Cruiser – Chopper severler, tehlikenin farkında mısınız???
Reklamlar
-
23 Ağustos 2017, 23:08
#21
japonlarda kawasaki ve suzuki (suzuki 250 cc haricinde) tüm chopper modellerini getiriyor.
yamaha ve honda da ise durum vahim.Piyasamızda bilinen "dragstar 650" modeli avrupa ve amerika piyasasında "vstar 650" olarak yenilenmiş,enjeksiyonlu modelini halihazırda satmakta.Bunun haricinde de yamaha sadece "cruiser" modellere ait ayrı bir "vstar" modelleri var bu moddellerde 250cc den 1600cc ye kadar geniş yelpazede ürün gamı mevcut ve 650cc sonrası her modeli kendi başına "olay" makineler.HD ile ciddi kapışacak muhteşem tasarımlı olan bu motorlarda maalesef türkiyeye getirilmiyor.
vstar 650 (yeni dragstar)
vstar 1300 (yenilenmiş midnightstar)
vstar srkiker 1850cc
vstar bullet cowl 1850cc
vstar deluxe 1300cc
vstar tourer 950-1300 cc
vstar 250cc
Honda'da ise yine shadow ailesinin varlığı sürdürülmekte avrupa ve amerika piyasasında olan "shadow phantom" ve aero modelleri 750cc kategorisinde enjeksiyonlu olarak satılmakta.Bunun haricinde ise sadece amerika ve japonya piyasasında bulunan "fury" modeli varki,tüm chopper severlerin hayalindeki model ve 1300 cc kategorisinde satılıyor.
shadow phantom (shadow line) 750cc
shadow aero 750cc
shadow fury 1300cc
Bütün bunların haricinde,gerçekten bakımları yapılmış,kazaya uğramamış bir japon criser makinesi "motor kapağı açılmadan" 100 bin km çok rahat gider ancak hor kullanım,kazadan dolayı yanlış servis işlemleri vb durumlarda elbette durum farklılaşabilir.
Şahsen 2001 model honda shadow makinemi,gerekli tüm rutin bakımlarını yaparak şuana dek 50bin kmde çok güzel şekilde kullanmaktayım.
Bir arkadaşımızın dediği gibi yaş sorun değil,asıl sorun motoru bakmak ve temiz kullanmaktadır.
Cruiser piyasasına gelince,önümüzdeki 5 yıl içinde şayet tüm japon markaları cruiser makine yelpazelerini genişletmez,tam tersine daraltırlarsa cruiser severler mecburen HD piyasasına kayacaktır.Zaten şöyle bir durumda var,evet bende 2001 model bir makine kullanıyorum ama mekanik aksamdaki parçaların fiyatları,bir HD makinenin eşdeğer parçalarına çok yakın değerlerde getirtiliyor( orjinal parçalardan söz ediyorum) dolayısı ile gidişattan biz chopper severlerde memnun olmadığımız gibi,uzun vade yatırmlarda HD alternatifini de yan cebimize koyuyoruz zira getirilmeyecek motorların hayalini kurmaktan ve parça tedariğinde fahiş fiyatlarla karşı karşıya kalmaktansa HD dünyasına girmek elbette daha mantıklı.
NOT: velevki yukarıda bahsettiğim yamaha veya honda motorlaır getirilmiş olsun,ülkemiz fiyatlarında elle tutulur bir HD meblağında satılması da aşikar bir durum.
Şahsi İnstagram Hesabım: _hayalet_ct.mc
Chaos Turkey MC - instagram: chaos.turkey.mc
Superlight Türkiye Facebook Sayfamız: slturkiye
Reklamlar
-
23 Ağustos 2017, 23:28
#22
Para bol olan her türlü alır.yamaha 950 1300 var harley olur.Ama bütçe kısıtlı olan için mesela suzuki vt 125 bile var cruiser getirmiyorlarrrrr.
