Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
3. sayfa BirinciBirinci 123

çıkışa bakmak mı, önüne bakmam mı?

    REKLAM ALANI
  1. #41
    overrider - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Haziran 2008
    Şehir
    istanbul/beylikdüzü
    Motosikleti
    Honda wave 110i
    Arkadaşlar, cevapların hepsini okudum. Herkese çok teşekkürler fakat ilk mesajımdaki düşüncem değişmedi. Motosikleti sürdüğümüz yollar genellikle virajlı. Dümdüz yol bulmak çok zor. Bu sebeple sürekli yavaş ve kontrollü gitmemiz gerekiyor. Eğer altımızdaki motorun yolda hakkını vermek gibi düşüncelerimiz varsa, bir süre sonra sonunun kazayla biteceği kesin.

    Çenemiz (başımız) çıkışa gözümüz önümüze bakacak dyen arkadaşlar kısmen doğru söylemişler fakat kabul etmemiz gerekir ki çene çıkışa yönelmişken gözün önü net bir şekilde görmesi mümkün değil. Hele ki gece sürüşlerinde gözle tarama yapıp tüm tehlikeleri sezerim, 10 numara motor sürerim diyemezsiniz. Viraja o virajı dönmek için değil de motosiklet kullanmaktan zevk almak için giriyorsanız haliyle hızlı girmek zorundasınız. Bu da çok büyük bi risk. Maalesef büyük cc motorlarla keyifli sürüşlerin tek adresi ancak yarış pistleri olabilir. Çünkü yollarımız genellikle virajlı ve ayrıca ummadık tehlikelerle dolu. Asfalt kalitesi de malum. Bu sebeple ne hızlı seyir mümkün, ne de virajlara hızlı girmemiz.

    Ne yazık ki "bi bastım yarım saatte şurdayım, sürekli iki yirmi, iki otuz, iki kırk gittim" vs. çok duyuyoruz. Geceleri evimizde otururken, kulağımıza yollarda bağıran egzoz sesleri gelmekte. Bu arkadaşların patlayacağı kesin. O motorlar sadece ve sadece pist için maalesef. Amerikada falan olsan hadi bi derece. Türkiye'de bu tip sürüşlerin sonunun nasıl biteceği belli.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #42
    matrax33 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Haziran 2016
    Şehir
    Kütahya
    Motosikleti
    ktm 400 sxc
    niye seçenek tek olsun ki? önüne de bak viraj çıkışınada girişine de ortasına da. robot gibi tek noktaya kilitlenip motor mu kullanılır.

    https://www.youtube.com/watch?v=rC2Gb3JJD2Y


    şu meşhur kaynağıda koyalım buraya bilmeyenler vardır.

  3. #43

    Üyelik
    20 Aralık 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Gsx-R 1000(gixxer k9)
    Alıntı overrider adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar, cevapların hepsini okudum. Herkese çok teşekkürler fakat ilk mesajımdaki düşüncem değişmedi. Motosikleti sürdüğümüz yollar genellikle virajlı. Dümdüz yol bulmak çok zor. Bu sebeple sürekli yavaş ve kontrollü gitmemiz gerekiyor. Eğer altımızdaki motorun yolda hakkını vermek gibi düşüncelerimiz varsa, bir süre sonra sonunun kazayla biteceği kesin.

    Çenemiz (başımız) çıkışa gözümüz önümüze bakacak dyen arkadaşlar kısmen doğru söylemişler fakat kabul etmemiz gerekir ki çene çıkışa yönelmişken gözün önü net bir şekilde görmesi mümkün değil. Hele ki gece sürüşlerinde gözle tarama yapıp tüm tehlikeleri sezerim, 10 numara motor sürerim diyemezsiniz. Viraja o virajı dönmek için değil de motosiklet kullanmaktan zevk almak için giriyorsanız haliyle hızlı girmek zorundasınız. Bu da çok büyük bi risk. Maalesef büyük cc motorlarla keyifli sürüşlerin tek adresi ancak yarış pistleri olabilir. Çünkü yollarımız genellikle virajlı ve ayrıca ummadık tehlikelerle dolu. Asfalt kalitesi de malum. Bu sebeple ne hızlı seyir mümkün, ne de virajlara hızlı girmemiz.

    Ne yazık ki "bi bastım yarım saatte şurdayım, sürekli iki yirmi, iki otuz, iki kırk gittim" vs. çok duyuyoruz. Geceleri evimizde otururken, kulağımıza yollarda bağıran egzoz sesleri gelmekte. Bu arkadaşların patlayacağı kesin. O motorlar sadece ve sadece pist için maalesef. Amerikada falan olsan hadi bi derece. Türkiye'de bu tip sürüşlerin sonunun nasıl biteceği belli.
    1 haftadır Beylikdüzü'nü inleten benim. e-5 den bi aşağıya bi yukarıya.
    Çok pardon.
    overrider bunu beğendi.

  4. #44
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Alıntı overrider adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar, cevapların hepsini okudum. Herkese çok teşekkürler fakat ilk mesajımdaki düşüncem değişmedi. Motosikleti sürdüğümüz yollar genellikle virajlı. Dümdüz yol bulmak çok zor. Bu sebeple sürekli yavaş ve kontrollü gitmemiz gerekiyor. Eğer altımızdaki motorun yolda hakkını vermek gibi düşüncelerimiz varsa, bir süre sonra sonunun kazayla biteceği kesin.

