Motosiklet mi daha güvenli Skuter mi?
Reklamlar
-
Skuter, çoğu modellerde bulunan koruma demirleri ve ayakların iç kısımda bulunması sebebiyle daha güvenli bir görünüm sağlıyor. Size yandan düz olarak çarpan, veya arkadan hızla gelip yanınızdan sıyırıp geçen bir araç bacaklarınıza değil direk motora çarpacakmış gibi.
Bu olay sadece görüntüde mi böyledir yoksa gerçekten kaza durumunda skuter motosiklete göre daha mı güvenlidir?
Reklamlar
-
Motosiklet türü ya da araç cinsi bu konuda kriter değil; ikamet edilen ülke ve konuya bahis ülkedeki eğitim düzeyi bu konuda kıstas olabilir. "Uganda mı daha güvenli trafikte, Türkiye mi?"
-
skuter sürücü profili olarak daha az ölümlü kaza istatistiğine sahiptir ancak güvenlik açsısından bana göre diğer 2 tekerleklilere göre pek bir fark yok.
-
Scooter' larda ufak tefek kazalarda scooterdan atlayıp yeri öpmeden ayakta kalma şansı var. Ben bu şansı 2 kez kullandım.
viteslilerde bunu yapmak olanaksız...
-
Genel olarak scooterların ulaşım için tercih edilmeleri ve hızlarının viteslilere göre daha düşük olmaları sebebiyle riskinin daha düşük olduğunu düşünüyorum.
Ayrıca scooterın kullanımının daha basit olmasının yola daha fazla konsantre olmayı sağladığına inanıyorum. En azından benim için böyle.
-
scooterlar bacaklar içeride olması sebebi ile birçok kaza anında daha az risklidir. en basitinden yandan bir araba çarptığında eğer vitesli kullanıyor, full ekipman ve düştüğünüzde ölmediyseniz, muhtemelen bacağınız kırılmıştır. ama scooter da aynı şartlarda çok az hasarla kalkarsınız.youtube ta var, basit kazalar ve kırılan bacaklar.
-
2 sene scooter kullandım 20 yıldan dustugumden daha fazla düştüm.jant ebatlarinin küçük oluşu ve kasislerde ve çukurlarda çok sarsıyor.otomatik vites olması rahatlık fakat vitesli motor daha iyi güvenli geliyor.
-
Ayni şartlar altında vitesli motor daha güvenlidir..bilhassa gazı bıraktığında motor kompresöre biner ve neredeyse frene basmış kadar yavaslar..
-
Güvenlik açısından çok farketmez, istatistikler viteslinin daha güvensiz olduğunu söyler, çünkü scooter ile ölen sayısı çok daha az. Şehir içi aracı Scooterdır kuşkusuz. Avantajları fazla.
-
Scooter, yapısı gereği motosiklete göre daha dengesizdir ve sanıldığının aksine kontrolü daha zordur. Bana göre, bagajı ve otomatik vitesi dışında hiçbir artısı yoktur.
-
Vites değiştirmek bence o kadar çok yoldan sizi alıkoymaz tabi yeni başlayan hiçbir şey bilmeyen vites kolunu ve debriyajı çekerken yola değilde onlara bakan adam için haklısınız ama tabiri caizse eli alışkın insanlar için çok basit bir şey abartmayalım lütfen.
Konuya dönersek çok fazla değişken var net bir şey söylemek zor mesela neyin nesi olduğu bile belli olmayan dandik bi motosiklet veya scooter üstünde bolca teknolojik alet ve kaliteli malzeme kullanılmış motosiklet veya scooterdan kötüdür. Ama konuya basit bakarsak eğer aynı güçte ve aynı hızlara aynı şekilde çıkabilen aynı şartlar altında iki motosiklet ve scooter ı baz alırsak
birincisi scooterda gidona yük bindirmemek, üstünde sabit kalabilmek ve virajda tutunup makinanın kontrolünde hata yapmamak adına dizinizle tutunabileceğiniz biyer yok ve bence bu çok önemli bir konu motosiklette gidona yük bindirmenin ne kadar tehlikeli olduğunu çoğumuz biliyordur.
İkinci olarak lastik ebatları olarak nerdeyse piyasadaki çoğu scooterın lastikleri çok küçük kalıyor ve bence bu da bir tehlike arz ediyor.
scooterı gömmüş gibi oldum ama aklıma gelenler sadece bunlar liste uzayabilir ama benim gözümde scooter biraz daha tehlikeliye kaçıyor aslında bir nevi sizin sürüş şekliniz ve beklentilerinize göre değişenlik de gösteriyor gibi.
Ben daha çok batırmadan bırakayım en iyisi. Tekerinize taş değmesin
Kes traşı, ver kontra'yı!
-
Mersin İl Temsilcisi
Sorunun kendisi bile bir paradoks. Scooter motosiklet degil mantigiyla yazilmis gibi.
-
yürekçe adlı üyeden alıntı
Sorunun kendisi bile bir paradoks. Scooter motosiklet degil mantigiyla yazilmis gibi.
Evet. Literatürde genelde skuter ve motosikletten ayrı ayrı bahsediliyor.
