Honda Türkiye İle Söyleşi ..
Reklamlar
-
Temmuz ayı sonu itibari ile yürürlüğe giren ve Avrupa dışında diğer bölgelerden ithal edilecek tüm motosiklet, aksesuar ve yedek parçada geçerli %20 ek gümrük vergisinin sektöre yansımaları gözlemlenmeye başladı.
28 Temmuz 2017 Tarihli ve 30137 Sayılı Resmî Gazetede 2017/10476 İthalat Rejimi Kararına Ek Karar olarak yayınlanarak yürürlüğe giren yeni karara göre Avrupa dışından ithal edilecek tüm motosikletlere %20, aksesuar ve çeşitli yedek parça grubuna %10 ile %20 arasında ek vergi getirildi.
Tüm sektörü ve motosikletseverleri etkileyen bu kararı yakından takip eden sektör lideri Honda Motosiklet’in Genel Müdür Yardımcısı Cem Özütok bu kararı ve yansımalarını değerlendirdi:
‘20 yıldan daha fazla bir zamandır Türkiye’de motosiklet satış ve pazarlama operasyonunu bayilerimiz ile beraber yürütüyoruz. Bu süre zarfında motosiklet pazarının inişli çıkışlı seyrini yakından gözlemledik. Her kriz döneminde ya da vergi artışı sonrasında düşüşe geçen pazar, yeni modeller ile toparlanma sürecine girer motosikletseverler nezdinde sektör güven tazelerdi. Ne var ki TUİK verilerine göre motosiklet pazarı 2013 yılından beri %3 ila %7 arasında değişen oranlarda sürekli düşüşte."
Daralan pazara ek vergi istikrar beklentisini karşılamaz
Uluslararası markaların doğrudan yatırım kararı için istikrarlı ekonomileri ve uzun vadeli plan yapabilecekleri pazarları gündemlerine aldıklarını kaydeden Özütok şöyle devam etti;
" Bu nedenle mali politikaların sıklıkla değiştiği ve yarının ne getirdiğinin bilinmediği pazarlara, sürekli kur riskinin bulunduğu ekonomilere soru işaretleri ile bakılmasına şaşırmamak gerekir. Bununla birlikte Honda Türkiye’nin ülke ekonomisine ve demografik dinamiklerine olan inancı doğrultusunda hamleleri devam etmektedir. 2015 ve 2016’ da gelen satış birinciliği ve 2017’de ulaştığımız %21,5’lik pazar payı bir tesadüf değil, üç yıl önce başlattığımız “Her Alanda Birincilik” stratejimizin planlı bir sonucudur. Bu doğrultuda da Honda Türkiye ve satış başarısında şüphesiz en fazla emeği geçen bayilerimiz, ek yatırımlar ile istihdam yaratmaya devam etmekte."
Olumsuz İmaj var
Yapılan araştırmalar Türkiye’de motosiklete dair olumsuz bir algı olduğunu gösteriyor. Özütok değerlendirmede şunları kaydetti:
" Bu nedenle sektörün lideri olarak Türkiye’de sağlıklı motosiklet kültürü oluşturmayı sorumluluğumuz ve hedefimiz olarak belirledik. Bu amacı gerçekleştirebilmek için 13 yıl önce kurulan Motosiklet Eğitim Merkezinde, günümüze kadar 17.000 motosiklet kullanıcısı güvenli sürüş eğitimi almıştır. Yalnızca bireysel kullanıcılara değil güvenliğimizi sağlayan motosikletli Polislerimize de bu eğitimleri vermekteyiz. Bununla birlikte hayata geçirdiğimiz yeni projeler ile güvenli sürüş eğitimlerimizi farklı alanlara da yayıyoruz. Geçen yıl arazi sürüş eğitimi, bu yıl da Intercity İstanbul Park’ta CBR1000RR kullanıcılarına güvenli pist sürüş eğitimi vermeye başladık. Diğer taraftan, geniş ve tam donanımlı bayi ağımızın yanısıra getirdiğimiz 250cc ve üzeri motosikletlere de 4 yıl garanti vererek başka bir ilke imza atmış bulunuyoruz."