-
23 Ağustos 2017, 23:37
#23
Thracian adlı üyeden alıntı
Kasaları çok ufak tefek.Sportster ilk çıktıklarında fanatik eski Harleyciler tarafından fazlaca eleştirilmişti hem motor hacimlerinin hemde kasanın küçüklüğünden ayrıca oturma pozisyonundan.Genel olarak cruiser karakterinden çok biraz sportif karakter sergiliyor.Street 750 ler su soğutmalı oldukları için aynı şekilde eleştirildi.Amerika'da yanlış bilmiyorsam Dyna serisinin altına gerçek Harley gözü ile bakılmıyor.Benim de Harley denince aklıma ilk Dyna ve Softtail serileri aklıma geliyor.Yine de çok büyük konuşmayayım Türkiye'de ki model kıtlığı yüzünden günün birinde Yamaha Bolt yada Harley Sporster alırsam şaşırmayın.
Uzun süredir Amerika'da yaşayan biri olarak konfirme edeyim. Sportster başlangıç motosikleti. Hele 883cc olan iyice öyle. Harley deyince akla gelen Dyna ve Softail serisidir. Değil 750, VROD'lar bile Harley olarak görülmez. Zaten VROD ilk çıktığında taşlaşmışlardi Harley yönetim binasını.
Ben de cruiser alacak olsam kesinlikle Japon alırım. Fiyatının daha uygun olması bir yana daha iyi motosikletler. Ruh ve şahsi tercihlere girmiyorum, onlar farklılık arzeder, doğrusu yanlışı olmaz. Ama Japon cruiserlar genel olarak muadil Hatley den daha performanslı olur, titreşimi saha azdır, daha verimlidir, çok daha sorunsuzdur.
En son çıkan Milwaukee 8 motoru bayağı yüksek teknolojili ama. Yazdığım onlar için geçerli olmayabilir.
Bu arada, flaş gelişme vereyim:
Eski dyna artık gidiyor, ve softail serisi tümden yenileniyor. Yani büyük Harley'ler tümden elden geçiyor. Yeni modeller sadece 10 tane dergiye tanıtıldı.
-
24 Ağustos 2017, 01:06
#24
Bu 2017 model Amerika'da satilan vstar 250, neden TR'ye gelmiyor bilmiyorum, Avrupa'da da satilmiyor ne yazik ki.
Bu da benim 16 senedir kullandigim 92 model Virago 250 (Iyi bakilirsa herhalde yarim asir kadar kullanilabilir)
30 senedir pek bir degisiklik olmadan satiliyor bu motor, keske TR'ye gelmeye devam etseymis.
-
24 Ağustos 2017, 01:39
#25
fazil adlı üyeden alıntı
Uzun suredir Amerika'da da yoktu. Yeniden getirmeye baslamislar. 250cc motosiklete V2 motor biraz luks kaciyor muhtemelen. Bir de giris motosikleti oldugu icin pazar cok dar. Amerika'da en cok satan kucuk cruiser Honda Rebel, onu bile Honda nerdeyse 20 sene sonra guncelledi. Tas devrinden beri ayni motosikleti satiyordu resmen. Pazar kucuk, kar marji az, nasil uretsin de satsinlar?
Bazi arakadaslar "250cc XYZ motosiklet olsa hemen alirim" diyor... Iyi de niye 250cc? Ucuz olacagi icin. Ama iste ucuza uretebilmesi icin cok satmasi lazim. Cok satamayacagi icin de yapmiyor onlar da... Diyelim yapti, fiyati ister istemez Cinli-Hintli-Koreli'lerden yuksek cikti, demez misiniz o zaman "Ohooo o parayi 250cc XYZ'ye verecegime 300cc veya 400cc ABC alirim"?
-
24 Ağustos 2017, 01:51
#26
hasmet adlı üyeden alıntı
Uzun süredir Amerika'da yaşayan biri olarak konfirme edeyim. Sportster başlangıç motosikleti. Hele 883cc olan iyice öyle. Harley deyince akla gelen Dyna ve Softail serisidir. Değil 750, VROD'lar bile Harley olarak görülmez. Zaten VROD ilk çıktığında taşlaşmışlardi Harley yönetim binasını.
