Çıplak motor nasıl kullanıyorsunuz ?
Reklamlar
-
28 Ağustos 2017, 20:15
#41
oialdemir adlı üyeden alıntı
Aslında Japon motorlarını hep daha dayanıklı buluyorum. Ama şu yürür aksamda ucuza kaçmasalar. Düz teleskopik ön amortisör, kutu profilden arka maşa filan ifrit oluyorum o işlere. Yoksa bir hornet bir SV ya da bir fazer dayanıklılığında avrupalı cıbıl yok bence. Ama onlarda acayip şekil oluyor işte
Çoğunlukla öyle.Bir önceki motosikletim CB1000R'di. Görünüşü çok güzel aletti. Tek taraflı arka maşa, ters ön çatal, hidrolik debriyaj, tamamen ayarlanabilir süspansiyon vs. Ama elektronik aksam yoktu ve süspansiyonu çok hafif birine göre dizayn edilmişti. Açıkçası CB900F Hornetten de zevkli değildi. Daha ağırdı. Koca motosiklette vites göstergesi yoktu yahu.
Artık MT10 SP var gerçi. Tak taraflı arka maşa dışında bi eksiği yok... Şimdi motosiklet alıyor olsam birinci sıradaki aday o olurdu.
Reklamlar
-
Bi hortlatıcam, valla rüzgar iyi hoş da, büyük motor kullanmadığim halde 145te bile deli rüzgar yiyorum açık havada.Motor z250sl,yorumlarda okuduğuma göre kasktan kaynakli da olabiliyormuş.Fakat bana kasktan kaynaklı gibi gelmiyor.Yani rüzgar sesi falan değil demek istediğim, vücudu geriye iten bi rüzgar daha çok..Tur cami falan uydurmak da motorun tipini bozar diye sicak bakmiyorum, ne kadar keseceği de şupheli.Naked motorla 200 üstü falan nasıl gittiklerine şaşırıyorum biraz, ya motorun sekli yapısı farklı ya da alışkanlık mi pek anlam veremedim.Her zaman gidecegimden değil de şöyle uzun yolda da daha az rüzgar yiyerek gereginde 150 falan gidecek hem de şehiriçine de uygunca motor arayışindayim biraz ilerisi için..
Cb500f falan dusunurken mesela cbr500 olmuş olsa, nispeten oturuş dik olduğundan aynı ruzgari yiyor mu, bariz fark var mı olumlu manada ne dersiniz?
-
iyi de, o rüzgarı yemiyeceksem neden motora biniyorum? arabaya binerim len o zaman!
-
Benim de ilk motor rs200'dü sonra ns200'e geçtim ilk başta çok yadırgıyorsun ama alışınca da o sana verdiği hareket esnekliği ayrı bir konfora dönüşüyor. fır fır girebiliyorsun her yerden motor daha seri manevra yapıyor ya da ben öyle hissettim. Ama ilk birkaç hafta sanki asfaltın üzerinde gidiyormuşum çok öndeymişim gibi hissetirmişti. Rüzgar konusu da şehiriçi çok hissettirmiyor uzun yolda yoruyor adamı ne yazık ki ama uzun yola da ayda 1 anca gidiyorum zaten
-
200 üzeri boyun ağrısı olmaması imkansız, rahat etmek te mümkün görünmüyor bana. Ancak 140 ile tüm gün rahatça kullanabiliyorum. İdeal naked ergonomisinde hafif öne eğim olmalı ki göğüse çarpan rüzgar, üst vücut ağırlığı ile dengelensin ve rüzgarın kucağında uzun müddet rahatça yol alınabilsin.
