Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Lastik Kaplama Hakkında

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    yedimsi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ağustos 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Msx 125
    Merhabalar.

    Lastik kaplama hakkında bilgisi, deneyimi, tecrubesi olan var mıdır?

    Bu durumu bir arkadaşımdan duydum. Çok fazla yıpranmamış, bitmemiş lastiklerin üzerine kaplama yapılıp daha iyi şekilde kullanılabilir hale getirilmekteymiş. Örn; yazlık lastiği kaplayıp kışlık olarak kullanılabiliniyormuş.

    Biraz araştırdım bu işi. Sadece motosiklet için değil araba, traktör vb. araçlar içinde daha makul ücretlere geliyormuş. Bir lastiğin yapımında 14litre petrol gidiyormuş, kaplamayla yarı yarıya tasarruf edildiği söyleniyor.

    Tabikii önemli olan performans. Tabikii lastikler bizim için en önemli metaryeller. Olumlu, olumsuz deneyimi olanlar paylaşırsa birçoğumuzun işine yaracagını düşünüyorum.

    Teşekkürler.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    sadraf - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mayıs 2016
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Superlight200
    Daha cok tirlarda oluyor bu olay. Malum onlarin tum tekerlekleri bi cbr kadar masraf cikartir o yuzden yaz kis ayri lastik kullanmaktansa kaplatiyorlar. Cok etkili olmasada kotunun iyisi diyebiliriz yaz lastigini kisa cevirmek

  3. #3
    redlion999 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Kasım 2010
    Şehir
    Turkiye degil
    Motosikleti
    BMW R1250R
    Motosiklet için değilde arabam için araştırabilirim. Tabiki tırlar gibi çok yüksek yükler taşımıyorum. Ayrıca en kalitelisi bile 0 lastik takımından ucuza gelecektir. Bugüne kadar hiçbir aracımın lastiklerini bitiremedim bayatladılar. En azından yazlık lastiği kışlığa kaplatsam bir işe yarar.

  4. #4

    Üyelik
    06 Temmuz 2014
    Motosikleti
    Yamaha Ybr125 >> Bajaj Pulsar 200NS
    Yolun kenarında bazen yılan derisi gibi soyulmuş lastikler görüyoruz herhalde bunlar kaplanan lastikten çıkıyor , tırlarda lastik sayısı fazla olunca sorun olmaz ama bizde pek keyifli olmaz herhalde bu durum.
    efendy06, zekeriyaimam ve fazil bunu beğendiler.

  5. #5
    Moderatör Levent - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Mart 2007
    Şehir
    Antalya/Kaş
    Motosikleti
    R 1200 GS Adventure
    Tırlardaki lastik sayısı ve lastiğin hiç durmadan çalışıyor olması, yapılan işin kar marjına ciddi bir sekte vurduğundan, maliyetleri düşürmek adına bu sistemin uygulandığını duymuştuk.

  6. #6
    yedimsi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ağustos 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Msx 125
    Motosikleti için kullanan birisi çok memnunmuş(fakat nınısının nınısı oldugundan detaylar bilinmiyor) Asıl önemli olan bize faydası olur mu sizce?

  7. #7
    Ekarademir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Şehir
    Aksaray
    Motosikleti
    KTM 640 Adventure
    Ben kamyon şoförüyüm ve bu konuda bilgi sahibi sayılırım.

    Bi tırın lastiği mesela 1000 liradan fazla. Pahalı olduğu için eski lastiği kaplıyorlar. Ve pek iyi olduğu söylenemez. Ucuz ama kalitesiz. Bir tırda 12 lastik var. 12000 mi verirsin yoksa 6000e kaplatırmısın. Kısa vadede ucuz olduğu için tercih ediliyor. Ama uzun vadede aynıya geliyor dayanmadığı için.

    Lastiğin sadece tabanı eskimez yanlarıda eskir kullandıkça. Kaplama sadece tabana yani yere temas eden yere yapılır. Yanlar yine eski kalır.

    Geçen sene kamyona lastik alacaktım. Benim kamyon ufak olduğu için biraz ucuz lastik. 240 liraya kaplama aldım. Kaplama soyuldu bi kısmı. Kenarları zaten eski olduğundan çatlama yaptı. Bir seneyi çıkarmadan söküp yerine yenisini aldım.

    Diğer kamyona ise 400 liraya adı sanı duyulmamış markadan lastik aldım. Gördüğüm en kaliteli lastik çıktı o ayrı mevzu. Kaliteli bilinen markalar 1 sene dayanmazken bu Otani marka lastik 2 seneyi devirdi hala yarım. Pirelli kullandım yanları soyuldu bir sene olmadan. Birigstone kullandım lastik yanlardan yedi kullanılmaz hale geldi bir sene olmadan. Şimdi Otani markayı özellikle arıyorum ama bulamıyorum getirmiyorlar artık vergi çoğalmış.

