Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

euro emisyonlarından cc arttırılan modellerin yakıt tüketimi de artar mı?

    REKLAM ALANI
  1. #1
    enlighteray - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Mayıs 2015
    Şehir
    antalya
    Motosikleti
    Hero Karizma R (2016)
    mesela 250 cc modelleri bir üst euroya uydurmak için 300 cc yapıyolar, 600ü 650-700 yapıyolar ya, bu modeller toplamda aynı gücü-performansı verip daha mı çok yakar yoksa aynı mı yakar


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Erdost - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Eylül 2015
    Şehir
    Gebze
    Motosikleti
    ZONTES 350 T2
    Bir üst Euro normuna uydurmak için 300 cc yapmıyorlar, Avrupa ülkeleri 250 cc silindir hacmine sahip motorların otobanda seyir hızının yetersiz ve güvensiz olmasından dolayı otoyola girişini yasakladı, firmalar da bu yasağa bu şekilde tepki verip 250 cc olanları 300 cc yaptı.

    Silindir hacmi büyüdüğü için ufak bir performans farkı ve yakıt artışı olabilir.Fakat motosikletler de kullanılan atmosferik motorlar hala verim anlamında iyi sayılmaz, ve bu alan gelişebilir.Yani yakılan yakıt verimliliği zaman geçtikçe iyileşiyor iyileşecektir..
    Invoker bunu beğendi.

  3. #3
    Green Arrow - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Nisan 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Moto Guzzi v7 850 Special + Kymco People S 200
    Alıntı Erdost adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bir üst Euro normuna uydurmak için 300 cc yapmıyorlar, Avrupa ülkeleri 250 cc silindir hacmine sahip motorların otobanda seyir hızının yetersiz ve güvensiz olmasından dolayı otoyola girişini yasakladı, firmalar da bu yasağa bu şekilde tepki verip 250 cc olanları 300 cc yaptı.

    Silindir hacmi büyüdüğü için ufak bir performans farkı ve yakıt artışı olabilir.Fakat motosikletler de kullanılan atmosferik motorlar hala verim anlamında iyi sayılmaz, ve bu alan gelişebilir.Yani yakılan yakıt verimliliği zaman geçtikçe iyileşiyor iyileşecektir..
    Bu verdiğiniz bilginin doğru olduğundan emin misiniz? Forumda Avrupada yaşayan arkadaşlarda böyle bir kanunun olmadığını, var ise hangi ülkede işlediğinin belirtilmesini istedi ancak daha cevap verebilenini görmedim. Bir çok tanıtım videolarında cc büyümenin sizin bahsettiğiniz durumdan değil, cc büyüterek euro normu sağlamanın daha düşük maliyetli olacağı için bu şekilde yapıldığı bilgisi verildi. Cc büyütülen motorlarda adam gibi bir hp artışı yapılmadı dikkat ederseniz, yalnızca tork iyileştirmesi mevcut. Üstelik bu cc büyütme işi Avrupadan önce Asya pazarında meydana geldi, orada da bizim gibi euro normu gibi bir zamazingo mevcut değil...

  4. #4
    sdt - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Şubat 2010
    Şehir
    Diyarbakır
    Motosikleti
    Benelli TRK502
    Euro normlarını karşılamanın tek şartı egzoz emisyon değerini düşürmektir.
    Silindir hacmi ile ilgisi olmayan bir iştir.
    Fakat firmalar sürekli olarak üretmiş oldukları makinenin bu değişen normlar karşısında cc yükseltmeye gitmesi tamamen stratejik bir uygulamadır.
    Sanki Euro normu yükselince cc'de yükselecekmiş gibi bir politika uyguluyorlar.
    Egzoz emisyon değerini düşürmek için koymuş oldukları egzoz kutularının da performanstan çaldığını düşünüp belki de bu yüzden cc büyütüyorlar.
    Yani tamamen almak istediği performansı sağlaması için de yapılmış olabilir.
    Biraz kafa karıştırıcı gibi.

  5. #5
    Green Arrow - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Nisan 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Moto Guzzi v7 850 Special + Kymco People S 200
    Alıntı sdt adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Euro normlarını karşılamanın tek şartı egzoz emisyon değerini düşürmektir.
    Silindir hacmi ile ilgisi olmayan bir iştir.
    Fakat firmalar sürekli olarak üretmiş oldukları makinenin bu değişen normlar karşısında cc yükseltmeye gitmesi tamamen stratejik bir uygulamadır.
    Sanki Euro normu yükselince cc'de yükselecekmiş gibi bir politika uyguluyorlar.
    Egzoz emisyon değerini düşürmek için koymuş oldukları egzoz kutularının da performanstan çaldığını düşünüp belki de bu yüzden cc büyütüyorlar.
    Yani tamamen almak istediği performansı sağlaması için de yapılmış olabilir.
    Biraz kafa karıştırıcı gibi.
    Egzoz emisyon değeri düşürmek düşünüldüğünden çok daha zor. O kadar kolay bir şey olsa idi VW yaptığı sahtekarlığı yapmaz, şuan yaşadığı davalarla uğraşmıyor olurdu. Kocaman arabada bile böyle bir sorun varken, kısıtlı alan sahibi bir motosiklette ne gibi faktörler ortaya çıkacaktır. Motor yapısında değişikliğe gitmeden çözmek neredeyse imkansız gibi bir şey ki bütün firmalar cc büyütüyor. Ben cc büyütmenin firmaların işine geleceğini düşünmüyorum çünkü maliyetlerde artıyor.