-
Benim anlamadığım sen rs 200 de nasıl yatıyorsun, yanlış anlaşılmasın cbr 250 kullanıcısıyım yatılmıyor yani en fazla 5 dk öyle seyredebilirim, kaldı ki rs 200 nakeddan devşirme bi motor
-
Cb650f kullanıyorum. Ortalama 150-160kmph ile gidiyorum. Çok rahatsız etmiyor doğrusu
-
MT25 ve MT07 kullanıcısı olarak İstanbul da her gittiğim yerde trafik olduğu ve sağımı solumu kapattığı için pek rahatsızlık duymadım. Uzun yolda evet bi süre sonra rahatsızlık veriyor fakat sürekli uzun yol süren biri değilim.Uzun yola çıktığımda da genel de artçılı gidiyorum ve ister istemez kendim için olmasa da artçım için mecbur dinlenmek zorunda kalıyorum. Buda rüzgardan bir nebze olsa dinlenme fırsatı veriyor.
ayrıca konu ile bağımsız motosikletin göstergesin de yakıt için 5,4 yazıyor. Acaba bu rakamların doğruluğu nedir ?
-
naked en çok benim gibi kullanıcılara hitap eder.
hafta içinde iş kıyafeti sebebiyle, hafta sonunda ailece geziler sebebiyle motor kullanmaya pek fırsat bulamayan,
fırsat bulup motora atladığında maksimum keyif almak isteyenler.
naked motorda rüzgar adama fena çarpar, ama bir o kadar da keyif verir. zaten 1 saatlik motor gezmesine ancak fırsat buluyoruz, 5-10 dakikalığına gazlamak ve maksimum keyif almak daha ön plana çıkıyor.
hayalimdeki Karadeniz turuna çıkacak olsam, naked motorla yola çıkmazdım.
-
hasmet adlı üyeden alıntı
Evet, naked motosikletin atasıdır. Yatta yanlış bir tabir naked. Amerika'da hâlâ "naked" değil, "standard" olarak geçer.
Eski tabirleri görmek ne hoş. Bir iki foto belki bir lokma bilgi adına dial-up bağlantı ile site demeye noter isteyen firma arayüzlere baktığımız günler aklıma geldi.
Hala "standard" olarak adlandıran .com uzantılı siteler (http://www.suzukicycles.com/Product%20Lines/Cycles.aspx) mevcut, avrupalılar naked/super naked diye yeni modern isimlere bakalım neler daha neler ekleyecekler.
Naked atadır, geri kalanlar onun üzerine/üzerinden geliştirilen versiyonlardır.
Naked ve tokat ikilisini görmekten bıkkınlık geldi artık, ben büyük zevk alarak uzun yol da ve bahsettiğiniz hızların çok üzerinde seyahat edebiliyorum. Konfor ve yüksek hız aranıyorsa bu giyinik bir ss değil, bu amaca hizmet eden tur modelleridir.
Dikey pozisyon üretilen bir naked de eğilerek yüksek hızlarda rüzgarla inatlaşmak ile yatay konumlandırılan ss cam arkasına gizlenip uzun menzil rüzgardan kaçmak benim için farksız.
-
naked bike ların rüzgara karşı rahatsızlığı motor gücüyle de alakalıdır (diğer hususlar anlatıldı)
200-250cc bandındaki motosikletlerde 120-130 kmh civarlarında rahatsızlık hissediliriken, daha güçlü motosikletlerde bu rahatsızlık, daha yüksek süratlerde kendini gösteriyor
şöyle ki zaten sınırları zorlanan bir motosiklet, hava moleküllerinin karşı koymasını atlatabilecek ekstra gücü sağlayamadığı için debeleniyor
-
Benim Motorum 140-150 ye çıkmıyor... o yüzden sorun yaşamıyorum
Yalnız ama Kafası Rahat Adam...
-
naked doğru ekipmanla sürülür sürülmesinide kimse şimdi yok yormaz falan demesin.. ben kısa mesafe sayılabilicek bir mesafede mt09 kullandım pendik sakarya arası o bile beni yordu..
