Mercekli zenon tek bir noktayımı aydınlatıyor cree u7 almıştım tek bir noktayı aydınlatıyordu öneriniz hangisi
MERCEKLİ ANGEL ZENON FAR
MERCEKSİZ ZENON FAR
Mercekli zenon tek bir noktayımı aydınlatıyor cree u7 almıştım tek bir noktayı aydınlatıyordu öneriniz hangisi
MERCEKLİ ANGEL ZENON FAR
MERCEKSİZ ZENON FAR
Bnde alıcm ama büyük ihtimal görsellik için mercekli alırım heralde
---------- Mesajlar birleştirildi - 00:38 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:36 ----------
Ve merceksiz alırsanda balanslı al kessinlikle balanslı ...
mercekli zenon far daha iyi aydınlatırmı ben bu zenon fardan aldım 1 gün sonra kısaları kesti https://i.hizliresim.com/2E7zJL.jpg balanslı ile balanssınız özelliği ne
merceksiz zenon demek, ışığı her yere yayıp milletin gözünü kör etmek demek, tavşana çevirmek demek. ana bacı küfür yemek istemiyorsanız merceksiz almayın.
Aşırı hız ve dikkatsizlik motorcunun en büyük düşmanıdır.
Tamam sağol peki zenonun kısaları neden kesmiş olabilir 1 günde bizim motorcu arkadaşlarda zenon taktı araya sigortada koymadılar 2 sene sonra birinin zenonu bzuldu diğerinkinde problem yok bu sefer resimdeki mercekli zenon farı alcam takcam bakalım buda sorun çıkaracakmı
"merceksiz xenon" fotoğrafı led ampul, xenon değil. En adilerinden olduğu için de hiiiiç tavsiye etmem.
Merceksiz zenon almayın mercekli hem görüntü olarak hem ışık hüzmesi olarak çok daha iyidir. Birde amazonda çok sağlam led kitleri var 20-60dolar arası bir bakın derim ben
Selam, ilk önce led far ampulü mü, xenon far ampulü mü yoksa halojen far ampulü mü? Bu üçünden birine karar kılıp, seçilen ampule uygun bir mercek seçilmeli ve eğer xenon ampul seçildiyse ampule uygun xenon balastı seçilmelidir.
Arabalarda H1, H4, H7, H11 gibi halojen far ampul çeşitleri daha fazla iken motosikletlerde daha dar bir yelpaze söz konusu. H4 ve S2 (bundan tam emin değilim) gibi halojen ampul seçenekleri mevcut (orjinal olarak)
En çok yapılan xenon modifikasyonu (uzun kısa tek ampulde olduğu için) mercekli ya da merceksiz H4 xenon montajı oluyor. Ancak arabalarda da, motosikletlerde de (mercekli bile olsa) bu yöntem gerçek bir xenon çalışması değildir.
Orjinalden bi-xenon sistem ile çıkan araçlara baktığımızda (uzun kısa tek ampulde olacağı için bi-xenon diyorum) D1S, D2S ve D3S tipinde ampul, mercek ve balast takımları kullanılmaktadır.
Mevcut far ampulünü söküp yerine ona uyumlu led ya da H4 tipinde (xenon diye satılan) ampullerden (balast ile) takılması gerçek bir bi-xenon çalışmasının maliyet olarak 3'te 1'i civarıdır.
Gerçek bir bi-xenon çalışması için far tasına uygun ölçülere göre D1S, D2S yada D3S tipinde bir mercek seçip, far tasına monte edilmelidir. (küçük kesme-biçme işlemleri gerektirebilir.) Sonrasında bu farın içine uygun gerçek xenon ampulü takılmalıdır. Sonrasında motosikletin uygun bir yerine balast'ı monte edilmelidir.
Bu sistemin bağlantıları yapılırken elektriksel gücünü far tesisatından değil direk aküden alacağı, açma kapama ve selektör gibi tetikleme işlemlerini mevcut tesisattan alacağı "röleli" bir sistem kurulmalıdır.
Maliyet olarak biraz fazladır ancak tahminimce sahip olunması mümkün en verimli aydınlatma olacaktır.
Keyfi olarak GEN5 denilen balastlardan kullanılırsa, mercedes ve bmw gibi araçların selektör yaparken karşılaşılan şimşek çakma olayı da olur ve tadından yenmez.
