vay be, ne kadar da yeni bir motorcu! (motosikletçi?)
Reklamlar
-
3-5 bir şey karalayayım dedim sanırım biraz fazla yamzışım. Durumu olmayıp okuyamayacakları da düşünerek dev bir hizmet verip özet geçiyorum: ehliyet aldım - AEA vidyolarını izledim - ekipman aldım - motosiklet aldım - 400 km yaptım - acemilik deneyimlerimi anlattım.
Herkese merhaba.
Yaklaşık 3-4 hafta önce ilk motosikletimi alarak iki teker dünyasına giriş yaptım. İlk ehliyet aldığım zamandan itibaren yaptıklarımı anlatmak istiyorum ki hem yeni başlamak isteyen biri için 1-2 tüyo olur hem de sohbet-muhabbet olsun.
İlk kullandığım motosiklet yaklaşık 10 sene önce eniştemin 4 vitesli debriyajsız honda motosikletiydi. Toplamda 1 saat kadar sürmüşümdür. Tundan önce de motosiklet tutkum olduğu gibi bundan sonra da ufak ufak devam etti. Her ne kadar annem motosiklet alırsan hakkımı helal etmem dese de İstanbul'da çalışmaya başladıktan sonra hem kendi paranı kazanmanın verdiği güven hem de İstanbul trafiğinin insana verdiği bıkkınlıkla bir motosiklet alsam nasıl olur diye düşünmeye başladım.
A2 ehliyet almaya 2015'de karar verdim ancak çok üzerinde durmadığım için almadım. 2016 tekrar kurs+ehliyet fiyatlarını sorduğumda yaklaşık 2 ye katlandığı farkettim ve 2016 bitmeden kursa yazıldım. 700 tl kadar kursa verdim, 200-300 lira arası da ehliyet+sınav masrafı çıktı. B sınıfı ehliyetim olduğu için sadece sürüş sınavına girdim. Bazı sürücü kursları sürüş eğitimi vermemesine rağmen 700 lira kurs ücreti istedi. "E peki 700 lira karşılığında verdiğiniz hizmet ne?" diye sorunca "kurs kontejyanımızı size ayırıyoruz." dediler. Bu nedenle özellikle sürüş eğitimi de veren bir kurs buldum. Pulsar 150ns motosikletle eğitim aldık. 10 sene önceki 1 saatlik motosiklet sürüşüm sayılmazsa ilk defa motosiklet sürüyordum. 15-20 dk dur kalk yaptıktan sonra gaz-debriyaj ayarına alıştım sayılır. Düz gitme, slalom, durma v.b. konularda gayet rahat olsam da yavaş dönüşler ve 8 çizme beni baya zorladı. Yavaş dönüşlerde kollarımı o kadar kasıyordum ki durunca spor salonundan çıkmışçasına yorgunluk oluyordu. toplamda 3-4 gün 4 saat kadar pratik yaptım, normalde 12 saat olması gerekiyordu ancak sürüş yeri uzak olduğu olduğu için hem gitmeye üşendim, hem de yeteri kadar pratik yaptığımı düşünüp ısrar etmedim.
Sınav günü sabah yarım saat kadar daha pratik yaptım. Sınav başladığında gözetmen kenardan izlerken parkurda 4-5 kere döndüm. Parkur sırasıyla ; slalom, 8 çizme, platformdan geçme, geri dönüp gelme şeklindeydi. Bunları rahat yaptıktan sonra kulaklıklı telsiz taktılar, ben önde sınav aracı arkada, 30-40 km hızı geçmeden 1-2 km'lik trafik sürüşü yaptık. Sınav bitiminde tebrikler geçtin dediler, mutlu mesut eve döndüm
.
1 hafta kadar sonra sürücü kursundan belgelerimi alıp emniyetten randevu aldım. Randevu günü harçları yatırıp emniyette ehliyet işlemlerini de hallettikten 4-5 gün sonra ehliyet posta ile geldi. O zamanlar henüz hem maddi hem de manevi yönden motosiklet almaya hazır değildim bu nedenle "bir ara alırız" diye takılıyordum. Bu sırada Youtube'da Altın Elbiseli Adam'a denk geldim. Kendisine Allah rahmet eylesin, bugün kafamda 10 liralık kaskla ekipmansız motosiklet sürmüyorsam %95 onun sayesindedir. Evde her fırsat bulduğumda televizyondan vidyolarını açıp izliyordum, yanımda eşim de izliyordu, alttan alta motosiklet alma fikrini ona da aşılamak amacıyla. Fazlasıyla işe yaradı, "yeni vidyosu çıkmış aç da izleyelim" diye bana geliyordu
. Motosiklete başlarda çok sıcak bakmamasına rağmen Barkın Abinin vidyoları sayesinde yavaş yavaş ısındı denilebilir ancak AEA'yı en az benim kadar sevmiş, vefatında da benim kadar üzülmüştü.