Fiyatları doğrudan arttırmayacak
Özütok Ana hedef ışığında Honda Türkiye olarak sektörü ve müşterileri korumak için son vergi artışını doğrudan fiyatlarına yansıtmama kararı aldıklarını ifade etti. Özütok şunları kaydetti:
" Bunun yerine bize tanınan ithalat süresini de göz önünde bulundurarak elimizi taşın altına koyarak fiyatlarda kademeli bir geçiş yapacağız. Bunu da sektöre olan sorumluluğumuz olarak görüyoruz . Yine de ek gümrük vergisinin yürürlüğe girmesinin daralan pazarı daha da düşüreceğini ve 2017 yılını 130 bin adet seviyesinde kapatacağımızı tahmin ediyoruz. Bu da geçen yıla oranla %10’luk bir daralma demektir. Aynı şekilde bu olumsuz tablonun herhangi olumlu bir gelişme olmazsa devam edeceğini ve 2018 yılında da 120 bin seviyesine gerileyeceğini öngörebiliriz.’
Başvurular yapıldı
Honda Motosiklet’in Planlama’dan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı ve MOTED Başkanı Bülent Kılıçer, vergi artışından sonraki dönemi değerlendirdi:
‘2013 yılından beri sürekli daralma eğiliminde olan bir motosiklet pazarı var. Ancak pazarın büyümeye geçmesi güven ortamı ve istikrarın oluşmasını sağlar. Güven ve istikrar ortamının oluşması ile uluslararası markalar uzun dönemde yatırım yapma kararlarını planlar. Bundan sonraki süreçte, malesef yürürlükte olan vergiler ile getirilen bu ek verginin, pazarda büyük bir gerilemeye sebep olacağını, diğer taraftan istihdam ve uzun dönemli yatırım kararlarını da olumsuz etkileyeceğini düşünüyoruz. Önümüzdeki dönemde, MOTED olarak bu beklentilerimizi başta Ekonomi Bakanlığı olmak üzere tüm yetkili mecralara yapacağımız detaylı analiz ve çalışmalarla anlatmayı düşünüyoruz. Konuyla ilgili randevu talebimizi ve gerekli başvuruları yapmış bulunmaktayız’ dedi.
TUİK verilerine göre motosiklet pazarı 2013 yılından beri %3 ila %7 arasında değişen oranlarda sürekli düşüştedir.Son 2 yıldır rekor seviyeleri gören Euro ve Dolar kuru artışları yabancı markaların maliyetlerinde ciddi oranda artışlara sebep oldu. Son bir yılı mercek altına alırsak 2016 yılı ortalarında 3,3TL seviyelerinde Euro kuru, 2017 yılı güncel döneme baktığımızda %25’lik artış göstererek, 4,1TL ile rekor seviyesine çıktı. Bu durum da direk yabancı markaların maliyetlerinin artmasına sebep oldu. Kılıçer şu değerlendirmelerde bulundu:
"Geçmiş yılların sektör geneli satış seviyelerine baktığımızda pazarda sürekli bir dalgalanma ve bu dalgalanmanın yarattığı istikrarsızlık olduğunu görüyoruz. En önemli etmenlerinden birinin kur oranlarındaki ciddi artışlardır. Bunun yanı sıra yıllar içersindeki vergi oranlarının değişmesi de bir etkendir. 2001’de kriz her sektörde olduğu gibi motosiklet sektörünü de vurdu. %63 düşüş gören Pazar, ancak 3 yıl sonra toparlandı. 2006 yılında Çin menşeli ürünlerin piyasaya girmesiyle 390bin ile en yüksek seviyesini gördü. Ancak 2007 yılında %8 olan ÖTV vergisi %22’ye çıkartıldı. Vergi oranındaki artış pazarı çok olumsuz etkiledi ve 2008 yılında %51 oranında düştü. 2009 krizinde durum önceki krizlerden farklı değildi. Pazar % 26 oranında düştü. 2 yıl sonra gelen ÖTV desteği ile toparlanma eğilimine girdi çünkü ÖTV %22’den %8’e çekildi. Etkisi ise düşüş oranını toparlar nitelikteydi ve %49 artış gözlemlendi. Malesef 2013 yılından beri motosiklet pazarı sürekli bir daralma eğiliminde."
Kaynak : Cnntürk..
100 tlye 1300 km yol giden Volta vs5im
Reklamlar
-
Bu firmalar 90 lı yılların sonlarında Türkiye'de üretim yapıyorlardı.
Honda Titan modellerini, Yamaha, Beldesan (Koç) ile mopedler üretirdi.
YBR TR de üretildimiydi hatırlayamadım. 2000 li yılların başıydı YBR nin çıkışı.
