yağmurda motosiklet kullanırken nelere dikkat edilmeli
Reklamlar
-
ben motosumu 3 ay önce aldım aldığımdan beri 700 km yol yaptım ama aldığımdan beri hiç yağmur yağmadı yağmur tecrübem sıfır yakında kış gelecek yamurda nelere dikkat etmem gerekir
ha bide şoğuk kış günlerinde sıcacık nefesim kaskın camını buğlamaz mı önümü nasıl görecem
Reklamlar
-
j700 adlı üyeden alıntı
ben motosumu 3 ay önce aldım aldığımdan beri 700 km yol yaptım ama aldığımdan beri hiç yağmur yağmadı yağmur tecrübem sıfır yakında kış gelecek yamurda nelere dikkat etmem gerekir
ha bide şoğuk kış günlerinde sıcacık nefesim kaskın camını buğlamaz mı önümü nasıl görecem
Winter is coming Önce lastik alınmalı nylon lastikten kurtulmalı. Gaz koluna çok yumuşak davranmalı. İçlik giymeli ve yağmurluğu yanında taşımalı.
Kaskın içine pinlock takılmalı buğudan kurtulmalı meli mak mek
-
Abs yoksa frenin yokmuş gibi kullanmaya dikkat et. Kuru havadaki gibi arka frene fazla güvenme, her an yanına gelip selam verebilir ufaklık Takip mesafesine de çok dikkat et. Ha bide yağmurun keyfini cikartmayi unutma. Ben yağmur yağsa da motosiklet sürsek diyen tayfadanım. O kapkara havada, kaska yağmur damlaları çarparken, arkada sevdiğin tatlı bir müzik çalarken motosiklet kullanmanın keyfi bambaşka. Kuru havalardan kat kat daha zevkli bana göre 😜
-
sana bir anımı anlatayım:
motorla bir yere gitmem lazım, şakır şakır yağmur yağıyor. vesait te yok. üzerimde şık bir takım elbise var.
neyse, bi 15 dakika bekledim, baktım yağmur daha da hızlanıyor, eehh yeter be deyip atladim motora. bi 10 kilometre gittim öylece.
tepeden tırnağa yagmur oldum. ayakkabimdan bastikca vıcık vıcık su çıkıyordu. böyle vırç vırç diye su çıkıyordu
bu da böyle bir animdir.
-
Islak yolda iki kere düştüm.Ve şunu öğrendim.
1.de yağmurda arka freni kullanmamayı(Hastane de açtım gözümü)
2.de ise ani manevra yapmamayı(Bunda küfür ederek ayağı kalktım şükür)
3.yü yaşamam inşallah
-
Keoma adlı üyeden alıntı
Islak yolda iki kere düştüm.Ve şunu öğrendim.
1.de yağmurda arka freni kullanmamayı(Hastane de açtım gözümü)
2.de ise ani manevra yapmamayı(Bunda küfür ederek ayağı kalktım şükür)
3.yü yaşamam inşallah
Bende arka fren yüzünden çok kez düşme tehlikesi geçirdim de sizin kaza nasil oldu hocam ? Gecmis olsun
-
Graywolf adlı üyeden alıntı
Bende arka fren yüzünden çok kez düşme tehlikesi geçirdim de sizin kaza nasil oldu hocam ? Gecmis olsun
Tek şeritli yolda karşıdan gelen araç önündeki aracı beni göre göre sollamaya kalktı hem de çok hızlı biçimde.Hızım 70-80km arasıydı.Ani arka fren yüzünden arka teker kitlendi ve yanıma geldi.Sonrasını hatırlamıyorum.Eşim de arabayla arkamdan geliyordu.Yan tarlada kafamı taşa vurmuş haldeymişim.Ekipmanlar görevini tam yapmış Allahtan.Çok korkmadan ama dikkatli bir biçimde sürün.
Çok korkarak sürüyordum yağmur var diye.Korkmayın ama dediğim gibi tedbirli olun.Gerisi şans artık
-
> Devam etmeye mecbur değilsen ilk başladığında bi köprü altında falan biraz dur. Yağmur durmazsa da en azından yerler düzgün ıslanır ve ilk baştaki çamur hali geçer. İlk başladığı anda yol tutuşu felaket olur.
