ikinci el alinabilirlik bazinda,max ve min km sinirlari ile alakali,bir kategori olusturdum.
Söz konusu,cc bazinda motor ömurleri ise durum şöyle;
Bakimlari duzenli yapilan,motor surekli limitlerde,zorlanmadan kullaniliyor ise,
Örnek,tvs apache 100-130bin km rektefiyesiz gider kanaatindeyim,oradan yap hesabini.
Yürüyen sistem ve satma konusunda,bir yorum yapamam.
Psikolojik sınır bence kırılması gereken bir ön yargı.600cc honda cbf 63000 km aldım.İyiki almışım. O paraya mt 25 alicaktim.Yola çıkınca anlaşılıyor aradaki fark. Yeterli tecrübe varsa ustaya gösterip, alınabilir.Motora ticari değil zevk için biniyorum.Guvenlik kısmını zaten anlatmama gerek yok.İlerde değiştirirsem yine fiyatları makul yüksek hacim alırım.Şimdiye kadar boşuna zahmet çekmişim.İmkan olsada herkes alabilse keşke.
Ss motorlara millet haklı olarak çekimser yanaşıyor.Ama ss için en fazla 5 bin demek sıfır gibi motor istiyorsunuz anladığım kadarıyla.
Ama bu motorlarda sonuçta mühendisler tarafından geliştiriliyor. Yani öyle kolay kolay ölmez yine bir 50,60 bin gideri olur diye düşünüyorum.
Maalesef biraz iyimser bir düşünce olmuş. Çünkü 1000 km de, 4000 km de, 8000 km de girilmesi gereken bakımları olan bir motoru ele alalım. Ama kullanıcısının tek derdi hız yapıp, hava atıp pahalı arabaları geçmek olduğundan bu bakımlara motor girmemiş olsun. 20 binleri bile göremeyecektir ağır bakımlar yapılmadan diye düşünüyorum.
Yanılıyor da olabilirim.
Cc marka model menşei fark etmeksizin "sıfır" km tercihim ve hedefimdir.
Olağanüstü durumlar istisna , ve piyasada nadir bulunan bi güzellik ise(kendimce) "temiz/sorunsuz/cazibesi bana özel ise" km fark etmeksizin duruma göre kucaklarım/dım.
ben 60,000km'de k7 gsxr aldım, kendim yurtdışından siparişle restore ettim. süsüne püsüne de devam ediyorum. ilk aldığım halinin videosunu da ekliyorum aşağıya. Şuanda kullanıyorum zaten motoru yeni haliyle fakat henüz çekmeye fırsatım olmadı. birkaç zevkli dokunuş yapıp öyle çekeceğim.
Konuyla ilgili de birşeyler söylemek gerekirse, yüksek kmli bir motor alıyorsanız bunu paranızdan çok bilginize güvenerek yapın. sonradan toparlarım diyerek, parayla rezil olmak insanın canını daha da sıkabilir. özellikle de böyle bir ülkede. Bugüne kadarki motosikletler çok komplike yapılara sahip değiller. Toparlanması sanıldığı kadar masraflı işler değil. Tabiki yurtdışından parça arayabiliyor ve alabiliyorsanız.
Son olarak toparlarsak, "Ben bunu alırım, 1 lirayı bulmaz, masrafız binerim" diyorsanız, dolaba şimdiden suyu koyun. Birsüre sonra lazım olacak. Fakat "25 liraya alırım, 10 lira da gözden çıkarırım", "ben bu işi yaparken zevkle yapıyorum", "kimseye ihtiyacım yok kendim hallederim ben yapamazsam X yardımcı olur" gibi bir konumdaysanız hiç durmayın kendi motorunuzu dilediğiniz yapın ve binin.
İkinci el bilinen marka ile aynı fiyata yakın 0 km tercihim 0 km den yana olur. Örnek 2006 model gs. 1200 e 40-50 bin vereceğime yakın fiyata Honda Suzuki ...vs 0 km makina alırım
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)