Masraflarından dolayı motosikleti bırakan var mı?
Reklamlar
-
23 Ağustos 2017, 12:39
#1
Hepimiz motosikleti seviyoruz. Sevmesek burada olmazdık. En başta benzin sonra, bakımı yağı vergisi sigortası kaskosı park parası , trafikteki ölüm tehlikesi ve hatta çalınma ihtimali gibi sebeplerden dolayı motosikletten soğuyan veya bırakan arkadaşlar var mı
Reklamlar
-
23 Ağustos 2017, 12:43
#2
araba sürüyorsan ve masrafına katlanıyorsan hayli hayli motorada bakabilirsin.kasım ayında arabamın bakımı kaskosu trafik sigortası geliyor.allah yardımcım olsun bakalım ne gibi bir rakam çıkıcak.motorda bu işlem kasko hariç 500 tl tutar benzin parasıda cabası
-
23 Ağustos 2017, 12:56
#3
valla herşeyden vazgeçerim motosikletimi bırakmam.
-
23 Ağustos 2017, 13:00
#4
Araba ile kıyaslarsan motorun masrafı daha çok. Daha sık arıza yapıyor ve parcaları daha pahalı. Tabi bu bizim ülkemiz icin gecerli. Avrupada tek maaşla motosiklet alınıyor. Onlar icin hobi, bizim icin mecburi olan taşıt.. Ama lüx tüketim olarak kullanıyoruz !
-
23 Ağustos 2017, 13:01
#5
Yaşım 40 olmasına, ehliyetimin eski olmasına ve kazaya karışmama ma rağmen son iki senedir 700 tl trafik sigortası ödedim. Bu seneki haracımı yine 700 tl olarak ödedikten sonra sigorta fiyatlarında revizyona gidildi yarıya düştü. İşe gidip geliyorum günde yaptığım kilometre 8
Yine de vazgeçemedim... Ama seneye yine aynı senaryo olursa bırakırım ...
-
23 Ağustos 2017, 13:14
#6
Mantık dahilinde düşününce motosiklet lüxe kaçıyor maddi durumunuz önemli tabi. Arabamı sırf bu nedenle aileme yolladım ikisininde giderleri üst üste gelince yanlız yaşamam nedeniyle gerekesiz harcamaya giriyor. Motosiklet den vazgeçermiyim? asla. aile kurduğumda alırım bir ybr, cbf fıtı fıtı Allah bereket versin.
-
23 Ağustos 2017, 13:27
#7
max 250cc tek silindir bir motorla masrafınız olmaz.
-
23 Ağustos 2017, 13:32
#8
öyle motorcu olmaz olsun
-
23 Ağustos 2017, 13:33
#9
Gülü seven dikenine katlanır.
-
23 Ağustos 2017, 14:14
#10
fenerbahceli adlı üyeden alıntı
Hepimiz motosikleti seviyoruz. Sevmesek burada olmazdık. En başta benzin sonra, bakımı yağı vergisi sigortası kaskosı park parası , trafikteki ölüm tehlikesi ve hatta çalınma ihtimali gibi sebeplerden dolayı motosikletten soğuyan veya bırakan arkadaşlar var mı
Senin motorun o kadar masraflı kardeşim. Benim aylık benzin giderim 100 tl yıllık vergi giderim 90 tl kaskom da yok. Bu zaman kadar parka para verdiğimi de hatırlamıyorum
-
23 Ağustos 2017, 14:32
#11
Olmaz öyle birşey olsa olsa cc küçükten olur ama bırakan zor olur .
-
23 Ağustos 2017, 14:54
#12
Olması tamamen mantıksız ve yanlış seçim den kaynaklıdır..
Ben motor alacagim gidip 3000 TL çin malı YUKİ vb alırsam haliyle titreşim masraf maliyeti olur ona 3000 TL verecegime 5000-6000 TL daha kaliteli bir motor alıp daha az sorun parça riski daha az olur...
Kaliteli motorlar sadece 2000-3000km de yağ değişimi 5000-10.000km de bir fren baskı balata bakımı olur..
ama Çinli motorda her 1000-2000km de bir bakım yağ ve gevşeyen parçalar plastik aksam bakımı gibi extra maliyetler çıkıyor
-
23 Ağustos 2017, 14:57
#13
Masraflardan dolayı motosikleti değilde böbreği bırakıcam ama
-
23 Ağustos 2017, 15:26
#14
Daha zamlardan başlayamadım abi
-
23 Ağustos 2017, 19:23
#15
Maddi sorunlarım olursa satarım motoru. Durumum düzelince gider bi tane geri alırım.