Ben de cruiser alacak olsam kesinlikle Japon alırım. Fiyatının daha uygun olması bir yana daha iyi motosikletler. Ruh ve şahsi tercihlere girmiyorum, onlar farklılık arzeder, doğrusu yanlışı olmaz. Ama Japon cruiserlar genel olarak muadil Hatley den daha performanslı olur, titreşimi saha azdır, daha verimlidir, çok daha sorunsuzdur.
En son çıkan Milwaukee 8 motoru bayağı yüksek teknolojili ama. Yazdığım onlar için geçerli olmayabilir.
Bu arada, flaş gelişme vereyim:
Eski dyna artık gidiyor, ve softail serisi tümden yenileniyor. Yani büyük Harley'ler tümden elden geçiyor. Yeni modeller sadece 10 tane dergiye tanıtıldı.
japon motorlar elbette titreşim ve dayanıklılık konusunda HD den bir adım daha önde makineler.İyi kullananlar ve türkiye şartları için japon motorlar en ideal makinelerdir.
HD de "Dyna" serisi 2018 yılı itibariyle "tarih" olması gerçekten büyük bir kayıp.Bu konuda vermiş olduğunuz "vrod" örneğinde olduğu gibi yeni çıkarılan "mutasyonlu naked" modeli gerçekten HD gibi bi markaya yakışmayacak,gülünç bir motor olmuş.Bu konuda da HD ye taşlamalar daha sert olacakır diye düşünüyorum zira HD yi ayakta tutan "kemik kesim" motor külüpleri şuan sosyal medyada HD ye karşı inanılmaz sert eleştiri yağmuruna tutuyorlar.Öyleki bazı külüpler yeni model olarak çıkarılan "mutasyonlu" harleyi alanlar için "bu motoru alan gay"dir diyebilcek kadar ileri gitmiş durumdalar.Kapitalizmin çarkları arasında HD gibi bir markanın "eskiyi defterden siliyoruz" mantığı ile hareket edip "piyasa koşullarındaki pastadan" pay almak uğruna ayağına sıkması garip geliyor banada.Bu durum elbette ikinci el dyna motorların tavan yapmasına sebebiyet verecek.
HD deyince akla gelen "dyna fat bob" ve "wide glide" gibi modellerin tarihe gömülmesi bir motor sever olarak benide üzdü.
2018 yeni fat bob
Şahsi İnstagram Hesabım: _hayalet_ct.mc
Chaos Turkey MC - instagram: chaos.turkey.mc
Superlight Türkiye Facebook Sayfamız: slturkiye
-
24 Ağustos 2017, 04:23
#27
BlackGhost adlı üyeden alıntı
japon motorlar elbette titreşim ve dayanıklılık konusunda HD den bir adım daha önde makineler.İyi kullananlar ve türkiye şartları için japon motorlar en ideal makinelerdir.
HD de "Dyna" serisi 2018 yılı itibariyle "tarih" olması gerçekten büyük bir kayıp.Bu konuda vermiş olduğunuz "vrod" örneğinde olduğu gibi yeni çıkarılan "mutasyonlu naked" modeli gerçekten HD gibi bi markaya yakışmayacak,gülünç bir motor olmuş.Bu konuda da HD ye taşlamalar daha sert olacakır diye düşünüyorum zira HD yi ayakta tutan "kemik kesim" motor külüpleri şuan sosyal medyada HD ye karşı inanılmaz sert eleştiri yağmuruna tutuyorlar.Öyleki bazı külüpler yeni model olarak çıkarılan "mutasyonlu" harleyi alanlar için "bu motoru alan gay"dir diyebilcek kadar ileri gitmiş durumdalar.Kapitalizmin çarkları arasında HD gibi bir markanın "eskiyi defterden siliyoruz" mantığı ile hareket edip "piyasa koşullarındaki pastadan" pay almak uğruna ayağına sıkması garip geliyor banada.Bu durum elbette ikinci el dyna motorların tavan yapmasına sebebiyet verecek.