    Fiyat olarak güzel ama nerde ne yapacağı hiç belli değil. Yollarda kenarda gördüğünüz lastik parçaları var ya hani. Onlar kaplama işte. Bırakır çıkar lastiğin üstünden öyle kenara fırlar. Hatta geçenlerde bi video izledim tırın lastiği soyuluyor. Onu sollayan motorcu vurup kaza yapıyordu.

    Yani motorda kullanılacak birşey değil. Sonuçta iki tekr üstünde gidiyoruz ve lastik önemli. Hadi arazi motorunda filan neysede normal motorda hiç tavsiye edilecek birşey değil. Kamyonda tırda bile doğru düzgün randıman alınmıyor ki kaplamadan.

    Ayrıca motorda sekme yapacağınıda düşünüyorum. Kaplama lastiği büyük araçta öne bile takamıyoruz. Balans ayarı tutmuyor diye. Motorda hiç olacağını sanmam sağa sola çeker yolda doğru düzgün gitmez. Kaplama orjinal gibi olmaz. Yamuk yumuk olur yani.

    Esenlikler
    SuleymanE, espresso, fazil ve 2 diğerleri bunu beğendiler..

  8. #8
    yedimsi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ağustos 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Msx 125
    Alıntı Ekarademir adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ben kamyon şoförüyüm ve bu konuda bilgi sahibi sayılırım.

    Bi tırın lastiği mesela 1000 liradan fazla. Pahalı olduğu için eski lastiği kaplıyorlar. Ve pek iyi olduğu söylenemez. Ucuz ama kalitesiz. Bir tırda 12 lastik var. 12000 mi verirsin yoksa 6000e kaplatırmısın. Kısa vadede ucuz olduğu için tercih ediliyor. Ama uzun vadede aynıya geliyor dayanmadığı için.

    Lastiğin sadece tabanı eskimez yanlarıda eskir kullandıkça. Kaplama sadece tabana yani yere temas eden yere yapılır. Yanlar yine eski kalır.

    Geçen sene kamyona lastik alacaktım. Benim kamyon ufak olduğu için biraz ucuz lastik. 240 liraya kaplama aldım. Kaplama soyuldu bi kısmı. Kenarları zaten eski olduğundan çatlama yaptı. Bir seneyi çıkarmadan söküp yerine yenisini aldım.

    Diğer kamyona ise 400 liraya adı sanı duyulmamış markadan lastik aldım. Gördüğüm en kaliteli lastik çıktı o ayrı mevzu. Kaliteli bilinen markalar 1 sene dayanmazken bu Otani marka lastik 2 seneyi devirdi hala yarım. Pirelli kullandım yanları soyuldu bir sene olmadan. Birigstone kullandım lastik yanlardan yedi kullanılmaz hale geldi bir sene olmadan. Şimdi Otani markayı özellikle arıyorum ama bulamıyorum getirmiyorlar artık vergi çoğalmış.

    Fiyat olarak güzel ama nerde ne yapacağı hiç belli değil. Yollarda kenarda gördüğünüz lastik parçaları var ya hani. Onlar kaplama işte. Bırakır çıkar lastiğin üstünden öyle kenara fırlar. Hatta geçenlerde bi video izledim tırın lastiği soyuluyor. Onu sollayan motorcu vurup kaza yapıyordu.

    Yani motorda kullanılacak birşey değil. Sonuçta iki tekr üstünde gidiyoruz ve lastik önemli. Hadi arazi motorunda filan neysede normal motorda hiç tavsiye edilecek birşey değil. Kamyonda tırda bile doğru düzgün randıman alınmıyor ki kaplamadan.

    Ayrıca motorda sekme yapacağınıda düşünüyorum. Kaplama lastiği büyük araçta öne bile takamıyoruz. Balans ayarı tutmuyor diye. Motorda hiç olacağını sanmam sağa sola çeker yolda doğru düzgün gitmez. Kaplama orjinal gibi olmaz. Yamuk yumuk olur yani.

    Esenlikler
    Çok teşekkürler hocam verdiğin bilgiler için✋🏻

  9. #9
    MD.Murat - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Temmuz 2013
    Şehir
    İzmir / Sakarya
    Motosikleti
    yok
    bir motosiklette tasarruf etmek istemeyeceğimiz ne olsun?
    lastik ve fren bakımı.
    Olcay Avşar, espresso ve bursalıali bunu beğendiler.

  10. #10

    Üyelik
    11 Haziran 2014
    Şehir
    Ordu
    Motosikleti
    Aprilia RSV 1000
    Eskiden Tofaş kartal aracımızda kaplama lastik vardı viraj dönerken aracın arkası uzadıkça uzuyorduhiç güven vermeyen birşey ki kartalla virajları ne hızda dönüyoruzki. düşünsenize motorda viraja yattığınızda kaplamanın altından soyulduğunu.......
    bursalıali bunu beğendi.