    Çenemiz (başımız) çıkışa gözümüz önümüze bakacak dyen arkadaşlar kısmen doğru söylemişler fakat kabul etmemiz gerekir ki çene çıkışa yönelmişken gözün önü net bir şekilde görmesi mümkün değil. Hele ki gece sürüşlerinde gözle tarama yapıp tüm tehlikeleri sezerim, 10 numara motor sürerim diyemezsiniz. Viraja o virajı dönmek için değil de motosiklet kullanmaktan zevk almak için giriyorsanız haliyle hızlı girmek zorundasınız. Bu da çok büyük bi risk. Maalesef büyük cc motorlarla keyifli sürüşlerin tek adresi ancak yarış pistleri olabilir. Çünkü yollarımız genellikle virajlı ve ayrıca ummadık tehlikelerle dolu. Asfalt kalitesi de malum. Bu sebeple ne hızlı seyir mümkün, ne de virajlara hızlı girmemiz.

    Ne yazık ki "bi bastım yarım saatte şurdayım, sürekli iki yirmi, iki otuz, iki kırk gittim" vs. çok duyuyoruz. Geceleri evimizde otururken, kulağımıza yollarda bağıran egzoz sesleri gelmekte. Bu arkadaşların patlayacağı kesin. O motorlar sadece ve sadece pist için maalesef. Amerikada falan olsan hadi bi derece. Türkiye'de bu tip sürüşlerin sonunun nasıl biteceği belli.
    Aynen oyle. Otoyolda yuksek hizda, veya virajli yollarda zevkli kullanma esnasinda yola guvenmek zorundasiniz. Onunuze bisey cikarsa yapabileceginiz hic bir sey yok.

    Benim de cok aklima yatmadi kafanin onde gozun yerde olmasi. Acikcasi o hizlarda tum konsantrasyonum viraja odaklanmis oluyor zaten. Bi de "acaba yolda micir varsa, ya geyik cikarsa" diye supheye dustugum an yerdeyim ben, yol kaymak gibi bile olsa da...

    Amerika'da neredeyse pist gibi kullanilan zevk yollari var. Grup suruslerinde daglar paso motosiklet ve spor araba dolu. Daha bugun bir Porsche GT3 ve bir de Ferrari gordum. Her turlu motosikletin sayisi belli degil zaten. Bu arada istediginiz yere giden dumduz otoyol da var. Bu yollar sadece zevk icin yapilmis, daglarin arasindan kivrim kivrim gidiyor. Bi ara kisa bi video yukleyecegim. Allah ne verdiyse gidiyo herkes, dizler yerlerde... Yol duzgundur diye giveniyoruz. Olmasa zaten onden birileri kaza gecirmis olurdu
    overrider bunu beğendi.

  5. #45

    Üyelik
    03 Ekim 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha Xmax 250 Ironmax 2019
    Geniş görmek diye bir şey var, bir noktaya odaklanmamak lazım. Hız arttıkça fark ettiklerimiz azalır. 1. kural hız düşürülecek virajın çıkışına doğru bakarken önündeki çukuru da göreceksin olay bu. Önüne bakarken yandaki hareketleri farketme kabiliyetinizi geliştirin. Sadece virajda değil trafikte her yerde çok önemli.

  6. #46
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    overrider bunu beğendi.

  7. #47
    otopsici - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Nisan 2009
    Şehir
    van
    Motosikleti
    Yamaha tracer 900 - Yamaha tracer 700
    Alıntı Levent adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kafayı çevirelim de gözler kapalı olsa da döneriz bi şekilde ;)
    Doğru yüz kişi yalanlasa da DOĞRUDUR.
    Yanlış yüz kişi doğrulasa da YANLIŞTIR.
    Dürüst olun DANSÖZLERİ kimse sevmez

  8. #48
    fatih.met - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Aralık 2015
    Şehir
    istanbul büyükçekmece
    Motosikleti
    Tvs Apache, Gsr600
    Alıntı matrax33 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    niye seçenek tek olsun ki? önüne de bak viraj çıkışınada girişine de ortasına da. robot gibi tek noktaya kilitlenip motor mu kullanılır.

    https://www.youtube.com/watch?v=rC2Gb3JJD2Y


    şu meşhur kaynağıda koyalım buraya bilmeyenler vardır.
    bende hep merak etmişimdir viraja girince ne için gaz verilir diye. arka tekerin tutunma yüzeyi daha fazladır ve ön tekere göre daha fazla basınç altında yola tutunabilecek kapasitededir.

    bu durumda viraja sabit hızla girdiniz ve tedirginlik yaşıyorsunuz teker kayacak diye, o zaman motoru sabit hızda tutacak derecede gaz vermeye devam edin ki motor hızını korumak için sürekli ileri doğru arka teker yardımıyla ivmelensin ve bu durumda ön tekerdeki yükün bir kısmını kendine yani arka tekere çeksin.

    virajlarda gaz verme mevzusunu şimdi anladım. bu arada vücut ile motora yön verilemeyeceğinide bilimsel kanıtlamışlar yani çok az yön verilebiliyor.

    vücut konumlandırma aslında kişini dengesi için önemlidir. mesela motoru daha az yatırıp daha keskin bir dönüş yapmak için vücutun kendisi motordan sarkıtılır ve böylece tekerlerin yola tutunmasına katkıda bulunulur.


3. sayfa BirinciBirinci 123

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler