Motosiklet mi daha güvenli Skuter mi?
Reklamlar
-
Guvenlikten kasit olumlu kazaya bulasma orani ise, tabii ki scooter daha guvenli.
Bu arada cruiser'lar da diger motosiklet tiplerine gore daha guvenli.
Spor motosikletler ise en guvensiz motosiklet turu.
Ama gelmis gecmis en guvenli motosiklet, tekerlegi olmayan motosiklettir. Hic olumlu kazaya karisan tekerleksiz motosiklet duydunuz mu?
Tekerlekleri cikarin, kaza riskinden kurtulun, en guvenli motosikletin sahibi olmanin keyfini cikarin... Kask bile takmasaniz bisey olmaz.
Reklamlar
-
Bence motosiklet daha güvenli çünkü scooter tekerleği ufak olduğundan yerde ki en ufak şeyi hissettiriyor ve üzerinden atabiliyor.
-
Bence başlık eksik-yanlış olmuş; Kaza anında hangisi daha güvenli olur gibi bir şey olmalıydı. Böyle bir durumda scooter ın artıları olabilir, fakat sürüş güvenliği açısından bence motosiklet daha güvenli, daha bir müdaheleye, hakimeyete müsade eder.
-
Özetle her ikisi de güvenli aletler değil. Kaportası olmayan üzerinden düştüğünüzde asfaltla temas eden vücudunuzun parçaları (kafa-kol-bacak-ayak-sırt-kalça vs) olduğundan dolayı, hiçbiri diğerinden daha az ya da çok güvenli diyemeyiz. Dümdüz yolda giderken bile düşüp ölme riskin var. Söz konusu güvenlik olduğunda kişi önce kendine bakacak. ulen ben bir kere uygun ekipman giyiyor muyum diye. Kaskı dirseğinde dolaşan, şort ve parmak arası terlikle motor kullanan bir milletiz. Neyin güvenliğinden konuşuyoruz boşuna.
-
Mersin İl Temsilcisi
hasmet adlı üyeden alıntı
Guvenlikten kasit olumlu kazaya bulasma orani ise, tabii ki scooter daha guvenli.
Bu arada cruiser'lar da diger motosiklet tiplerine gore daha guvenli.
Spor motosikletler ise en guvensiz motosiklet turu.
Ama gelmis gecmis en guvenli motosiklet, tekerlegi olmayan motosiklettir. Hic olumlu kazaya karisan tekerleksiz motosiklet duydunuz mu?
Tekerlekleri cikarin, kaza riskinden kurtulun, en guvenli motosikletin sahibi olmanin keyfini cikarin... Kask bile takmasaniz bisey olmaz.
)))
Aahhh amerika ve beyin gocu!
Ama guzel espiri ;)
KALMAK KADAR ESKİ, GİTMEK KADAR YENİ OLMAYANDIR ÖZLEMEK!
BEDDUALARI DENEDİM, HİÇ BİR İŞE YARAMIYOR!!!
KEŞKE, KÜFÜRLERE DE DUADAKİ GİBİ, "AMİN" BENZERİ BİR ŞEY DİYEBİLSEK....
-
Yukarıda konuşulmuş, en güvenlisi crypton'dur
Her ne kadar satmış olsamda crypton'un şehiriçi kullanımı paha biçilemez.
17" (büyük) tekerli, yarı-otomatik ve zincirli.
İncecik bir kasa = bmx
Konuyu daha fazla saptırmadan yorum yapmak gerekirse küçük tekerli scooterlar motosikletten daha güvensiz.
Büyük tekerli scooter ile motosiklet kıyaslaması da çok fazla değişkene bağlı. Bu ikisi arasında kalsam abs olanını seçerdim.
Her ikisinde de abs varsa bu sefer dönüp motosiklet tipine bakardım.
scooter-supersport kıyaslaması haricindeki kıyaslamalarda motosikleti seçerdim. Sadece supersport seçmezdim. (kaza oranının yüksek oluşu nedeniyle)
-
yürekçe adlı üyeden alıntı
)))
Aahhh amerika ve beyin gocu!
Ama guzel espiri ;)
sorma yahu... kendi kirli işlerini örtmek için güzelim ülkenin emniyetini, yargısını, ordusunu, ekonomisini, geleceğini yerle bir edip, sonra da utanmadan beyin göçünden şikayet edenleri de gördü ya bu gözler...
