Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 123 ... SonuncuSonuncu

Çıplak motor nasıl kullanıyorsunuz ?

    REKLAM ALANI
  1. #1
    Mr Joseph - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Nisan 2017
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    RS200
    Bende 200RS var. 100 ün üstüne çıktımı istemsizce motora yatıyorum. Yatmayınca o rüzgar ile yol çekilmiyor. Geçen naked motora bindim. Ön cam filan da yoktu tamamen çıplak, 150-160 arası gittiğim de kendimi dayak yemiş gibi hissettim. Bide bunlarla uzun yola çıkanlar var. Bende ileriye doğru xj6 filan almak istiyorum da bu olay çok canımı sıkıyor. Naked motor sevenler bana püf noktaları söyleyebilir mi


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    54RR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Şubat 2013
    Şehir
    Sapanca
    Motosikleti
    --12 R1 Crossplane
    Siperlik takarsın dicemde onu zaten biliyorsundur birde uzun yolda sürekli yüksek hız yapılmaz zaten 110-120 devam.

  3. #3

    Üyelik
    20 Aralık 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Gsx-R 1000(gixxer k9)
    Bir hafta cb650f kiraladım. Az önce teslim ettim şuan metrobüse bindim.
    Konuya dönersek çok rüzgar yiyorsun malesef cam filan da yoktu.
    Önümüzdeki 6 ay motor kullanmak istemiyorum düşün ne hale getirdi naked beni.

  4. #4
    fatboyyy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Temmuz 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Suziki GW250 Inazuma
    Motorda olmanın amacı o değil miydi ya, böyle rüzgar gelsin; hissedelim vs vs.
    Aldığım motorda benden evvelki sahibi cam taktırmıştı. Motoru eve getirir getirmez yaptığım şey camı sökmek olmuştu. Rüzgarıma mani oluyor diye
    Bohemian, sdt, selsa ve 2 diğerleri bunu beğendiler..

  5. #5
    Hedef_Turan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Ağustos 2011
    Şehir
    Türkiye
    Motosikleti
    Rx3i Evo
    Uzun yolda camda olsa arkasına yatamazsın zaten o pozisyonda en fazla kaç km gidebileceksin o yüzden ya uzun tur camın olacak yada rüzgarın seni çok hırpalamayacağı hızlarda gideceksin ben standart camlı xj6f ile şehirler arası yolda 120 km hızı geçmezdim hiç sonrasında tokatlama başlıyor R1 ile şehirler arası gittim oda başka eziyet motor üzerine yatmak için tasarlanmış olmasına rağmen bir süre sonra ağrı yapıyor ister istemez yani olay naked motorda cam olduğunda bu cam seni motorun normal kullanım şekliyle seni rüzgardan koruyacak kadar uzunlukta olmalı yoksa yat yat o iş yaş

  6. #6
    uçanmotor - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Ekim 2014
    Motosikleti
    aynı anda iki motor kullanıyorum
    ekipmanın varmıydı kaskın varmıydı diğerlerini zaten sorulmuş

  7. #7
    fatih.met - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Aralık 2015
    Şehir
    istanbul büyükçekmece
    Motosikleti
    Tvs Apache, Gsr600
    Alıntı Mr Joseph adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bende 200RS var. 100 ün üstüne çıktımı istemsizce motora yatıyorum. Yatmayınca o rüzgar ile yol çekilmiyor. Geçen naked motora bindim. Ön cam filan da yoktu tamamen çıplak, 150-160 arası gittiğim de kendimi dayak yemiş gibi hissettim. Bide bunlarla uzun yola çıkanlar var. Bende ileriye doğru xj6 filan almak istiyorum da bu olay çok canımı sıkıyor. Naked motor sevenler bana püf noktaları söyleyebilir mi
    kulak tıkacı tak zaten rüzgarı duymayınca hissetmezsinde yani olay kulakta bitiyor. bende gsr600 aşıklısıyım ama oda xj6 gibi bir motor ve rüzgardan dayak yediriyormuş ve bu yüzden şehir dışı seyahat denildiği gibi 110 civarı uygun ve kulak tıkacı lazım. dün rüyamda cbr1000rr gördüm zaten anca rüyamda görürüm bu gidişle 4 silindir sahibi hiç olamayacağım sanırım.

    eczanelerde sünger gibi var 5 liraya ve sesi azaltıp yol konforunu arttırıyor. sesi tamamen kesmiyor ama evet bazı sesleri duymanızı engelleyebiliyor.
    mithrelios bunu beğendi.