-
Mersin İl Temsilcisi
Muzdarip adlı üyeden alıntı
Evet. Literatürde genelde skuter ve motosikletten ayrı ayrı bahsediliyor.
Her ne kadar ben de scooter modelleri motosikletten saymasam da, trafikte ve calisma siatemiyle (jigroskopi) aynidir. Ehliyet, plaka, ruhsat ve hgs bile ayniyken hangi zihniyet farkli literature sokup da bahsediyormus?
Dedim ta, ben, mobylette'yi motosikletten sayarim ama scooter'lari sevemedim. Cup modeller bile scooterlardan daha bir motosiklet ama isin ozunde ayni gemideyiz.
-
Scooter kolay yatar. Yatırmak iyidir.
-
yürekçe adlı üyeden alıntı
Her ne kadar ben de scooter modelleri motosikletten saymasam da, trafikte ve calisma siatemiyle (jigroskopi) aynidir. Ehliyet, plaka, ruhsat ve hgs bile ayniyken hangi zihniyet farkli literature sokup da bahsediyormus?
Dedim ta, ben, mobylette'yi motosikletten sayarim ama scooter'lari sevemedim. Cup modeller bile scooterlardan daha bir motosiklet ama isin ozunde ayni gemideyiz.
Hocam cub modeller candir can,heleki cryptonun şehir içi trafigindeki kivrakligini,hiçbir motor vermedi bana,kuçukken bindigim Bmx bisiklet neyse buda o..
Cryptonun kisa aks araligi,manevra kabiliyetini arttiriyor.
Xmax´e binince darlaniyorum.araba gibi bekle gayri,uzaktan selam veren egzoz ha degdi ha degecek,birgun egzozu taktiracagim bir yere ama ne zaman.
Neyse biraz reklam gibi oldu,buda boyle olsun
-
125'likler düşük teker çapı ve genişliği nedeniyle, yol tutuşu açısından bana hiç güven vermiyor. Maxi'ler için birşey diyemiyorum kullanmadığım için.
Bu söylediklerim elbette normal sürüş ve fren için.
Kaza anında; oluş şekline bağlı olarak bi tık avantajlı olabilir sanki.
-
-Black- adlı üyeden alıntı
125'likler düşük teker çapı ve genişliği nedeniyle, yol tutuşu açısından bana hiç güven vermiyor. Maxi'ler için birşey diyemiyorum kullanmadığım için.
Bu söylediklerim elbette normal sürüş ve fren için.
Kaza anında; oluş şekline bağlı olarak bi tık avantajlı olabilir sanki.
Koruma demiri olmayan naked ve commuter,modellerde yandan alinan bir darbe durumunda,ayak bilegi blok arasinda kalarak ezilebiliyor,scooterde ise durum biraz daha iyi olabilir.
-
Mersin İl Temsilcisi
levend84 adlı üyeden alıntı
Hocam cub modeller candir can,heleki cryptonun şehir içi trafigindeki kivrakligini,hiçbir motor vermedi bana,kuçukken bindigim Bmx bisiklet neyse buda o..
Cryptonun kisa aks araligi,manevra kabiliyetini arttiriyor.
Xmax´e binince darlaniyorum.araba gibi bekle gayri,uzaktan selam veren egzoz ha degdi ha degecek,birgun egzozu taktiracagim bir yere ama ne zaman.
Neyse biraz reklam gibi oldu,buda boyle olsun
Crypton kullanan herkes ayni hislere sahip. 600 luk ve hatta mt07 kullanan arkadaslar dahil.
KALMAK KADAR ESKİ, GİTMEK KADAR YENİ OLMAYANDIR ÖZLEMEK!
BEDDUALARI DENEDİM, HİÇ BİR İŞE YARAMIYOR!!!
KEŞKE, KÜFÜRLERE DE DUADAKİ GİBİ, "AMİN" BENZERİ BİR ŞEY DİYEBİLSEK....
-
yürekçe adlı üyeden alıntı
Her ne kadar ben de scooter modelleri motosikletten saymasam da, trafikte ve calisma siatemiyle (jigroskopi) aynidir. Ehliyet, plaka, ruhsat ve hgs bile ayniyken hangi zihniyet farkli literature sokup da bahsediyormus?
Dedim ta, ben, mobylette'yi motosikletten sayarim ama scooter'lari sevemedim. Cup modeller bile scooterlardan daha bir motosiklet ama isin ozunde ayni gemideyiz.
Mesele skuteri motosikletten saymamak, hor görmek, küçümsemek değil. Sadece isimlendirme problemi. Skuter deyince ne demek istendiğini hepimiz anlıyoruz. Peki skuter dışı motosikletleri nasıl tanımlayacağız? Vitesli motosiklet desek, motosikletlerin otomatikleri veya yarı otomatikleri de var. Normal motosiklet desek, skuteri anormal motosiklet yerine koyacağız. Skuter dışı motosikletler desek çok uzun ve dolambaçlı bir tanım.
Sonuç olarak, skuterler ve motosikletler diye bir ayrım yapılması en pratik, net ve anlaşılır olanı.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)