Örnek olarak link'teki merceli far ilanı incelenbilir. Farın içerisine gerekli tadilatlar yapılarak gerçek bi-xenon mercek monte edilmiş olarak satılmaktadır. Motosiklete uygun bu şekilde bir ilan bulup alınabilir ya da sıfırdan montaj yapılabilir. Bu ilan keyfi olarak angel park aydınlatması da eklemiş, bu keyfe keder bir durumdur. Ben beğendim. Bu ilana ek olarak ampul ve balast seti alınarak yapılabilir ya da yaptırılabilir.
Mercekli tek bir noktayı gösteriyormuş mesela cree u1 u10 serisi gibi
---------- Mesajlar birleştirildi - 20:29 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:51 ----------
Güncel....
Aman hocam naptın merceksiz xenon'a bulaşılmaz.
Zenon farlar mercekli olmak zorunda. Ancak, piyasada büyük bir yanlış anlaşılma var. Zenon diye led ampuller satılıp bunların önüne de mercek takılıyor. Sonuç tabi ki rezalet.
Farlar, ampuller konusunda bir yanlış anlaşılmayı düzeltmek isterim. Beyaz diye satılan pek çok ampul aslında beyaz değildir. Beyaz, güneş ışığının rengidir 5000 Kelvin - 5500 Kelvin derece arasındaki renge tekabül eder. Ki benim de aydınlatma için en sevdiğim renk aralığıdır. 6000 Kelvin üzerindeki renkler her ne kadar beyaz diye ısrar edilse de aslında mavidir. 6000 Kelvin üzerindeki renklerin benim gözlemlediğim iki sorunu var. 1) yağışlı havalarda gözlerimize daha az ışık yansıtır, görme kalitesi düşer. 2) Karşıdan gelenin genelde gözünü alır. Kelvin cinsinden değer yükseldikçe ampulün aydınlatma gücünün arttığı zannedilir, oysa bu yanlıştır. Kelvin değeri arttıkça ampulün yaydığı ışığın rengi değişir.
Ampulün aydınlatma gücünü ifade eden birim lümen'dir. Standart bir halojen ampulün ürettiği ışığın lümen cinsinden değeri yaklaşık 4500 lümendir (ampulün cinside göre değişebilir). Bu durumda elimizde iki farklı değer var. Işık rengini belirleyen Kelvin ve aydınlatma gücünü belirten lümen.
Ben motosikletimdeki ampulleri LED olanlar ile değiştirmek istediğimde biraz araştırmış, istediğim 5000-5500 K aralığında rengi olup 6000 lümen üzeri (ampul başına) ışık gücüne sahip olan LED ampüllerin fiyatlarının 100 dolar üzerinde olduğunu görmüştüm. Vazgeçip halojenlerle mutlu mesut yaşamaya devam ediyorum. :D
Ek: Yanlış hatırlamıyorsam Zenon ampuller halojenlere göre daha çok, LED'ler ise daha az watt çekiyor.
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:15 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:09 ----------
Bir ek daha yapayım.
2017 senesinde BMW 3 kasalarda bi-xenon fardan LED fara geçiş yaptı. Benim gördüğüm en önemli fark, aydınlatma gücünün düştüğüdür.
mercekli olarak bu farı tavsiye edermisiniz https://i.hizliresim.com/XEW1gk.jpg merceksiz olarak hangi zenonu önerirsiniz
bende ıkı tane far bir proje ıcın almıstım etrafı angel lı 3 modlu aslında dırek motor uzerınde denemedım ama aslında fena degıl gıbı ısteyene uygun fıyatlı verebılırım.tabiki mercekli harııc xenonlu ıyı ama onlarda biraz pahalı bu düz olanlar uygun ve montajı basıt
altın elbiseli adamın şu videodaki yorumlarını dinle
https://www.youtube.com/watch?v=udOGQ3gjhOQ#t=40m43s
barkın bi kere taktırmış sonra hiç taktırmamış.
Far gücünden memnun değilsen ve aydınlatmanı geliştirmek istiyorsan komple mercekli bi-xenon'a geçmeni öneririm (uzun kısa'dan dolayı bi-xenon).
Eğer ucuz bir çözüm istersen U7 gibi iki adet sis farı ile destekleyerek kullanabilirsin. Işığın tek bir noktayı aydınlatması mercek ile alakalıdır. Merceğin şekline göre aydınlatma alanı daralır ya da genişler.
Bi-xenon'a henüz geçmediğim için koruma demirlerine bir takım u7 taktım, ihtiyaç durumunda kullanıyorum. Aydınlatacağı nokta için farların konumunu güzel ayarladıktan sonra baya iş görüyor. Öneririm.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)