  8. #8

    Üyelik
    24 Aralık 2006
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    crf1000 , R80gs basic , fzs600 , winggo
    Naked motor konfor yada sürat içi binilen bi alet değildir. Asil duruşuna hayran olan , belimde tabancam olsun ama kimseyi öldürmeyeyim diyenlerin motorudur. Hafiftir şehir içinde pratiktir.
    Kask kalitene ve Motorunun kafa grenajına göre 100-120 km gibi hızlarda boynunu ağrıtmadan gidebilirsin. (En büyük sıkıntı boyun ağrısıdır). Büyük cam veya komple camlı kafa grenajı takarsan 140-150 lerde boyun ağrısı yasamazsın.
    fedos bunu beğendi.

  9. #9
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    21 Ağustos 2016
    Motora çıplak bindiğimi hatırlamıyorum
    oggomoggo bunu beğendi.

  10. #10
    BatuhanK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Ekim 2009
    Şehir
    İzmir
    Depoyu bacakla tutarak, kolları gevşeterek kullanıyos

  11. #11
    ..YaNKee.. - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Şubat 2017
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    CBR 650F
    140-150 den sonra üzerine yatmak zorunda kalıyorum bende.. ama uzun camlı bir motor olasa onunlarda yüksek hızlara çıkılmaz sanırım.. yani uzun yol için konforlu bir motor almak lazım her motorla uzun yol zevkli olmaz bence.. naked motor ilede yüksek hızlara çıkmak demek direk rüzgarla temas etmek demektir.. iyi bir kaskın kafaya tam oturması bir nebze daha kesiyor rüzgar sesini.. ama kaçış yok rüzgardan.. ya yavaş gideceksin yada bunu kabullenecek her seferinde birkaç tokat yemiş gibi ineceksin motordan

  12. #12
    Jemand - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Eylül 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    MT-10 SP
    direksiyondan kullanıyorum ben
    efendy06 bunu beğendi.

  13. #13
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Uzun süredir farklı nakedlar kullandım, cevap vereyim.

    Naked üzerinde yüksek hızda yoran rüzgar basıncı değil, türbülans kaynaklı titreşimdir.

    Mesela bilenler tasdik edecektir, kısa camlı motosiklet kullanırken, eğer cam havayı tam kask civarına yollarsa, kask titreşir, ve çok yorar.

    Bazı motosikletlerin far yapısı, gösterge paneli önündeki plastik te küçük cam işlevi görebilir. Örnek CB1000R.

    Tabi bu noktada boyunuz da önemli. Aynı motosiklette uzun biri kask civarında türbülans yaşarken kısa biri yaşamayabilir.

    Bir başka etken de kaskınız. Bazı kasklar türbülans ta çok daha fazla titriyor. Mesela Arai'ler rüzgar tüneli testiyle dizayn ediliyor, sadece öne değil, sağa sola çevirdiğinizde de aerodinamisi çok bozulmuyor. Eski HJC kaskım biraz türbülansta çok titrerken şimdiki Arai çoook daha az titriyor. Türbülans olmadığında ise sabit.

    Üçüncü etken de sele. Eğer sele düz ve uzunsa, yani kıçınızı ileri geri oynatabiliyorsaniz, vücudunuzun eğim açısını hızınıza göre ayarlayabilir, rüzgarın göğsünüze baskısını dengeler, ve uzun süre kolları hiç yormadan kullanabilirsiniz.

    Velhasıl sadece bir deneyimle genelleme yapmak mümkün değil. Evet, sürekli uzun yol için naked uygun değil, ancak uygun naked la uzun yol çok rahat yapılabilir. Şahsen şimdiki naked motosikletimde en az 6 saat boyunca sürekli ve rahat şekilde 130-150 km hızlarda gidebiliyorum, camsız.
    pea, Graywolf, OğuzÖztürk ve 4 diğerleri bunu beğendiler..

