hız limitleri ile alakalı
Reklamlar
-
hep derlerya hız limitleri hayatımızı koruma amaçlıdır - doğrudur, kesinlikle katılıyorum bu fikre, fakat aşağıdaki örnek ile uygulamada bir çok şeyde olduğu gibi hata yaptığımızı ve derhal düzeltmemiz gerektiğini göstereyim dedim..
mantık hatası yaptıysam uyarın lütfen..
• bölünmüş yollarda 14 metrelik bir tır'in hız limiti 85'dir - cezaya girmeyen son hızı 93'tür.
• motosikletin limiti 90 km/s, cezasız limit 99'dur..
her iki aracın cezaya girmeden limiti zorladığını varsayarsak, motosikletin tırın arka hizasından ön hizasına gelmesi 7 saniye kadar bir süre alır! takip mesafesini, sollama sonrası arkadan gelen araca bırakmamız gereken mesafeyi hiç hesaba katmıyorum..
hepbirlite sayıyoruz: 88 - 89 - 88 - 89 - 88 - 89 - 88 etti 7 saniye..
Hesaplamak gerekirse:
- tır 14 metre
hızı 93 km/s - 26 metre/saniyede
- motosiklet 2 metre
hızı 99 km/s - 28 metre/saniyede,
saniyede iki metre kat edecek hız ile solluyoruz tır'i..
asil bomba:
kurallara uygun sollama süresinin tamamı ise 53,5 saniye sürecektir..
- takip mesafesi
hızımız 93
gerekli mesafe: hızımız / 2 = 46,5 metre
- tır uzunluğu 14 metre
- sollama sonrası tır'in önüne geçmeden önce bırakmamız gereken mesafe:
tırın hızı 93 = 46,5 metre
46,5 + 46,5 +14 metre = 107 metre
107 metre / 2 metre/saniyede = 53,5 saniye
şimdi bu durumda biri bana motosiklet hız limitleri hayatımızı koruma amaçlı olduğunu anlatsın.. ))
Reklamlar
-
Aslında Almanya'daki sistem Türkiyedeki bazı otoyollara gelse süper olur düzlük bir yolda örneğin Ankara-Eskişehir herkes sol şeritten bir 30 40 km tapa gaz gidebilsin cezasız böylece hız yapmak isteyen sadece belirli yolda yapar apaçilik yapmazlar
-
-
Motosiklet Eğitmeni
Yaptığın hesap bölünmüş yollarda bir tehlike teşkil etmez.
Geliş gidiş yollarda ise sollamasa hız sınırı olmaz.
Bir an önce geçişi tamamlanan gerekir.
Bu nedenle hızını yükseltip geçişini tamamlar ve sonra sınırlamaya uygun devam edersin.
-
Çok kafa yormuşsun ama neyi ispatladın şimdi?
-
COQ adlı üyeden alıntı
Yaptığın hesap bölünmüş yollarda bir tehlike teşkil etmez.
Geliş gidiş yollarda ise sollamasa hız sınırı olmaz.
Bir an önce geçişi tamamlanan gerekir.
Bu nedenle hızını yükseltip geçişini tamamlar ve sonra sınırlamaya uygun devam edersin.
tabi canım hiç tehlike teşkil eder mi hiç, zaten sol her zaman boş olur canın ne zaman isterse sola çıkabilirsin, çıktıktan sonra da rahat rahat, arkanda hiç kimsenin olmayacağını bilmenin rahatlığıyla ister 53 ister 153 snde sollar geçersin hiç sorun yok. şahsen ben ikna oldum.
-
Hesaplamayı görünce beynim yandı hocam boşverin 3-5 hesaplamayı vitesi düşürün uzayın, tırların yanından hızlı geçmek lazım rüzgarı terletir adamı
-
Hız sınırı varda o hızlarda giden tırda yok otomobilde. Motosiklette !!
Boşverin açın gazı geçin gidin...
-
COQ adlı üyeden alıntı
Yaptığın hesap bölünmüş yollarda bir tehlike teşkil etmez.
Geliş gidiş yollarda ise sollamasa hız sınırı olmaz.
Bir an önce geçişi tamamlanan gerekir.
