Amerikan mali ise neden dolar degil de euro para birimini kullaniyorlar acaba?
Amerikan mali ise neden dolar degil de euro para birimini kullaniyorlar acaba?
madem elinde şu an meslek yok doktor ol masrafı çok tutarmı falan bu sıkıntıları düşünüp delirmezsin
avrupada satış şekli eurı bazında yapılıyor.Ona bakarsan japonlarda euro bazında,ingilizlerde.O işin ekonomik tarafı ancak harley almak ve kullanmak türkiyede külfetli bir zevk.Hiç harley kullanmayan,cruiser makinelere uzak ve bu tarza bilinçsizce zıtlaşıp "o makine kötüdür" demesi bir kere mantıksız bir yaklaşım.Amerikan malı sevmiyor olabilirsiniz,karşıtta olabilirsiniz ama bu ortadaki malın kötü ve kullanışsız olduğu anlamı taşımaz.
Ülkemizdeki harley servisleri çok pahalı,zaten bu ülkede pahalı olmayan bir motor söyleyin artık? bir ybr 125 bile 10bin bandına gelmiş ise bu ülkenin ekonomik anlamdaki bozukluğun bir göstergesidir.Aynı mantık harley markası içinde geçerlidir.yurtdışında 5-6 bin euro olan bir modeli ülkemizde 15-18 bin euro bandından satışa çıkarılıyor ise bunun ayıbı üretici firmadan değil,ülkenin saçma sapan vergi anlayışından kaynaklıdır.
ben bir chopper kullanıcısı olarak ileride imkanlarım el verirse elbette almayı düşünürüm harleyi ancak harleyinde avukatı filan değilim.Ben malın kalitesine ve yolda verdiği keyife bakarım.harley davidson markası,sattığı her model için,gerekli kullanım koşullarını zorlamadan,rutin bakımlarını yaptırdığınız sürece motor kapağını "150 bin km" öncesi açmama garantisi verir.şasesi ve mekanik motor bloğu her türlü koşul için sağlam materyallerden üretiliyor.harleye eş değer bu kalitede motorları japon cruiser makineler takip ediyor (bir noktada bazı modelleri daha sağlam japonların).Harley davidson servis planlama ve ücretlendirme politikası kısaca "uzun ömürlü bir motorun bakımları az olacağından,servisleri biraz katmerlidir" mantığından geliyor.ülkemiz harley servisleri yerine AEA'ın motor ustası levent ustayı bu konuda tavsiye edebilirim.Her türlü mekanik ve elektirik işlerini kendisi yapmakta ancak yeni modellrin beyinsel bazı problemlerini harley servisleri bakabilir ancak aküydü,rulmandı,debriyaj balatası vs gibi işler için parçasını temin edin,levent usta yapsın uygun maliyete,her işin bir çözümü var illaki harley servisine esir olmanıza gerek yok.
Herhangi bir harley modeli "8 bin km de bir" yağ değişimine girer ve tüm harleylerin 3 farklı yağ değişimi mevcuttur çünkü vrod modelleri hariç hepsi yağ soğutmalıdır.kronik herhangi bir mekanik sorunu "hakkıyla kullanım" şartları bozuladığı sürece ülkemiz şartlarında "100 bin km" kapağı açılmadan sürülebilir.tek dezavantajı iron ve street modelleri hariç üst segmentleri yüksek cc oladuğundan şehir içi 7-11 lt gibi bir benzin tüketimi yapmaktadır.harleyi olanda bunu dert etmiyor zaten.
velhasıl iron ve street modeli haricinde "ikinci el" piyasası 40-90 bin tl arası olmakla birlikte avrupaya göre çok pahalı satılan makineler.ancak kış ayı sürecinde nispeten daha uygun fiyatlara güzel harleyler bulmak mümkün ama harley için "pancar motor,taş devirinde kalma" tabirleri bence yanlış.herhangi bir harleyi 50-100 km kullanan bir kişinin ömründe bir harley sahip olma düşüncesine ciddi şekilde gireceğine şüphem yok ancak bu konular tamamen bütçesel denge ile doğru orantılı,hesabı kitabı iyi yapmak lazım.
Bu arada bir ekleme daha yapayım,2005 öncesi harleyler nispeten daha pahalı ve aranan modellerdir zira 2005 öncesi tüm harleyler karbüratörlü idi ve harleyin özünde "karbüratörlü motor kullanımı" her daim kabul görmüştür.Ne yazıkki bu noktada harleyde kapitalizmin çarkları içerisinde 2005 itibari ile enjeksiyon dünyasına geçtiğinden "hakiki harley gücünü" bir hayli kırmıştır.
Gerçek bir harley tutkunuda ya ikinci harleyini karbüratörlü alır yada sadece karbüratörlü olan modelini kullanır.kısaca harley dünyası hiçbir markanın dünyasına benzemez.
Şahsi İnstagram Hesabım: _hayalet_ct.mc
Chaos Turkey MC - instagram: chaos.turkey.mc
Superlight Türkiye Facebook Sayfamız: slturkiye
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)