Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Rodajdaki r25 hararet...

    REKLAM ALANI
  1. #1
    blue39 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ağustos 2017
    Şehir
    Kırklareli-Edirne
    Motosikleti
    YZF-R25
    Merhaba arkadaşlar. Ağustos başında yzf r25 aldım. Motor daha 120km de. Yani rodaji bitmedi. Bugün motoru dikkatli bi şekilde yıkadım, iyice kuruladım. Çalıştırınca rölentideyken 1 dk geçmeden hararet göstergesi 2 çizgi oldu. 2-3 dk bekledim 3 çizgiyi gördü.
    Yıkamadan önce yola çıktığımda 1 km kadar gittim ve 3 çizgi gördüm. 3-4 km kadar gidince de 4 çizgi oldu. 5-6 bin devirde kullanıyorum genelde. Anlık 6500-7000 arası yapıyorum. Zaten rodajda 7 bini geçmemem gerekiyo.
    Sizce bu değerler normal mi? Yoksa servise götürüp bi baktırmamı önerir misiniz?


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Keoma - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Aralık 2014
    Motosikleti
    Mt-125, R25 Ve Tekrar R25,Dominar 400,Mt-125 Abs
    Hayırlı olsun.Hiç hararet çizgisine dikkat etmemiştim.Yalnız çok çabuk fan açan bir motor.Zannedersem hararetten kaynaklı.Bu arada benim 2. r25'im. Diğeri de böyleydi şimdiki de.Bende 100'ü çok nadir geçerim.

  3. #3
    blue39 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ağustos 2017
    Şehir
    Kırklareli-Edirne
    Motosikleti
    YZF-R25
    Alıntı Keoma adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hayırlı olsun.Hiç hararet çizgisine dikkat etmemiştim.Yalnız çok çabuk fan açan bir motor.Zannedersem hararetten kaynaklı.Bu arada benim 2. r25'im. Diğeri de böyleydi şimdiki de.Bende 100'ü çok nadir geçerim.
    Teşekkür ederim hocam. Motorun fan kapatmasını bekliyo musun kullandıktan sonra? Yoksa inip gidiyo musun. Ayrıca biraz endişelendim motorun bi anormalliği varsa zarar veririm diye sormak istedim. İlk motorum daha o yüzden ufak şeylerde bile tedirgin oluytorum

  4. #4
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    03 Ekim 2015
    Şehir
    antalya
    Motosikleti
    R25
    1.si hararet çizgisi zaten ortaya gelicek
    2.si genelleme yapmiyim ama sanırım hepsinde böyle kontak kapattığın an devir daim kesiliyor geriye sadece fan kalıyor.onun yerine 15 20 saniye bekle kapatmadan önce radyatör soğutmasını yapsın sonra fan açılmış kapanmış boşver kapat kontağı kitle gitsin.

  5. #5
    blue39 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ağustos 2017
    Şehir
    Kırklareli-Edirne
    Motosikleti
    YZF-R25
    Alıntı burak burk adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    1.si hararet çizgisi zaten ortaya gelicek
    2.si genelleme yapmiyim ama sanırım hepsinde böyle kontak kapattığın an devir daim kesiliyor geriye sadece fan kalıyor.onun yerine 15 20 saniye bekle kapatmadan önce radyatör soğutmasını yapsın sonra fan açılmış kapanmış boşver kapat kontağı kitle gitsin.
    Anladım hocam teşekkür ederim cevap için

  6. #6
    R3dBull - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Aralık 2016
    Motosikleti
    YZF - R6
    R25´de Sıcaklık 3 diş normaldir.Ama giderken 4 diş olduysa o zaman hararet yapmış motor

  7. #7
    blue39 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ağustos 2017
    Şehir
    Kırklareli-Edirne
    Motosikleti
    YZF-R25
    Alıntı R3dBull adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    R25´de Sıcaklık 3 diş normaldir.Ama giderken 4 diş olduysa o zaman hararet yapmış motor
    Neden yapmış olabilir hocam. Sürüş sırasında neye dikkat etmem lazım hararet yapmaması için? Ve kaç dişte motor için tehlikeli olur?

