Motorun sibop ayarının bozuk olduğunu nasıl anlarız ?
Motorun sibop ayarının bozuk olduğunu nasıl anlarız ?
Sibop derken sübap demek istediniz sanırım.
Pek bişi bilmem ama sağlıklı bi şekilde yanma gerçekleşmeyeceği için yakıt artar, ivmelenmesi düşer. Tahminimce belirtiler bunlardır
Bir de rölantideyken motorun üst kapak tarafında bir vurma sesi olur
Hazır konu açılmışken bende sorayım sizlere bir soru.
Benim motorda da var subap sesi (cbf 150)
Ama rolanti de ses yapmıyor, uzun yola gideyim yada 100 km civarı yola gideyim 5bin 6bin devirde yapmaya başlıyor.
Ayar yaptırmaya gerek var mı?
Servise gitmiyorum ustam var ona söyledim gerek yok diyor ama bazen çok rahatsız ediyor.
Motorunuz 100 km sonra yüksek sıcaklıklara ulaştığı için olabildiğince genleştiğinden o sesi yapması normal. Ustan doğru söylemiş diye düşünüyorum.
Şakir şakır.
Nasıl tarif edeyim bilmiyorum.
Silindir üst kapağa vuruyor bişeyler o bariz belli.
---------- Mesajlar birleştirildi - 20:21 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:16 ----------
Teşekkürler cevap için.
Bende yüksek sıcaklıkta normaldir diyorum ancak motoru 11bin km de aldım, aldığım gün bir arkadaşım subap ayarı yaptır demişti, bende yeni aldım, dedim tam olsun herşeyi yaptırdım o zaman.
Şimdi km 36 bin arada 25 bin km var.
Pekte anlamıyorum doğrusu, acaba zararı olur mu diye kafamı kurcalıyor.
Bi servis görse fena olmaz gibi.
sibop ayarı gerektiğinin bazı sebepleri, motor soğukken zor çalışması, yakıtta artış, çekişten düşme, vuruntulu çalışma. silindir kısmından şık şık sesleri fazla geliyorsa kontrol etmekte fayda var. çoğu usta gözle ayarlar fakat doğrusu filler (sentil) çakısıyla fabrika verilerine göre ayarlanmasıdır. ayarlama yapılırken motor mutlaka soğuk olmalı hatta tavsiyem bir gün bekleyip motoru hiç çalıştırmadan ayar yapmak.
sibop ayarı bozuksa motor soğukken değil sıcakken zor çalışır
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)