Bu nedenle hızını yükseltip geçişini tamamlar ve sonra sınırlamaya uygun devam edersin.
uygulamasi anlattigin sekilde zaten, fakat..
anlatmaya calistigim, %30 hiz limitini asma durumunda 427 TL kitleniyor ya, hani radar okudu maalesef birsey yapamayiz diyor yasayi uygulayanlar..
kuralsa kural eyvallah, fakat bu hesaplamaya ne derler acaba? kurallara göre sollama yapmaya kalktigimizda kendiimzi nasil bir tehlikeye attigimizi anca motor üstünde oturmus birileri bilebilir.
videolar görüyoruz emniyetten, sonunda ne güzel mesaj veriyorlar "hiz limitlerine uysalardi bu kazalar olmazdi" .. maalesef bu kadar kolay degil, kurallar, limitler gercekci olmali, teoride..
- la motorlara ne limiti yazacaaaz
+ bilmem ki la, gicik oluyom zati onnara
- he la aynen
+ otomobil kadar yazma, gicik olsunlar -eheheherehehe-
- -ehehrehehehrehe- he la yazim mi 80?
+ kaymona kac yazdin 85
- yaz 90 motora, sollarken ter döksünler -ehehereereee-
+ la abi alem adamsin ha -öhehehrehere-
.. gibi olmamali, uygulamada benim hayatimi koruyacak sekilde olmali.
● hız sınırlarına uy / trafiğin akışkanlığını takip et / hızını görüş ve duruş mesafene göre ayarla ● sürüş şekli ile kimseyi hataya zorlama, tehlike yaratma ● diğerlerin öküzlüklerini telafi edebilmek için pay bırak
-
Kesinlikle haklısınız, bu yadsınamaz.
Ama bu ülkede bu kadar detaycı olmak sizi cidden mutsuz eder. Herşeyin altında düşünülmüşlük aranmıyor buralarda.
Israrcı olursanız; "take it or leave it" durumları çokca yaşar, zamanında buralarda kaçabilirseniz kaçar, kaçamazsanız hayatınız boyunca pişman olursunuz.
O zaman neymiş? : "Run Forest Run!!!" (eğer hala gençseniz)
-
Hiz limitleri; guvenlik, yolculuk suresi, yakit sarfiyati gibi degiskenlerin tümü degerlendirilerek belirleniyor.
-
Sollama anında hız limiti uygulanmaz...
O kadar hesap yapmana gerek yoktu..
-
Tırı sollarken radara düşme olasıligı nedir. Piyango bileti almak gibi birşeydir.
Motosikletin geçiş üstünlügü olmasi gerekir. Başka türlü bu ülkede motosiklet kullanmak tehlikelidir.
-
Otobanda, çevre yolları, ana yollar da hız limitine uymak ölümcül bizim ülkemizde. Laf söylemek isteyen var ise gelsin Ankara'ya benim dediğim saatte çevreyoluna çıkacak sonra kameranın kaydettiği trajedileri hep birlikte izleriz.
-
-
Hız limitleri onun için değil, kaç metrede fren yapıp durabileceğinle ilgilidir. Aynı hızla giden 2 araçtan frene basınca önce duran motosiklet değil TIR olur, o yüzden hız sınırı da daha düşüktür.
-
Zamanında yönetmelik hazırlarken motosiklet deyince kafalarında ne canlandığını merak ediyorum gercekten
-
Ocanner35 adlı üyeden alıntı
Zamanında yönetmelik hazırlarken motosiklet deyince kafalarında ne canlandığını merak ediyorum gercekten
Muhtemelen şeytan işi bu. İki tekerli, durmaz etmez diye düşünmüşlerdir.
-
Saatte 93 km ile giden aracı, sizin de ıspatladığınız gibi 98 ile giderek sollayamazsınız. Kurallara uyma açısından hızınızı yükseltmeniz de söz konusu olmadığına göre hızınızı 93'e düşürüp aracın peşi sıra gitmekten başka çareniz yok. Bir saatlik sürüş başına 2.6 dakikanızı mecburen feda edeceksiniz
Ayrıca, hız sınırları ve takip mesafeleri rastgele belirlenmez. Büyük oranda araçların frenleme mesafeleri göz önüne alınarak belirlenir. Sürücünün, önündeki engeli gördükten sonra frene basması arasında geçen süre de bu frenleme mesafesine dahil edilir. Yaklaşık 0.7 saniye kabul ediliyordu bu süre yanlış hatırlamıyorsam.
-
bindiregandi adlı üyeden alıntı
"Cephesi rüzgara doğru tutulan kontrplak bir levhanın sürüklenme sabiti 1,0 dir. Motosiklet ve üzerindeki sürücüsünün çeşitli kombinasyonlarının sürüklenme sabiti bu kadar kötü değildir, sadece dozer taşıyan 18 tekerlekli bir treylerinki ile eşittir, yani yaklaşık 0,75…"
http://www.motosiklet.net/forum/moto...ml#post3714720
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)