Ön far sabit mi olmalı hareketli mi
Reklamlar
-
24 Ağustos 2017, 10:25
#1
Bazı motosiklet ve scooterlerde ön far gidona bağlı (hareketli), bazılarında ise gövdeye bağlıdır (hareketsiz). Sizce hangisi daha doğru ve daha kullanışlıdır ?
Özellikle (hareketsizlerden örnek) dönüşlerde gidonu sola çevirdiğimizde ışıkların karşıya bakması bana biraz yanlış gibi geliyor. Bütün iki tekerli araçlarda ön farlarının , gidon nereye dönerse oraya dönmesi gerektiğini düşünüyorum. Tabi insan şunu da düşünüyor. Koca fabrikalar gövdeye bağlı şekilde neden üretiyorlar.
Reklamlar
-
24 Ağustos 2017, 10:43
#2
Durmaya yakın hızlarda değilseniz gidonu döndürerek dönmediğiniz için hareketli dahi olsa far karşıya bakıyor. Dolayısı ile pek önemli bir fark olmadığını düşünüyorum.
-
24 Ağustos 2017, 11:08
#3
Hareketli dediklerinizde gidonu döndürüldüğünde farda döner. Hareketsiz dediklerinizde ise gidonu döndürdüğünüzde motorda döner dolayısıyla farda döner. Yani pek fark yok aralarında.
-
24 Ağustos 2017, 11:10
#4
1. Aerodinami.
2. Ruzgar koruma icin buyuk cam lazim. Buyuk cam gidona bagli olunca yuksek hizda ruzgar gidonun hareketini etkiliyor, ciddi sorun cikartiyor. (cruiser'lar istisna)
Gorus acisindan farin sabit veya gidona bagli olmasi arasinda fark var. Sabit farli iyi motosikletlerde "cornering light" var. Mesela Superduke GT. Motosiklet donus icin yattiginda yanlardan viraji aydinlatan isiklar otomatik olarak yaniyor. Hatta motosiklet ne kadar cok yatarsa, o kadar cok aydinlatiyor (3 asamali):
-
24 Ağustos 2017, 11:10
#5
Farın hareketinin sürücüye katkısı minimum düzeyde. Riptalon' un da söylediği gibi çok düşük hızlar dışında zaten gidonu çevirerek dönmüyoruz bu yüzden farın hareketinin bir önemi kalmıyor. Şehir içi kullanımı için düşünülmüş commuter, naked gibi türlerde ve cruiser larda genelde far gidona bağlıyken aerodinamik olarak daha stabil motosikletlerde (racing, touring) karenaja entegre olarak geliyor. Hareketli farın fark yarattığı tek yer kavşaklardaki dönüşler.
Koca fabrikalar sürüş esnasında minimum rüzgar direnci, daha az titreşim vb gibi sebeplerle gövdeye entegre far üretiyorlar. Eğer farın hareketi çok önemli olsaydı emin ol arabalarda kullanılan adabtif far benzeri bir sistemi motosiklete de uygularlardı.
-
24 Ağustos 2017, 11:18
#6
Metilen adlı üyeden alıntı
Eğer farın hareketi çok önemli olsaydı emin ol arabalarda kullanılan adabtif far benzeri bir sistemi motosiklete de uygularlardı.
Yukaridaki videoya bi goz atin.
-
24 Ağustos 2017, 11:27
#7
hasmet adlı üyeden alıntı
Mesela Superduke GT. Motosiklet donus icin yattiginda yanlardan viraji aydinlatan isiklar otomatik olarak yaniyor. Hatta motosiklet ne kadar cok yatarsa, o kadar cok aydinlatiyor (3 asamali):
http://www.youtube.com/watch?v=p8qolUQT7S4
Farları çok iyi yapmışlar. Her motorsiklete uygulanmalı bu sistem.
-
24 Ağustos 2017, 11:32
#8
20 liralık benzin alıyorum bana fark etmiyor...
Yol aydınlatması olmayan karanlıkta gece motorsiklet kulanmayı tercih etmiyorum mümkün mertebe kulanmıyorum, tercihim araba kulanmak oluyor ..
Kulanır isemde çok aşırı temkinli ve yavaş gidiyorum ,
Bizim yollarda ne çıkar belli mi olur ,Arabayı bile temkinli kulanıyorum..
Ana dolu yollarında çok gördüm sayısı bellisiz romörkü traktör yolda duru bozulur ha keza kamyon kamyonet , araç arkadan gelmesin diye diz seviyesinde koca kayayı yola koyarlar , irili ufaklı taşlarıda sonra onları kaldırmazlar , Başkası gelir o taşa çarpar takla atar...
Arka farları iyi olmayan araçlar veya bir çok sorun
-
24 Ağustos 2017, 11:36
#9
-
24 Ağustos 2017, 12:04
#10
Metilen adlı üyeden alıntı
Artık bi valkyrie alalım size ya, Amerika/KTM bir türlü uyuşmuyor kafamda
Buyuk KTM'ler cok satiyor burada. Tam zevk aletleri.
Valkyrie almak kolay da garajda yer lazim. Bayagi buyuk bi motosiklet
-
24 Ağustos 2017, 12:08
#11
biz ülkede ay ışığından daha fazla yararlanmak için böyle motorlara binmiyoruz.
-
24 Ağustos 2017, 12:42
#12
Bu cornering light olayı bence her motorda olması gereken detay. Şuan kullandığım Ducati'nin de farları bu şekilde çalışıyor ve epey efektif olduğunu söyleyebilirim.
-
24 Ağustos 2017, 13:36
#13
Bırakın cornering light'ı, çoğu motorun normal farları bile düzgün çalışmıyor.
Motosikletleri bırakın, arabaların bile farları sorunlu.
Amerika daha yeni araba crash testlerine far testi ekledi. Bir çok markanın bir çok modeli sınıfta kaldı...
-
24 Ağustos 2017, 13:39
#14
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)