17000 km de ve atıyor km toplam 500 tl harcadım. Motorsiklet arabadan daha az masraflı dır. Tabi benim kullandıgım motorsiklet için böyle şuan
-
23 Ağustos 2017, 19:42
#16
Ducati'den selamlar fakirler ölsün
-
23 Ağustos 2017, 20:02
#17
Kazanca göre motosiklet alırsanız, motosiklet otomobilden çok daha ucuza gelir. Geçen seneye kadar tüm yakıtı karşılanan şirket aracı kullanıyordum. İşle ilgili gittiğim heryerde otoparkı hatta yıkamayı bile şirkete fatura ediyordum (yani bildiğiniz beleşe araç kullanıyordum) Buna rağmen haftasonu Caddebostan, Beşiktaş, Kadıköy gibi yerlerdeki tekel İspark'lara veya diğer otoparklara verdiğim para aylık 80-90 Tl oluyordu (bir de o kadar şansızdım ki özellikle motora geçmeyi düşündüğüm günlerde arabam hep çekiliyordu hopp ordan tek sefer 180 Tl masraf !!!). Havalanına iş dışında park etmişsem (ki iş için haftada en az 1 seyahatim, kişisel olarakta yazları çok sık uçuşlarım olduğundan çok fazla havalanı otoparkı kullanırdım) günlüğü 40 Tl yeri geliyor aboneliğe rağmen 4 günlüğü 120 Tl öderdim. Şimdi ayda 2,5 - 3 depo ile motosiklet kullanıyorum, havalanına ücretisz parkediyorum, iş yerime leventte, normalde herkese otopark vermeyen plazada motosikletimi rahatça parkediyorum (geçen sene arabam varken her gittiğimde ispark'a o anki görevlinin keyfine göre günlük 13 veya 15 Tl verirdim).
Bunları düşününce motosiklet bana bedava geliyor. Yakıtımı artık kendim ödesem de eğer işle ilgili biryere motorumla gitmişsem yine bazen şirkete fatura ettiğim oluyor. Yani motosiklet bence istanbul'da hem keyif hem tasarruftur...
Şunu da ekleyim; bu yaz başında istersem 17000-18000 Tl'ye kadar motosiklet alabilirdim. Ama bana yeter, zaten acemiyim diyerek aldığım Pulsar ile baya mutluyum. Yaklaşık 5-6000 Tl'de ordan tasarruf ettim (bununla da güzel tatilller ve turlar yaptım ). Yani geliriniz uygun bile olsa fiyat-performans ve kişisel ihtiyacınıza göre motosiklet alırsanız sizi hiç zorlamaz hatta size tasarruf bile yaptırır.
Şimdi aile baskısıyla araba almak durumundayım ama sırf kışın 2 ay kadar kullanacağım bir arabaya bir sürü kredi borcu, sigorta, vergi masraf yapmak keyfimi kaçırıyor aslında. Aileme "bu kadar masraf yapıp siz yokken kullanmayacağım bir araba yerine ihtiyacınız oldukça taksi kullanın yine daha ekonomik desem de" 1 senedir bu duruma alıştıramadım maalesef. Şimdi de yine çok yüksekten uçmadan mütevazi bir araba arayışındayım, kış gelmeden...
-
23 Ağustos 2017, 20:42
#18
Aslan besleyen yemini düşünmez :D
Benim taksim yok kamyonum var. Her halukarda kamyondan ekonomik oluyor. Mz motoru taktım iki zamanlı. 100 kmde 10 litrede yaksa yine az yine az. :D
-
23 Ağustos 2017, 21:25
#19
kardeşlerim bu parası çok olan az olan konusu dışında mantıklı hareket etmek ile orantılı... eğer gerçekten motosiklet bağlantılı ticaret yapıyor iseniz masrafları bu işin gider kalemidir doğaldır... fakat amaç şehir içinde gündelik şahsi işler ise alacağınız makina tek silindir vergisi-bakımı en ucuz fakat Marka bir motosiklet olmalı...unutmayın uzun vadede karlı cıkarsınız..ve motosiklet için Abs konusunu asla görmezden gelmeyin. ekipmana vereceğiniz paraya asla acımayın, gidip 50-100 liralık kasklar takmayın.. içtiğiniz sigarayı içkiyi iki üç ay erteleyin ama kalitesine oranlı pahalı Kask kullanın... ona buna hava atayım derken motosikletleri hırpalayıp sonrada masraf çok abi işlerini de bırakın... Allah kazasız belasız sürüşler nasip etsin.
-
23 Ağustos 2017, 21:28
#20
Masrafı düşürmek için 125lik motor aldım , o derece zenginim.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)