  6. #6
    sdt - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Şubat 2010
    Şehir
    Diyarbakır
    Motosikleti
    Benelli TRK502
    Alıntı Green Arrow adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Egzoz emisyon değeri düşürmek düşünüldüğünden çok daha zor. O kadar kolay bir şey olsa idi VW yaptığı sahtekarlığı yapmaz, şuan yaşadığı davalarla uğraşmıyor olurdu. Kocaman arabada bile böyle bir sorun varken, kısıtlı alan sahibi bir motosiklette ne gibi faktörler ortaya çıkacaktır. Motor yapısında değişikliğe gitmeden çözmek neredeyse imkansız gibi bir şey ki bütün firmalar cc büyütüyor. Ben cc büyütmenin firmaların işine geleceğini düşünmüyorum çünkü maliyetlerde artıyor.
    Zaten VW ekstra maliyet olmaması için hile yapmadı mı?
    Buradan çok kısa bir örnek vereyim. Zaten kurulu bir egzoz içine teknolojik olarak geliştirilmiş yakıt geri dönüşüm sistemi eklenmiş. Bu da bazı makinelerde koltuğun altına yerleştirilmiş. Diyeceğim o ki zaten mevcut markaların Euro4 makineleri gelince zaten aradaki fiyat farkından da anlaşılacaktır.
    Dominar buna örnek olmaz. Çünkü ilk defa üretildi.
    Ama R25 gibi makinenin Euro4 üretimi gelirse o zaman dediğim daha iyi anlaşılacaktır.

  7. #7
    Green Arrow - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Nisan 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Moto Guzzi v7 850 Special + Kymco People S 200
    Alıntı sdt adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Zaten VW ekstra maliyet olmaması için hile yapmadı mı?
    Buradan çok kısa bir örnek vereyim. Zaten kurulu bir egzoz içine teknolojik olarak geliştirilmiş yakıt geri dönüşüm sistemi eklenmiş. Bu da bazı makinelerde koltuğun altına yerleştirilmiş. Diyeceğim o ki zaten mevcut markaların Euro4 makineleri gelince zaten aradaki fiyat farkından da anlaşılacaktır.
    Dominar buna örnek olmaz. Çünkü ilk defa üretildi.
    Ama R25 gibi makinenin Euro4 üretimi gelirse o zaman dediğim daha iyi anlaşılacaktır.
    Dedikleriniz doğru ancak eklemem gereken VW ekstra maliyetten kaçmadı, aşırı ekstra maliyetten kaçtı. Onlar yakalanma ihtimali ve cezaya kadar herşeyi hesaplayıp, maliyetin daha az olacağını düşünüp bu işe kalkışmışlardır diye düşünüyorum. Çok ciddi dönüşüm döngüsü oluşturuyor motorda emisyon değeri yakalamak. Japonlar sahip oldukları kocaman bütçelere ve fabrikalara rağmen, bir çok modeli terketti euro 4'e dönüştürmeden, dolayısıyla durum oldukça ciddi. Daha vahimi 2020'de Euro 5 devreye giriyor. Terkedilen modellerin bazıları euro 5 olarak karşımıza çıkar diye düşünüyorum, birde bu periyodda iflas edecek firmaların olacağını düşünüyorum butik üretim yapan eden.

  8. #8
    uur52 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Temmuz 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    SYM Joymax 250i ABS
    Merhaba,
    300 CC altının otobana çıkmaması durumu nedir ?

  9. #9
    enlighteray - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Mayıs 2015
    Şehir
    antalya
    Motosikleti
    Hero Karizma R (2016)
    söylediklerim biraz yanlış anlaşılmış olabilir, anladığım kadarıyla
    mesela yamaha fazer 98 beygir gibi bişey, günümüzdeki 600 lük yamaha diversion 78 beygir
    honda cbr 600f (2004)100 beygir üstü, sonra 2011deki cbr 600f daha güçsüz, günümüzdeki hali cbr 650f 80 beygir
    aea bmwnin 310r videosunda (sanırsam) almanlar, japonların emisyon kuralları nedeniyle bir sonraki adımının 300 ccye yükseltmek olacağını tahmin edip direk 300 cc euro 4 yapmışlar, vs dedi

    özetle emisyon azaltınca beygir ve tork düşüyo, aynı performansı eskiden 600 cc euro 3 veriyorken ilerde 700 cc euro 5 verebiliyor
    çeşitli markaların, bir çok modelinde de motor hacmi ufaktan ufaktan artıp duruyor.
    benim yanlış anladığım veya yanlış bildiğim olabilir, doğrusunu açıklarsanız sevinirim.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 15:21 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:20 ----------


    Alıntı uur52 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Merhaba,
    300 CC altının otobana çıkmaması durumu nedir ?
    forumda yazana göre birkaç avrupa ülkesi 300 cc altı motorların güvenli seyahat edecek hıza ulaşamayacağından mıdır nedir, otobanlara çıkışını yasaklamış


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)