu bulmuş olabilirler.
-
18 Eylül 2017, 15:01
#108
eğlenceli ama içi boş içerik olmuş
konuyu açan arkadaşın mantığında gidecek olursak el (ön) frenini sağa koyanlar da ilk kez sağlak oldukları için diyebiliriz mesela. itiraz edebilme, kaynak gösterme mecburiyeti yok. havaya karaya yazabiliriz.
herhangi bir motosiklette hangi kolun, ya da debriyajın-frenin, hatta selektörün yeri bile tamamen ergonomik nedenlerden dolayı vardır. insan fizyolojine göre hesaplanıp dizayn edilmiştir, ilk ingilizler yapmış onlar da çamura girmek istememişler bana daha çok "mesnetsiz ve komik bir bahane"ymiş gibi geliyor. öyle başlamış bile olsa, bugünkü sebep o değil emin olun. yani benzetmek gibi olursa; demiryolu raylarının arasındaki mesafe aslında iki atın yan yana gitme mesafesidir, gibi ufuk açıcı bir şey değil bu. tamamen atmasyon.
yan sehpanın solda olmasının (ya da solda kalıp, hep solda üretilmesinin) yegane sebebi insan fizyolojisi gereğidir; sağ-sol ayak (fren-debriyaj-vites) koordinasyonu, denge koordinasyonu (sağ ayağın daha güçlü sabit durabilmesi (açayım; tek ayak üstünde durun desem çoğunluk sağ ayağı üzerinde durur)) ve vites'ten sol ayağı atıp motosikleti dengede tutma mottosu nedeniyledir.
gerisi lafı güzaftır.
açık konuşmak gerekirse reklam kokan hareketmiş gibi de gelmedi değil...bu başlık.
"az sonra" "az sonra"....diye diye birkaç gün gitmiş. merak uyandıracam derken, irrite etmiş.
-
18 Eylül 2017, 15:04
#109
Yanlış tek ayak üzerinde dur dersen çoğunluk sol ayak üzerinde durur.
-
18 Eylül 2017, 15:06
#110
Jemand adlı üyeden alıntı
alonedark93 yıkama pakedini bana devretti, lütfen onun adını silip benimkini yazar mısınız?
Bu liste,Asil liste...
Yedek liste,Az sonra...
-
18 Eylül 2017, 15:22
#111
Abla diyor ki kılıcımızı sağ elimizle kullanıyoruz. Çoğunluk sağ elini kullandığı için biz de kılıcımızla düşmanı (bizim dinimizden olmayan, bizim milletten olmayan, bizim köyden olmayan, bizim gibi olmayan herkesi yani) deşmek için kılıcı sağ elimizle kullanıyoruz. Kılıcı kınına yerleştirmek için de yine sağ elimizde sol belimizden aşağı doğru yerleştiriyoruz. Şimdi sol bacağımızın kalça hizasından kılıcın kınının bittiği yere kadar yanda bir kılıç ve kını sallanıyor. Eğer ki beygire sağdan binmeye kalkarsak yanında kılıç ve kınını taşıyan sol bacağımızı beygirin üzerinden aşırmamız gerekecek. E bu da o kadar sallanan malzemeyle zor olacak. Kılıç beygire çarpacak vesaire. Dolayısıyla yanında yük taşımayan serbest bacağımızı beygirin üzerinden aşırarak binmek isteriz. Bu da sağ bacağımız oluyor. Dolayısıyla beygire binerken hep soldan biniyormuşuz. İşte bu şekilde nazlı ili nazlı ili dene dene şehrin adı Nazilli olmuş. Kastın ne moni'yi de Kastamonu yapıvermişler.
-
18 Eylül 2017, 15:34
#112
Sırf binişi ata benziyor diye bu kadar ilişkilendirmemek lazım. Ayaklık çok önemli bir parça bile değil. Teknoloji çağında konuştuğumuz şeye bak, yok kılıç kuşanma, yok çamura basmama .
-
18 Eylül 2017, 15:47
#113
Çok saçma bir cevap...
Hele ki konuyu ingilizlerin ata binmesine dayandırmak eğitmenlerin salaklığı...
Solak da olsan , sağlak da olsan insanın yapısı itibarı ile sol ayağının üzerinde dengede durabilmesi ve motorun ağırlığını taşıyabilmesi daha kolaydır... ondan...
Yok ingilizmiş , yok ata binermiş...
-
18 Eylül 2017, 15:54
#114
Aslında doğru cevap insan fizyolojisi olmalı. Çünkü İngilizlerin sürücüyü sağa koyup, trafiği soldan vermelerinin sebebi de insan fizyolojisidir.
İnsan vücudundaki en hayati organ kalptir. İnsan, en hayati organını mümkün olduğunca koruyabilmek üzerine gelişmiştir. Kalp solda olduğu için iş yapma-savaşma eli sağ el, denge sağlama- korunma eli ise sol eldir. Bunun tam tersi ise anomalidir.
