Ön tekerde ABS etkisi - birinci elden tecrübe
Reklamlar
-
29 Ağustos 2017, 10:20
#1
Arkadaşlar konu çok defa konuşuldu,
Fren yapmayı bilene ABS gerekmez diyenler,
her durumda ABS iyidir diyenler,
ABS mesafeyi uzatır diyenler,
ne münasebet kısaltır diyenler vs.
Dün işten eve giderken Maslak Tem bağlantısı arasındaki Opet civarında normal hızda seyrederken,
muhtemelen aynaya bakmayan veya beni farketmeyen bir sürücü,
ben arka kapsının hizasında iken aniden ve çok sert şekilde sağa geçti.
Muhtemelen petrole girmek istedi, bilemiyorum.
Trafik yoğun olmadığı için akan trafikteki hızım muhtemelen 50 km\h civarındaydı.
Araba biraz daha yavaş olabilir, 40 km\h civarı.
Yani ne hızlı ne yavaş.
Anlık bir tepki ile motoru sağa kontra yaptım ve biraz yatırdım,
ancak şeridime o kadar sert girdi ki hala çarpışmaya doğru gittiğimiz için elim gayri ihtiyarı frene gitti.
Arka frene bastım mı hatırlayamıyorum.
Farkettiğim nokta ise ön tekerde ABS devreye girdi.
Lastik kaymadan ön fren de yaparak kontra ile kurtardım.
ABS olmasa idi ön teker kesinlikle kayacak ve düşecektim.
Sözün özü : bence ABS'li motor tercih edin, ne zaman işe yarayacağını bilemezsiniz.
Hamdım, piştim, hala hamım.
Reklamlar
-
29 Ağustos 2017, 10:26
#2
yahu "abs gereksizdir, fren yapmayı bilene absye gerek yoktur" falan diyenler halt etmiş zaten.
absli motosikletim var, absyi devreye soktuğum günü hatırlamam ama var mı, var. kaygan yerde, su dolmuş bi çukurda rahatça fren yapabiliyorum kafam rahat. abs önemlidir. 2016-2017 motosikletler alıyor insanlar, hemde bir ton para verip. Örneğin r25 gibi. Ama abs yok. Almayın arkadaşım, bu meret o kadar önemli ki, kafanız rahat frene basabiliyorsunuz.
-
29 Ağustos 2017, 10:34
#3
abs siz motorumla 20 km hızla sağ şeride geçmek için aynaya bakıp önüme bakma mesafesinde önümdeki aracın çok ani durduğunu gördüm ve panikle direksiyonu sağa kırıp elim de ön frene gitti gayri ihtiyari, sonuç yerle yeksan.
abs li motorumla 20 km hızla toz toprak çalışma olan yolda minibüsün arkasından önüme atlayan kadın ile aramda 2 mt yoktu ön frene asıldım gayri ihtiyari. tak dedi durdu ve ben ayaktaydım.
bu en basit örnek. abs gereksiz diyene gerçekten "yaw hee hee" diyip devam edin.
kolay gelsin.
-
29 Ağustos 2017, 10:49
#4
Abs olmalı Yolu okumak yola odaklanmak dahada önemli keyifli sürüşler
-
29 Ağustos 2017, 10:54
#5
Daha önce Pulsar NS200 sahibiydim. Bir kaç defa acil fren yapmam gereken nokta oldu ve sonuç yerde uzunca lastik izi ve duramama kaygısı.
Çok şükür bir çarpma veya kaza meydana gelmedi. Hatta yan bile yatmadım.
Ama şimdi Dominar ile ABS farkını geçen gün önümde aniden frene asılan otomobil sürücüsü ile yaşadım.
Ortalama hız 50-55 diye hatırlıyorum. Freni genelde ön ve arkayı kombine kullanan biriyim. Ve aynı şekilde yine önümdeki sürücü ile birlikte ön ve arka frene aniden abandım. Sonuç kayma yok. Ve çok sakin bir şekilde durmayı başardım.
Psikolojik olarak yine pulsar ile aynı durumu yaşarım diye rahatsız olsam da yaşamadım. Gerçekten ABS farkını ortaya koyuyor demek ki. Bu durumda ABS'nin gereksiz olduğunu söyleyen arkadaşlara mutlaka ABS'li bir motosiklete binmesini ve trafiğe çıkmasını tavsiye ediyorum.
Farkı yaşayarak anlamak daha etkili oluyor sanırım.
-
29 Ağustos 2017, 11:05
#6
r25 kullanırken abs nin çok gerekli olmadığını düşünenlerdenim.
Sorsanız bana bir rossi edasyıla iyi fren yapıyor, limon gibi sıkıyordum.
Keza 20bin km de düşmedim çok şükür.
Şimdi abs li motor kullanıyorum. Bir daha abs siz motor almam.
O derece. Adamlar boşuna standart koymuyor.
-
29 Ağustos 2017, 11:49
#7
İlk motorumu alalı 130 km oldu. Ön frene her basmamda abs nedir ne değildiri hissettim. Motorumda abs yok ve az bi sert basmamda kaymaya başladığını hissediyorum. Kısaca ABS şart.
-
29 Ağustos 2017, 12:00
#8
Sırf bu yüzden ABS'siz tüm japonları kenara atıp Pulsar aldım. Var abi nolursa olsun, plastiği dandik olsun ama ABS'li. Farketmeden çok işe yarıyor.
-
29 Ağustos 2017, 12:13
#9
ABS hava gibidir.Varliği belli olmaz Yoklugu öldürür.
