Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

küçük motorlarda neden yağ filtresi yok?

    REKLAM ALANI
  1. #1
    hokahey - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Kasım 2016
    Şehir
    papua yeni gine
    benim cbf'yi dun sanayiye götürdüm. yağ değişimi oldu. sonradan kafama takıldı. ülen bunlarda neden yağ filtresi yok? netten baktım, çay süzgeci gibi bir sey varmış?

    neden yok, sebebini bilen var mi?

    her yağ değişiminde çay süzgecini temizlemek gerekiyor mu?


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    16 Aralık 2016
    Motosikleti
    ......
    Tek,çift,üç,ve dört silindir,Büyük hacim,yüksek devir çeviren,motorlardaki silindir,ve kapak cidarlarinda meydana gelen metal aşinmasi,küçuk cc lerdeki gibi degil.ve zamanla olusan metal çapaklari,ve zamanla ozelligi bozulan yağin,yuzeylere zarar vermemesi icin mutlaka filtreden geçirilmesi lazim.

    Örnk.Otomobil motorlari uzerinden,yap hesabini( hacim ve ,3,4 silindir)
    Bilgi;Yuksek devir durumu,binek otomobillerde konumuz dişidir.

    Bu arada,bazi kucuk cc motorlarda yag filtresi kullaniliyor.

  3. #3
    mc-hot - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ağustos 2012
    Şehir
    İstanbul
    Motor küçük olduğu için kopan metal parçalarıda küçük olduğundan motora zarar vermiyor.

    Bu yüzden koyma gereği duymamış olabilirler.

  4. #4
    RoofRoof - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Mayıs 2017
    Şehir
    Edirne
    Motosikleti
    DRZ400SM
    Alıntı hokahey adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    benim cbf'yi dun sanayiye götürdüm. yağ değişimi oldu. sonradan kafama takıldı. ülen bunlarda neden yağ filtresi yok? netten baktım, çay süzgeci gibi bir sey varmış?

    neden yok, sebebini bilen var mi?

    her yağ değişiminde çay süzgecini temizlemek gerekiyor mu?
    Temizlesen iyi olur.Ben her değişimde filtreyi de değiştiriyorum.

  5. #5
    hokahey - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Kasım 2016
    Şehir
    papua yeni gine
    Alıntı RoofRoof adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Temizlesen iyi olur.Ben her değişimde filtreyi de değiştiriyorum.
    ben teknik konulardan anlamam ki panpa. sokerim ama geri takamam.

    ustaya bi sorayım bari.

  6. #6

    Üyelik
    18 Nisan 2017
    Şehir
    konya-ankara
    her seferinde temizlenmeli elbet çünkü süzgeçte kalan parçalar yağın sirkülasyonunu zorlayacaktır yağ pompasını zorlayıp motorun iyi yağlanmamasına sebep olacaktır. süzgeci temizlemek hem yağı temiz tutmaya hem de yağın motor içindeki sirkülasyonunu sağlıklı tutmaya yarar.

  7. #7

    Üyelik
    10 Ağustos 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Dominar 400 UG
    Çok iyi denk geldi. Nasıl çıkıyor o lanet süzgeç. İlla debriyaj kapağını sökmek gerek? Ben yağı değiştirdim. Bir türlü bulamadım süzgeci sökmeyi

  8. #8

    Üyelik
    18 Nisan 2017
    Şehir
    konya-ankara
    Alıntı MSMorkan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Çok iyi denk geldi. Nasıl çıkıyor o lanet süzgeç. İlla debriyaj kapağını sökmek gerek? Ben yağı değiştirdim. Bir türlü bulamadım süzgeci sökmeyi
    debriyaj kapagını sökmek gerekmez hocam genellikle motorun sol tarafında en altta ama baya altta büyük bi altıgen başlı vidası olur yaklaşık 23 24 lük bi vida zten vida kapak büyüklüğündedir onu açarsınız yavaş yavaş çekin içinden yayıyla beraber süzgeç çikar çıkartırken hangi sırayla çıkarttığınızı unutmayın temizledikten sonra aynı şekilde takın oldukça basit bi işlem aslında . bende o kadar buyuk lokma olmadığından lastikçide büyük lokma ile çıkarmıştım bi tek zorluğu o yani büyük lokma bulmak onun haricinde olk-dukça kolay bi işlem .

  9. #9
    RoofRoof - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Mayıs 2017
    Şehir
    Edirne
    Motosikleti
    DRZ400SM
    Alıntı MSMorkan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Çok iyi denk geldi. Nasıl çıkıyor o lanet süzgeç. İlla debriyaj kapağını sökmek gerek? Ben yağı değiştirdim. Bir türlü bulamadım süzgeci sökmeyi
    Kullanım kılavuzunda hepsinin yeri yazar.

  10. #10

    Üyelik
    10 Ağustos 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Dominar 400 UG
    Alıntı RoofRoof adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kullanım kılavuzunda hepsinin yeri yazar.
    Haklısınız. Halbuki indirip baya okumuştum. Demekki atladığım bir yerde.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 20:21 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:20 ----------

    Alıntı can arslan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    debriyaj kapagını sökmek gerekmez hocam genellikle motorun sol tarafında en altta ama baya altta büyük bi altıgen başlı vidası olur yaklaşık 23 24 lük bi vida zten vida kapak büyüklüğündedir onu açarsınız yavaş yavaş çekin içinden yayıyla beraber süzgeç çikar çıkartırken hangi sırayla çıkarttığınızı unutmayın temizledikten sonra aynı şekilde takın oldukça basit bi işlem aslında . bende o kadar buyuk lokma olmadığından lastikçide büyük lokma ile çıkarmıştım bi tek zorluğu o yani büyük lokma bulmak onun haricinde olk-dukça kolay bi işlem .
    Eyvallah hocam sağolun

  11. #11

    Üyelik
    28 Temmuz 2016
    Şehir
    afyonkarahisar
    Motosikleti
    CRF 1000L Africa Twin
    Gerek yoktur

  12. #12

    Üyelik
    18 Mart 2017
    Özellikle ilk bakımda kesinlikle temizlenmesini gerek. Metal parçacıklarını gözle görebilirsiniz. Sonrasında belli periyotlarda temizlemek iyidir. Ben iki yağ değişiminde bir temizliyorum. Aşağıda spacy alpha yağ süzgecini görebilirsiniz.


  13. #13
    bursagsli - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Ağustos 2013
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Kanuni Seyhan (2012-2017), Sym Wolf 250
    Yağ filtresini geçtim. Bazı küçük cc motorlarda yağ süzgeci var ama hiçbir işe yaramıyor. Seyhan 150 motorum da debriyaj kapak contasını değiştirdim. 2000 km sonra yağı değiştirince, contanın fazlalıkları yağ süzgecinden çıkmadı. Yağ tapasını açtığımda hepsi çıktı.

  14. #14
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    03 Ekim 2015
    Şehir
    antalya
    Motosikleti
    R25
    pulsarda var hocam.çar çöp demir ne varsa topluyordu.o bahsettiğin parça diye hatırlıyorum.aynı motora sahip duke200 de yoktu.

  15. #15

    Üyelik
    20 Mart 2017
    O gördüğünüz süzgeç genelde mıknatıslıdır kopan parçalar üzerine yapışır , zaten kopan parçada öyle çok büyük bir parça degıl. Toz talaş halinde parçalar filtrenin yakalaması zor.

    Neden yok sorusunun cevabı gerek yok sık yag degısımı yapılıyor

  16. #16
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW , Piaggio , Sym
    kağıt filtre için yüksek basınçlı yağ pompası kullanılmalı , 150 cc nin zaten gücü belli birde pompadan kayıp vermemesi için yağ değişim periyodunu azaltıp filtresiz dizayn yapılmıştır , düşük hacimli motorlarda supap yaylarıda oldukça yumuşaktır aynı sebeple..
    birbilent bunu beğendi.


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)