  8. #8

    Üyelik
    16 Şubat 2017
    7.5 ay R25 kullandım bir kere hararet yaptı. Onda da trafik sebebiyle düşük viteste uzun süre gitmiştim. Fan açma olayı başıma geldi ama 3 dişi sadece bu olayda geçtim. Servise sormakta fayda var.

  9. #9
    blue39 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ağustos 2017
    Şehir
    Kırklareli-Edirne
    Motosikleti
    YZF-R25
    Alıntı shoeisever adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    7.5 ay R25 kullandım bir kere hararet yaptı. Onda da trafik sebebiyle düşük viteste uzun süre gitmiştim. Fan açma olayı başıma geldi ama 3 dişi sadece bu olayda geçtim. Servise sormakta fayda var.
    Teşekkür ederim

  10. #10
    R3dBull - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Aralık 2016
    Motosikleti
    YZF - R6
    Alıntı blue39 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Neden yapmış olabilir hocam. Sürüş sırasında neye dikkat etmem lazım hararet yapmaması için? Ve kaç dişte motor için tehlikeli olur?
    Kendimde R25 kullandığım için söylüyorum şehiriçi genelde hararet yapar, hareket halindeyken hararet 5 veya 6 olursa kenari çekip biraz sogumasini bekleyebilirsin.Ayrica cok dusuk devirde kullanırsan 4-5k devir veya uzun süre yüksek devir kullanırsan 12-13k devir ozamanda yapar.

  11. #11
    zekeriyaimam - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Mayıs 2016
    Şehir
    Gebze
    Motosikleti
    simson
    Hiç bişey yok devam

  12. #12
    Darkin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Eylül 2014
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    Yamaha MT-125 ('14), Yamaha MT-25 ('17)
    R25 değil MT25 kullanıyorum, aynı motor bloğu olduğu için rahatlıkla yorum yapayım ama ben de.

    İlk çalıştırdında tek çizgi, 1-2 dakika aradında iki çizgi, 2-4 dakika arası üç çizgi. Öncekikle buraya kadar her şey normal. Zaten her zaman bu beklemeyi yapıp motoru ısıtıp yola çık.

    Dördüncü çizgi, ısı gereğinden yüksek demek. Korkulacak bir seviye değil ama dikkate alıp düşürmek gerek bir iki dakika içinde. Duraklama yapmak, çok sıcak havada sürüş yapmak tetikler, bunlardan kaçın.

    Eğer iyice derinlemesine girersen konunun, motor rodajının zaten serin havada yapılması önerildiğine muhakkak denk gelirsin. O yüzden yoğun trafikten ve sıcaktan bu süreçte uzak dur.

    Benim de rodajın ilk kısımlarında yoğun trafikte 4. seviyeyi bir kez gördüğüm oldu, bir daha da görmedim.

    Beş ve altıncı seviye, arkadaşların da dediği gibi görmemen gereken seviyeler. Bu sıcaklığı görürsen motoru kapat.

    Belki zaten dikkat ediyorsundur ama ufak bir iki dipnot.

    Dipnot 1: Motor yıkama öncesi motoru kullanma (motor sıcakken su değdirme)

    Dionot 2: Motor yıkandıktan sonra tamamen kuruyana kadar da motoru kullanma.

    Dipnot 3: Motor durduktan sonra çalışan fanın herhangi bir etkisi yokmuş, boşuna akü harcama, bırak normaş şekilde soğusun.

    Dipnot 4: Ben Yamaha servisiyle görüştüğümde ilk 400 km'de 5500 deviri (beşte iki devir), 400km'den (beşte üç devir) sonra 7000 deviri geçmezsem daha iyi olacağını söylemişlerdi. Rodajın ilk yarısı, rodaj işleminin %80'ine tekabül ettiği için sabırlı ol devir konusunda fakat motoru da boğma.