> Lastiklerin tutuşu ıslak zeminde kötüleşir. Tutuşa yük getirecek ani fren ve virajlarda yatmaktan kaçın. Olabildiğince dik ve ani manevradan kaçınarak kullanmaya çalış.
> Takip mesafesini artır. Öndeki ani fren yapsa da güvenli fren yapabilecek şekilde konumlan.
> Görüşünü artır. Olabildiğince kenarlardan, otobüs gibi önünü göremediğin araçların yanından uzaktan geç. Aniden çıkan olabilir.
> Görünür ol. Arabaların görüşü ciddi azalır. Sarı neon reflektif yelekler yağmurda çok faydalıdır.
> Tutuşu iyi lastiğin yoksa işin çok daha zor. Bir çok motorun fabrika çıkış lastiği yağmurda çöp olur. Kötüyse lastiğini değiştir veya yağmurlu havada hiç şansını deneme.
Çoğaltma mutlaka mümkün ama aklıma gelen üst sıradakiler bunlar.
-
- Yağmur yeni başladığında ilk 15 dakika motor kullanma. Yollar temizlensin.
- Gaz, fren, viraj hepsi yumuşak olsun; ani manevra yapma.
- Diğer araçların yoldan sıçrattığı su kaskına gelecek hazırlıklı ol, reflekslerini bastır ki saçma bir hareket yapmayasın.
- En önemlisi, mutlaka EĞİTİM AL.
Hayat her zaman sen tüm olanakları yaşayıp tüketmeden önce biter... W. Faulkner
-
2014 te istanbul pendikten bir tvs apache aldım. Antalyaya gidecegim haziran ayı olmasına ragmen ülke genelinde sagnak yagışlar vardı.neyse gidip bir yagmurluk aldim 2 parcalı. Giydim saat ogleden sonra 3 gibi çıktım yola. 2 km hittim hopp motosikletli trafik polisi durdurdu. Plakan yok. Dedim yeni aldim. Nereye gidiyorsun dedi.dedim antalyaya. Bir havaya baktı bir bana baktı sanki allah belanı verecek nasıl olsa der gibi bindi motora gitti. Sonra devam ettim kurtköyün oraya vardım yagmur bastırdı ama öyle böyle degil arabalar bile gidemiyor köprü altlarinda bekliyorlar. Ben sırılsıklam ıslandım tabi 60 liralık yagmurluk ancak o kadar olur.
Bilecik yol ayrımına kadar o sagnak yagmurda gittim 125 km. Sonra hava yukseldi yagmur kesildi fakat ıslak oldugumdan soguk ile basetmem gerekti. Vucut ısımı yükseltmek için kendimi kasıyordum. Eskisehire vardim hava karardı. Birde yagmur başladı. Yolda benden baska motorsikletli görmedim. Yani kaysam düşsem eger ucurumdan uçsam orda geberirdim. Eskisehir afyon arası yaklasık 130 km yine sagnak yagmurda sürdüm. Afyona geldigimde dedim bir yemek yiyeyim birde çay içeyim kendime gelirim. Sırılsıklam halimle millet tuhaf tuhaf bakıyor . Dısarda yemek cay sigara sonra devam. Afyon bucak arası yagıs yoktu ama ıslaklik ciddi sorun oldu sırtım agrıyor ellerim üsüyordu. Bucakta yakıt ikmali yaptım ama 650 km yol gelmişim bucak antalya arası yol bitmek bilmedi. Eve geldim motosikleti parkettim kapıyı çaldım bu arada saat gece 12.30 eşim kapıyı açtı ben robot gibiyim. Kendimi koridora attım. Dedim cıkar üzerimde ne varsa. Sonra yarim saat sicak suyun altina girdim ve uyudum. Ogleye dogru uyandım sırtimda bir agri var. Biraz egzersizle oda geçti.
