Bu şehirde ne yazık ki durum böyle, kanser kavga dövüş sinir vs istemiyorsanız 60'la ancak sağ şeridin emniyete yakın tarafından otobanda gidersiniz, çizgi üzerinde neredeyse, yol ayrımı varsa sağ şeridin solundan ters yöne sinyal çakarak gidersiniz, arabalar çok tehlikeli, onlarla uğraşmamak lazım, dediğim gibi hayatta kalmak için istanbulun gerçekleri böyle ...
Kafanı takma, fakat dikkat et unutma kaporta sensin ve yaşamak zorundasın sen motorcusun .
Aynı ve daha fazla sıkıntıyla baş etmeye çalışıyorum bende.
Tekerin düz bassın kardeşim.
Bişey daha sen akresif olma yolda giderken bizim için her motorcu değerli
Bu hızla orta şeritten gitmek sıkıntı. Sağdan git desem ama genelde sağ şeridi ağır vasıta kullandığı için yol bozuk ve yağ, mazot dökülmüş oluyor
Hocam ben orman kanuncuları haklı bulmuyorum. Nasıl alışırsan öyle gider. Sen tepkini koymazsan arabası da kamyonu da "şeridi işgal etme sağdan git" sağdan gidince de "vırt zırt her yerden çıkıyorlar orası şerit mi" gibi tepkilere maruz kalıyoruz. Herkes işine geleni söylemeye devam ediyor. Yeri geliyor polislere bile derdimizi anlatamıyoruz. Herkes kurala uyacak, uymak zorunda. Her seni sıkıştıranı için polisi meşgul edeceksin ki şikayetlerden bıkıp sıkıştırana gördüğü yerde gerekli cezayı versin. Seni sıkıştıranı uyaracaksın, kusura bakma dese de susmayacaksın. Ölümün geri dönüşü yok.
Bu arada 3 seneden sonra yeni motor alınca farkettim:
Altımda cbr125 varken trafikte melül melül bakanlar altımda cbf varken üstüme çıkıyolar. Sorun motorun racing tipinde olmaması mı yoksa insanlar mı barzolaştı?
insanların içinde barzolar zaten vardı ve maalesef bunlar son yıllarda motosiklet kullanmaya başladı..
bu nedenle çok eskiden saygı gören sempati duyulan motosikletler artık nefret edilen araçlar haline geldi..
trafikte özellikle İstanbul trafiğinde motosiklete kimsenin tahammülü yok :(
ülke sığır et çuvalından oluşuyor kardeş belki sizde anlarsınız bir ara blader
sonra ben neden en soldan herkese sellektör yaparak gidiyorum diye düşünürken senin başına gelenler aklıma geliyor ve en soldan devam ederek sellektör yapmaya devam ediyorum...
Ülke hayvan dolu kardeşim ben ehliyetimi daha 2 ay oldu alalı. Direksiyon dersine gittim. En son sınav gününden önce kurs hocası önde ben arkada bana sınav turu attırıcak üstümde sürücü adayı yazan yeşil adı aklıma gelmedi o ışıklı oluyolar ya :D en sağ şeritte gidiyorum hoca önümde 4 şeritli yol otoban felanda değil daha hiçbişey bilmiyorum adam arkama geçti selektör yapıyor kornaya basıyor öküz herif
Istanbul bu konuda cok sıkıntılı. Istanbula gittim birkac ay once. Aman allahim o nasil bir trafik. Eğer sıkışık degilse durmadan akiyor. Kimsenin eyvallahi yok. Orta serit 100un alti yok. Yavasliyoruz adam dibimize giriyor, fren yapsak carpacak. 3 saat yorulmadik, yarim saatte yaslandik desem yeridir. Ankaranin gozunu seveyim.
Bazen boyle goruyorum e5 te olsun tem de olsun.Orta seritten sag seritten 60-70 ile giden motorlar. Dis dunyayla bağını koparmış arkasinda ne olup bittiginden habersiz .Trafigin hizina ayak uyduramiyorsan gececeksin emniyet seridine kendi güvenliğin için.
benim de en çok uyuz olduğum şey temde 80 le falan sağ şeritten giderken, benim bir ve iki solumdaki şeritlerde yine 80-85 km civarında hızla giden dallamalar oluyor bir sürü, tabi arkalarında kuyruk oluşturuyorlar bu sefer arkadan gelen araçlar zırt pırt benim dibimden makas atıyorlar, birazcık şeridin sağına kaysam zaten silme geçiyorlar davarlar. bu arada sağ şeritte boş oluyor ama niyeyse böyle yavaş giden su torbası beyinli kişiler sağ şeritten gitmeyi kendilerine yediremiyorlar sanırım.
Ayrıcaa Rahmi Barutçunun dediğine göre motosikletler sollama haricinde sağ şeritte gitmek zorundalar. Bunun da sebebi motosiklet hız limitleri açısından kamyon/kamyonet kategorisinde olmasından kaynaklanıyor sanırım.
Aşırı hız ve dikkatsizlik motorcunun en büyük düşmanıdır.