O yıllarda ne kadar motor satılıyordu acaba? Şimdi üretemiyorlar. Tabii rekabet bu kadar azmış değildi.
Bu ithalata gelen ek vergiler yeniden üretmeye zorlar mı acaba?
İstikrar yok filan diye zırvalamış ama 90 lı yıllarda ne istikrarı vardı ki? Bundan bin beterdi.
Enflasyon %30-%80 lerde dolaşıyordu.
Acaba dedim ama Çinlilerle nasıl rekabet edecekler?
-
Kimse Turkiye'ye yatirim yapmaz bu ortamda. Degil yabancilarin Turkiye'ye yatirim yapmasi, buyuk Turk yatirimcilar kendi yatirimlarini yurt disina kaydiriyorlar. Guvence ve istikrar nerede, yatirim orada.
-
Hiç okuyasım gelmedi birisi özetlerse ..
-
-
Süper özet
-
Remzidemir41 adlı üyeden alıntı
Ekonomimiz ..... yemiş
Sanki hep duzgundu ya 😆
-
Cnnturk zaten hep yonetimi yerme peşinde. Terorist kanaldir kendisi, itibar etmeyin bu kanalın haberlerine.
Şaka bir yana da ben iki haftayı geçti fox tv de haber göremiyorum. Belkide iki ay oldu haber yayınlamıyorlar mı artık.
-
Eskiden çin malı motorlar yokken italyan ve japon firmaları vatandaşı soyuyorlardı resmen. Şimdi rekabet olduğundan eskisi gibi istedikleri fiyatı çekemiyorlar. Honda kineticler, piaggio scooterlar ne kadar da pahalıydı.
-
Memo84 adlı üyeden alıntı
Eskiden çin malı motorlar yokken italyan ve japon firmaları vatandaşı soyuyorlardı resmen. Şimdi rekabet olduğundan eskisi gibi istedikleri fiyatı çekemiyorlar. Honda kineticler, piaggio scooterlar ne kadar da pahalıydı.
Belki de o zamanlar üretimi uzak doğuya taşımamışlardır daha?
-
fatih.met adlı üyeden alıntı
Cnnturk zaten hep yonetimi yerme peşinde. Terorist kanaldir kendisi, itibar etmeyin bu kanalın haberlerine.
Şaka bir yana da ben iki haftayı geçti fox tv de haber göremiyorum. Belkide iki ay oldu haber yayınlamıyorlar mı artık.
aslında en kral kanal a haber değil mi ?
Doğru ve tarafsız haber..!
-
Erkan344 adlı üyeden alıntı
aslında en kral kanal a haber değil mi ?
Doğru ve tarafsız haber..!
kanal 7, a haber bunlar beni haberlerden soğuttu. eskiden haberler başlayınca heyecanlanırdım ve merakla izlemeye başlardım ama artık yok öyle bir şey.
-
En azından doların 1.75 e kadar düştüğü yıllarda vardı. (o zaman 1. sınıfa gidiyordum ).
-
Üretim yapmadığımız sürece dolar euro yükseldiği sürece ne çin malı ne afrika malı kurtarmaz.
-
Özet: hep çinden aliyorsunuz. Trde üretim yapin, vergiyi dusurelim, bol bol satin.
-
Ooooo şimdiden kamuoyu oluşturmak için PR çalışmaları başlamış. Bunlar daha iyi günlerimiz. Satışlar iyice azalınca eli çantalı abilerimiz lobi yollarını aşındırmaya başlayacak. Devlet cari açığı kapatmak için dışarı para gitmesini istemiyor ancak bir yandan satışlar azaldığı için vergi toplayamayacak ve ülkedeki yatırımları kaçırmak da istemiyor. Ekonomiye geçmiş olsun. Tutun motorları satmayın. Bir daha alamazsanız zengin değilseniz.
fatih.met adlı üyeden alıntı
Cnnturk zaten hep yonetimi yerme peşinde. Terorist kanaldir kendisi, itibar etmeyin bu kanalın haberlerine.
Şaka bir yana da ben iki haftayı geçti fox tv de haber göremiyorum. Belkide iki ay oldu haber yayınlamıyorlar mı artık.
Cnn Türk yönetimi yermez. Doğan Holding ve medya tayfası her zaman sermayenin yanındadır. İzleyici kitlesi A+ olduğu için sürekli muhalefet eder, sonra da güzel sofralarda hükümetle enerji ihaleleri parseller. Hala mı tanıyamadınız? 15 Temmuz aslında çok güzel bir fırsattı...