Çok değil beş sene önce Türkiye'deki iş olanaklarını araştırıyordum. Ama konuştuğum bir çok insan nedense yurt dışına kapağı atmaya çalışıyordu. "acaba neden" derken yolsuzluklar çıktı, sonra tepe taklak oldu herşey...
-
Ufak cc scooter larda bile 16 jant seçeneği var küçük lastik çapı muhabeti halenmi devam ediyor
Scooter hele istanbul gibi karabalık yerde scooter kuçuk cc vitesliler küsma sebebi vitesli dediğin büyük cc olur ufak cc de 5 6 vites şeyin şeyi gibi oyna dur nereye kadar
CENNET UCUZ DEĞİL CEHENNEM LÜZUMSUZ DEĞİLDİR..
-
Ters durumda ani fren sıkmalarda scooter kontroldışına çıkar diğer tipler kontrolündedir..
100 tlye 1300 km yol giden Volta vs5im
-
MeNGuC adlı üyeden alıntı
Ufak cc scooter larda bile 16 jant seçeneği var küçük lastik çapı muhabeti halenmi devam ediyor
Scooter hele istanbul gibi karabalık yerde scooter kuçuk cc vitesliler küsma sebebi vitesli dediğin büyük cc olur ufak cc de 5 6 vites şeyin şeyi gibi oyna dur nereye kadar
100 lüklerde Address 14 inch var
150 liklerde Xenter 16 inch var
100 lüklerde 16 inch var mı diyorsunuz? Hangisi?
-
fenerbahceli adlı üyeden alıntı
100 lüklerde Address 14 inch var
150 liklerde Xenter 16 inch var
100 lüklerde 16 inch var mı diyorsunuz? Hangisi?
125cc kymco ahlty cty 125 cc 16 jant var süper 8 14 inc pcx 125 150 14 inc kymco 125 cc pople 16 inc sym st 125 16 inc varda var işte 200 250 saten büyük 14 15 16 jant hepsi vitesli aletlerin lastik ortalama 17 inçtir
Gelicek te vitesli diye bir şey olmıcak saten kasmayın bu kadar bea
CENNET UCUZ DEĞİL CEHENNEM LÜZUMSUZ DEĞİLDİR..
-
MeNGuC adlı üyeden alıntı
125cc kymco ahlty cty 125 cc 16 jant var süper 8 14 inc pcx 125 150 14 inc kymco 125 cc pople 16 inc sym st 125 16 inc varda var işte 200 250 saten büyük 14 15 16 jant hepsi vitesli aletlerin lastik ortalama 17 inçtir
Gelicek te vitesli diye bir şey olmıcak saten kasmayın bu kadar bea
ben de teknolojinin dibine kadar kullanılmasından yanayım. sevenler ve tutkunu olanlar vazgeçemeyecekti elbet ancak otomatik çoğalacaktır. arabada da, motorda da... hatta hybrit modeller artacak. pratik ve rahat olan neyse benim için odur
-
Mersin İl Temsilcisi
Muzdarip adlı üyeden alıntı
Mesele skuteri motosikletten saymamak, hor görmek, küçümsemek değil. Sadece isimlendirme problemi. Skuter deyince ne demek istendiğini hepimiz anlıyoruz. Peki skuter dışı motosikletleri nasıl tanımlayacağız? Vitesli motosiklet desek, motosikletlerin otomatikleri veya yarı otomatikleri de var. Normal motosiklet desek, skuteri anormal motosiklet yerine koyacağız. Skuter dışı motosikletler desek çok uzun ve dolambaçlı bir tanım.
Sonuç olarak, skuterler ve motosikletler diye bir ayrım yapılması en pratik, net ve anlaşılır olanı.
Hayir degil. madem ki tipe gore ayiriyorlar, o vakit ss, commuter, cruiser de diyecek.
Acin motosiklet satan buyuk firmalari, motosiklet modelleri basligi altinda hepsi.
Motosiklet kulturu olmayan adamin uydurmasi bu.
Her birinin kendi icinde dinamikleri var.