Aynen, en sağ şeridin en sağında bile olsam, hızım 90 bile olsa, orada bile hayvanın biri hızla gelip arkamdan selektör yapabiliyor, işte o zaman deliriyorum, elimle geç sola diyorum ben de, daha nereye gideyim arkadaş?
Bizler emniyet şeridinden gide gide, hayatında motosiklete binmemiş otomobilciler sanıyolar ki, motosikletin normal yolu emniyet şeridi.
Bir gece servis aracında önde oturuyorum, en sağ şeritte bir motosiklet var hızı 80 filan, biz de arkasındayız. Bizim şöför kızdı, "Yav hem hızlı gitmiyor, hem de emniyet şeridine girmemiş bizi engelliyor" dedi.
Dedim ki: "Emniyet şeridi sana nasıl yasaksa, aslında ona da yasak, trafik sıkışınca oradan gidiyoruz motosikletle, yol açıkken adam normal şeritte gidiyor ne yapsın?"
Kızdı, "Olmaz abi, emniyet şeridinden gidecek" dedi ısrarla.
Güldüm ve sustum.
Evet trafik kuralları var ama
hem halk arasında geçerli olan hem de denetlemekle yükümlü olanların uyguladığı bir orman kanunu var.
Aslı var mı bilmem ama hep örnek verilir ya, kanuna göre hepimiz şapka takmakla yükümlüyüz derler.
Trafikte bu çok yaygın şekilde gözlemlenebilir.
Hız sınırının 110 olması gereken yerde tabela vardır, 50 ile sınırlandırmıştır.
Kavşak vardır nizami değildir.
Işık vardır neye göre ayarlandığı belli değildir.
Sağa dönüş vardır, kimseye mani değildir ama kırmızı yanar beklersin.
Orta refüjde aralık vardır ama dönülmez levhası da vardır, o zaman o neden vardır anlamazsın.
Yaya geçidinden geçmek istersin kimse durmaz, korna çalar vs.
Hayatta kalmak için günlük hayatta uygulanan kurallara riayet etmek lazım.
Bu durumda en fazla para cezası yersin.
Ama kuralcı olursan, yol benim hakkım, geçiş benim hakkım, ışık bana yandı vs dersen cezası -maalesef- daha ağır olabiliyor.
Hamdım, piştim, hala hamım.
Motosiklet kullanıcısını hor görme, bu olayda ikinci planda; asıl vuku bulan aptallık, orta şeritte seyreden herhangi bir aracı selektör ya da farklı bir yordam ile yol vermeye ikna çabası. Sağ şerit, ağır vasıtalar ve yoldan ayrılma şerididir, orta şerit, seyir şerididir, sol şerit transit/sollama şerididir. "Sollama" kelamının da türemesine vesile olan şerit ismi. Araçlarda aslında varlığı gözetilen sadece sol aynadır, sağ ayna opsiyoneldir fakat zaman içerisinde standart halini almıştır. Sol aynanın zorunluluğu, yine sol şeridin kullanım maksadıyla paraleldir. Elbette bunları tamamı ulaşılabilir verilerdir, ancak Türkiye Cumhuriyeti sınırları içerisinde vatandaşlık icra eden saygıdeğer halk için kural ya da yordam pek mühim değildir, asla zamanında yapmadığı işler dolayısıyla hep bir telaş içerisindedir, daima acelesi vardır ve bu yolda daima her kuralı çiğneme hakkını kendisine reva görmektedir.
Tekirdağ üst yolunda radar varmış. (Tekirdağ-Malkara yolu). Eve ceza geldi. Bende dedimki kendi kendime, birdaha o yolda 70'i geçme hız sınırı 70 imiş. Tekirdağın girişinden çıkışına kadar. Araba ile bu arada. Arkadaşlar. Sağ şeritte kamyonmu dersin otobüsmü dersin, hepsi sellektör yapıyor el kol işaret. Bende radar var diye işaret yapıyorum. Artık sağında, sağına emniyet şeridinde gidiyorum. Yahu bu nasıl memleket diyorum. Ne yapıcaz anlamış değilim. Motorla olsam üstümden ezip geçerler.
Bir de şöyle bir söz vardır: "Sağından bir araç seni geçiyorsa, yanlış şeritte gidiyorsun"
Kardeş uçarak ta gitsen sana yine selektör yaparlar. Millet ters yöne giriyor kural ihlali yapıyor suçlu olduğu halde sen suçluymuşsun gibi yaşıyorlar. Altında ya camları film kaplı son model araç olacak ya da tofaşa 5-6 kişi bineceksiniz, bunlardan anlarlar anca.
Trene selektör yapan yurdum insanı sana mı yapmayacak?
İstersen tramvaya atarlanan motorcu da var elimizde.
Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)
Kaynak şuradaÖnümüzdeki araçla aramızda çok büyük bir boşluk kalırsa arkamızdaki sabırsızlanır, tacize başlar. Aslına bakarsanız trafikteki yeni başlayan araba sürücülerinin de yaşadığı en sık taciz türü budur. Sağ şeritte ilerliyor olsa bile önü açıkken kişinin makul ölçüde bir ilerleme göstermesi beklenir. Orası babanın tarlası değil, yolda etrafa bakınarak gezinemezsin.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)