  11. #11

    Üyelik
    03 Ekim 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha Xmax 250 Ironmax 2019
    Sonra otobanlarda görüyoruz soyulan lastik parçaları tehlike yaratıyor. Yasaklanmalı bu iş.

  12. #12

    Üyelik
    08 Aralık 2011
    Şehir
    antalya
    Motosikleti
    Benelli trk 502 & tvs neo x3i
    Kaplama işi motosiklette olmaz. Motosiklet lastikleri otomobil lastiklerine gore cok daha yükesk teknoloji ile uretilir.

    Balikesirden bir motosiklet almıstım aldigim kisi lastik kaplama isi yapiyordu. Aksama kadar orda durdum nedir ne degildir diye. Bana verdigi bilgileri paylaşayim.

    Oncelikle kaplanacak lastik tel kirmıs 3 seneden eski lastik olmayacak. Lastigin diş kismi tamamen cikariliyor. Kaplamaya hazir hale getiriliyor. Sonra bu lastik işitıliyor. Daha sonra kaplaniyor en son asamada dev gibi bir firin var orada pisiriliyor. Boylelikle sifir gibi bir lastik çıkiyor ortaya. Bu firma yaptigı lastikler gercekten saglam ki cevre illere is yapiyorlar. Oturmaya zamanlari yok.
    Maliyette lastigi sifir alsaniz 1500 liraysa 500 liraya kapliyorlar. Böylelikle ciddi bir rakam yaptiran kisinin cebinde kaliyor. Son asamada pisirilme sirasinda lastigin yanlarinda olusan catlaklar kayboluyor ve kullanima bagli lastikteki grilesme yok olup sanki bayiden sifir lastik aliyormuş gibi lastiginiz oluyor.

  13. #13
    Motosiklet Eğitmeni COQ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ocak 2008
    Şehir
    France
    Motosikleti
    Honda
    O kaplamanın çıkıp janta dolandığını bir hayal edelim.
    Ettik mi?

    Hah işte aklınıza gelen senaryolar bu sorunun maddeler halindeki cevabını oluşturuyor.
    Daha viraj ve yatma olayını söylemedim bile.
    Olcay Avşar bunu beğendi.

  14. #14
    Erdost - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Eylül 2015
    Şehir
    Gebze
    Motosikleti
    ZONTES 350 T2
    Attığın taş ürküttüğün kuşa değmeli, diye bir laf var, ışte ondan..
    MrMud bunu beğendi.

  15. #15
    bursalıali - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Aralık 2015
    Şehir
    Bursa Osmangazi
    Motosikleti
    mondial RX3İ EVO-Honda Falcon NX4- FYM 250
    Değerli arkadaşlar , lastik kaplama : motosiklette ASLAA!!... Yeni otoya zaten
    kimse takmaz, 30 - 40 senelik otomobilde bile kolay kolay tercih edilmez . Yine çok eski model otobüslerin arka lastiklerinde belki, yeni kamyonlarda da az tercih
    edilir , garibim eski modelli kamyon sahipleriyse mecburiyetten yarı yarıya kullanıyor. Sevgilerle.

  16. #16
    okanbagiscan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Eylül 2016
    Şehir
    İstanbul Kartal
    Motosikleti
    Benelli TRK 502
    Burda nasıl yapıldığı anlatılıyor.Böyle bir lastikle motosiklet kullanılırmı.Ben Fabrika üretim lastiğinden tırsıp RossoII aldım.

    https://www.youtube.com/watch?v=hc8SoPUAtxM

  17. #17
    yedimsi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ağustos 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Msx 125
    Tekrar merhabalar.

    Bugün İstanbul’dan Kocaeline giderken(genelde hep uzun yola çıkacağım zaman erken çıkarım bugün ögle vakitlerine kaldım) yolda çok fazla kamyoncuyla karşılaştım. Lastik kaplama olayı; başlarda ne kadar mantıklı gelsede sizlerinde yorumlarında belirttiği gibi sağda solda yol kenarlarındaki o lastik parçalarından birisi önümdeki kamyondan fırladı. Çok şükür takip mesafem iyiydi ve ne bana fırladı ne de ben üzerinden geçtim. Hadi kamyonetlerin bizler kadar birçok lastikleri var.. fakat bizlerin kullandığı motosiklette belirli hızlara ulaştığımızda kimsenin bu senaryolarla karşılaşmak istemeyeceğini düşünüyorum

    Deneyim ve bilgilerinizi aktardıgınız için teşekkürler.. yeni birşeyler daha öğrendik, deneyimledik

    Tekeriniz düz bassın.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)