    Dipnot 5: Konunun dibine giriyoruz fakat rodaj için sadece km değil, optimum zaman aralığı da vardır. Yani 1000 km'yi bir senede tamamlamak iyi bir fikir değil. Bu konuyu servise de danışmıştım, KM tamamlanmasa dahi motor kullanılmaya başlandıktan 1.5-2 ay sonra yağ değiştirilmesini öneriyorlar bu motorda (hatta km çok azsa yeniden mineral yağ koyup rodaja yine (yeni) bir rodaj yağı ile devam edilir. Özellikle Amerika'da ilk 300-400 km sonrası rodaj yağını değiştirmek (yeniden mineral bir yağla) çok duyulmadık bir şey değil)

  13. #13
    blue39 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ağustos 2017
    Şehir
    Kırklareli-Edirne
    Motosikleti
    YZF-R25
    Cevaplar kafamdaki soru işaretlerini kaldırdı arkadaşlar teşekkür ederim ilginiz için. Servisle yağ değişimi konusunu yakın zamanda görüşücem

  14. #14
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    30 Nisan 2017
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    R25
    Rölantide beklettiysen 3-5 dakika motor rüzgar alamadığından fan açmıştır.
    Şehir içi fan açar normal bendede oluyor bu durum. 1. ve 2. viteslerde deviri fazla zorlamadan(motoru bağırtmadan) kullanırsan fan açma olayını en aza indirirsin, keyifli sürmeler kardesim.

  15. #15

    Üyelik
    10 Nisan 2017
    Motosikleti
    Mondial Mc Roadracer 125 ve R6
    Motoru yüksek devir kullanmamaya özen göster şehir içinde, aslında uzun yolada gidersen zorlama bence ama şehir içi kadar olmaz sonuçta dur kalk yapmıyosun rüzgarıda alıyor.
    Şehir içinde helede trafik felan varsa dur kalk dur kalk motor ısınabilir normaldir.

  16. #16

    Üyelik
    27 Ocak 2017
    Burayı okuyup aklımdaki soru işaretlerini giderdim. Teşekkürler. (mt 25)

  17. #17
    BatuhanK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Ekim 2009
    Şehir
    İzmir
    Alıntı burak burk adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    2.si genelleme yapmiyim ama sanırım hepsinde böyle kontak kapattığın an devir daim kesiliyor geriye sadece fan kalıyor.onun yerine 15 20 saniye bekle kapatmadan önce radyatör soğutmasını yapsın sonra fan açılmış kapanmış boşver kapat kontağı kitle gitsin.
    Gerek yok öyle bir şeye, kontak kapandığın an zaten soğumaya başlıyor.

  18. #18
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW , Piaggio , Sym
    Alıntı BatuhanK adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Gerek yok öyle bir şeye, kontak kapandığın an zaten soğumaya başlıyor.
    motoru kapamadan önce fan devreye girmiş ise iki dakika durmasını beklemek faydalıdır , yüksek ısıyı transfer edemeden stop edilen motorun ilk beş dakikada ısısı daha çok artar sonra düşmeye başlar , o ilk beş dakikada supap lastikleri dahil benzin hortumları gibi kauçuk karışımlı malzemeler zarar görebilir , çok sıcak bir iklimde ise enjektör borularındaki benzin kaynama noktasına ulaşabilir !!

  19. #19
    BatuhanK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Ekim 2009
    Şehir
    İzmir
    Hararet ile fan açmayı karıştırıyoruz sanırım. Herkes karıştırıyor.