AEA vidyoları durduk yere beni iyice gaza getirdi ve kendime tam bir fiyat/performans/güvenlik motosikleti araştırmaya başladım. Bu nedenle CBR1000RR almaya kadar verdim. Şu anda tecrübeli okurların kalp krizi geçirdiğini duyar gibiyim
Dil altı haplarınızı attıysanız devam ediyorum eheheh. Bir çok model arasında gel git yaşadıktan sonra Pulsar 200NS ABS'li modeli piyasaya sürdükten sonra net kararımı verdim. Sadece ABS'li modellere bakıyordum ve 0 almayı düşünüyordum. 0 almak istememin sebebi hem 2. el fiyatlarının 0'ları aratması, hem peşin para ile almak zorunda olmak, hem de rodajı düzgün yapıldı mı, bi arızası var mı, ileride çıkar mı sorunlarıydı. En yakın rakibi KTM Duke fiyat olarak beni biraz zorluyordu.
Sonunda dediğim gibi 3-4 hafta kadar önce Pulsar 200NS'yi aldım. Tabi öncesinde kask, mont, bellik, dizlik ekipmanlarımı hazırladım. Kask güneş vizorlü kapalı MT kask (özellikle güneş vizörlü arıyordum), mont Richa Boomerang 4 mevsim, 4Riders bellik, Venom dizlik. Ekipmanlar hakkında düşüncelerimi daha sonra açıklamayı düşünüyorum. Motosikleti kredi kartına 9 taksik + bir miktar peşin + bir miktar holosko karşılığı aldım
. İş güç sebebiyle uğraşamayacağım için 350 TL'de plaka+ruhsat işlemleri için verdim. 480 lira trafik sigortası tuttu. 3-4 gün sonra plaka ruhsat hazır oldu motosikleti almaya gittim. İlk defa trafiğe çıkacak, yaklaşık 50 km yol giderek eve gelecetim. Biraz tırsıyordum ancak kendime "hadi yaparsın, kıyıdan köşeden fıtı fıtı gidersin, bişey olmaz" diye de gaz veriyordum.
Gideceğim yolun büyük bir kısmı tem + sahilyolundan oluşuyordu. Doğrusu temde pek bir sıkıntı yaşamadım, emniyet şeridinden ağır ağır gittim (rodaj nedeniyle 50-60 km hızları aşmıyordum). İlk sapakta ben düz gidecektim ve beklediğim olay oldu, orta şeritten sağdaki sapağa son anda bir araç hızla önümden girdi. Dediğim gibi beklediğim bir olaydı, duyduklarım/okuduklarımdan otoyollarda sapaklar konusunda tecrübem vardı. Özellikle sapağa geldiğimde arkamı iyice kontrol ederek gidiyordum ve bu arkadaşın gelişinden bunu yapacağını anlamış ona göre hazırdım. Bu nedenle bir sıkıntı çıkmadı. Sahil yolunda giderken de emniyet şeridi olmadığı için bol bol şeridimde giderken yanıma girenlerce taciz edildim
. Yine teorik tecrübelerimden bunun olcağını biliyordum ve bir sıkıntı yaşamadım (içimden biraz saydırmadım değil eheh).
Şu an 400 km'yi bitirdim. En büyük sıkıntılarım yokuşlar, rodaj nedeniyle devir sınırlamaları, kadın sürücüler :( (cinsiyet ayrımcılığı değil, tecrübe ettiklerim) ve trafikten sıyrılamayıp dur kalk yapmak zorunda kalmak (hala debriyaz-gaz ayarım tam oturmuş değil eheh).
Motosiklet almadan önce (ve aldıktan sonra) bu tür yazıları okumak benim için keyifli ve öğretici oluyordu. Ben de bu nedenle acemilik tecrübelerimi paylaşmak istedim. Fırsat buldukça, ekipman, motosiklet ve trafikle ile ilgili düşüncelerimi burada paylaşmak istiyorum. Okuyan herkese geçmiş olsun diyorum kısa bir şey yazarım diyordum ama uzun oldu galiba
. Herkese güvenli sürüşler diliyorum. ![Smile162](http://www.motosiklet.net/forum/images/smilies/eskiler/gazlaa.gif)
Reklamlar
-
Özetle debriyaj işi zamanla oturur,hayırlı olsun kazasız belasız kullan inşallah..
-
okumadım. özeti varsa alalım panpa.
-
Okufum eline koluna sağlık doğru seçim kendine dikkat et patlama bi yerde eheheh
-
-
Tebrik ediyorum, cesaretiniz birçok arkadaşa örnek olacak nitelikte..
anlatım keyifli
Pulsar 5000 km dolmadan değişime girer ![Smile1](http://www.motosiklet.net/forum/images/smilies/eskiler/icon_razz.gif)
KTM390 tam olacaktır... Kazasız belasız güvenli sürüşler diliyorum,
Ayvalık dan selam ve sevgiler...
-
Hadi hayırlı uğurlu olsun.
Zehir kana karışmış.
Hamdım, piştim, hala hamım.
-
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)