Naked gazlama motoru değil yapısı itibariyle iş görmelik güzel motorlar gazlıycaksan illaki grenaj olucak makinede... naked ile ben gazlıyorum falan diyen arkadaşlarada iki donanımı kesinlikle sağlığınız sıhhatiniz için kullanın bakın şakası yok gençsinizdir anlamassınız bazı hastalıklar vücuda gençken yerleşir ama kendini orta yaş yada ileriki yaşlarda gösterir ve hayat yaşam kalitenizden çalar..
özllikle göğüs yani bağrınız o kısmı iyi koruyun rüzgardan ve en en önemlisi motorsikletçi hastalığıdır zaten dizleri koruyun ordan yediğiniz rüzgarlar ilerde kalıcı idrar yolları enfeksiyonundan tutunda böbreklere kadar etki eder.. dizlik takın..
-
-
Bu soruya en iyi bu arkadaş cevap yazabilir sanırım
-
120 üstü yoruyor uzun yola çıktım özellikle başın gövdene ağır gelmeye başlıyor bi süre sonra
-
Naked makine yoruyor kesinlikle... 120 ve üstü seyredeyim dediğinde 5-10dk gazlayip dinlenmek durumunda kaliyorsun. Oturus pozisyonu SS imsi olanlar nispeten daha rahat olsa da her türlü problem. Fazer' da ruzgarsiz havada 150-160 dan sonra uzerine yatmak durumunda kaliyorum surekli seyahat planladigimda. Yattiktan sonra yeterli korumayi sagliyor. Naked den Fazer a gecmis biri olarak cok rahat ettim ama benim ilacim biraz daha yatik kullanilan ve tam grenajli Vfr800 olacak gibi mesela...
-
"naked yüksek hızda rahatsız" diyen arkadaşlar tecrübelerine binaen konuşuyor. Gel gelelim bu tecrübe rahat etmedikleri bir kaç tecrübe ile sınırlı.
Rüzgar ile boğuşmak demek, akışkanlar dinamiği demek, türbülans demek, "tokatlama" demek. Ancak ideal şartlarda gayet rahat bir yolculuk demek.
Olay bir çok değişkene bağlı. Fazla dik oturuş pozisyonu, rüzgar testi yapılmamış kask, far dizaynı, vs.
Mesela bir çok modern naked motosikletin far kısmı, yüksek hızda kask civarında hava akımı oluşturabiliyor. Bu da potansiyel türbülans demek. Eski dik yuvarlak farlı motosikletler öyle değil mesela.
Bir başka örnek: superduke'in eğimli farının hemen arkasındaki gösterge paneli koruması, fardan gelen hava akımını yanlara yönlendiriyor. Kafa ve göğüs kısmında ekstra hava akımı oluşmuyor. Oturuş pozisyonu hafif eğimli. Rahat, uzun ve düz sele ile vücut eğiminizi hızınıza göre ayarlayabiliyorsunuz. Arai kasklarını sadece profilden değil, kafanızı sağa sola çevirdiğinizde bile stabil olacak şekilde rüzgar tünelinde dizayn ediyor. Yumurta şekilli kask çok güzel görünmüyor ama çalışıyor.
Velhasıl peşin fikirli olmayın. Naked motosikletle hafta sonları bir günde 9-10 saat motosiklet kullanıyorum, çoğu 120-140 km/s arası. O kadar araba kullanmış olsam daha yorgun hissederdim gün bitiminde. Gel gelelim CB1000R üzerinde, eski HJC kaskımla, 2 saat dayanamazdım o hızlara...
-
Giyinik motoru nasıl kullanıyorsam, çıplağınıda öyle kullanıyorum. Taktik maktik yok.
Bam bam bam.
-
Angrypower adlı üyeden alıntı
Giyinik motoru nasıl kullanıyorsam, çıplağınıda öyle kullanıyorum. Taktik maktik yok.
Bam bam bam.
Aga sen yinede kendinide motoruda iyi giyindir..
Malum kış geldi..bağırsaklari bozup..klozette uzun hava çektirme..
Peçete meçete yok..
Pat pat pat...
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)