Bir ss pek cok scooterdan daha givendiz ama virajlarda cruiser modellerden daha stabil. Commuter modeller, sehir ici icin kivrak ama uzun yol icin gayet riskli, bir trail enduro, hard enduro, off road...
Her biri farkli karakterlerde.
Simdi, sorsam, scooter mi daha guvenli yoksa motosikletler mi?
Cevap su olarak gelir sanirim; - neye gore? Camur mu, asfalt mi, sehir ici/disi, uzun yol?
KALMAK KADAR ESKİ, GİTMEK KADAR YENİ OLMAYANDIR ÖZLEMEK!
BEDDUALARI DENEDİM, HİÇ BİR İŞE YARAMIYOR!!!
KEŞKE, KÜFÜRLERE DE DUADAKİ GİBİ, "AMİN" BENZERİ BİR ŞEY DİYEBİLSEK....
-
erenedip adlı üyeden alıntı
ben de teknolojinin dibine kadar kullanılmasından yanayım. sevenler ve tutkunu olanlar vazgeçemeyecekti elbet ancak otomatik çoğalacaktır. arabada da, motorda da... hatta hybrit modeller artacak. pratik ve rahat olan neyse benim için odur
Dünyada manuel ne olduğunu unutular bizimkiler o vitesi şöyle elinle kavrıcan aga elimde bir boşluk hisediyorum sonra debrajı kavradımı tak diye koy işte o zevk anlatılmaz hacı yaşnır mevzularında
Sonra bi bakıyorum bizim hacı abi otomatiğe geçmiş hayırdır gardaş kemküm hanım tirafik rahatlık falan fistan diye sayıklıyor
CENNET UCUZ DEĞİL CEHENNEM LÜZUMSUZ DEĞİLDİR..
-
yürekçe adlı üyeden alıntı
Hayir degil. madem ki tipe gore ayiriyorlar, o vakit ss, commuter, cruiser de diyecek.
Acin motosiklet satan buyuk firmalari, motosiklet modelleri basligi altinda hepsi.
Motosiklet kulturu olmayan adamin uydurmasi bu.
Her birinin kendi icinde dinamikleri var.
Bir ss pek cok scooterdan daha givendiz ama virajlarda cruiser modellerden daha stabil. Commuter modeller, sehir ici icin kivrak ama uzun yol icin gayet riskli, bir trail enduro, hard enduro, off road...
Her biri farkli karakterlerde.
Simdi, sorsam, scooter mi daha guvenli yoksa motosikletler mi?
Cevap su olarak gelir sanirim; - neye gore? Camur mu, asfalt mi, sehir ici/disi, uzun yol?
Dostum neden Türkçe ı, ş, ğ, ü, ç gibi harfleri kullanmıyorsunuz. Bildiğim kadarıyla bütün telefonlarda Türkçe harflerin tamamı mevcut.
-
Otomatik vitesi mantıklı buluyorum ancak bildiğim kadarı ile zincirli otomatik vites ile varyatörlü ve kayışlı scooter sistemi aynı şey değil.
Kayma anında scooter olmayan motosikletleri yönetmek biraz daha kolay olacakmış gibi hissediyorum. (Hem scooter ile hem de farklı bir motorla aynı yerde aynı şekillerde kaymadım)
Türkçe karakter konusunda ben de elimden geldiğince kullanmaya çalışıyorum ancak, şirket telefonu ve şirket bilgisayarı gibi Türkçe klavye bulunmayan aletler ile login olduğumuz durumlar olabiliyor. Çok katı olmamakta yarar var.
-
yürekçe adlı üyeden alıntı
Hayir degil. madem ki tipe gore ayiriyorlar, o vakit ss, commuter, cruiser de diyecek.
Hayır demeyecek!
Motosiklet tipleri arasındaki fark, otomobillerdeki sedan, HB, CW, SUV farklılıkları gibidir. Fakat otomobille bir traktörü karşılaştırırsanız aralarında çok daha büyük farklar olduğunu görürsünüz. Traktörde sağ ve sol fren pedalları vardır örneğin. İleri geri vites kolu ile torku ayarlayan vites kolları faklıdır. Anlayacağınız, SUV'u sedan gibi kullanabilirsiniz fakat traktörü otomobil gibi kullanamazsınız. Skuterle motosiklet arasındaki fark da böyledir. Motosikletin debriyaj kolu skuterde arka frendir. Ayakla kullanılan bir pedal yoktur. Yani en temel sürüş sisteminde bile farklılıklar var.