    Bildiğiniz üzere fan, soğutma sıvısını soğutur. Örnek olarak soğutma sıvısı 105 dereceye ulaştığında fan açan bir motor düşünelim. Motosikletle yolculuğumuz bitti, park edeceğiz, fan çalışıyor.
    Sıvı anlık olarak 107 dereceye çıkmış olsun. Motor fan açtı, sıvıyı 105in altına indirdi. Fan kapandı.

    Soğutma sıvısındaki bu bir kaç derecelik fark mı motoru soğutmaya yetecek?

    Bahsettiğiniz sıcaklık artışı motorun dış, gözle gördüğümüz aksamları için doğru olabilir. Hareket halinde rüzgarla soğuyan metalin dış yüzeyi, rüzgar etkisi geçince içerideki sıcaklığa daha kolay eşitlenecektir.

    Ancak iç tarafta ateşleme olmadığı yani ısı ortaya çıkmadığı için soğuma derhal başlayacaktır. Mevcut sıcaklığın artmasına imkan yok.

    Benim gördüğüm her motorda, fan çalışması gerekiyorsa kontak kapalıylen de çalışıyor zaten. Fan çalışması kesildiği an sıvı, fan açma seviyesinin hemen altındaki bir sıcaklığa düşüyor.

    Benzin hortumunun, subap lastiğinin, enjektör borusundaki benzinin soğutma sıvısındaki bi kaç derecelik farkla nasıl zarar göreceğini hiç anlayamadım.

    Hararet durumu farklı. Hararet varsa arıza vardır.
    Müşür bozuktur, fan çalışmıyordur, soğutma sıvısı azalmıştır veya bir nedenle devirdaim olmuyordur.

    Bu durumda yapılabilecek en iyi şey; motoru son viteste, düşük devirde, bol rüzgarla soğutmayı denemek olur. Olmuyorsa gölge ve rüzgarlı bir yerde motoru kapatıp beklemek...
    Durduğu yerde rölantide çalışan, soğutma sistemi arızalı motosiklet kendini soğutamaz.
    Az silindir, çok iş

  20. #20
    mustafa_325 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2010
    Şehir
    istanbul-kocaeli
    Motosikleti
    Pulsar RS 200 - Thriumph TİGER 800
    Alıntı Nikkfurie adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    motoru kapamadan önce fan devreye girmiş ise iki dakika durmasını beklemek faydalıdır , yüksek ısıyı transfer edemeden stop edilen motorun ilk beş dakikada ısısı daha çok artar sonra düşmeye başlar , o ilk beş dakikada supap lastikleri dahil benzin hortumları gibi kauçuk karışımlı malzemeler zarar görebilir , çok sıcak bir iklimde ise enjektör borularındaki benzin kaynama noktasına ulaşabilir !!
    Yorumunuz yanlış. Motorun içinde benzin yanmıyorken nasıl olacak da sıcaklık artacak? Stop edildikten sonra sizin motor dışında hissettiğiniz sıcaklık aslında motor içindeki sıcaklığın dağılması ile gelen sıcaklıktır.

    Mesela motor rolantide çalışırken piston yüzeyi ve egzoz valfi 200 derece dış yüzey 90 derecede sabitleniyor, 5000 devirde sabit tutulduğunda piston 300 derece dış yüzey 110 derecede sabitleniyor olsun. Biz hararet yapmış motoru stop etmek yerine motoru rolantide bekletirsek yavaş yavaş soğuyarak rölanti hali olan 200 iç 90 dış sıcaklıkta dengelenecektir. Fakat rolantide tutmak yerine direk stop edersek içerideki ısı üretimi sonlanacağı için bütün yüzeyler 20 derece olan hava sıcaklığına kadar soğuyacaktır.

    Motorun dış yüzeyinin stop etme sonrası ısınmasının tek yolu şudur; Soğuk motoru çalıştırıp direk gazlayarak pistonu ısıtırsınız. Sonra daha dış yüzey ısınmadan stop edersiniz birkaç dakika sonra pistondaki sıcaklık dış yüzeye dağılır.


1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)