küçük motorlarda neden yağ filtresi yok?
Reklamlar
-
benim cbf'yi dun sanayiye götürdüm. yağ değişimi oldu. sonradan kafama takıldı. ülen bunlarda neden yağ filtresi yok? netten baktım, çay süzgeci gibi bir sey varmış?
neden yok, sebebini bilen var mi?
her yağ değişiminde çay süzgecini temizlemek gerekiyor mu?
Reklamlar
-
Tek,çift,üç,ve dört silindir,Büyük hacim,yüksek devir çeviren,motorlardaki silindir,ve kapak cidarlarinda meydana gelen metal aşinmasi,küçuk cc lerdeki gibi degil.ve zamanla olusan metal çapaklari,ve zamanla ozelligi bozulan yağin,yuzeylere zarar vermemesi icin mutlaka filtreden geçirilmesi lazim.
Örnk.Otomobil motorlari uzerinden,yap hesabini( hacim ve ,3,4 silindir)
Bilgi;Yuksek devir durumu,binek otomobillerde konumuz dişidir.
Bu arada,bazi kucuk cc motorlarda yag filtresi kullaniliyor.
-
Motor küçük olduğu için kopan metal parçalarıda küçük olduğundan motora zarar vermiyor.
Bu yüzden koyma gereği duymamış olabilirler.
-
hokahey adlı üyeden alıntı
benim cbf'yi dun sanayiye götürdüm. yağ değişimi oldu. sonradan kafama takıldı. ülen bunlarda neden yağ filtresi yok? netten baktım, çay süzgeci gibi bir sey varmış?
neden yok, sebebini bilen var mi?
her yağ değişiminde çay süzgecini temizlemek gerekiyor mu?
Temizlesen iyi olur.Ben her değişimde filtreyi de değiştiriyorum.
-
RoofRoof adlı üyeden alıntı
Temizlesen iyi olur.Ben her değişimde filtreyi de değiştiriyorum.
ben teknik konulardan anlamam ki panpa. sokerim ama geri takamam.
ustaya bi sorayım bari.
-
her seferinde temizlenmeli elbet çünkü süzgeçte kalan parçalar yağın sirkülasyonunu zorlayacaktır yağ pompasını zorlayıp motorun iyi yağlanmamasına sebep olacaktır. süzgeci temizlemek hem yağı temiz tutmaya hem de yağın motor içindeki sirkülasyonunu sağlıklı tutmaya yarar.
-
Çok iyi denk geldi. Nasıl çıkıyor o lanet süzgeç. İlla debriyaj kapağını sökmek gerek? Ben yağı değiştirdim. Bir türlü bulamadım süzgeci sökmeyi
-
MSMorkan adlı üyeden alıntı
Çok iyi denk geldi. Nasıl çıkıyor o lanet süzgeç. İlla debriyaj kapağını sökmek gerek? Ben yağı değiştirdim. Bir türlü bulamadım süzgeci sökmeyi
debriyaj kapagını sökmek gerekmez hocam genellikle motorun sol tarafında en altta ama baya altta büyük bi altıgen başlı vidası olur yaklaşık 23 24 lük bi vida zten vida kapak büyüklüğündedir onu açarsınız yavaş yavaş çekin içinden yayıyla beraber süzgeç çikar çıkartırken hangi sırayla çıkarttığınızı unutmayın temizledikten sonra aynı şekilde takın oldukça basit bi işlem aslında . bende o kadar buyuk lokma olmadığından lastikçide büyük lokma ile çıkarmıştım bi tek zorluğu o yani büyük lokma bulmak onun haricinde olk-dukça kolay bi işlem .
-
MSMorkan adlı üyeden alıntı
Çok iyi denk geldi. Nasıl çıkıyor o lanet süzgeç. İlla debriyaj kapağını sökmek gerek? Ben yağı değiştirdim. Bir türlü bulamadım süzgeci sökmeyi
Kullanım kılavuzunda hepsinin yeri yazar.
-
RoofRoof adlı üyeden alıntı
Kullanım kılavuzunda hepsinin yeri yazar.
Haklısınız. Halbuki indirip baya okumuştum. Demekki atladığım bir yerde.
---------- Mesajlar birleştirildi - 20:21 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:20 ----------
can arslan adlı üyeden alıntı
debriyaj kapagını sökmek gerekmez hocam genellikle motorun sol tarafında en altta ama baya altta büyük bi altıgen başlı vidası olur yaklaşık 23 24 lük bi vida zten vida kapak büyüklüğündedir onu açarsınız yavaş yavaş çekin içinden yayıyla beraber süzgeç çikar çıkartırken hangi sırayla çıkarttığınızı unutmayın temizledikten sonra aynı şekilde takın oldukça basit bi işlem aslında . bende o kadar buyuk lokma olmadığından lastikçide büyük lokma ile çıkarmıştım bi tek zorluğu o yani büyük lokma bulmak onun haricinde olk-dukça kolay bi işlem .
Eyvallah hocam sağolun
-
-
Özellikle ilk bakımda kesinlikle temizlenmesini gerek. Metal parçacıklarını gözle görebilirsiniz. Sonrasında belli periyotlarda temizlemek iyidir. Ben iki yağ değişiminde bir temizliyorum. Aşağıda spacy alpha yağ süzgecini görebilirsiniz.
-
Yağ filtresini geçtim. Bazı küçük cc motorlarda yağ süzgeci var ama hiçbir işe yaramıyor. Seyhan 150 motorum da debriyaj kapak contasını değiştirdim. 2000 km sonra yağı değiştirince, contanın fazlalıkları yağ süzgecinden çıkmadı. Yağ tapasını açtığımda hepsi çıktı.
-
pulsarda var hocam.çar çöp demir ne varsa topluyordu.o bahsettiğin parça diye hatırlıyorum.aynı motora sahip duke200 de yoktu.
-
O gördüğünüz süzgeç genelde mıknatıslıdır kopan parçalar üzerine yapışır , zaten kopan parçada öyle çok büyük bir parça degıl. Toz talaş halinde parçalar filtrenin yakalaması zor.
Neden yok sorusunun cevabı gerek yok sık yag degısımı yapılıyor
-
kağıt filtre için yüksek basınçlı yağ pompası kullanılmalı , 150 cc nin zaten gücü belli birde pompadan kayıp vermemesi için yağ değişim periyodunu azaltıp filtresiz dizayn yapılmıştır , düşük hacimli motorlarda supap yaylarıda oldukça yumuşaktır aynı sebeple..
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)