tecrübeli arkadaşların yardımına ihtiyacım var -birkaç soru-
Reklamlar
-
Merhabalar.
1-Son zamanlarda motorsikletim zorlanmaya başladı. 15-20km gittiğimde motor fazla ısınıyor, aragaz verince motorun sıcak olduğunu anlayabiliyorum sesten. Bunun nedeni ne olabilir? Eğer karbüratör temizliği gerekliyse, youtube'tan falan izleyerek kendim temizleyebilir miyim?
2- K60 scout lastik kullanıyorum ön arka, 90-90/21 , 130/80/18. Lastiklere ne kadar hava basarsam basayim, aynı performansı sunuyor. max ön 38 arka 42 yazıyor, genelde ön 25 arka 30 civarında takılırdım deneme maksatlı, bugün gidip önü 33 arkayı 36 yaptım, yoldaki tutuşu arttı, hızım da arttı işin tuhaf tarafı arazide de pek fark yaratmadı bu durum. Çakıl/toprak/mıcır yollarda yine aynı tutuşa sahip. Anlamadım bu işi. İnternetten bakıyorum herkes 30-35 arası kullanıyor arkayı(önü de 3 düşük) fakat onların motorsikletler bmw1200gs vs türevi ağır motorsikletler, bende 130kg drz var. Bu konuda hala sıkıntılıyım.
3- Hava filtrem çok kirli gözüküyor. dokununca yapışkan olduğunu hissediyorum. Hava filtresini çamaşır makinesinde ya da elle yıkayabilir miyim? Yoksa fırlatıp yenisini mi almalıyım?
4- Motorsiklet ciklesiz çalışmıyor. Dışarıda hava 5-10 derece civarı hep. Cikleyi azıcık açmadan mümkünatı yok çalışmıyor. Sizce bu sıcalığa göre normal mi cikle istemesi?
5-Vites düşürürken aragaz veriyoruz dişliler birbirine rahat geçsin diye, yükseltirken bir şey yapıyor muyuz?
Teşekkürler.
Reklamlar
-
@MrMud,derdine derman olur,birazdan gelir.
-
motor marka, model, cc ........ ?
pardo pardon yazmissin, gormedim bir an
-
gendi ayzinlen söylirsin. hava filtren dıkanmış ve motorun zengin karışım ile çalışıyor ve buda fazla ısınmaya yol açar.
salladım tuttumu arkadaşlar
şaka sallamadım.
-
1- subap ayarina bakilmalidir, mumkun ise egzos emisyon degerlerini isi bilen bir usta kontrol etmelidir, yag secimini degistirdiysen bu da etkileyebilir, karburatorde hava yakit ayari ve rolanti vidasindan baska olayi youtube den bakarak falan yapmani önermiyorum.
2- Arazi sartlarinda yol tutusunu yine arazi belirler, asfalt gibi stabil sartlar sunmaz, her metrede sartlar degiskendir. Lastige verilecek basinc ureticinin max guvenlik degerleri seklinde olur, surucunun ve motorun karakteristigini belirlemez. Motorun kilavuzundaki degerler esas alinmalidir. 30-35 psi araligi bircok motorun teknik verilerinde onerilen guvenli surus ve ekonomik kullanim basinc degeridir.
3- sunger tip filtreler ilik su altinda saf sabun ile hirpalanmadan elde yikanabilir. bulasik deterjani, yag cozucu vs uygun olmaz. iyice kuruduktan sonra ince makine yagi ile tekrar islatilir iyice sıkılir, kagit havlu arasinda el yordami ile fazla yagi alinir ve kullanilmaya devam edilir. sizin filtre o uzerindeki yag ve toz arti sicaklik nedeniyle tabiri caiz ise kaşarlanmiş. Temizlenmesi gerekir.
4- gayet olagan, hava filtresini temizlediginizde, bujiyi de kontrol ediniz. Sorun ya bitecek yada cok azalacaktir.
5- redline a sokmadan ve gecisler arasinda zaman boslugu birakmadan yukseltiniz.
benden bu kadar dostum. hatalarim var ise üstadlarimiz duzeltecektir.
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:51 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:43 ----------
arada bende bisey sorucam, baslik acmaya gerek yok. benim eski motor kuba filinta200 bildigin cg150 iste... motor blogundan devir arttikca cik cik ses yapmaya basladi. bu neyin milinin bilyasi olabilir fikri olan varmi. ilk aklima gelen krank oluyor gerci ama komple sökmeden bi sorayim istedim
-
1. Jikleyi kapatmayı unutmuyorsun değilmi?
2. lastik havalarını 36-40 kullan. Asfaltta başka arazide başka olmaz hep aynı havada kalsın.
3. o sıcaklıkta zaten jikleyle çalıştır. Bujiyi bozarsın.
4. Hava filtren k&n ise yıkayabilirsin, yoksa kaldır at yenisini tak.
5. Vites değiştirirken ara gazı vermene gerek yok. Bunlar yeni nesil motorlar.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)