Edit: "Şaka bir yana" kelimesini yeni gördüm be kardeş. Uyku sersemi ironi kanallarım kapanmış
-
Sayın honda yöneticileri gerekli makamlar ile görüsüp motorsikletleri burda üretin devlet size bu konuda destek verecektir vergi azalacak ve pazara daha hakim olacaksınız. Türkiye de Motorsiklet açlığı hep vardı zaten sizinde dediğiniz gibi yükselen dolar ve euro fiyatları alım gücünü azaltıyor önleminizi alın. Bizim bir sözümüz vardır " Ayağını yorganına göre uzat" Mecburuz fiyatlar yükselince motor almamaya
-
Motosiklet Eğitmeni
Benim ne Honda'nın fiyat politikasına kafam basıyor, ne de devletin vergi politikasına.
Şimdi önce otomobilden örnek vereceğim.
Bu sıralar Fransa'da yollarda çok görmeye başladığım için civic modelinin fiyatlarına baktım.
Burada bu otomobilin başlangıç fiyatı:27.300€
Yani güncel kurla:112.295TL
Aynı aracın Türkiye fiyatı ise:105.950TL
Yani Fransa'dan daha ucuz!
Fakat Honda'nın NSX diye bir modeli var.
Pazarı küçük olan bu araba ancak 3-5 ülkede satılıyor.
Bu aracın Fransa fiyatı:197.500€
Türkiye fiyatı ise:500.000€
Yanlış okumuyorsunuz tam 2,5 kat daha pahalı.
Şimdi lüks arabanın vergi dilimi yüksek onu biliyoruz da nereye kadar?
Türkiye'de bir NSX modeli almak için verilen paraya ben burada 2 tane alıp, üstüne de 4 tane civic alıyorum.
Böyle adaletsizlik olur mu?
Hadi olur diyelim onu zenginler düşünsün.
Peki Civic modelindeki fiyat politikasını neyle izah edeceğiz?
Gelelim motosiklete.
En çok satan 2 modeli karşılaştırdım.
CBR 1000 RR Fransa satış fiyatı: 17.999€
Yani:74.437TL
Türkiye satış fiyatı ise:74.300TL
Yani Fransa ile hemen hemen aynı.
Aynı motorun bir de SP versiyonu var.
Bu versiyonun Fransa satış fiyatı:22.499€
Yani:92.547TL
Türkiye satış fiyatı ise:87.400TL
Yani Fransa'dan çok daha ucuza satıyorlar.
Gelelim çok satan ikinci modele.
NC750X
Bu modelin Fransa satış fiyatı:7.799€
Yani:32,080TL
Türkiye satış fiyatı ise:38.300TL
Yani Türkiye'de daha pahalı.
Neden?
Marka aynı marka.
2 motosiklette ithal ediliyor.
Vergi dilimleri de aynı.
Yani ne değişiyor da Honda bu iki motosiklette farklı fiyat politikası uyguluyor.
Bir de burada aynı fiyata satılıp Türkiye'de uçuk farklarla satılan motosikletler var ama onu buraya yazıp uzatmayacağım.
Ama yazacağım tabi.
Nereye yazacağıma gelince bugün bir binlik karşılaştırma konusu gördüm oraya yazacağım.
Türkiye'de ki bu fiyatlandırma konusunu konuşmak hatta bağırmak gerekiyor....
Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)
-
COQ adlı üyeden alıntı
Benim ne Honda'nın fiyat politikasına kafam basıyor, ne de devletin vergi politikasına.
Eğitim, sağlık vb konularda olduğu gibi otomotiv konusunda da ülkemizde ciddi yasal düzenlemeler yapılmalı.
Hepimizin bildiği gibi her ülkenin ithalat konusunda değişik şartları, kanunları var. Ülkemizde, özellikle güvenlik konusunda ne yazık ki avrupa standartlarında bir düzenleme yok.
Her marka ürünlerini, model numaraları aynı olsa dahi ihrac edeceği ülkenin standartlarına göre üretir. Belki bir ihtimal, civic serisi otomobilleri Türkiye standartlarına göre üretmek, avrupa standartlarına göre üretmekten daha ucuza maloluyor olabilir.
Ayrıca, uluslararası firmaların fiyatlarını hedef ülkelerin harcama alışkanlıklarına göre ayrı ayrı belirledikleri sır değil zaten.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)