  14. #14
    nihalce9191 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Ağustos 2017
    Şehir
    İstanbul
    3 gün zor dayanmıştım bende dayak yemis gibi yoruyo insanı. Onun farklı bi zevki olduğunu söylüyolar ama çözemedim.

  15. #15

    Üyelik
    22 Mart 2016
    Motosikleti
    nc750x
    Naked motosikletin zevki o zaten. Rüzgarla boğuşmak zamanla oyuna dönüşüyor. Naked kullanan birisi olarak iliklerime kadar motosiklet sürdüğümü hissediyorum.

    Açıkçası cam taktırmayı rüzgarı hissetmeyi sevdiğim için düşünmüyorum.

    Ayrıca naked kullanmaya bir kez alışınca köprü geçişleri, sert rüzgarlar, araç sollarken yaşadığınız türbülans gibi şeylere hiç bir zaman hazırlıksız yakanmıyorsunuz.

    Bana göre motosiklet sürmek önünüzde rüzgarı kesen hiç bir şey olmadan uçuyormuşçasına ilerlemektir.

    Tabi herkesin tarzı zevki farklı..

  16. #16
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Alıntı OğuzÖztürk adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Naked motosikletin zevki o zaten. Rüzgarla boğuşmak zamanla oyuna dönüşüyor. Naked kullanan birisi olarak iliklerime kadar motosiklet sürdüğümü hissediyorum.

    Açıkçası cam taktırmayı rüzgarı hissetmeyi sevdiğim için düşünmüyorum.

    Ayrıca naked kullanmaya bir kez alışınca köprü geçişleri, sert rüzgarlar, araç sollarken yaşadığınız türbülans gibi şeylere hiç bir zaman hazırlıksız yakanmıyorsunuz.

    Bana göre motosiklet sürmek önünüzde rüzgarı kesen hiç bir şey olmadan uçuyormuşçasına ilerlemektir.

    Tabi herkesin tarzı zevki farklı..
    Muhtemelen yasmadiniz ama kotu bir kaskla tam kafa cevresinde olusan turbulans insani sapsala ceviriyor. Hic oyun gibi zevkli bisey degil. Bir cocugun, kask uzerinden surekli sizi tokatladigini dusunun. Aynen boyle birsey. Hele uzun yolda cekilir sey degil.

    Genelde bunu yasayan insanlar "naked mi? uzak dursun" diyorlar. Cok farkli deneyimler, cok farkli goruslere yol aciyor. Cunku yukarida yazdigim gibi cok farkli etkenler var: Motosikletin far ve gosterge paneli yapisi, surucunun boyu, kask, sele, hep onemli faktorler.

    Turbulans olmadigi muddetce dediginiz gibi sorun olmuyor. Sahsen simdiki motosikletimle 2 haftalik Amerika turuna cikarim camsiz, iki kere dusunmeden. Ama CB1000R'la olsem gitmem. CB900F Hornet'le de giderdim, eger ABS olsaydi Malesef CB1000R'in o guzel gorunumlu fari 130km/s uzeri ruzgari direk kaskima yolluyor. Ama benden kisa veya uzun biri muhtemelen yasamayabilir ayni sorunu o motosiklette.

  17. #17

    Üyelik
    22 Mart 2016
    Motosikleti
    nc750x
    Alıntı hasmet adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Muhtemelen yasmadiniz ama kotu bir kaskla tam kafa cevresinde olusan turbulans insani sapsala ceviriyor. Hic oyun gibi zevkli bisey degil. Bir cocugun, kask uzerinden surekli sizi tokatladigini dusunun. Aynen boyle birsey. Hele uzun yolda cekilir sey degil.

    Genelde bunu yasayan insanlar "naked mi? uzak dursun" diyorlar. Cok farkli deneyimler, cok farkli goruslere yol aciyor. Cunku yukarida yazdigim gibi cok farkli etkenler var: Motosikletin far ve gosterge paneli yapisi, surucunun boyu, kask, sele, hep onemli faktorler.