-
29 Ağustos 2017, 13:17
#10
hava yastığı gereksiz demek kadar gereksizdir abs gerekesiz demek teknoloji en dibine kadar kullanılmalıdır eğer imkan varsa...
-
29 Ağustos 2017, 13:20
#11
Abs iyidir, hoştur, da, asıl sıkıntı bana göre, aynı marka model bir 200-250 cc de Abs var diye 5-6 bin kösmek gıcık ediyor adamı.
-
29 Ağustos 2017, 13:21
#12
Adamlar testini yapmış fark ortada
https://youtu.be/M3MfLcJLaCs
-
29 Ağustos 2017, 18:50
#13
motorda abs olduyunu nasıl anlarız
-
29 Ağustos 2017, 19:29
#14
eray123 adlı üyeden alıntı
motorda abs olduyunu nasıl anlarız
Fren diskinin içinde küçük delikli bir halka şeklinde abs okuyucusu olur.
-
29 Ağustos 2017, 20:03
#15
böyle durumlarda çok iyi kurtarıyor evet. gel gelelim dalgınsanız, önünüzdeki aracın aniden frenlediğini görmediyseniz ve altınızda abs' li fakat freni kuvvetli olmayan bir alet var ise vay halinize. hani böyle ishal olursunuz da kakanın totodan çıkmasını engelleyemezsiniz ya işte aynı o şekilde gitmeye devam ediyor motor. fakat abs siz bir motorda, fren tecrübesi olan bir sürücü abs li bir motora kıyasla sizden çok çok daha iyi bir şekilde o vaziyeti kotarma şansına sahip. ABS siz motorda frenaj öğrenen tecrübeli arkadaşlarınızdan şöyle bir cümle elbet duymuşsunuzdur (ulan alet güzel de abs li bu, bana gelmez).
uzun lafın kısası, abs'nin hayat kurtarma olasılığı ani gelişen olaylarda çok çok daha fazla fakat her şey sizin yolu ve trafiği nasıl okuduğunuza bağlı.
böyle durumlarda ABS sizi durdurmaz, (hatta yola, lastiğe ve abs nin kalitesine göre sizi daha kötü bir vaziyetin içine dahi sokabilir.) hızınızı maksimum düzeyde düşürüp size manevra şansı tanır. o da kullanabilene.. hatta bazen öyle durumlar oluyor ki, ulan keşke ABS olmasaydı da önü kitleyip yan yatırabilseydim motoru diyorsunuz.
---------- Mesajlar birleştirildi - 20:03 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:49 ----------
abs kalitesi derken asıl anlatmak istediğim mevzu şudur:
-
30 Ağustos 2017, 00:20
#16
dört şeritli yolun en solundan 190 ile giderken, en sağdaki aracın en sola geçme çabasından dolayı öğrendim abs nin önemini.. bir film şeriti geçti tabi o 3-5 salisede.. kendime geldiğimde arabanın arka tamponun tozunu alma pozisyonundaydım ama yinede motor yatmadı zor bela ikinci şetire geçtim arkadan gravat olmadan.. Abs için gereksiz diyenler teknolojiden bihaber olanlardır.. eksiden abs mi vardı diye başlarlar konuya.. evet yoktu ama bizde çok kaza yaptık o zamanlar.. bu olayı abs olmayan bir motorla yaşasam zaten arabaya yaklaşamadan yerde bulurdum kendimi.. insan düşünüyor neden en sağdan en sola geçmek ister bir insan evladı.. hemde 60 km ile giderken önün bomboş başka araç yokken neden en sola giripte arkadan gelen öotorcunun hayatını karartmak istersin.. düşünüyorum düşünüyorum bulamıyorum.. yanına gidip saydıracaksın ama yanında ailesi var çoluk çocuk muhabbetteler arabanın içinde belki benim yaşadıklarımdan bile haberleri yok.. sonra düşünüyo insan burası Türkiye kardeşim normal böyle şeyler.. hayatta kaldığımız her gün için şükretmeliyiz belkide..
-
30 Ağustos 2017, 00:45
#17
artık bırakın abs tartışmalarını, abs olmazsa olmazın yanında abs artık yeterli bile değil, şimdi msc ya da cornering abs denen bir teknoloji yüksek cc'li motorlarda standart olmaya başladı.
https://www.youtube.com/watch?v=2h9MVbkpLZQ
-
30 Ağustos 2017, 01:54
#18
Turkiye asfaltında Abs yasal zorunluluk olmalı bence.
-
30 Ağustos 2017, 02:08
#19
54RR adlı üyeden alıntı
Turkiye asfaltında Abs yasal zorunluluk olmalı bence.
Zaten 2018 Ocaktan itibaren Euro 4 ve ABS olmayan motorların ithalatı yasaklanıyordu sanırım.
"Önemli olan acil durumda ne yapacağını bilerek sürmek değil, acil duruma hiç düşmeyecek şekilde sürebilmektir."
-
30 Ağustos 2017, 06:22
#20
OğuzÖztürk adlı üyeden alıntı
Zaten 2018 Ocaktan itibaren Euro 4 ve ABS olmayan motorların ithalatı yasaklanıyordu sanırım.
2018 model motor alamayacağım için pek araştırmadım ama olursa iyi olur
İnsanlar sevilmek için yaratıldılar. Eşyalar kullanılmak için. Dünyadaki kaosun nedeni; eşyaların çok sevilip insanların ise kullanılmasıdır.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)