Malesef hâlâ cevap gelmedi bir arkadaş daha değindi ve geçti anahtar kelime ingizler
binerken frene basabilmek icin olabilirmi
Kaldirimlar sag tarafta oldugu icin olabilirmi ayaklik sagda olsa yolda motoru birakip inmemiz gerekir
eger cevap soldan akan trafik ise ağır saçma olarak kabul ederim.
bak isi sag elle yemeye, sag ayakla kapidan cikmaya, amel defteri sagdan verilenlere, besmeleye getiririm burayi karistiririm, seni kedicikler bile kurtaramaz... 😁
Süvari birliklerinin kılıç kuşanarak ata zorlanmadan binemsi için kılıcı kuşandığı sol belin üzerinden ata binmek zor olmasın diye sol taraftan ata binilirmiş. sağ taraftan binerken kılıcı atın üzerinden aşırmanız gerekir. bumudur?
Kilit sozcuk Ingilizse- belki soldan akan trafikse eğer , kaldirima yanaşıp güvenli bir şekilde arkayı kollamadan motordan inmek mantıksız durmuyor.
Budur..Bunun birde esprisi vardı 1980 lerde. .artçı alacaksınız ..artçiya soldan bin diyorsunuz..Artcida kılıcım yokki diyor..Tabii bilen kimseler için.
Dünya üzerinde sağlaklar solaklardan çok olduğu için bu genel geçer kabul görmüştür efenim...
Sağ uzuvlarını daha rahat kullanan zevat buna neden olmuştur.
Mesela standart gitar da böyle üretilir.
vites solda olduğu için olabilirmi.. biniyosun ayaklığı kaldırıyosun, arkasından vitese takıp devam ediyosun.. en pratik yolu budur kullanmanın.. sağda olsa devamlı ayak değişmek zorunda kalırdık mesela..
Egzoz genelde sağda oluyor. Çoğu motorun sağ tarafında aşağıda egzoz olduğu için sola yatıyor, büyük hacimli sağdan soldan egzozlu makineler ise genel geçer kurala uyuyor.
Neden sinyal,korna,selektor gidonun solunda?En onemli olanlar.
Sagda sadece,killswicth,far ve marş.butonu mevcut.
Tabiki ayaklikta solda olacak,
Ilk sayfadaki yorumumda belirttim işin ozeti;
Ergonomi
Guvenlik
Araç uretim Regulasyon direktifleri.
Edit;Konu ingilizden,inch olcu biriminin, kralice elizabetin parmak olayina kadar gitmesin de...
Ayaklığı indirebilmek için tek ayak/bacak üzerinde durmak gerekir.
Sağ bacak daha kuvvetlidir ve dengede daha rahat durulur.
Dolayısıyla sol ayak ile ayaklık indirilir.
Bu yüzden ayaklık soldadır.
Vitesinde sol ayakta olmasının sebebi aynıdır.
Şöyle bir gerçek var sol taraf sağlak insanlarda yani insanların çok büyük bölümünde denge tarafıdır.
-Anneler hep bebekleri sol koluna yatırır.
-Dövüş sporu yapanlar bilir sağ ayakla tekme atmak, sol ayakla atmaktan daha kolaydır. Bunun sebebi sağ ayak daha güçlü olduğu için değil sol ayakta daha kolay dengede durulduğu içindir.
-Askerde sol topuk üzerinde ve dönüşler hep soldandır.
-ilk okulda birçok çocuğa tek ayak cezası verseniz geneli ilk olarak sağ ayağını yukarıya çekecektir.
vs...
anahtar ingiltere, yani kim ne derse desin dunya yuzeyinin en borusu oten ulke.
motor ve bisikletlerde park ayagi solda dir.
ingiliz trafigi soldan gidis yonundedir.
motor yada bisikletten inen surucu sag yonden inis yapar ise akan trafigin tam onune denk gelir ve inen surucu ister istemez ikinci denge adimini da yola dogru yapar ve mal gibi yolun ortasinda kalir. Bunu engellemek icin ayak sola koyulur ki motor, pisiklet o yone yatsin ve inis binis refleks altinda o yonde yapilsin. ingiliz trafiginde sag akis yonu ise at kullanimi zamanindan kalma geleneksel bir kulturdur diye zirvalayasim geldi
Fiziki kanunlar açısından ayakta ve bir yüzeyde dengeli durabilmemiz için ağırlık merkezimizden geçen dikey çizginin iki ayağımızın ortasına denk gelmesi gerekir.Bu sayede bir yüzey ve bir cisim üzerinde dengede dururuz.İnsanların %95'inde denge çizgisi sola baskındır.Bu yüzden sol taraf bize daha güvenli bir hissiyat verir.
Motorsiklete soldan bindiğimiz eskiden kılıçların kını solda olduğu için ata binerken kılıç rahatsız etmesin diyede ata soldan biniliyor diye biliyorum
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)