mesela 250 cc modelleri bir üst euroya uydurmak için 300 cc yapıyolar, 600ü 650-700 yapıyolar ya, bu modeller toplamda aynı gücü-performansı verip daha mı çok yakar yoksa aynı mı yakar
mesela 250 cc modelleri bir üst euroya uydurmak için 300 cc yapıyolar, 600ü 650-700 yapıyolar ya, bu modeller toplamda aynı gücü-performansı verip daha mı çok yakar yoksa aynı mı yakar
Bir üst Euro normuna uydurmak için 300 cc yapmıyorlar, Avrupa ülkeleri 250 cc silindir hacmine sahip motorların otobanda seyir hızının yetersiz ve güvensiz olmasından dolayı otoyola girişini yasakladı, firmalar da bu yasağa bu şekilde tepki verip 250 cc olanları 300 cc yaptı.
Silindir hacmi büyüdüğü için ufak bir performans farkı ve yakıt artışı olabilir.Fakat motosikletler de kullanılan atmosferik motorlar hala verim anlamında iyi sayılmaz, ve bu alan gelişebilir.Yani yakılan yakıt verimliliği zaman geçtikçe iyileşiyor iyileşecektir..
Bu verdiğiniz bilginin doğru olduğundan emin misiniz? Forumda Avrupada yaşayan arkadaşlarda böyle bir kanunun olmadığını, var ise hangi ülkede işlediğinin belirtilmesini istedi ancak daha cevap verebilenini görmedim. Bir çok tanıtım videolarında cc büyümenin sizin bahsettiğiniz durumdan değil, cc büyüterek euro normu sağlamanın daha düşük maliyetli olacağı için bu şekilde yapıldığı bilgisi verildi. Cc büyütülen motorlarda adam gibi bir hp artışı yapılmadı dikkat ederseniz, yalnızca tork iyileştirmesi mevcut. Üstelik bu cc büyütme işi Avrupadan önce Asya pazarında meydana geldi, orada da bizim gibi euro normu gibi bir zamazingo mevcut değil...
Euro normlarını karşılamanın tek şartı egzoz emisyon değerini düşürmektir.
Silindir hacmi ile ilgisi olmayan bir iştir.
Fakat firmalar sürekli olarak üretmiş oldukları makinenin bu değişen normlar karşısında cc yükseltmeye gitmesi tamamen stratejik bir uygulamadır.
Sanki Euro normu yükselince cc'de yükselecekmiş gibi bir politika uyguluyorlar.
Egzoz emisyon değerini düşürmek için koymuş oldukları egzoz kutularının da performanstan çaldığını düşünüp belki de bu yüzden cc büyütüyorlar.
Yani tamamen almak istediği performansı sağlaması için de yapılmış olabilir.
Biraz kafa karıştırıcı gibi.
Egzoz emisyon değeri düşürmek düşünüldüğünden çok daha zor. O kadar kolay bir şey olsa idi VW yaptığı sahtekarlığı yapmaz, şuan yaşadığı davalarla uğraşmıyor olurdu. Kocaman arabada bile böyle bir sorun varken, kısıtlı alan sahibi bir motosiklette ne gibi faktörler ortaya çıkacaktır. Motor yapısında değişikliğe gitmeden çözmek neredeyse imkansız gibi bir şey ki bütün firmalar cc büyütüyor. Ben cc büyütmenin firmaların işine geleceğini düşünmüyorum çünkü maliyetlerde artıyor.
Zaten VW ekstra maliyet olmaması için hile yapmadı mı?
Buradan çok kısa bir örnek vereyim. Zaten kurulu bir egzoz içine teknolojik olarak geliştirilmiş yakıt geri dönüşüm sistemi eklenmiş. Bu da bazı makinelerde koltuğun altına yerleştirilmiş. Diyeceğim o ki zaten mevcut markaların Euro4 makineleri gelince zaten aradaki fiyat farkından da anlaşılacaktır.
Dominar buna örnek olmaz. Çünkü ilk defa üretildi.
Ama R25 gibi makinenin Euro4 üretimi gelirse o zaman dediğim daha iyi anlaşılacaktır.
Dedikleriniz doğru ancak eklemem gereken VW ekstra maliyetten kaçmadı, aşırı ekstra maliyetten kaçtı. Onlar yakalanma ihtimali ve cezaya kadar herşeyi hesaplayıp, maliyetin daha az olacağını düşünüp bu işe kalkışmışlardır diye düşünüyorum. Çok ciddi dönüşüm döngüsü oluşturuyor motorda emisyon değeri yakalamak. Japonlar sahip oldukları kocaman bütçelere ve fabrikalara rağmen, bir çok modeli terketti euro 4'e dönüştürmeden, dolayısıyla durum oldukça ciddi. Daha vahimi 2020'de Euro 5 devreye giriyor. Terkedilen modellerin bazıları euro 5 olarak karşımıza çıkar diye düşünüyorum, birde bu periyodda iflas edecek firmaların olacağını düşünüyorum butik üretim yapan eden.
Merhaba,
300 CC altının otobana çıkmaması durumu nedir ?
söylediklerim biraz yanlış anlaşılmış olabilir, anladığım kadarıyla
mesela yamaha fazer 98 beygir gibi bişey, günümüzdeki 600 lük yamaha diversion 78 beygir
honda cbr 600f (2004)100 beygir üstü, sonra 2011deki cbr 600f daha güçsüz, günümüzdeki hali cbr 650f 80 beygir
aea bmwnin 310r videosunda (sanırsam) almanlar, japonların emisyon kuralları nedeniyle bir sonraki adımının 300 ccye yükseltmek olacağını tahmin edip direk 300 cc euro 4 yapmışlar, vs dedi
özetle emisyon azaltınca beygir ve tork düşüyo, aynı performansı eskiden 600 cc euro 3 veriyorken ilerde 700 cc euro 5 verebiliyor
çeşitli markaların, bir çok modelinde de motor hacmi ufaktan ufaktan artıp duruyor.
benim yanlış anladığım veya yanlış bildiğim olabilir, doğrusunu açıklarsanız sevinirim.
---------- Mesajlar birleştirildi - 15:21 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:20 ----------
forumda yazana göre birkaç avrupa ülkesi 300 cc altı motorların güvenli seyahat edecek hıza ulaşamayacağından mıdır nedir, otobanlara çıkışını yasaklamış
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)