HD deyince akla gelen "dyna fat bob" ve "wide glide" gibi modellerin tarihe gömülmesi bir motor sever olarak benide üzdü.
2018 yeni fat bob
https://www.revzilla.com/blog_conten...on_Fat_Bob.jpg
Yok yahu, Harley o hatayı bir daha yapmaz. Bu arada dyna bitmiyor, sadece softail platformu ile birleşiyor. Mantıklı bir karar. Tüm seriler aynen devam ediyor. Gösterdiğiniz örnek biraz garip geliyor ama diğerleri oldukça klasik Harley:
http://www.motorcyclistonline.com/al...rc=syn#page-13
VROD ta motorun sesi, karakteri, şasesi, herşeyi değişmişti. Bunda motosikletlerin karakterini korumaya acaip özen gösterdiler. Zaten proje tamamen müşteri istekleriyle gelişti. Çoğunluk memnuniyetle karşılayacaktır. Ota b0ka tepki verecek bir kesim de illa ki olacaktır. Muhtemelen çıktığında ABS'ye tepki veren kesimle aynıdır.
-
24 Ağustos 2017, 07:18
#28
Yakında Çinliler 250 cc üzerine de el atarlar. Zaten kaliteleri giderek yükseliyor, iş görecektir. 10 yıllık 250 cc modelleri bile hala yollarda görüyoruz, hala da arayanlar çıkıyor.
Yamaha gibi 125 cc motora 20 bin TL etiket koyan kafasız firmanın 250 cc veya 650 cc cruiser getirmemesine şaşırmamalı. Adamda vizyon diye bir şey yok ki, ne sattığını bilmiyor.
-
24 Ağustos 2017, 07:27
#29
Satmıyor da onda getirmiyorlar.
-
24 Ağustos 2017, 08:44
#30
Seko adlı üyeden alıntı
Yakında Çinliler 250 cc üzerine de el atarlar. Zaten kaliteleri giderek yükseliyor, iş görecektir. 10 yıllık 250 cc modelleri bile hala yollarda görüyoruz, hala da arayanlar çıkıyor.
Yamaha gibi 125 cc motora 20 bin TL etiket koyan kafasız firmanın 250 cc veya 650 cc cruiser getirmemesine şaşırmamalı. Adamda vizyon diye bir şey yok ki, ne sattığını bilmiyor.
Mondial rx3i evo kaç tl sıfırı ikinci eli ne kadar ? yada cf moto sıfırı ne kadar ikinci eli ne kadar ?Arada az mı fark var ?
-
24 Ağustos 2017, 10:49
#31
Seko adlı üyeden alıntı
Yamaha gibi 125 cc motora 20 bin TL etiket koyan kafasız firmanın 250 cc veya 650 cc cruiser getirmemesine şaşırmamalı. Adamda vizyon diye bir şey yok ki, ne sattığını bilmiyor.
Eminim Yamaha da fiyati indirip, daha cok satip, daha cok kar etmek istiyordur. Ancak daha yuksek kar elde etmeleri icin indirmeleri gereken fiyati maliyet kurtarmiyor olabilir. Sonucta toplam maliyetleri (sadece motosiklet degil, uretim sonrasi destek, garanti vs.) bir Cinli'den daha fazladir.
-
24 Ağustos 2017, 13:25
#32
Dolar ve euro bir kaç sene içinde 2 katına çıktı motosiklet fiyatlarıda çıkar.Haa bazı bayiler eski modelleri de yeni fiyattan satıyolar oda onların aç gözlülüğü.Gümrük vergisi sadece motosiklete geliyorsa o da onun kreması olur
---------- Mesajlar birleştirildi - 12:25 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:33 ----------
Dolar euro yükseliyor ses seda yok ondan sonra bu şirketler bu şirketler
-
25 Ağustos 2017, 14:57
#33
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)