Atlara binişin soldan olmasının sebebi de en başta insan fizyolojisinin gelişim şeklidir. Fakat sadece at kullanılan dönemlerde daha trafik yönü oluşmamıştır. Atlı arabaların çoğalması ile, İngilizler atlı arabalarda sürücüyü sağa koyup trafiği soldan vermişlerdir. Çünkü karşı yönden gelen bir düşmanla karşılaşılması durumunda, tehditin sürücünün kılıç eli (yani sağ eli) tarafında kalması amaçlanmıştır. Böylece daha rahat savaşılacaktı. Fransızlar ise tam tersini uygulayıp, milletin birbirini rahatça kesmesini engellemeye çalışmışlardır. Bugün trafiği soldan akan ülkeler İngiliz ekolünü, sağdan akan ülkeler Fransız ekolünü benimsemiş oluyor.
İddia edildiği gibi ayaklıkların sola konması adeti trafik yönü baz alınarak yapılmışsa da, en başta trafik yönlerinin zaten insan fizyolojisi göz önüne alınarak verildiğini unutmamak gerekir.
Bununla beraber, bence ilk zamanlarda sadece trafik yönü düşünülmüş gibi görünse de aslında sebep ergonomik olmak zorundadır. Motosiklet üzerindeki tüm hassas kontroller sağ taraftadır (gaz kolu, frenler, marş ve kırmızı düğme). Çünkü insanların çoğunun hassas uzuvları sağ uzuvlarıdır (el ve ayak). İkincil derecede olan kontroller ise sol tarafta yer alır (debriyaj, vites). Ergonomik olarak ayaklığın frenlerin ters tarafında olması gerekir ki, yokuş yukarı-aşağı durumlarda ayaklığı kapatırken tüm frenlere tam hakim olunabilsin. Netice itibari ile esas cevap insan fizyolojisi olmalı.
-
18 Eylül 2017, 16:37
#115
-
18 Eylül 2017, 16:47
#116
Esasın nereden binildigi hiç mi ama hiç önemli değil viral reklam yapıp ,reklamı bedavaya getirme vakası var burda.....
Enrty neden viral reklam ;
1) Gerçekden dediği gibi lafın arkasında duruyor olsa ,masumiyet karinesi gereği SUÇ ispat edilemiyene kadar herkes masumdur...İspat edilemdiğine göre her kedisi cevabı yazana kadar tüm yazı yazanlar kazanmıştır.
2) Gerçekden merak edilip SAF,MASUMANE soruluyor olsa ya sonunda ödül olmaz yada ödül olsa bile kendi ticari faliyeti ile ilgili olmaz.
Viral reklam nedir..? Onuda örnek ile açıklayayım..
Eski sevgilisinin fotoğraf makinesini gittigidiyor.com ‘da satma kararı alan kızın intikam videosunu hepimiz biliyor olmalıyız. İlk izlediğimizde bunun sadece bir intikam videosu olduğunu zannetmiştik değil mi? Oysa ki ortada satılan bir ürün vardı ve bu ürün için hiç tanımadığımız bir insanın seçtiği pazar doğrudan gittigidiyor.com adresiydi.
Verilmek istenen mesaj çok net değil mi? “İkinci el bir ürün satılacaksa gittigidiyor.com‘da satılır.” İntikam almak isteyen kız da gittigidiyor.com ‘u tercih etmişti. Yani biz, aldatılan kız Fulya’nın, eski sevgilisi Mert’ten nasıl intikam aldığını izlerken aslında gittigiyor.com ‘un reklamını izliyorduk, farkında bile değildik. (kaynak you tube)
Enrty tamamen reklam bizde yıkama işi yapıyoruz ...
tabi bu yazdıklarım ile bende reklama ciddi katkı sağlamış oluyorum , ama bir yandan da nasıl bir esnaf oldugunu da göstermiş oluyorum..
-
18 Eylül 2017, 16:57
#117
-
18 Eylül 2017, 16:58
#118
Bazı şeyleri insanlara anası babası hatta eğitmenleri bile veremez...
Ebeveynlere sorulan ' Baba ben nasıl dünyaya geldim ' sorusuna kem küm edip, leylek masalı anlatmakla ,
Eğitmenlerin verdiği, ingilizlerin ata binmeleri hikayesi aynıdır...
Sorunun cevabı için kendi ayaklarınızla ve motorunuzla beraber düşünebilirdiniz...
Konu şu eğitmenlere değinildiğinde hemen bir ' işte geldi herşeye muhalefet tayfası ' sözü artık iğreti ediyor insanı..
Başka bişeyler bulun...
Doğruya herzaman doğru denir...
Yanlış olan bişeye doğru demek ne kadar doğru olur ?...
Nerden baksan tutarsızlık...
-
18 Eylül 2017, 17:06
#119
Merhaba Alp bey leylek meselesi olmamış çünkü tıp literatüründe sayfalarda anlatılmış ancak bizim sorumuzun cevabinin şuana kadar hiçbir kitapta yer almamış olması sorunumuz öyle değilmi? Bana bi Kaynakça gösterebilirmisin? Bende gosteremedigim ve bu bilgiyi egitmenlerden edindiğim için yukleniliyor.Varsa bi ispatı buyrun bende ogreneyim istiyorum işte! !!
-
18 Eylül 2017, 17:12
#120
Git motrun yanına , ayaklığa al , in - bin...
Anlayana kadar tekrarla...
Yok bira daha az uğraştırsın diyosan motosiklet üreticilerine mail at...
Yapan onlar oldukları için doğru cevabı biliyorlardır muhtemelen...
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)