    Turbulans olmadigi muddetce dediginiz gibi sorun olmuyor. Sahsen simdiki motosikletimle 2 haftalik Amerika turuna cikarim camsiz, iki kere dusunmeden. Ama CB1000R'la olsem gitmem. CB900F Hornet'le de giderdim, eger ABS olsaydi Malesef CB1000R'in o guzel gorunumlu fari 130km/s uzeri ruzgari direk kaskima yolluyor. Ama benden kisa veya uzun biri muhtemelen yasamayabilir ayni sorunu o motosiklette.
    Doğru ama ben çoğunlukla en fazla 120 km/h hıza çıkıyorum. Uzun yolda ortalama (naked veya enduro) 90-120 km/h hızı geçmiyorum.
    "Önemli olan acil durumda ne yapacağını bilerek sürmek değil, acil duruma hiç düşmeyecek şekilde sürebilmektir."

  18. #18
    hokahey - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Kasım 2016
    Şehir
    papua yeni gine
    insan bir süre sonra alışıyor. zaten insan zor koşullara bir süre sonra alışır. alışınca sorun olmuyor. rüzgardan ziyade, bel ve mâbad ağrısı yüzünden sık sık mola vermek zorunda kalınıyor.

    olsun be, insan bir işten zevk alanda, hiçbir şey zor gelmez.

    ne yaparsan yap, aşk ile yap..

  19. #19
    oktay33 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Haziran 2005
    Şehir
    Mersin
    Motosikleti
    BMW 1600 GTL
    Kusura bakmayin ama hepiniz yanlissiniz...
    Soruyo soranda, ve cevaplayanda.
    Birincisi, motor yormaz, motorcu yorulur.
    Bu isin bir kurali var; bir- bir bucuk saat sur, 15-20 dk dinlen.
    Yuksek hiz yapacak yol yok ki, ruzgar manyagi olasiniz.
    Bir kac saniyeligine, motora gore 99,199,299 yaprsiniz, sonra kenara cekip cigara yakarsiniz, gorende cigara molasi zanneder. Aslinda Yusuf abiyi dinlendiriyorlar. ( ustalar alinmasin, onlar zaten ne dedigimi anliyorlar)

    Su aletten keyif almayi ne zaman ogreneceksiniz?

  20. #20
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Alıntı oktay33 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kusura bakmayin ama hepiniz yanlissiniz...
    Soruyo soranda, ve cevaplayanda.
    Birincisi, motor yormaz, motorcu yorulur.
    Bu isin bir kurali var; bir- bir bucuk saat sur, 15-20 dk dinlen.
    Yuksek hiz yapacak yol yok ki, ruzgar manyagi olasiniz.
    Bir kac saniyeligine, motora gore 99,199,299 yaprsiniz, sonra kenara cekip cigara yakarsiniz, gorende cigara molasi zanneder. Aslinda Yusuf abiyi dinlendiriyorlar. ( ustalar alinmasin, onlar zaten ne dedigimi anliyorlar)

    Su aletten keyif almayi ne zaman ogreneceksiniz?
    Surekli mola vermek zorunda birakan motor yoran motor olmuyor mu simdi? O zaman rahatsiz sele diye bisey de yoktur. Sonucta hangi selenin uzerine kisa sure oturulmaz ki? Rahat sele, uzun sure rahat ettiren seledir. Aynisi motosiklet icin de gecerli. Eger motosikletiniz size surekli mola verdirmek zorunda birakiyorsa rahatsizdir.

    Simdiki motosikletimle ilk uzun yola ciktigimda 2.5 saat sonra durdum, sadece benzin almak icin. Hemen alip yoluma devam ettim. Toplam 4.5 saat sonra gidecegim yere vardim. 2 saat daha yol olsa gayet rahat giderdim. Ne kicim agridi, ne belim, ne de basim. Hizim 120km/s altina nadiren dustu.

    Demek neymis? Benim motorum beni yormuyormus.
    Eski motorum oyle miydi? Hayir.
    Demek ki bazi motor yoruyor, bazisi da yormuyormus.
    OğuzÖztürk bunu beğendi.


1. sayfa 123 ... SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)