-
Mersin İl Temsilcisi
fenerbahceli adlı üyeden alıntı
Dostum neden Türkçe ı, ş, ğ, ü, ç gibi harfleri kullanmıyorsunuz. Bildiğim kadarıyla bütün telefonlarda Türkçe harflerin tamamı mevcut.
Turkce hassasiyetiniz icin oncelikle tesekkur ederim.
Ancak benim telefonumda su sorun var; ekrani kucuk ve turkce karakterlere alinca harf kutucuklari minicik kaliyor ve benim iri parmaklarla dogru harfe basmak bor eziyete donusuyor. Simdi bile zil-duzelt yapmaktan gina geldi.
Ki, turkcenin dogru kullanilmasi konusunda benim de hassasiyetim oldugu, yakinimdaki forum ahalisince bilinir.
---------- Mesajlar birleştirildi - 17:52 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:47 ----------
Muzdarip adlı üyeden alıntı
Hayır demeyecek!
Motosiklet tipleri arasındaki fark, otomobillerdeki sedan, HB, CW, SUV farklılıkları gibidir. Fakat otomobille bir traktörü karşılaştırırsanız aralarında çok daha büyük farklar olduğunu görürsünüz. Traktörde sağ ve sol fren pedalları vardır örneğin. İleri geri vites kolu ile torku ayarlayan vites kolları faklıdır. Anlayacağınız, SUV'u sedan gibi kullanabilirsiniz fakat traktörü otomobil gibi kullanamazsınız. Skuterle motosiklet arasındaki fark da böyledir. Motosikletin debriyaj kolu skuterde arka frendir. Ayakla kullanılan bir pedal yoktur. Yani en temel sürüş sisteminde bile farklılıklar var.
O vakit scooter/maxiscooter kullananlarin ne isi var motosiklet formunda?
Firmalar( daha once de belirttigim gibi ) neden motosiklet modellerine scooter'lari eklemis. Ehliyet ve ruhsati ve plakasi ayni.
Scooterers go home!
KALMAK KADAR ESKİ, GİTMEK KADAR YENİ OLMAYANDIR ÖZLEMEK!
BEDDUALARI DENEDİM, HİÇ BİR İŞE YARAMIYOR!!!
KEŞKE, KÜFÜRLERE DE DUADAKİ GİBİ, "AMİN" BENZERİ BİR ŞEY DİYEBİLSEK....
-
yürekçe adlı üyeden alıntı
Acin motosiklet satan buyuk firmalari, motosiklet modelleri basligi altinda hepsi.
Motosiklet kulturu olmayan adamin uydurmasi bu.
Öyle olmalı veya olmamalı tartışmasında çok bir fikir sahibi değilim ama motorcycle ve scooter şeklinde belirgin bir ayrım Amerika'da var. Mesela Craigslist te satılık ilanları "motorcycles and scooters for sale" diye geçer. Hatta bazı yerlerde park yerleri bile ayrı. Motorcycle park alanı scooter dan daha geniş ve ücreti daha fazla.
-
Mersin İl Temsilcisi
hasmet adlı üyeden alıntı
Öyle olmalı veya olmamalı tartışmasında çok bir fikir sahibi değilim ama motorcycle ve scooter şeklinde belirgin bir ayrım Amerika'da var. Mesela Craigslist te satılık ilanları "motorcycles and scooters for sale" diye geçer. Hatta bazı yerlerde park yerleri bile ayrı. Motorcycle park alanı scooter dan daha geniş ve ücreti daha fazla.
Hmmm... tamam kabul.
Bir onerim olacak;
motosikletscooter.net olsun mu sitenin adi?
KALMAK KADAR ESKİ, GİTMEK KADAR YENİ OLMAYANDIR ÖZLEMEK!
BEDDUALARI DENEDİM, HİÇ BİR İŞE YARAMIYOR!!!
KEŞKE, KÜFÜRLERE DE DUADAKİ GİBİ, "AMİN" BENZERİ BİR ŞEY DİYEBİLSEK....
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)