Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Ön far sabit mi olmalı hareketli mi

    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    16 Aralık 2016
    Bazı motosiklet ve scooterlerde ön far gidona bağlı (hareketli), bazılarında ise gövdeye bağlıdır (hareketsiz). Sizce hangisi daha doğru ve daha kullanışlıdır ?
    Özellikle (hareketsizlerden örnek) dönüşlerde gidonu sola çevirdiğimizde ışıkların karşıya bakması bana biraz yanlış gibi geliyor. Bütün iki tekerli araçlarda ön farlarının , gidon nereye dönerse oraya dönmesi gerektiğini düşünüyorum. Tabi insan şunu da düşünüyor. Koca fabrikalar gövdeye bağlı şekilde neden üretiyorlar.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Riptalon - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Mayıs 2012
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha XMax 300
    Durmaya yakın hızlarda değilseniz gidonu döndürerek dönmediğiniz için hareketli dahi olsa far karşıya bakıyor. Dolayısı ile pek önemli bir fark olmadığını düşünüyorum.
    fenerbahceli, sey_47 ve saltuque bunu beğendiler.

  3. #3
    twisten - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Nisan 2009
    Hareketli dediklerinizde gidonu döndürüldüğünde farda döner. Hareketsiz dediklerinizde ise gidonu döndürdüğünüzde motorda döner dolayısıyla farda döner. Yani pek fark yok aralarında.

  4. #4
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    1. Aerodinami.
    2. Ruzgar koruma icin buyuk cam lazim. Buyuk cam gidona bagli olunca yuksek hizda ruzgar gidonun hareketini etkiliyor, ciddi sorun cikartiyor. (cruiser'lar istisna)

    Gorus acisindan farin sabit veya gidona bagli olmasi arasinda fark var. Sabit farli iyi motosikletlerde "cornering light" var. Mesela Superduke GT. Motosiklet donus icin yattiginda yanlardan viraji aydinlatan isiklar otomatik olarak yaniyor. Hatta motosiklet ne kadar cok yatarsa, o kadar cok aydinlatiyor (3 asamali):

    fenerbahceli, nuwanda324 ve 68charger bunu beğendiler.

  5. #5
    Metilen - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Ağustos 2016
    Şehir
    Denizli
    Farın hareketinin sürücüye katkısı minimum düzeyde. Riptalon' un da söylediği gibi çok düşük hızlar dışında zaten gidonu çevirerek dönmüyoruz bu yüzden farın hareketinin bir önemi kalmıyor. Şehir içi kullanımı için düşünülmüş commuter, naked gibi türlerde ve cruiser larda genelde far gidona bağlıyken aerodinamik olarak daha stabil motosikletlerde (racing, touring) karenaja entegre olarak geliyor. Hareketli farın fark yarattığı tek yer kavşaklardaki dönüşler.

    Koca fabrikalar sürüş esnasında minimum rüzgar direnci, daha az titreşim vb gibi sebeplerle gövdeye entegre far üretiyorlar. Eğer farın hareketi çok önemli olsaydı emin ol arabalarda kullanılan adabtif far benzeri bir sistemi motosiklete de uygularlardı.

  6. #6
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Alıntı Metilen adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Eğer farın hareketi çok önemli olsaydı emin ol arabalarda kullanılan adabtif far benzeri bir sistemi motosiklete de uygularlardı.
    Yukaridaki videoya bi goz atin.
    fenerbahceli bunu beğendi.

  7. #7
    nuwanda324 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Haziran 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bajaj PULSAR 200 RS
    Alıntı hasmet adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Mesela Superduke GT. Motosiklet donus icin yattiginda yanlardan viraji aydinlatan isiklar otomatik olarak yaniyor. Hatta motosiklet ne kadar cok yatarsa, o kadar cok aydinlatiyor (3 asamali):

    http://www.youtube.com/watch?v=p8qolUQT7S4
    Farları çok iyi yapmışlar. Her motorsiklete uygulanmalı bu sistem.

  8. #8

    Üyelik
    20 Mart 2017
    20 liralık benzin alıyorum bana fark etmiyor...

    Yol aydınlatması olmayan karanlıkta gece motorsiklet kulanmayı tercih etmiyorum mümkün mertebe kulanmıyorum, tercihim araba kulanmak oluyor ..
    Kulanır isemde çok aşırı temkinli ve yavaş gidiyorum ,

    Bizim yollarda ne çıkar belli mi olur ,Arabayı bile temkinli kulanıyorum..

    Ana dolu yollarında çok gördüm sayısı bellisiz romörkü traktör yolda duru bozulur ha keza kamyon kamyonet , araç arkadan gelmesin diye diz seviyesinde koca kayayı yola koyarlar , irili ufaklı taşlarıda sonra onları kaldırmazlar , Başkası gelir o taşa çarpar takla atar...

    Arka farları iyi olmayan araçlar veya bir çok sorun

  9. #9
    Metilen - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Ağustos 2016
    Şehir
    Denizli
    Alıntı hasmet adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yukaridaki videoya bi goz atin.

    Daha yazarken içimden geçti "bunu zaten yapmışlardır muhtemelen" diye ama silip düzeltmeye üşendim. KTM muhtemelen düzgün yapamamıştır gerçi, BMW de de varmış o sistem asıl ona bakmak lazım (Artık bi valkyrie alalım size ya, Amerika/KTM bir türlü uyuşmuyor kafamda )

    Not: Sevgili MT-07 nin gidona bağlı ön farı olmasına rağmen virajlarda uzunları kullanmak zorunda kaldığım zamanlar oluyor. Cornering light hadisesi farın konumundan bağımsız her motorda olmalı bence.

  10. #10
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Alıntı Metilen adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Artık bi valkyrie alalım size ya, Amerika/KTM bir türlü uyuşmuyor kafamda
    Buyuk KTM'ler cok satiyor burada. Tam zevk aletleri.

    Valkyrie almak kolay da garajda yer lazim. Bayagi buyuk bi motosiklet

  11. #11
    mrt20 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Aralık 2011
    Şehir
    Denizli
    biz ülkede ay ışığından daha fazla yararlanmak için böyle motorlara binmiyoruz.

  12. #12
    smtknc - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Haziran 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Multistrada 1200s
    Bu cornering light olayı bence her motorda olması gereken detay. Şuan kullandığım Ducati'nin de farları bu şekilde çalışıyor ve epey efektif olduğunu söyleyebilirim.

  13. #13
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Bırakın cornering light'ı, çoğu motorun normal farları bile düzgün çalışmıyor.

    Motosikletleri bırakın, arabaların bile farları sorunlu.

    Amerika daha yeni araba crash testlerine far testi ekledi. Bir çok markanın bir çok modeli sınıfta kaldı...

  14. #14

    Üyelik
    25 Nisan 2013


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)