Ekarademir adlı üyeden alıntı
Ben kamyon şoförüyüm ve bu konuda bilgi sahibi sayılırım.
Bi tırın lastiği mesela 1000 liradan fazla. Pahalı olduğu için eski lastiği kaplıyorlar. Ve pek iyi olduğu söylenemez. Ucuz ama kalitesiz. Bir tırda 12 lastik var. 12000 mi verirsin yoksa 6000e kaplatırmısın. Kısa vadede ucuz olduğu için tercih ediliyor. Ama uzun vadede aynıya geliyor dayanmadığı için.
Lastiğin sadece tabanı eskimez yanlarıda eskir kullandıkça. Kaplama sadece tabana yani yere temas eden yere yapılır. Yanlar yine eski kalır.
Geçen sene kamyona lastik alacaktım. Benim kamyon ufak olduğu için biraz ucuz lastik. 240 liraya kaplama aldım. Kaplama soyuldu bi kısmı. Kenarları zaten eski olduğundan çatlama yaptı. Bir seneyi çıkarmadan söküp yerine yenisini aldım.
Diğer kamyona ise 400 liraya adı sanı duyulmamış markadan lastik aldım. Gördüğüm en kaliteli lastik çıktı o ayrı mevzu. Kaliteli bilinen markalar 1 sene dayanmazken bu Otani marka lastik 2 seneyi devirdi hala yarım. Pirelli kullandım yanları soyuldu bir sene olmadan. Birigstone kullandım lastik yanlardan yedi kullanılmaz hale geldi bir sene olmadan. Şimdi Otani markayı özellikle arıyorum ama bulamıyorum getirmiyorlar artık vergi çoğalmış.
Fiyat olarak güzel ama nerde ne yapacağı hiç belli değil. Yollarda kenarda gördüğünüz lastik parçaları var ya hani. Onlar kaplama işte. Bırakır çıkar lastiğin üstünden öyle kenara fırlar. Hatta geçenlerde bi video izledim tırın lastiği soyuluyor. Onu sollayan motorcu vurup kaza yapıyordu.
Yani motorda kullanılacak birşey değil. Sonuçta iki tekr üstünde gidiyoruz ve lastik önemli. Hadi arazi motorunda filan neysede normal motorda hiç tavsiye edilecek birşey değil. Kamyonda tırda bile doğru düzgün randıman alınmıyor ki kaplamadan.
Ayrıca motorda sekme yapacağınıda düşünüyorum. Kaplama lastiği büyük araçta öne bile takamıyoruz. Balans ayarı tutmuyor diye. Motorda hiç olacağını sanmam sağa sola çeker yolda doğru düzgün gitmez. Kaplama orjinal gibi olmaz. Yamuk yumuk olur yani.
Esenlikler