Yagmurlu havada ön frene fazla asılma. Pat düsersin. Arka fren daha güvenlidir. Onun haricinde takip mesafen normalden iki kat fazla olsun. Birde diger otomobiller su birikintilerini üzerine boca eder. Bunada alısman lazım.
-
Yagmurda kullanmamaya dikkat ediyorum
-
3 aylık tecrübe ile (şayet sadece o kadarsa toplamı) mahalle aralarında deneyebilirsin nasıl birşey olduğunu. Trafikten uzak dur.
-
Mümkünse kış lastiği al.
Motorsiklet elbisesi yoksa al kışlık olanlardan.
Rölentiyi az yükselt.
Diz kısmı ve el için ekstra bişeyler yap çünkü ilk oralar üşüyor.
Virajlara girerken kesinlikle gazı fazla verme veya firene dokunma mecbur kalmadıkca. Firene kasinlikle fazla yüklenme abs li modeller dahil. Çünkü yollar bazı yerlerde aşırı kaygan.
Bide motorsikletin yağmura ne kadar dayanıyor bir öğren yolda kalma!.
Lastik havasını birazcık azalt çünkü zaten soğuk hava yüzünden lastik çok sert oluyor lastik ısınamıyor ve yolu tutmuyor.
Başka sorun olursa yardım etmeye çalışacam.
-
Her an düşecekmiş gibi sürmek gerek, bazen de çok zorlamamak.
-
Mersin İl Temsilcisi
Ozellikle aksamlari sakin ola kasktaki yagmur suyunu eldivenle falan sileyim demeyin. Tum goruntu gider. Durmus halde deneyin anlarsiniz.
Ve motoru mumkun olfugunca dik tutun, frenler daha nazik sikilmali ve lastigi mumkunse kis lastigi ve su kanalli olarak degistirin.
-
Telefonu ve sigarayı cepte unutup indiğinde bir şok geçiriş yaşamak sonra ikisini de sırt çantasına koymak telefon belki çalışır ama sigaralar mındar olmuştur
-
1- Lastikletin iyi olsun
2- Virajlara hızlı girme ve çok yatma
3- Frenlemelerde çok dikkatli ol
4- Hızlı kullanma
5- Yanında yağmurluk bulundur
6- Vizörler için su kaydırıcı maddeler var onlardan al çünkü vizörün yağmur damlası olması görüşünü etkileyebilir
Tabi çokta yavaş kullanıp trafiği aksatma neyse olduğun yolun kuralı ona göre sür.
-
sezer aykaç adlı üyeden alıntı
2014 te istanbul pendikten bir tvs apache aldım. Antalyaya gidecegim haziran ayı olmasına ragmen ülke genelinde sagnak yagışlar vardı.neyse gidip bir yagmurluk aldim 2 parcalı. Giydim saat ogleden sonra 3 gibi çıktım yola. 2 km hittim hopp motosikletli trafik polisi durdurdu. Plakan yok. Dedim yeni aldim. Nereye gidiyorsun dedi.dedim antalyaya. Bir havaya baktı bir bana baktı sanki allah belanı verecek nasıl olsa der gibi bindi motora gitti. Sonra devam ettim kurtköyün oraya vardım yagmur bastırdı ama öyle böyle degil arabalar bile gidemiyor köprü altlarinda bekliyorlar. Ben sırılsıklam ıslandım tabi 60 liralık yagmurluk ancak o kadar olur.
Bilecik yol ayrımına kadar o sagnak yagmurda gittim 125 km. Sonra hava yukseldi yagmur kesildi fakat ıslak oldugumdan soguk ile basetmem gerekti. Vucut ısımı yükseltmek için kendimi kasıyordum. Eskisehire vardim hava karardı. Birde yagmur başladı. Yolda benden baska motorsikletli görmedim. Yani kaysam düşsem eger ucurumdan uçsam orda geberirdim. Eskisehir afyon arası yaklasık 130 km yine sagnak yagmurda sürdüm. Afyona geldigimde dedim bir yemek yiyeyim birde çay içeyim kendime gelirim. Sırılsıklam halimle millet tuhaf tuhaf bakıyor . Dısarda yemek cay sigara sonra devam. Afyon bucak arası yagıs yoktu ama ıslaklik ciddi sorun oldu sırtım agrıyor ellerim üsüyordu. Bucakta yakıt ikmali yaptım ama 650 km yol gelmişim bucak antalya arası yol bitmek bilmedi. Eve geldim motosikleti parkettim kapıyı çaldım bu arada saat gece 12.30 eşim kapıyı açtı ben robot gibiyim. Kendimi koridora attım. Dedim cıkar üzerimde ne varsa. Sonra yarim saat sicak suyun altina girdim ve uyudum. Ogleye dogru uyandım sırtimda bir agri var. Biraz egzersizle oda geçti.
