sezer aykaç adlı üyeden alıntı
Ne yazık ki ikinci el araç bakılırken ilk bakılan km oluyor. 50 bindeki otomobil düsük kmli oluyor ama 50 bindeki motosiklet bitmiş gözüyle bakıyor. Iki sene önce 2014 model xmax 250 vardı bende. Satışa çıkardım. Bir miktar nakit lazım oldu.neyse bir ybr gördüm ilanda.açıklama kısmına xmax 250 takası yazmıs. takas teklif ettim ve henüz 14 bin kmde ve çiziksiz xmax e km yüksek o kmler benim satacagım kmler dedi. Dedim yolun açık olsun.
Birde millet 50-60 bindeki motosiklet alırken kendisininde binecegini ve km nin dahada yukselecegini hesaplayıp satarken sorun olur diye pek yanaşmıyor. Hal böyle olunca ikinci el piyasası resmen ilk kriter km oluyor. Yani adam daha satın almadan satmanın hesabını yapıyor. 20 yasındaki motosiklette adam bakimlılık ve masrafsızlik yerine düsük km arıyor. Bu nedenle bircok bakımlıve masrafsız motosikletler ilanlarda aylarca bekliyor. Turkiyede motosiklet işi gercekten zor iş. Anormal vergilerle fiyatlar tavan yaptı ciddi derecede motosiklete düsman bir kitle var. Trafikte coddi tehlikeler atlatılıyor. Yollar yapılırke motosikletler hiç hesaba katılmıyor. Birde ikinci el durumu böyle olunca motosiklet kültürü ne yazikki gelişmek yerine iyice bitiyor.