Yagmurlu havada ön frene fazla asılma. Pat düsersin. Arka fren daha güvenlidir. Onun haricinde takip mesafen normalden iki kat fazla olsun. Birde diger otomobiller su birikintilerini üzerine boca eder. Bunada alısman lazım.
sırf bunları yaşamamak için 5000tl biriktirip yada borç alıp alır giyerim. o ne eziyet be abi üzüldüm valla... 2014 senesi biraz problemli bir sene idi genel olarak.. o yüzden sende pek suç yok )
---------- Mesajlar birleştirildi - 02:22 ---------- bir önceki mesaj zamanı 02:21 ----------
feti_can adlı üyeden alıntı
> Devam etmeye mecbur değilsen ilk başladığında bi köprü altında falan biraz dur. Yağmur durmazsa da en azından yerler düzgün ıslanır ve ilk baştaki çamur hali geçer. İlk başladığı anda yol tutuşu felaket olur.
> Lastiklerin tutuşu ıslak zeminde kötüleşir. Tutuşa yük getirecek ani fren ve virajlarda yatmaktan kaçın. Olabildiğince dik ve ani manevradan kaçınarak kullanmaya çalış.
> Takip mesafesini artır. Öndeki ani fren yapsa da güvenli fren yapabilecek şekilde konumlan.
> Görüşünü artır. Olabildiğince kenarlardan, otobüs gibi önünü göremediğin araçların yanından uzaktan geç. Aniden çıkan olabilir.
> Görünür ol. Arabaların görüşü ciddi azalır. Sarı neon reflektif yelekler yağmurda çok faydalıdır.
> Tutuşu iyi lastiğin yoksa işin çok daha zor. Bir çok motorun fabrika çıkış lastiği yağmurda çöp olur. Kötüyse lastiğini değiştir veya yağmurlu havada hiç şansını deneme.
Çoğaltma mutlaka mümkün ama aklıma gelen üst sıradakiler bunlar.
+99999999999999999
-
frene dokunma , kalkışlarda debriyajı yavaş yavaş salarak kontrollü kalk. vizörü aç , o havada motor kullandığın için kendinle gurur duy.
-
Sürüş ile ilgili epey şey yazılmış.
Ben ekipman ile ilgili yazayım dedim:
Mümkünse tüm ekipmanları kışlık versiyonları alınmalı
Bot
Eldiven
Mont
Pantolon gibi.
Bazıları idare ederim der ama yağmur bastırınca aradaki fark ortaya çıkar.
Kışlık eldiven kendisi ıslansa da içi kuru kalır.
Kışlık bot içinde ayağın en azından kuru kalır.
Termal içlikler alınmalı
Fanila
Tayt
Çorap gibi
Bazen soğuk insanın içine işler ve dikkatin dağılır.
Islanma ve terlemeye hazırlıklı olmalı
Yedek çorap
Yedek iç çamaşırı
Tek kullanımlık eldiven
Tek kullanımlık yağmurluk
Bazen tüm önlemleri alsan da ıslanırsın, ıslak bir don seni hayattan bezdirebilir.
Ekipmanlar ıslanırsa giyip çıkarmak zorlaşır, o nedenle önlem almak gerekebilir.
Ayrıca akü soğukta çabuk tükenir, motorda bir eksiklik varsa genelde soğuk havada nükseder.
Motorun bakımı iyi olmalı.
Hamdım, piştim, hala hamım.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)